![]() |
Sv: Kroppsform? (eple, pære ... druer?)
Sitat:
Mmmm.... jeg er 108 rundt skuldrene.... Men, om jeg "slipper ned" puppene blir jo målene ørlite annerledes.... :p |
Sitat:
|
Sitat:
Han har nok med MEG han! :ja: |
Det høres definitivt ut som om du er timeglass, Charlott:)
Jeg ble så nysgjerrig på målene mine siden jeg ikke har hatt målebånd tilgjengelig på en stund, men nå som jeg holder på å flytte ligger det liksom to-tre og slenger i hvert rom. Men er visst ikke så god på sånn måling. Synes det er vanskelig å vite når jeg måler riktig liksom. Og har aldri målt skuldrene mine før. Hvor måler man? Jeg fikk ca 111cm ett sted i hvert fall... |
111 her også. Vanskelig å måle. Jeg har alltid ansett skuldrene mine som noe brede, men de har blitt temmelig markerte det siste året, så jeg er ikke så sikker lenger :p.
|
Sitat:
Jordbær!Det bredeste på lår/bakdel tillsvarer bystens mål. Avbalansert figur.. De kaller det det opptimale.:) |
Sitat:
Marilyn Monroe skal jo ha vært ca 90/60/90, og hun framstilles jo som det klassiske timeglasset, men i følge deg var altså dama et jordbær? :confused:. |
Sitat:
Nå har jeg tatt en rekke sånne bodyshape-calculatorer, og kommer enten ut som timeglass eller pære, så jeg tror ikke de har helt kontroll på HVA man egentlig definerer som ditt eller datt. Men jeg liker min kroppsfasong da, uansett om den heter mango eller avocado :p. Ja okei da, breie hofter, men har hørt menn liker det! |
Sitat:
Brede hofter betyr fruktbarhet, vettu. Jeg vet ikke hva de halvveis beinete guttehoftene mine betyr, men det har da gått bra så langt :D. Jeg har sikkert et fruktbart smil :p. |
Ok, så da er jeg definitivt timeglass. Jeg har over 30cm forskjell på hofter og midje i tillegg til ganske brede skuldre og altfor store pupper:p
Men merker jeg blir litt sånn: er det så jævla nøye hvilken kategori kroppen vår faller under? Ingen har da like kropper. Det er bare vi mennesker som er helt VILLE etter å kategorisere. Spesielt i den vestlige verden. Bare et lite hjertesukk på slutten der;) |
Sitat:
|
Jeg har min kropp, og den er unik:rodme:
|
Sitat:
|
Skjønner hva du mener, Lifejack! Jeg er ikke noe fan av kategorisering selv. Med det sagt er jeg glad jeg har kommet meg ut av epleformen, for det er som Cherry sier den mest helseskadelige.
Og, seff, heldige timeglasset, du! Ikke bare er det flott med former, men det er den sunneste fordelingen på en kvinnekropp :). |
Jeg har lyst på jordbær. Trønderbær på Marinen en varm sommerdag. :bidrar:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ellers er jeg stort sett fornøyd med kroppsformen min altså. Bare ikke når jeg prøver å handle klær eller ser meg i speilet. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg vil definitivt være et vintereple, spist helt inn til kjernen :) Sitat:
Liker kroppsformen min, jeg også. Jeg har jo ikke så mye valg, ettersom det er den jeg har. Den er visstnok veldig trendy, bare synd jeg ikke er det :p. |
Sitat:
Sitat:
|
Pokker... jeg som syntes det hørtes så søtt ut med jordbær..... :p
|
Jeg er noe helt for meg selv :D Har alltid fått høre at jeg er timeglass, men det stemmer nok ikke helt. Jeg har for brede skuldre til å være klassisk pære, men for slank brystkasse til å være timeglass. Ser greit proposjonalt ut, og har alltid lagt på meg ganske jevnt over det hele.
Forøvrig sparer jeg til lange ben. |
Sitat:
Ellers trenger man vel ikke ha en spesielt bred brystkasse for å defineres som timeglass?! Holder vel at skuldre og pupper "breier seg":rolleyes: |
Sitat:
|
Jeg har mål som sier 103/79/103..Det tilsvarer vel timeglass? :)
|
Sitat:
Så hvis jeg f.eks. er 105cm over hoftene, 73cm i midjen, 74cm under bysten, 100cm over puppene, og 111cm over skuldrene (litt usikker på hvor man måler den siste), så er jeg ikke timeglass, men jordbær??? |
Sv: Kroppsform? (eple,pære..druer??)
Sitat:
|
Sv: Kroppsform? (eple,pære..druer??)
Sitat:
I alle fall så er jeg ganske takknemlig for min egen fettfordeling, stort sett. Ikke så gøy å ha gigant-lår og gigant-rumpe, men det er jo sunnere enn andre alternativer, og jeg er relativt slank på overkroppen (nok til at jeg bruker størrelse 36/38 i topper mens jeg fortsatt er ca 10 kilo overvektig) - så jeg kan leve med det. :p |
Sitat:
Jeg jobber med klær, og det vi legger vekt på er eple, pære og jordbær. Det de fleste jobber mot (bevisst eller ubevisst), er å få en harmonisk/likevektig figur.Særlig når en kommer opp i størrelser er det viktig å ballansere figuren. En pære fasong kan ha lysere topper og mørke bukser, en eple fasong mørkere topper enn bukser. En jordbær fasong står mye friere, siden den er ballansert. Og om en er slang i midjen, så er et belte ens beste venn.:):):) Der jeg jobber har vi feks. bukser som er merket med eple og jordbær eple figur. Dvs. en eple figur, trenger et lavere liv og smalere ben(siden eple ofte har slanke ben).Jorbær fasongen har et højere liv, så det er ogå ofte en bukse som passer til pære. Er ikke det lettvint da?:D |
Sitat:
|
Da skjønner jeg virkelig ikke hva som faktsik er timeglass.
|
HER en annen variant av fasongbeskrivelser..
|
Holder fremdeles fast på at jeg er ett timeglass da jeg ser ut som ett timeglass :p
|
Jeg lurer veldig på den butikken som mener folk med timeglassform har jordbærform, altså. Ser f.eks Marylin Monroe sånn ut?:
http://i42.tinypic.com/wa54j6.jpg |
Sitat:
Synes hun ser velbalansert og ikke topptung ut i alle fall. Selv anser jeg også meg selv som timeglass. Jeg er like bred fra side til side skuldre/hofter, men omkretsen blir jo mye større. Rumpa er jo absolutt til stede, og det blir + en god del centimeter. Puppene er imidlertid for små, men jeg nekter å være pære med mine brede skuldre, nemlig! |
Marilyn :love:
|
Åherregud, den dama får meg nesten til å skifte fil! :sikle: Haha.
Da er det mulig jeg er jordbær, forsåvidt, enn om jeg ikke har så veldig store pupper. Skuldrene mine er jo 111 cm, og hoftene 93 ... |
Marilyn er nydelig ja... :)
Jeg har alltid lurt på hvilken fasong jeg egentlig har, er verken eple, pære eller timeglass i alle fall. Etter å ha studert Trinny og Susannahs side har jeg kommet til at jeg må være vase tror jeg. Har nemlig ikke noe særlig å skryte av når det gjelder både hofter eller midje egentlig, selv om jeg er 15 cm smalere rundt midja enn rundt hoftene - det synes ikke noe særlig. Antagelig pga den lille bollemagen som aldri forsvinner. http://www.dailymail.co.uk/femail/ar...ypes--you.html |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24. |