![]() |
Sv: Er så utrolig glad og lettet!
Sitat:
t-snitt er når ikke bare drar huden ned, men også fra siden også. Dermed får man et arr opp magen også, man får ett arr som en omvendt t. Hvis man har vært veldig stor så har man som regel ekstra hud den veien også, og da trenger å få fjernet hud den veien også. Jeg fikk dessverre ikke det, men har tenkt å se hvor bra resultatet blir uten å fjerne hud fra sidene også. |
Forresten; cupstørrelsen har ikke så mye å si for hvor store puppene er. Jo, den har jo det, men mange har et helt feilaktig bilde av cup versus størrelse. Jeg bruker feks. DD, men har knapt pupper. Jeg har større hender enn pupper, det er omtrent plass til TO av mine pupper inne i hånda mi. Men jeg bruker bare 65 rundt, derfor må jeg opp i cup. Har fått målt hos profesjonelle. Før det trodde jeg jeg brukte B eller C, men det viste seg å være helt feil pga. lengden på BHen, og jeg fikk et nytt liv da jeg prøvde min riktige størrelse. Fikk helt sjokk! Trodde jo DD var gigapupper men det er helt feil! Så jeg har altså mini-pupper og bruker 65DD.
|
Sitat:
Jeg er mest bekymret for akkurat nedre del av magen. Det virker som den ikke løfter seg nevneverdig uansett hvor mye fett jeg mister. Over navelen er jeg faktisk relativt slank uten ekstra hud. Ser litt sykt ut:D |
Sitat:
Bittelitt bekymret for at musa ikke akkurat blir stram over berget. :cool: |
[quote=Cherry;978413]
Sitat:
|
Ja jeg spurte om museløft jeg og, siden alt liksom har trekt sør... Har en hengete fettvalg der nede som ikke ser veldig pent ut. Jeg fikk beskjed om at man automatisk fikk et museløft under en bukplastikk, for da strekker man huden oppover igjen så det blir stramt. Og det trenger jeg virkelig....
|
Sitat:
Jeg har skjønt det sånn at det ikke gjør noe å gå ned litt i vekt etter opreasjonen, men hvis man går ned en del så blir jo operasjonen på en måte ødelagt. Derfor bør man være mest mulig ferdig slanket. Og det var sikkert derfor jeg fikk det, siden jeg bare skal ned 5 kg til, og de får jeg forhåpentligvis bort før operasjonen. |
Ja, man bør ha gått ned det meste før man tar bukplastikk for å få penest resultat. Jeg hadde en BMI på rundt 20 da jeg søkte, og hadde ikke noe fett på magen, kun hud, så jeg fikk det innvilget med en gang. Kunne fått det tidligere også, men valgte å gå ned mest mulig først. 20 er jo lite da, folk trenger ikke å ha SÅ lav BMI for å få det, selvsagt, men jeg ventet fordi jeg så at jeg fortsatt gikk ned i vekt og avventet litt.
Anbefaler å søke direkte til privatklinikkene via fastlegen, altså de som har avtale med det offentlige (feks. Aleris). Da går det som regel fortere og man har større sjanse for å få det innvilget. |
Ja jeg har inntrykk av at de offentlige stedene er mer strenge enn de private klinikkene som utfører operasjoner for det offentlige. Og ja ventetiden er mye mindre.
Som regel har man kriterier om at man skal ha bmi under 28, noen steder under 26. Jeg ligger på grensen her, og mange ville nok sagt at jeg bør ha en lavere bmi før jeg opereres. Men jeg veit også at jeg kommer aldri til å ha en veldig lav bmi, for jeg har ikke kroppsbygning til det. Allerede begynner hoftebeina mine å stikke ut, og jeg vil ikke se avmagret ut. Skjønner veldig godt de som velger å gå ned mer før man opereres, men for meg har det å velge å opereres nå vært en måte å fortelle meg selv at jeg er bra nok som jeg er! |
Gratulerer så masse med innvilget operasjon :D Håper du blir fornøyd ;)
Jeg har selv hatt både bukplastikk og brystreduksjon, men jeg måtte ha det i 2 operasjoner, men tok de med 5 ukers mellomrom ;) Ikke noe problem ;) Fikk begge operasjonene dekka, men hadde jeg gjort det noen måneder senere, hadde jeg nok ikke det. Kravene er blitt så mye større nå :( Nå har jeg gått litt opp i vekt, men magen er fin enda, så håper den ikke blir ødelagt når jeg går ned i vekt igjen. :o Dumme meg!!! Nå er det hvertfal lavkarbo for livet.. skal ikke opp igjen!! |
Sitat:
|
Sitat:
|
[quote=Cherry;978413]
Sitat:
Jaja jeg får ikke ta sorgene på forskudd men :| Såfall kan jo alt opereres, hihi.. |
[quote=senorita;978640]
Sitat:
|
haha jeg har alltid vært nervøs mtp operasjoner, men sitter jeg der med hengehud overalt, ja da er det ingen utvei hehe :P
Ja det kan bli realiteten her også, siden den er "fyldig" nå.. hjelpes.. :P |
Hei Christine :)
gratulerer med innvilget operasjon!! er kjempeglad på din vegne. :klem: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg kan jo vise før- og etterbilder for de som vil se. Nå er etter-bildet tatt bare få dager etter operasjonen da, så arret er jo MYE mer tydelig der enn det er i dag, over 1 år etter. Men dere kan i hvert fall se hvor mye flatere magen er blitt og sånn er den jo i dag også, med et finere arr. :)
Før operasjonen, med 2 kg ekstra hud på magen Bilde fra siden 3-4 dager etter operasjonen, med dren, plastere, body og hele pakken |
Sitat:
|
Nå da? Jeg brukte Fotoknudsen først men gikk over til Photobucket. Vet ikke hvorfor Fotoknudsen ikke gikk.
