Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Flere i 20-årene som skal ned 15 kg? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39559)

Camomilla 20-01-11 19:46

Sv: Flere i 20-årene som skal ned 15 kg?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av misslinda (Innlegg 1006444)
Ja, hadde jeg bare likt kaffe.. Liker ikke te heller og sliter med å få i meg varm drikke.. Lurte litt på å prøve meg på kakao med cocosa i.. tror det var en oppskrift her en plass... Hmmm..

Har i hvertfall fått laga meg en journal og skal prøve å skrive hva jeg spiser der ;) Har holdt meg unna alle søtsaker i dag ;)

Jeg har også prøvd mange forskjellige frokoster, og det som holder meg mett desidert lengst er kjøtt. Jeg har laget Skaldemans kjøttbrød/-pudding, skåret i skiver og hatt etpar kalde i bilen på vei til jobb. Da er jeg mett til langt utpå dagen. Har jeg hatt kjøttkaker/karbonade spiser jeg gjerne en slik til frokost. Jeg har til og med spist biff med kryddersmør til frokost - i bilen. Skåret biffen i tynne skiver og rullet sammen med kryddersmør .... kjempegodt og mettende :) Men nå skal det sies at det går mest i porsjonsquiche - veldig godt, men ikke så mettende, da må jeg ha lunsj tidligere.

*lister meg ut igjen med mine 38 kloke år på slep* ;)

misslinda 20-01-11 22:18

Uff, nei, kjøtt til frokost klarer jeg ikke altså..

Jobba på ett hotell i høst og spiste da eggerøre og bacon(mye smør i eggerøren) Må si at det er det eneste som har holdt med mett, men nå i det siste fungerer ingenting :( Lurer på om det kanskje er midlertidig jeg.. Håper det hvertfall.. Har nettopp spist en stor omelett, men fremdeles føler jeg meg sulten :P hehe..

Camomilla 20-01-11 23:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av misslinda (Innlegg 1007315)
Uff, nei, kjøtt til frokost klarer jeg ikke altså..

Jobba på ett hotell i høst og spiste da eggerøre og bacon(mye smør i eggerøren) Må si at det er det eneste som har holdt med mett, men nå i det siste fungerer ingenting :( Lurer på om det kanskje er midlertidig jeg.. Håper det hvertfall.. Har nettopp spist en stor omelett, men fremdeles føler jeg meg sulten :P hehe..

Hehe, nei, jeg trodde heller ikke jeg skulle greie å få ned kjøtt til frokost. Men det gikk fint for min del - det var vel mest følelsen av at "dette er ikke frokost" som jeg måtte jobbe litt for å komme over. Eggerøre med mye smør høres godt ut :)

Televimsen 22-01-11 18:41

Hei..

Jeg 29..
Har gått ned 8 og har igjen 13 kg til matchvekt..
Syns 8 kg på 2 mnd er ett helt greit resultat :-)

Elise1 24-01-11 00:12

Hiver meg på jeg og! Skal ned til 55 kg. Startet på 78 og er nå på 68:) Dette skal gå så bra!!

Ida! 14-02-11 00:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av misslinda (Innlegg 1003469)
Hei hei..

Jeg er 27 år og skal ned 15 kg. Var 71 i forrige uke, men nå er jeg plutselig 72 uten å ha skeia ut. Vet ikke om det er på grunn av medsininene som jeg må ta for jeg har vært syk, men håper det løsner når jeg er ferdig med de ;)

Begynner med trening igjen i morgen. slik blir planen min:
Mandag: spinning
Tirsdag: zumba¨
Onsdag hviledag, evt en liten gåtur eller en halvtime med rockeringen min.
Torsdag: Step
Fredag/lørdag spinning.
Søndag hviledag. Evt tur på fjellet nå i vintermånedene..

Maten går vel egentlig av seg selv. Har blitt en vane å ikke spise karber. Men trenger å få i meg mer fett, så jobber med måter å få i meg cocosa på hver morgen. Blir nok kakao.. skal prøve ut litt i dag ;)

Hei! Et lite tips: du må trene mye mer styrke! Man burde trene hele kroppen med styrke tre ganger i uka:)

Ida! 14-02-11 00:13

Hiver meg på denne tråden! Jeg er i begynnelsen av 20-årene og vil ned 10-15 kg. Min startvekt er 67 kg. Jeg er 158 høy:) Målet er å gå ned en kilo hver uke.
Jeg teller kalorier, og prøver å ligge på mellom 1200-1400 per dag. Noen synspunkter ang dette? Noen med erfaring? :) kaloriene kommer av godt kosthold, mye proteiner, sundt fett og masse grønnsaker og frukt.
Jeg prøver å trene 3-4 ganger i uka. Jeg varierer mellom spinning og styrke. Styrke tre ganger i uka, og noen ganger trener jeg spinning rett etterpå eller dagen etter:)

Jeg synes det er kjempebra at det finnes slike forum! Jeg tenker å ha en veiedag i uka, og legger inn vekta her etterhvert:)

langaard 14-02-11 00:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ida! (Innlegg 1029480)
Hiver meg på denne tråden! Jeg er i begynnelsen av 20-årene og vil ned 10-15 kg. Min startvekt er 67 kg. Jeg er 158 høy:) Målet er å gå ned en kilo hver uke.
Jeg teller kalorier, og prøver å ligge på mellom 1200-1400 per dag. Noen synspunkter ang dette? Noen med erfaring? :) kaloriene kommer av godt kosthold, mye proteiner, sundt fett og masse grønnsaker og frukt.
Jeg prøver å trene 3-4 ganger i uka. Jeg varierer mellom spinning og styrke. Styrke tre ganger i uka, og noen ganger trener jeg spinning rett etterpå eller dagen etter:)

Jeg synes det er kjempebra at det finnes slike forum! Jeg tenker å ha en veiedag i uka, og legger inn vekta her etterhvert:)

Hei:) hva med og kutte kaloritelling for en periode, og kutte ut frukt? Det er verd et forsøk iallefall:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.