Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Utrolig lilla utslag på ketostixen etter trening (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38667)

Kari Marita 07-12-10 02:32

Sv: Utrolig lilla utslag på ketostixen etter trening

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle (Innlegg 979916)
Du forbrenner lite fett under styrketrening, men en del etterpå når du slapper av. Økt muskelmasse fører til økt basalmetabolisme.

Under eller etter er vel det samme,selv om jeg vet en forbrenner under å.Så forbrennes det fett ved styrketrening.

Mr. Muscle 07-12-10 02:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 979918)
Jo fordi at karbohydrater er drivstoff for kroppen under treningen,og gjør at du yter bedre.Både ved styrke og kondisjon.

Jeg sier jo at karbohydrater er drivstoff under trening ved høy intensitet. Proteindrikker blir oftest tatt etter trening. Skal man bygge muskler trenger man proteiner, ettersom det er det muskler består av.

Mr. Muscle 07-12-10 02:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 979920)
Under eller etter er vel det samme,selv om jeg vet en forbrenner under å.Så forbrennes det fett ved styrketrening.

Nei, fettforbrenninen under styrketrening er minimal. Det er tilnærmet umulig å øke muskelmassen samtidig som fettmassen reduseres

Kari Marita 07-12-10 02:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle (Innlegg 979919)
Dersom du spiser karber før trening øker insulinproduksjone. Insulinet har som hovedoppgave å redusere blodsukkeret grunnet at høyt blodsukker er giftig for kroppen. Musklene vil bruke glukose til forbrenning. Insulinet vil sende resten av glukosen som musklene ikke bruker til leveren. Der blir de omgjort til fett. Insulinet vil så sende det fettet som allerede er i blodbanen opp i fettcellene, det samme med glukosen som er omdannet til fett. Samtidig vil insulinet holde fettet låst i fettcellene. Som sagt er insulinets jobb å redusere blodsukkeret, da er det viktig at fettforbrenningen skrus av slik at glukosen i blodet faktisk blir redusert.

Jeg har faktisk lest rimelig mye på både ernæringsområdet og treningsområdet, men det aller meste handler om sunn logikk...

Du har sikkert lest,og noe av det du sier stemmer sikkert,men alikevell forbrenner kroppen fett under trening ,fordi om en har inntatt karber før treningen.

Kari Marita 07-12-10 02:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 979923)
Du har sikkert lest,og noe av det du sier stemmer sikkert,men alikevell forbrenner kroppen fett under trening ,fordi om en har inntatt karber før treningen.

Jeg gir meg heller ikke på at styrketrening er bra for fettforbrenningen.

Mr. Muscle 07-12-10 02:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 979923)

Kommer selvsagt ann på hvor mye og hvilke karbohydrater (lav GI eller høy GI) en inntar. Men dersom du går til trening med høyt blodsukker er fettforbrenningen minimal...

Mr. Muscle 07-12-10 02:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 979925)
Jeg gir meg heller ikke på at styrketrening er bra for fettforbrenningen.

Styrketrening er bra for fettforbrenningen på LANG SIKT ettersom basalmetabolismen øker i takt med økt muskelmasse. Men når en trener styrketrening er fettforbrenninen minimal...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.