![]() |
Sv: Desember/januarstarter-tråden!
Jeg hiver meg garantert med her!!
Her skal det ketolyses!!! Målet er 15 kg før August for da skal jeg inn i en sånn hvit kjole med slep:D Så jeg skal klare dette. Høyde: 171cm Startvekt: 85kg Mål:70kg!! |
Gratulerer med giftemål!
|
Hei,
Nå har jeg blåst støvet av gamle nyttårsforsetter, og trår til med lavkarbo!:). Har lest litt om lavkarbo, og med en BMI som har passert 30 er det ikke noe å vente med...! :o En slik "fersking" som meg tar i mot alle gode råd med takk, -og jeg gleder meg til å bli bedre kjent med forumet og alle dere andre som er på vei mot en lettere tilværelse:D |
Sitat:
|
Hei igjen:)
I morgen sparker det i fra for oss fleste her. Og til dere som allerede har begynt: Hold motet oppe!:) I morgen tar jeg ost, skinke, agurk og tomat til frokost. Hva skal dere spise? I kveld blir det et skikkelig høykarbo måltid, lasagne:p Var i butikken i stad og tenkte: Nei, i dag skal jeg ha lasagne for det blir leeeenge til den "vanlige" lasagnen igjen. Gleder meg så ille til å begynne med lavkarbo. Har en sort slim fit kjole som venter på meg i skapet. Trening for meg denne uken ser slik ut: Mandag - håndball trening, tirsdag- spinning, onsdag- håndballballtrening, torsdag - spinning, søndag- håndballballkamp. Gjennomfører jeg dette blir jeg stolt over meg selv! Noen andre som har planer om/ hva de skal trene til den kommende uken?:) Klem:D |
Veit ikke hva jeg skal spise til frokost i morra, da jeg ikke har handla inn lavkarbo mat.. Kanskje stå tidlig opp og gå i butikken før jeg skal på skolen?
Egg og bacon kanskje? Ellers så venter jeg med å spise til lunch... |
Noen som har noen belønning ved oppnåd mål eller delmål?
|
Sitat:
|
Sitat:
Og her blir det nok egg og halloumi til frokost, om jeg ikke tar ørret, blomkål og sandefjordsmør-rester |
Slenger meg på, kjøpte boka ifjor og leste den aldri! Må ned 10 kg til sommeren og tror jeg skal klare det;) Digg med en diett du ikke dør av sult. OGSÅ ganske digg at vin ikke er fy fy en sjelden gang;) Vi skal klare detta her, ny start og nye muligheter. Vekten er på 82 kg.
|
Sitat:
|
Hei og riktig godt nytt år til alle mann! :)
jeg er nå KJEMPE klar for en ny runde! Tok av meg 10 kg i fjor og har lagt på meg 6 nye.. Kjempe bra.... :( Men de skal bort! Delmål for delmål! Er så supert og ha et forum man kan støtte seg på! Det gjør faktisk jobben litt enklere! Håper på mange gode samtaler her inne - lykke til alle sammen! Gleder meg til det begynner og forsvinne noen kg og at klærne ikke ser ut som stappa pølseskinn lenger... |
Jeg er med. Startet 1 desember 2010. Det går litt tregt. Ned litt, opp litt osv. Men, totalt sett så har jeg gått ned 1.7 kg. :) Håper virkelig at jeg ikke har gått mer opp den siste uken. :( Har veiedag på onsdager fra før, så jeg fortsetter med det.
Motivasjonen er på topp og jeg tilbringer mye tid på kjøkkenet. Alt jeg lager av mat tar jeg bilder av og setter inn i "Egenkomponert" oppskriftsbok. Der er det en lett blanding av Lavkarbo, "vanlig" mat, kaker og mat som tilberedes i dampkoker. Blir litt "hummer og kanari" ja..:D Må jo lage noe godt til de andre i familien, selv om jeg ikke kan spise det. Ellers så har jeg begynt å trene :eek:. Med Wii som motivasjon. Funker greit. To kvelder trening, en kveld pause osv... Blir spennende å se om det blir resultater av det. Svett blir jeg i allefall...Hehe.. Lykke til alle sammen (inkl meg) :p. |
Har akkurat nå bestemt meg for å hive meg på denne tråden etter noen timer med gladlesning i diverse motivasjonstråder på forumet. Har aldri prøvd noen faste metoder for å slanke meg, vekten har vært stabil det siste året, men for høy!
