![]() |
Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
Har spist mengder med karber i jula. :) De siste to-tre dagene av ferien (altså i nyttårshelga) skjerpet jeg meg litt da, men det gikk fremdeles ned både riskrem (du svake menneske...) og risboller... :sikle:
I går morrest viste vekta opp 2,5 kg, i morrest 2,0 kg så jeg er på rett vei igjen da. :) Ingen krise for min del med andre ord. Magen er mye bedre alt og det er deilig ikke å være sulten hele tiden som jeg har vært i jula. Nå merker jeg det skikkelig altså! |
Ja vi er svake vi mennesker:mad: Men jeg finner styrke på forum:D
|
Da viste vekta pluss 2 til 2,5 kg på tre uker, men jeg regner med at mesteparten er vann :o.
Det ble halveis Fedon og masse sjokolade og julekaker og en del Munkholm (det har jeg savnet litt). Alt av hjemmebakt var godt, mens mesteparten av sjokkisen kunne jeg ha klart meg uten. Særlig melkesjokolade smaker pyton :p. Har gått og gledet meg til i dag da jeg skulle begynne på lavkarbo og være i ketose igjen. Skal bli artig å se hvor lang tid det tar. Godt nyttår til alle her inne :) Edit: Var faktisk i ketose igjen på ettermiddagen/kvelden. Så da har jeg nok ikke spist så mange karber på søndag/mandag som jeg trodde?? |
Sitat:
|
i romjula har jeg gått ned 0,5kg faktisk :D veldig fornøyd med det, har vært stappmett hele romjula, eneste utskeielsene var den fantastiske sause til ribba som mamma lager og sukkerfri moltekrem :) ellers har jeg ikke hatt noen utskeielser.. tror jeg har spist 2 pepperkaker hele desember, og det synes jeg er veldig bra til meg å være :P for jeg er veldig glad i pepperkaker tenk :P
har blitt litt sukkerfri sjokkis da såklart.. men det blir man jo den prompefabrikken av :P |
jeg spiste en liten bit av sukkerfri sjokolade og da var det rett på do hele kvelden. av en LITEN BIT!! Da spiser jeg heller mørk vanlig sjokolade gitt.. :P
|
2-3 kg opp, men var vel bare middels lavkarbo flere måneder før det. Men er i full streng gang igjen nå
|
Har gomla i meg alt jeg hadde lyst på - hele jula- og tenkte at "nå er jeg ferdig med det"- Hehhe: snakker om å lure seg selv :D- er skikkelig godtersyk, hele tida!!
Gikk opp ca 3 kilo, og de er på vei av nå!! (venter med å justere tickeren) Tilbake til mer energi, bedre humør, en mage som ikke står som en ballong m.m. Er skikkelig motivert nå! |
Sitat:
|
Det har egentlig gått fint, utskeielsene var vel 2 glass rødvin nyttårsaften og en flaske Munkholm på julaften. Jeg sa ja takk til den uten å tenke meg om, det er sikkert like mye kh i den som vanlig øl.
Men jeg har lagd altfor mange fløtekarameller med peanøtter og mørk sjokolade. Og selv om det er kunstig søtning i de, så skapte det et skikkelig sug i meg. 2. januar gikk jeg hvileløst rundt og bare tenkte: "Nå koker jeg en porsjon til". Dårlig signal, når kroppen er helt gira. Jeg hadde lyst på altmulig, bare spisespisespise. Men jeg "sto han a" og etter et par dager på striktere regime kjenner jeg at suget slipper taket. Kunstig søtsmak skaper sug hos meg, ikke bare ekte sukker som gjør det. Opp 1 kg i jula, ned 0,5 etter 2 dager. |
Jeg synes jeg klarte meg ganske bra, jeg!
Tok en halv mandelpotet til julemiddagen og en familiemiddag. Ble nok noe meljevnet saus hele veien. Laget kransekake med sukrinmelis og hadde nøtter, mandler og 86% sjokolade. 'Syndet' litt med rosiner og tørket frukt, samt noe juicedrikking og litt hvitvin. Det verste var nok at jeg spiste ganske mange strull, som jeg etter et totalt mislykket erstatningsforsøk måtte lage med vanlig sukker. Så en ny rekord to dager før jul, så det var ingen veldig stor overraskelse at det ble en kilo opp derfra til 1. januar. Er fornøyd med dette, tatt i betraktning hvilken fråtsing jeg har pleid å bedrive i julen før om årene... Back on track nå, har allerede tatt av 400 g til nå. |
Jeg synes det har gått helt supert i julen. Har kost meg masse med god mat, og har til og med gått ned i vekt.
Har ikke spist noe potet, men litt jordskokk og kålrabistappe. Surkål hadde jeg laget selv og brukt sukrin til søtning. Ellers er jo julemat super lavkarbomat. Til dessert hadde jeg riskrem søtet med stevia med rørte jordbær søtet med sukrin oppå. Andre desserter er lavkarbo sjokolademousse og blåbærgrøt kokt med stevia og JBKM. Så har det blitt litt sukkerfri konfekt og nøtter på kveldene. Jeg føler altså at jeg har fråtset litt i grunnen, men har holdt meg ganske bra til lavkarbo, og vekten har som sagt gått litt ned etter en god stund med stillstand. Så jeg kan ikke annet enn å si meg fornøyd. Skal helt klart gjøre ting på samme måten neste jul! |
Opp :o men ikke så mye
Mvh Torkil |
Jula har gått overraskende bra også her :) Har faktisk ikke TENKT på hva jeg har spist, men spist det jeg hadde lyst på. Og til min store overraskelse og ikke minst GLEDE, så har "det jeg har hatt lyst på" vært noe ganske annet enn hva jeg hadde lyst på jula 2009 ;)
Resultatet har dermed vært at jeg ikke har gått opp noe som helst siden 1.desember, og det trass i 2ukers sydentur like før jul. Jeg er med andre ord meget fornøyd, ikke bare med at vekta har holdt seg, men at mine vaner&lyster har endret seg til det bedre :) BIG surprise der, altså! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41. |