Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Pilates (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3876)

pysa 21-04-05 12:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av boble
Jeg har også bestilt fra Tv-shop. Fikk beskjed om ca 2 ukers leverings-tid. Det er sinnsykt treigt,syns jeg. Somlepavene.. Får vel mine til uka,jeg

Fikk mine dvd`er etter 2,5 uke... super treige er de....

Hvor får man kjøpt slik tykk matte? Den som følger med Winsor pilates er alt for tynn for meg... Skulle gjerne hatt en på 2 cm.... noen som vet hvor man får tak i slikt?

boble 21-04-05 12:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av pysa
Fikk mine dvd`er etter 2,5 uke... super treige er de....

Hvor får man kjøpt slik tykk matte? Den som følger med Winsor pilates er alt for tynn for meg... Skulle gjerne hatt en på 2 cm.... noen som vet hvor man får tak i slikt?

Fant denn litt lenger oppi her: (Opprinnelig Nille som kom opp med denne.)

http://www.pilatesroom.no/Rammeside_rekvisita.htm

Nille 21-04-05 18:20

Jeg har kjøpt 2 cm matte (kjempegod) på XXL (svært sportsbutikk). Den kosta 399 kr. Blå.........:D

Albertine 21-04-05 18:29

Jeg vil også trene pilates! Mindre sjanse for å bli nedkjørt av en gal kommuneansatt på vill jakt etter landhockeyballen. TV-shop?

sommerfugl 21-04-05 18:31

har funnet ut at jeg skal prøve meg på pilates jeg og, høres så bra ut.

men er det best med bok eller dvd?
har litt lite penger, så skulle hatt noe billig, må jo ha matte og.. :o

pysa 21-04-05 20:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille
Jeg har kjøpt 2 cm matte (kjempegod) på XXL (svært sportsbutikk). Den kosta 399 kr. Blå.........:D

oi oi det var billig... sjekker nettsiden med en gang!!!!

pysa 21-04-05 20:09

Sitat:

Hmmm hva heter matta??? Finner den ikke i nettbutikken... kanskje jeg må dra til Sandvika å kjøpe en?

sommerfugl 21-04-05 20:09

fant noen matter her:
http://www.killingmo-tonsberg.no/ind...arget=d28.html

http://www.xxl.no/product.asp?catalo...ookie%5Ftest=1

de er veldig billige, men det er omtrent det jeg har råd til.. er de bra nok?

Nille 21-04-05 21:33

Har akkurat skrevet et kjempelagt svar her - og så får jeg plutselig beskjed om at jeg ikke er logget inn :mad: Halloooooo !!

har ikke tid til å skrive alt omigjen, men hovedpunktene:
  • Matter under 1,5 cm anbefales IKKE for pilates. Du skal rulle på ryggen/rygghvirvlene, og jeg kan love at du kjenner det om matten er for tynn. Anbefaler 1.5 cm om du har teppe under. Alt . 2 cm på tregulv eller gulv med belegg. Det samme anbefalte Yogamad hvor jeg bestilte tidligere. De hadde yogamatter og pilatesmatter.....men dessverre ble frakten innmari dyr. har prøvd mattene på XXL og de i nettbutikken var harde og vonde. Liggeunderlaget mitt fra campingutstyret var bedre ! Min matte kostet kr. 399, er 2 cm tykk og blå og heter Domyos.
  • Bøker er OK, men da må du jo bla i boka hele tiden og huske sammensetnignen av øvelsene etc. Anbefaler absolutt dvd/video. I tillegg til at øvelsene blir forklart muntlig, minner de det hele tiden på å puste, å ikke heise opp skuldrene etc. OG du ser de som gjør øvelsene fra alle kanter. Jeg hadde ikke giddet å trene om jeg skulle lese i bok for hver øvelse. Så har det litt med rekkefølge og farten du gjør øvelsene i også ! kan ikke sammenligne info du får på DVD med bok nei !

Nille 22-04-05 00:23

Da jeg kom hjem hadde sambo lastet ned "Pilates for Dummies" til meg. Den viser enda tydligere hvordan øvelsene skal gjøres/ikke gjøres.... om det var mulig å gjøre det tydeligere da....:p :p

Marianne 22-04-05 08:12

Jeg bruker teppet under salongen. Det fungerer kjempegreit!

Aline 22-04-05 09:38

jeg bretter dyna mi dobbelt :p fungerer ok...

sommerfugl 22-04-05 19:06

Sitat:

Anbefaler absolutt dvd/video. I tillegg til at øvelsene blir forklart muntlig, minner de det hele tiden på å puste, å ikke heise opp skuldrene etc. OG du ser de som gjør øvelsene fra alle kanter. Jeg hadde ikke giddet å trene om jeg skulle lese i bok for hver øvelse. Så har det litt med rekkefølge og farten du gjør øvelsene i også ! kan ikke sammenligne info du får på DVD med bok nei !

kjøpte dvd i går jeg, "power of pilates" så dt blir bra! :visemuskl
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline
jeg bretter dyna mi dobbelt :p fungerer ok...

skal jeg prøve, hehe :D

Fedonisten 27-04-05 10:17

hallo?