Alder: 24 Høyde: 193 Vekt nå: 128 Delmål: under 100 til den 1. Juni (1,5 kg/ uke) Mål: 90 kg Dette blir spennende! |
Da er januar første ketolysemåltid inntatt:) ble eggerøre og bacon i dag gitt, men merker at det blir det ikke mye av. Ble litt småkvalm og litt små lei av egg og bacon siden sist gang jeg gikk på ketolyse enda.
Har også tatt mulitivitaminer og en seloije kapsel, og lurer derfor på om selolje er bra å ta på slik kosthold?? noen som vet noe her? Startet forresten dagen med 30 min rask gange.. merker det var forfriskende. Og ikke minst så så hærlig med god tid før jobb da:) Ha en fin dag folkens! |
Eg starta i dag 03.01.11 :)
Er kjempe glad for å sjå det er fleire som starta so vi kan hjelpe kvarandre :)) Har aldri prøvd denne metoden før og veit ikkje noko om det så er litt usikker.. |
hei hei, vil også være med. Har vært her fom. februar 2010 tom. april men datt ut..... dette fungerer og derfor vil jeg hit igjen. :goodluck:
|
Første kelolysemåltid ble omelett med ost og bacon...nammmm...har også laget med meg osteknekkis som snack på jobben. Om en halvtimes tid skal jeg ha lunch med hjemmelaget salat - gleder meg:)
Håper forøverig at jeg kommer kjapt i ketose - gikk veldig kjapt sist gang, så håper det går fort denne gangen også:D Hadde kanskje vært en idee om vi hadde laget en egen veietråd for januarslankerne....så er det litt enklere å holde oversikt:cool: |
Da har jeg holdt på en uke. det ble - 2.7 kg:D så er det bare til å forsette :-) Lykke til dere som startet idag:)
|
Jeg startet dagen i går med ketolyse! Har oppdatert signatur og alt. Nå er det en helt ny start for meg.
Spennende å se hvor lang tid kroppen bruker på å komme i gang. Sto veldig lenge stille, så jeg har hatt en lang planlagt sprekk og håper at det nå blir ny giv nedover igjen... +2 kg i desember.. :eek: |
Da er jeg også igang.
Dette vil ikke være første gang jeg går ned ved hjelp av Ketolyse-type diett, men er sikker på at dette er ganske mye mer behagelig en "pose-diett". Gleder meg til å komme ordentlig igang, og håper at motivasjoen klarer å holde seg oppe. Det er alle solskinnshistorier på lavkarbo.no som har fått meg til å kjøpe boken og til å komme igang. Samboeren vil også følge dietten, så da håper jeg at vi sammen skal klare å følge lavkarbo livsstil fremover. Delmål og mål. Setter ganske ambisiøse endelige mål, men tror jeg må gjøre dette for å komme meg dit. Jeg vil se mer på fettprosent enn BMI, da BMI ikke vil passe min kroppsbygning. Vil nok være ganske skrapet om jeg kommer meg langt under 25 i BMI. 1. delmål er å se 99 Kg innen 1 februar. 2. delmål er 90 Kg innen 1 mai . (Min tidligere "rekord") 3. delmål er 83 Kg innen 13 august, da gifter jeg meg :) Veiedag - mandag morgen 03.01.11 - 104,5 KG F% 28,6 |
Hiver meg også med.. Har prøvd dette før, og gikk ned flere kilo. Men nå er det et par år siden og kiloene + noen fler er kommet vel på igjen.
