![]() |
Sitat:
Hvor får man kjøpt slik tykk matte? Den som følger med Winsor pilates er alt for tynn for meg... Skulle gjerne hatt en på 2 cm.... noen som vet hvor man får tak i slikt? |
Sitat:
Fant denn litt lenger oppi her: (Opprinnelig Nille som kom opp med denne.) http://www.pilatesroom.no/Rammeside_rekvisita.htm |
Jeg har kjøpt 2 cm matte (kjempegod) på XXL (svært sportsbutikk). Den kosta 399 kr. Blå.........:D
|
Jeg vil også trene pilates! Mindre sjanse for å bli nedkjørt av en gal kommuneansatt på vill jakt etter landhockeyballen. TV-shop?
|
har funnet ut at jeg skal prøve meg på pilates jeg og, høres så bra ut.
men er det best med bok eller dvd? har litt lite penger, så skulle hatt noe billig, må jo ha matte og.. :o |
Sitat:
|
Sitat:
|
fant noen matter her:
http://www.killingmo-tonsberg.no/ind...arget=d28.html http://www.xxl.no/product.asp?catalo...ookie%5Ftest=1 de er veldig billige, men det er omtrent det jeg har råd til.. er de bra nok? |
Har akkurat skrevet et kjempelagt svar her - og så får jeg plutselig beskjed om at jeg ikke er logget inn :mad: Halloooooo !!
har ikke tid til å skrive alt omigjen, men hovedpunktene:
|
Da jeg kom hjem hadde sambo lastet ned "Pilates for Dummies" til meg. Den viser enda tydligere hvordan øvelsene skal gjøres/ikke gjøres.... om det var mulig å gjøre det tydeligere da....:p :p
|
Jeg bruker teppet under salongen. Det fungerer kjempegreit!
|
jeg bretter dyna mi dobbelt :p fungerer ok...
|
Sitat:
Sitat:
|
hallo?
.....er det noen her? Skulle bare si at jeg har også fått pilates-DVD'ene mine nå - men jeg har ikke sett på dem enda. Langt mindre TRENT etter dem :rodme: Det er bestilt på TV-SHOP (fikk dem etter under en uke!!) hvor den er 3 DVD'er i en pakke lissom. Bør en stakkar student starte med Basics? Eller? Body sculpting høres jo fristende ut, men det er kanskje å starte litt voldsomt eller? ....eh....svar da......hallooooo? *tusler tilbake til den spennende historien om dendritter og aksoner* |
Begynn på basic'en du vennen! Det er viktig i Pilates å trene sakte og riktig og med kontroll. Gjør denne først, og når du har full kontroll kan du begynne på neste.
Håper det blir ukentlige treningsrapporter på radioen min... Til inspirasjon: http://www.sxc.hu/pic/1/s/g/gu/gun/66756_3690.jpg |
Sitat:
|
Fint mavebilde, Marianne! Mye mer inspirerende enn de oi-så-amerikanske damene i videoene, hehe ;)
Men man skal ikke dømme treningen etter innpakningen! Husker en gang i tiden da jeg ble med min mor på Jane Fonda-workout på stuegulvet. Knis!:rodme: Jeg skulle ønske jeg fant den på dvd eller på nettet. Mange hysteriske treningsoutfits der, altså! Men workouten var kjempefin, den! |
Nå er det vel på tide jeg poster bilde av MIN mage snart...... snart...... kanskje ...... :p
Jeg hoppet over basics delen av Pilates pakka... treneren/fysioen min mente det var like greitt. Nå nå har jeg trent 50 minutters programmet "Accelerated Bodu Sculpting" nøyaktig 15 ganger..... Det hjelper.....:D |
Hurra!
Så akkurat pilates dvd'ene på tv shop og ble skikkelig gira, hadde ikke tenkt tanken om at de at gikk ann å trene hjemme før, er milievis til treningstudio her og med en liten baby er alt litt begrenset.. men dette er jo supert, skal virkelig invistere i dette!
Er dere som har kjøp fra tv-shop fornøyde?? |
Jeg har ikke akkurat KJØPT da, men jeg bruker som nevnt produktet. Winsor Pilates Accelerated Body Sculpt - og er KJEMPEFORNØYD !!!