.....er det noen her?

Skulle bare si at jeg har også fått pilates-DVD'ene mine nå - men jeg har ikke sett på dem enda. Langt mindre TRENT etter dem :rodme:

Det er bestilt på TV-SHOP (fikk dem etter under en uke!!) hvor den er 3 DVD'er i en pakke lissom. Bør en stakkar student starte med Basics? Eller? Body sculpting høres jo fristende ut, men det er kanskje å starte litt voldsomt eller?

....eh....svar da......hallooooo?

*tusler tilbake til den spennende historien om dendritter og aksoner*

Marianne 27-04-05 10:24

Begynn på basic'en du vennen! Det er viktig i Pilates å trene sakte og riktig og med kontroll. Gjør denne først, og når du har full kontroll kan du begynne på neste.

Håper det blir ukentlige treningsrapporter på radioen min...

Til inspirasjon:

http://www.sxc.hu/pic/1/s/g/gu/gun/66756_3690.jpg

Begod 27-04-05 12:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten
hallo?

.....er det noen her?

Skulle bare si at jeg har også fått pilates-DVD'ene mine nå - men jeg har ikke sett på dem enda. Langt mindre TRENT etter dem :rodme:

Det er bestilt på TV-SHOP (fikk dem etter under en uke!!) hvor den er 3 DVD'er i en pakke lissom. Bør en stakkar student starte med Basics? Eller? Body sculpting høres jo fristende ut, men det er kanskje å starte litt voldsomt eller?

....eh....svar da......hallooooo?

*tusler tilbake til den spennende historien om dendritter og aksoner*

Nå har også jeg bestilt den pakken. Ble fristet av Mariannes mave bilder:D

pusi 27-04-05 17:30

Fint mavebilde, Marianne! Mye mer inspirerende enn de oi-så-amerikanske damene i videoene, hehe ;)
Men man skal ikke dømme treningen etter innpakningen! Husker en gang i tiden da jeg ble med min mor på Jane Fonda-workout på stuegulvet. Knis!:rodme: Jeg skulle ønske jeg fant den på dvd eller på nettet. Mange hysteriske treningsoutfits der, altså! Men workouten var kjempefin, den!

Nille 27-04-05 17:52

Nå er det vel på tide jeg poster bilde av MIN mage snart...... snart...... kanskje ...... :p

Jeg hoppet over basics delen av Pilates pakka... treneren/fysioen min mente det var like greitt. Nå nå har jeg trent 50 minutters programmet "Accelerated Bodu Sculpting" nøyaktig 15 ganger..... Det hjelper.....:D

nøtte 01-05-05 09:57

Hurra!

Så akkurat pilates dvd'ene på tv shop og ble skikkelig gira, hadde ikke tenkt tanken om at de at gikk ann å trene hjemme før, er milievis til treningstudio her og med en liten baby er alt litt begrenset.. men dette er jo supert, skal virkelig invistere i dette!
Er dere som har kjøp fra tv-shop fornøyde??

Nille 01-05-05 16:20

Jeg har ikke akkurat KJØPT da, men jeg bruker som nevnt produktet. Winsor Pilates Accelerated Body Sculpt - og er KJEMPEFORNØYD !!!

:D

nøtte 01-05-05 19:49

Sitat:

Jeg har ikke akkurat KJØPT da,
:D

Hæ? er jeg treg nå som ikke skjønner hva du mener??:o

Nille 01-05-05 20:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtte
Hæ? er jeg treg nå som ikke skjønner hva du mener??:o

Har lasta ned fra nettet......:o

Aline 03-05-05 20:49

hva slags effekt har pilates på ryggmuskulaturen...?
jeg synes det blir fokusert veldig på magen, men jeg merker ikke noe særlig i ryggmusklene...
er det jeg som gjør øvelsene feil...?

(winsor basic...)

:)

Nille 03-05-05 21:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline
hva slags effekt har pilates på ryggmuskulaturen...?
jeg synes det blir fokusert veldig på magen, men jeg merker ikke noe særlig i ryggmusklene...
er det jeg som gjør øvelsene feil...?

(winsor basic...)

:)

Pilates tar "beltet" rundt mage OG rygg ! Alt sitter rundt "the power House" - mellom navlen og ryggsøylen. Det er derfor det er så bra vettu !:D

Aline 03-05-05 22:06

hm.... da gjør jeg noe feil... :ja: skal se mer på det neste gang jeg prøver meg :ja:

:klem:

Nille 03-05-05 22:28

At du ikke verker i musklene betyr IKKE at det ikke virker på musklene. Husk at mange av øvelsene i Winsor Pilates er strekkøvelser som gjør at du unngår "gangsperr".
Josef Pilates sa at muskelverk IKKE er bevis for at du gjør noe riktig ! Du skal kjenne at du har brukt kroppen etter en økt, men du skal ikke bli stiv og støl...spesielt ikke etter at du har gjort noen økter. Du bruker musklene, som bygger seg opp til å tåle belastningen du har gitt dem.... :snill:

Kanskje du bør prøve å kjøre igjennom Accelerated programmet en gang for å se om det passer deg bedre ? Jeg syns iallefall at kortprogrammet var litt "tamt"....