Bare i høst har jeg gått opp ca 8 kilo.. :eek: Dette skyldes nok et røykestopp-forsøk der røyk ble erstattet med annen dritt. :sint: Sint på meg selv. Men det eneste jeg kan gjøre med det er å brette opp ermene, kutte karbohydratene, og komme meg i bevegelse. Start for meg er mandag 10. januar. Alder: 45. Vekten min er nå 83 og målet før sommeren er 65. Håper dette går greit og at vi alle blir fornøyd med våre resultater etterhvert. Lykke til alle sammen.. :stortsmil |
Hei hei :) Jeg slenger meg også med. Startvekt 80 kg, men har gått ned 4 kg bare på å være litt flink (over to mnd periode) Men nå skal jeg være SKIKKELIG flink. Startet 1/1-2011!! :D
Mål er 63 kg :rolleyes: |
Men har et spørsmål, noen av dere som blir slappe i begynnelsen? Sovner overalt... Stuptrøtt, og uopplagt... :eek: Men er vant til å drikke energidrikker og cola i store mengder (ehem...) Er kroppen min i sjokk allerede? Og evt hvor lenge varer det?
|
Startet IDAG :)
Har igrunnen aldri "slanket" meg før, så føler dette heller blir en endring i livsstil. Mannen min begynte i høst, men da var jeg gravid og usikker på om jeg kunne begynne. Nå er babyen to måneder, jeg fullammer, så skal ikke på ketolyse-kur, men tenker å kjøre ganske stramt med lavkarbo. Håper det blir lettere når mannen min også gjør det, så kan vi støtte og hjelpe hverandre! Etter to forholdsvis tette graviditeter skal det strammes opp:p Veiedag blir mandager, siden jeg startet idag. Veide idag 96,6 kg og vil i første omgang ned til 80. Er leeeenge siden jeg var 80kg så har lyst til å se om jeg trives med den vekta :) Har utrolig nok gått ned 2 kg i jula jeg da...hmmmm:confused: trodde startvekta kom til å være 98, men gjør ingenting at den er 96 heller ;) Motivasjonen min er: Mere energi til ungene, føle meg vel og kjøpe ny, fin garderobe samt ta frem de fine plaggene mine som er pølseskinn nå:D Uansett: Lykke til alle sammen, dette skal vi klare! |
Hei. jeg startet i dag. har gått på dette før jeg ble gravid igjen i 09. gikk da ned 10 kg på 9 uker, så veit at d funker :D
Veiedager på torsdager jeg da. men starter jo i dag, så dette er første og største vekt jeg har hatt utenom som høygravid. Vekt: 118,1 delmål1: 110,0 delmål2: 100, 0 osv :P |
:smile:
Jeg og vil kaste meg med i januargjengen, for nå må kiloene vekk. Jeg tok av 10 kg med ketolyse for 2 år siden, men sluttet pga jula og kom meg aldri i gang igjen. I løpet av de 2 årene har jeg holdt meg stabil i vekt, så nå er jeg klar for å ta av MINST 10 kg til, gjerne 15 kg. Vi får se hva det blir til. Veiedag tenker jeg blir hver onsdag.. Midt mellom helgene, det er lurt tror jeg. Startvekt: 79 kg Delmål 1: 74 kg (innen 1.3-11) Delmål 2: 69 kg (innen 1.6-11) Drømmemål: 64 kg :heia: Vekk med kiloene! |
Da var iallefall jeg i gang!
Spist deilig middag nå, med sopp gratinert i ridderost, og vossakorv! Skal straks på butikken og handle inn ketolyse varer :) |
Lurte bare på en ting, var det honningmelonen man kunne mævle i seg, altså under 5 gram karbo pr 100 gr melon. De gule? Det værste er å ikke spise frukt, alt annet går helt fint, er ikke så glad i brød/potet/pasta. Har forresten vært flink og laget knekkebrød for variasjonen sin skyld. mange gode oppskrifter her inne;)
|
9 gram pr 100 i følge http://www.chiquita.ch/no/no/product...ew-melons.html
Denne har mindre: http://www.chiquita.ch/no/no/product...ia-melons.html Og jeg har vært på spinning, utrolig deilig. Tror jeg snart er nede i før-jule-vekt |
Hei ,her vil jeg bli med å !
Tjuvstartet idag utifra hva jeg har lest meg til på forumet og skal kjøpe bok og stix i morgen. dagens meny : frokost : osteomelett av 2 egg og 50 gr ost -digg!! middag : Ovnsbakt laks som jeg strødde baconskiver og sopp på . smørdampet brokkoli hjemmelaget saus av cremefraiche,majones,dill,salt & pepper og, lime Den middagen ROCKA :) og jeg er kjempefornøyd og motivert. vekta viser 78 kg -helst skulle den vært nede ved 68 tenker jeg ;) Håper på masse gode råd og folk som kan holde meg i øra når motivasjonene daler..for erfaringsmessig gjør den det -men jeg vil,jeg vil og skal få det til nå! Godt nyttår alle sammen og lykke til alle som en :) |
Sv: Desember/Januar starter tråden!