:D |
Sitat:
|
Sitat:
|
hva slags effekt har pilates på ryggmuskulaturen...?
jeg synes det blir fokusert veldig på magen, men jeg merker ikke noe særlig i ryggmusklene... er det jeg som gjør øvelsene feil...? (winsor basic...) :) |
Sitat:
|
hm.... da gjør jeg noe feil... :ja: skal se mer på det neste gang jeg prøver meg :ja:
:klem: |
At du ikke verker i musklene betyr IKKE at det ikke virker på musklene. Husk at mange av øvelsene i Winsor Pilates er strekkøvelser som gjør at du unngår "gangsperr".
Josef Pilates sa at muskelverk IKKE er bevis for at du gjør noe riktig ! Du skal kjenne at du har brukt kroppen etter en økt, men du skal ikke bli stiv og støl...spesielt ikke etter at du har gjort noen økter. Du bruker musklene, som bygger seg opp til å tåle belastningen du har gitt dem.... :snill: Kanskje du bør prøve å kjøre igjennom Accelerated programmet en gang for å se om det passer deg bedre ? Jeg syns iallefall at kortprogrammet var litt "tamt".... |
hm.. der sier du noe :ja: jeg har prøvd å finne det du bruker, men har ikke klart det ennå.
soon, very soon :) |
Jeg har lyst til å prøve pilates jeg også, men er jo ikke bevegelig for fem flate øre!
|
Sitat:
|
Ok, da kjøper jeg DVD på TV-shop, men jeg blånekter å kjøpe papirtynn matte! Da får jeg heller investere i en Airex-matte, sånn at jeg ikke ødelegger meg helt...:p
|
prøvde pilates for første gang i går jeg, var arti :D men jeg var noe dårlig da, er jo sjuk, så dette var første treningsøkta på et år.. :eek: :eek:
bittelitt støl i magen nå.. :p men hvor ofte skal man trene? sånn for best resultat...? |
Sitat:
Etter 20 ganger ser man forskjellen etter 30 ganger, har man en helt ny kropp Dette er sigende fra pilates guruer ;) Jeg har trent ca 10 ganger, og jeg SER allerede forskjellen!!! (Jeg trener pilates og yoga vekselvis, annen hver gang, sånn omtrent. Alt etter humøret) Magen er flatere, og musklene synes bedre. :D |
Sitat:
|
oki, takk for svar begge to :klem: :klem:
|
Jeg har sett at flere nevner Pilates her inne, som for meg bare var et fremmedord jeg såvidt hørte fra Kari Jacqueson på Frokost-TV en dag.. Men jeg ble nysgjerrig - og er litt på søken etter en slags styrketrening i tillegg til joggeturer - så dette ser jo veldig spennende ut !!! Tenkte derfor jeg skulle starte en pilates-tråd og fant ut til min store begeistring at det ABSOLUTT fantes en fra før (no surprise;) )Har VELDIG lyst til å prøve dette!! (selv om jeg bor i kollektiv og sannsynligvis må gjøre øvelsene på mitt bittelille soveromsgulv *fnis* )
http://smileys.smileycentral.com/cat/5/5_1_123v.gif Jeg tenkte å laste ned fra nettet - men hvilke filer/programmer anbefaler dere?? Ser Nille anbefaler "Winsor Pilates Accelerated Body Sculpting" - går det an å BEGYNNE på den ?? Hilsen Tingeling - lyst-til-å-begynne-med-en-gang :) |
WHEEEEEE !!!
Nå driver jeg og laster ned Winsor Pilates (CD3 (?) ) Accelerated Body sculpting 1 - og jeg gleder meg som en liten unge på julaften !!! hihi. Dette blir spennende :) http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_1_13.gif |
jeg ville begynt med en basic pilates :)
jeg har basic winsor pilates og winsor pilates 20 minutes workout. greie program og begynne med :) |
Jeg anbefaler den som heter Pilates for dummies for nybegynnere.... den går grundig gjennom hver øvelse.... også de feilene som er vanlig....
Pilates er bare beste treningsformen......... VIRKELIG Å ANBEFALE |
Sitat:
|
3-5 ganger i uken med å bytte på mellom Accelerated Body sculpting og 20 minutes workout. Kjenner det hjelper, og håper å se resultater etterhvert også! 20-minutters-programmet er en grei pause fra eksamens-lesinga, Accelerated Body sculpting er en mye bedre treningsøkt, men man trenger en dusj etterpå. Ble positivt overrasket her en dag da jeg plutselig klarte å strekke beina mer enn før! Så resultatet etter tre uker er ihvertfall mykere kropp:D og strammere rompe...:rolleyes:
Men det er endel øvleser på Accelerated Body sculpting jeg sliter litt med... Greit at "Dagny" viser enklere versjoner av øvelsene (your getting stronger....) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29. |