![]() |
Sv: Hva snasker du på?
Er bare i helgene jeg føler for noe litt "ekstra" Så da blir det noen glass Pepsi max.
Og også litt sukkerfri sjokolade, baconcrisp... Sånn flæskesvær er jo UTROLIG godt da. Dog temmelig salt... ikke noe dagen før veiing iallefall. Ellers er jo ostechips en klassiker og utrolig godt. Litt eggerøre, spekeskiver også... mmm! |
Jeg har slutta og snaske:) Smasker på sambo istedet:D
|
Jeg spiser peanøtter og drikker vin i helgene. Dette fører til at jeg i hovedsak går ned i ukedagene og holder vekten i helgen. Jeg drikker som regel tørr hvitvin med isbiter i. Av og til under jeg meg en lavkarboøl.
|
Sitat:
|
Sitat:
Vel så viktig; istedet for å pugge negative statements, med ikke og nei, tror jeg på dette med å finne løsninger, pugge statements med hva jeg KAN, og hva jeg TRENGER ISTEDEN, altså erstatninger. Bedre vaner, som erstatter tidl dårlige vaner. Ideelt sett kan man sikkert finne det egentlige problemet, gå inn og bearbeide, og litt etter litt få bukt med problemet. Dr Phil sa i et program en gang at man begynner å overspise av EN grunn, og fortsetter an en ANNEN. Det tror jeg på. Siden de fleste av oss har begrensede muligheter til å få bukt med alle lik i lasten sånn på en knips, kunne man kanskje i en overgang tygge selleri istedetfor sjokolade, drikke en tekopp istedetfor en cola. Som neste skritt på veien, finne NOE ANNET til å belønne seg med. Altså, lære seg til at mat ikke er belønning og trøst, men all den tid man fortsatt føler behov for belønning og trøst: SÅ: Hva kan en sette ISTEDETFOR mat? HÅPER PÅ GODE FORSLAG SOM IKKE KOSTER SKJORTA ; ) |
Tro om det er mulig å lage noe godt med stangselleri (e.l) mager kesam (svært høyt proteininnhold). tenker at magerkesamen må blandes med noe for å bli en god dipp.
Noen forslag i denne retningen? :) |
Stangselleri med Philadelfia-ost er hvertfall fantastisk godt!
|
Jeg har en tendens til å plukke med meg 3-4 paranøtter hver gang jeg er på kjøkkenet..(kanskje ikke hver gang, da..heh). Men det er nok kun fordi det er tilgjengelig. Hadde jeg ikke sett skåla, så ville jeg ikke tenkt på nøtter engang:rolleyes: Det er nok de teite gamle uvanene som henger litt igjen her, ja. Men, for å se det på en positiv måte, så er nok 10-12 paranøtter om dagen bedre enn 2 poser potetgull:p
|
cottage cheese med appelsin eller eple er vanvittig godt, gjerne med søtningstoff som topping :) mmmmmm... Ellers knasker jeg baconchrisp, mørk sjokolade, fetaost/oliven canape, nøtter, ( småsulten posene fra polly er geniale )
|
Nå har jeg (endelig?) oppdaget sukkerfritt sjokoladen. Nam :D
|
Pepsi Max, nesten hver dag.
Baconcrisp\baconsvor flere ganger i uka, dog ofte sammen med eller rett etter et måltid, så ser mer eller mindre på det som mat. Hender kveldsmaten blir baconcrisp med brie eller kremost. Nøtter en sjelden gang, da helst mandler (kjøper ristede\saltede mandler i løsvekt i Sverige, kun 5 g KH pr. 100 g) eller en neve peanøtter en sjelden gang. Bringebær med fløte. |
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45. |