Veiedag i dag!
Hadde en utrolig dumt og unødvenig utkeielse i helgen, vet ikke hva som skjedde egentlig. Klarte bare ikke styre meg.. Men har i hvert fall gått ned noe til tross for utskeielse. 27.12.10: 67,3 kg 03.01.11: 66,7 kg |
Nytt år, nye muligheter.
Etter en god tur ut av keto-land, er jeg fra i dag av med igjen. Skal komme med nærmere rapporter undervegs. I dag er forøvrig kroppen tung, og har ei passe hodepine. Springer på toalettet hele tiden, oger rå-tørst. |
Veiedag i dag....veide 84,7 kg....var under 85 iallefall! Gleder meg til jeg er <80 :)
|
*Da er jeg godt i gang, og det føles så godt :D føler meg faktisk litt mindre oppblåst i magen allerede :p
Skal kjøpe stix i morgen! SÅ godt å være i gang og på rett vei igjen ;) Ønsker dere alle ett Godt Nytt År :) Og Lykke til alle sammen, dette klarer vi ;) |
Jeg hiver meg med fra onsdag 5.01. Er ca 99 nå. Og vil ned på 85 i første omgang. Veldig spent på om jeg klarer det, og hvor lang tid. Men håper at jeg er ned 10 kilo på 3 mnd i alle fall, så tar jeg resten derfra.
|
Heisann!:)
Jeg hiver meg på her... Jeg hadde store planer om å gå ned til min trivselsvekt i høst, og det gikk fint i ca 3 uker, så tok stresset overhånd...Studier, jobb og ny leilighet tok all energi, så nå sitter jeg her og veier mer enn før jeg startet...:( Men nå er det lavkarbo som gjelder, jeg skal ned, ned, ned! Veier nå 76,5 kg, og skal ned ca 10 kg. Ha skjønt at lavkarbo er livsstilen for meg, kjenner meg SÅ mye bedre på lavkarbo! Mer komfortabel i egen kropp, liksom... Mindre oppblåst, slankere, føler meg flink fordi jeg holder meg unna sukker etc... Har hatt min første lavkarbodag i dag, så nå gjelder det å holde ut i mer enn tre uker! Mannen min støtter meg fullt ut, og det hjelper meg veldig. Han har ikke vektproblemer, men liker lavkarbomaten veldig godt. Kjenner at det gjør det hele litt lettere:) Gleder meg til å sprade rundt i jeansene mine (som er for trange nå)!:) Hilsen Nybegynner (igjen:)) |
Sitat:
Nybegynner igjen, jeg også :D |
Sitat:
Dette er helt vanlig. Kroppen din er tydeligvis vant til å få i seg stoooore mengder karbohydrater (og spesielt da sukker, tydeligvis). Nå har du plutselig kutta ut disse, og kroppen må da omstille seg til å få energien sin på andre måter. Jeg hadde en uke før jeg begynte på kuren hvor jeg droppa brus, godteri, is osv. Var skikkelig sløv og trøtt, men så blei alt så mye bedre. Jevnere energi gjennom hele dagen, framfor i små hopp hver gang jeg heiv i meg sukker. Hvor lenge det varer kan variere litt. Hodepine og svimmelhet kan også være symptomer når man kvitter seg med et så stort karbo-inntak. Husk at sukker er som alt annet avhengighetsdannende stoff, det tar litt tid før du får det ut av systemet og blir "clean". :) |
Siden ArnaKristin ikke har gjort sitt vanlige innhopp i oppstartstråder, så får jeg ta en copy-paste av hva hun vanligvis bidrar med:
Hei, …og da legger jeg ut tråden: Til alle nybegynnere på lavkarbo… Der finner du det meste en nybegynner lurer på men henvisning til andre nyttige tråder man bør lese seg opp på. Les og lær - husk at kunnskap=makt! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11. |