Aline 03-05-05 22:31

hm.. der sier du noe :ja: jeg har prøvd å finne det du bruker, men har ikke klart det ennå.

soon, very soon :)

Albertine 03-05-05 22:44

Jeg har lyst til å prøve pilates jeg også, men er jo ikke bevegelig for fem flate øre!

Nille 03-05-05 22:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Albertine
Jeg har lyst til å prøve pilates jeg også, men er jo ikke bevegelig for fem flate øre!

---men det blir du, - det blir du !!:D

Albertine 03-05-05 22:52

Ok, da kjøper jeg DVD på TV-shop, men jeg blånekter å kjøpe papirtynn matte! Da får jeg heller investere i en Airex-matte, sånn at jeg ikke ødelegger meg helt...:p

sommerfugl 09-05-05 21:14

prøvde pilates for første gang i går jeg, var arti :D men jeg var noe dårlig da, er jo sjuk, så dette var første treningsøkta på et år.. :eek: :eek:
bittelitt støl i magen nå.. :p

men hvor ofte skal man trene? sånn for best resultat...?

dingpot 09-05-05 21:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl

Etter 10 ganger føler man forskjellen
Etter 20 ganger ser man forskjellen
etter 30 ganger, har man en helt ny kropp

Dette er sigende fra pilates guruer ;) Jeg har trent ca 10 ganger, og jeg SER allerede forskjellen!!! (Jeg trener pilates og yoga vekselvis, annen hver gang, sånn omtrent. Alt etter humøret) Magen er flatere, og musklene synes bedre. :D

Nille 09-05-05 21:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl

Både Josef Pilates og Mari Winsor sier man bør trene annenhver dag om man bruker samme program/øvelser hver dag. Kroppen trenger hvile innimellom. :)

sommerfugl 09-05-05 22:09

oki, takk for svar begge to :klem: :klem:

Tingeling 24-05-05 19:22

Jeg har sett at flere nevner Pilates her inne, som for meg bare var et fremmedord jeg såvidt hørte fra Kari Jacqueson på Frokost-TV en dag.. Men jeg ble nysgjerrig - og er litt på søken etter en slags styrketrening i tillegg til joggeturer - så dette ser jo veldig spennende ut !!! Tenkte derfor jeg skulle starte en pilates-tråd og fant ut til min store begeistring at det ABSOLUTT fantes en fra før (no surprise;) )Har VELDIG lyst til å prøve dette!! (selv om jeg bor i kollektiv og sannsynligvis må gjøre øvelsene på mitt bittelille soveromsgulv *fnis* )

http://smileys.smileycentral.com/cat/5/5_1_123v.gif

Jeg tenkte å laste ned fra nettet - men hvilke filer/programmer anbefaler dere?? Ser Nille anbefaler "Winsor Pilates Accelerated Body Sculpting" - går det an å BEGYNNE på den ??

Hilsen Tingeling - lyst-til-å-begynne-med-en-gang :)

Tingeling 24-05-05 20:41

WHEEEEEE !!!

Nå driver jeg og laster ned Winsor Pilates (CD3 (?) ) Accelerated Body sculpting 1 - og jeg gleder meg som en liten unge på julaften !!! hihi. Dette blir spennende :)

http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_1_13.gif

Aline 24-05-05 22:53

jeg ville begynt med en basic pilates :)
jeg har basic winsor pilates og winsor pilates 20 minutes workout. greie program og begynne med :)

cath 24-05-05 23:48

Jeg anbefaler den som heter Pilates for dummies for nybegynnere.... den går grundig gjennom hver øvelse.... også de feilene som er vanlig....
Pilates er bare beste treningsformen......... VIRKELIG Å ANBEFALE

Nille 25-05-05 19:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tingeling
Jeg tenkte å laste ned fra nettet - men hvilke filer/programmer anbefaler dere?? Ser Nille anbefaler "Winsor Pilates Accelerated Body Sculpting" - går det an å BEGYNNE på den ??

Sier som de andre jeg, - prøv først noe enklere, som Pilates for dummies eller 20 minutters basic fra Winsor Pilates. Når du føler at de øvelsene går fint kan du hoppe videre til accelerated ! :D

Dirgni 26-05-05 10:03

3-5 ganger i uken med å bytte på mellom Accelerated Body sculpting og 20 minutes workout. Kjenner det hjelper, og håper å se resultater etterhvert også! 20-minutters-programmet er en grei pause fra eksamens-lesinga, Accelerated Body sculpting er en mye bedre treningsøkt, men man trenger en dusj etterpå. Ble positivt overrasket her en dag da jeg plutselig klarte å strekke beina mer enn før! Så resultatet etter tre uker er ihvertfall mykere kropp:D og strammere rompe...:rolleyes:
Men det er endel øvleser på Accelerated Body sculpting jeg sliter litt med... Greit at "Dagny" viser enklere versjoner av øvelsene (your getting stronger....)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.