|
Nå funka det ja :)
Magen din ser flott ut etter operasjonen! Det er virkelig hvert et arr å få en så flott mage! Misunnelig på den magen kjenner jeg, men min mage blir sikkert bra den og :) |
Selvsagt blir det superbra, du skal jo også til samme sted som jeg ble operert. :D Ikke samme kirurg da, men de er nok flinke alle sammen. Blir spennende, dette her!
|
Kjempe bra.Gratulerer:)
|
wow det var en flott mage og midje ja.. og hjelp mye løshud.. må ha vært herlig å bli kvitt det ja:)
jeg har sånn skrekken for å sy og sår og sånt jeg.. gjorde ikke det veldig vondt etterpå? |
Jo, det gjorde ekstremt vondt, men ikke i arrene utenpå. Jeg ble sydd i musklene helt ovenfra og ned, pga. at de hadde "kollapset", sikkert pga. den tidligere overvekten og to svangerskap osv. Det er visst ganske vanlig, men de fleste oppdager det aldri siden de jo ikke blir åpnet og operert på. Kirurgen så det og fikset det heldigvis, men gaaaah så vondt det var! Jeg kunne jo ikke stå oppreist pga. at det var sydd stramt (det skal det være), så jeg gikk krokbøyd i flere uker og hadde svinvondt i ryggen. Kunne heller ikke sove på siden eller magen, så jeg måtte ligge rett flatt på ryggen med beina oppå en haug med puter så jeg ikke strammet magen. Lo jeg eller nøs/hostet begynte jeg nesten å grine av smerter, da føltes det som om noen tok et par store kjøkkenkniver og stakk rett inn i magen og vred rundt. Jeg var også mye kvalm pga. morfin-tablettene.
Jeg kunne ikke gå på do selv de første dagene, måtte ha hjelp til det. Pinlig, men sånn ble det bare. Og det hang tre dren nedover meg, med blodposer osv, det var jammen ikke enkelt å gå på do eller sove med de drenene. Men etter en uke var heldigvis alle ute, føltes som en enorm lettelse. Vektoperasjonen var en blåbærtur i forhold, fysisk. Psykisk var jo den mye verre. Jeg håper ikke jeg skremmer noen her nå, jeg ville gjort det om igjen uten å nøle, det er SÅ verdt det! Det er bare greit å være forberedt, for alle sa til meg "neeeida, det er ikke vondt i det hele tatt, og du kommer deg såå fort" osv, men dette var da folk som hadde tatt vanlig bukplastikk og ikke sydd i musklene, og da er det helt annerledes. Jeg er utrolig fornøyd og ville som sagt gjort det igjen uten å mukke! |
Sitat:
|
Men du skal ikke skjæres oppover, det var der det gjorde vondt. Nederst i magen var det ikke så ille, det var ca. fra navlen og opp det var grusomt vondt. Inni. Så du slipper jo unna den biten uansett.
Eller ...? Hvordan blir det egentlig med sying av muskler når man ikke skjæres opp slik jeg ble? Når man kun tar den nederste delen? De kommer jo ikke til oppover da? Og så leser jeg at du skal ta puppene i samme slengen, da blir det nok litt verre ja. Men du overlever, og som sagt så er det SÅÅÅ verdt det. :D |
Sitat:
|
Sitat:
Denne siden viser godt hvordan det gjøres: http://www.plastikkirurgi.nu/operasj...p-mageplastikk Magen min blir rett og slett skrelt :p |
Det høres helt sinnssykt ut, egentlig, ehhehe. Fy fader, alt vi lar oss selv gå gjennom. :p
|
Lurer på om jeg kan gå NÅ til legen og få han til å søke på det? Så jeg slipper å vente så forferdelig lenge og kan få en kirurgs uttalelse på hva som er løst og hva som er fett her...?:p
|
Sitat:
|
Forrsten, det lønner seg å gå inn på frittsykehusvalg.no for å se hvor lang ventetid det er der du bor
|
Sitat:
|
Sitat:
|
haha bare et år ja.. så motiverende :|
|
Sitat:
|
men er det ikke dyrere om du må ta det privat da?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25. |