![]() |
Her er noen ting jeg har i skapene mine:
Tunfisk i olje / gele Asparges på boks Makrell i tomat (litt karbo, men godt alikevel) Varm eller kaldrøkt makrell Røkt laks Reker i lake Masserav laksekoteletter i frysen (var på tilbud denne uken :o) Seifilet Tomater Jeg har også kjøpt sylte agurker, slik at jeg kan ha 1 i litt remulade eller noe lignende. Som kos bruker jeg Freia Dark sjokolade, ca. 10 gram gangen. Ikke mye, men nok for meg. Det står noen oppskrifter i ketolyse boken, men jeg har litt problemer med søtningstoff i melkeprodukter. Ellers så drikker jeg te med suketter, disse er lovlige. Når det gjelder lettbrus, så husk at ikke alle er "tillatt". Sjekk karbohydratene bakpå flasken. Jeg holder meg til 7up Light, Sprite Zero og Cola Light. (I den rekkefølgen, har ikke begynt på Cola Light enda... Ick! :p ) |
Lindt sjokolade er også billigere i Sverige, hvis du har lov å spise det på Ketosedietten....
og ost...:p |
Se i denne tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2503&highlight=Sverige Forresten - kan du slå sammen disse trådene nille? Lage EN svenskehandel-tråd som kanskje ikke ligger under ketolysekuren? |
Trådene om handling i Sverige er flyttet til Lavkarbo generelt - Handling i Sverige - Tips :D
|
Sitat:
|
Når skal vi få en egen tråd om handling i Finland da? :snill:
|
Kalkunkjøttpålegg
Jeg var på matbutikken på Nordby kjøpesenter og der syntes jeg kalkunfilet-pålegget var kjempedyrt! Cappuccino Nescafe Cappuccino er veldig mye billigere enn i Norge for de som drikker det. Kjøpte Gevalia Cappuccino uten sukker fordi det var uten sukker, men karbohydratinnholdet er allikevel høyt. Men man bruker ikke mange gram i en kopp, så jeg nyter det! Frosne bær Kjøpte 1 kg frosne bringebær for 39,- og 1 kg blåbær for samme pris. Her koster det 23 kroner for 250 g på Kiwi. De hadde også skogsbær, bringebær og multer (men de var vel dyrere) Atkins Morning Shine frokostbar med sjokolade Kostet 69,- SEK og her koster den 75,-. (Valutaen var 0,90) Lindt Excellence 70% (vet ikke prisen) Dietorelle sugar free lakris-karameller (vet ikke prisen) men de hadde enormt utvalg av sukkerfritt godteri på Gottebiten på Nordby kjøpesenter Atkins Advantage hazelnut crunch bar Tror den kostet noen kroner mindre enn her ja Matvarer jeg ikke har fått tak i her i Norge: Ferdig hakket løk, frossen Utrolig kjekt når man plutselig mangler den uunværlige løken (eller når den er råtten) Soja-yoghurt naturell 1/2 liter (har jeg ikke sett her) Yoggi blåbæryoghurt uten sukker men med sukralose! Små trepakninger med hermetiske erter (bare jeg er glad i erter her i familien) Lav-laktose fløte Fant ikke Cottage Cheese :( , men tror det lønner seg å dra på den andre gamle matbutikken ved McDonalds: Maxi-mat. Tror de har endel ting der som de ikke har i den andre matbutikken. |
Cottage cheese er veldig billig i Sverige, 5 dl for 18 SEK såvidt jeg husker. Heter KESO naturell tror jeg :)
Denne sjokoladen er fantastisk god, den er litt crispy men inneholder 72% sjokolade. 19.90 SEK på godtebutikken på REMA senteret! Anbefales for sverige-farere :) For Lindt elskere så koster Lindtsjokoladene (mange ulike) fra 15 SEK til 19.90 avhengig hvor du handler :) http://mujweb.cz/www/chocolate/Francie/Cemoi/frcame.jpg |
Sv: Handling i Sverige - tips
|
chark er etter hva jeg skjønner en forkortelse for charkuterier, hvilket betyr alt det du kjøper i påleggsdisken .... "oppskåret" kanskje på norsk?
|
Veit ikke om det er nevnt, men man får 2 kg kyllingfilet til 130,- på Kiwi. Og den er like god som Prior sin.
|
jeg skal til sverige neste uke
:D |
Skal kjøre til sverige i neste uke. Hamstre litt B-vitaminer og slikt. Tips til andre kosttilskudd som er bra i Sverige og billigere enn i Norge?
Jeg bor jo langt her oppe i gokk, hvor det tar 4 timer å komme seg til grensen, så det er ikke bare en svipptur som det er for dere der nede :p Ikke er det spesielt billig i Sverige heller lengre til at det lønner seg å kjøre bare for å handle, så det blir jo mest for turens del og svenske produkter vi ikke har i Norge. |
…oppdaget at Fiberhusk er mye billigere i Sverige, her hjemme har jeg betalt 49 NOK for100 gram i Sverige fikk jeg tak i en 300 grams pose for 49 SEK.
Jeg har nemlig fått smaken på Linfrø og fiberhusk kjeks, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26154&highlight=fiberhusk Har ikke fått de til å bli kjeks ennå, men funnet ut at de er kjekke å lesse masse pålegg på. I tillegg så kjøper jeg ofte med sukkerfri Jell-o gele på Maxi mat. |
Prøver å ta oppigjen denne tråden jeg da jeg skal til sverige i morra..
Kan man spise lindt på ketolyse??? Å er det noe man absolutt burde kjøpe med seg hjem? Som man finner billigere i sverige og kanskje ikke finner i heletatt i norge? :D |
Ville nok heller tatt en titt i denne tråden!
Litt nyere dato kan du si!;) I utgangspunktet kan man ikke spise sjokolade på ketolyse. Annet enn sukkerfri, da, som kan gi magesmerter og veldig behov for hyppige turer til rommet med hjerte på døren.:eek: Det er da sunnere og bedre og i stede for bare spise noen få ruter mørkmørk sjokolade om man vil ha noe annet enn fett og proteiner!:spisesnak |
Har du noen bra anbefalinger på god sukkerfri sjokolade som man kan kjøpe i sverige da?? Å takk for link :D den var litt nyere ja :P
|
Kjøper ikke sukkerfri sjokolade i Sverige egentlig. Holder med den jeg finner på Rema!:)
Blir så utrolig dårlig i magen, så det er sjelden jeg kjøper noe i det hele tatt. Foretrekker noen få biter mørk sjokolade!:) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05. |