![]() |
Sv: Den aller første barnematen
Her har det jo også gått veldig sakte med innføringen. Vi er fortsatt ikke oppe i et helt måltid om dagen, og det på tross av at han viser stor interresse for mat. Jeg har funnet ut at konsistensen er alfa-omega. Den må være helt finmost. Ved minste antydning til små biter eller korn brekker han seg. Jeg kjøpte risgrøten til Holle og har startet å gi ham den en gang om dagen blandet med most frukt. Jeg lager en kvart porsjon av det som står på pakken, og han spiser ikke hele det engang. Så jeg innser at dette kommer til å ta tid. Jeg bare lurer på hvordan det skal gå når jeg skal tilbake i full jobb om drøye 2 måneder og blir borte 10 timer per dag :o
|
Sitat:
Men de aller fleste barna klarer å spise ganske greit når de er 7-8 måneder. At han brekker seg skal du ikke ta så tungt. Barn har en mye sterkere brekkerefleks, det høres ubehagelig ut, men det er helt normalt. |
Sitat:
|
Sitat:
og en gang jeg hadde undervisning hadde jeg glemt ammeinnlegg... HELDIGVIS var det fra 8-10 om morgenen og ingen lekkasjer:cool: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Det er to timer i staten og en time for andre: http://www.ammehjelpen.no/nyhet/142/Rett-til-ammefri
Men du har jo litt reise også Cyan, så det blir jo lange dager. Hos meg var det spreng i 3-4 dager, så gikk det gradvis over. Men jeg var ikke plaget med betennelser da. jeg har også opplevd at det nesten aldri blir spreng mer, selv om jeg fortsatt ammer en god del i helger og ferier og sånt. Det går helt greit å gå fra 5-6 måltider og ned til 2 om dagen uten at brystene blir så veldig harde. Men de første dagene var - ikke morsomme.... Muligens kan faren komme innom deg på jobben i begynnelsen for å avvenne litt gradvis? |
Men det er vel ikke nødvendigvis lønnet i det private? Jobben min er av en slik art at det er vanskelig å ta seg ammefri rent praktisk, samt at jeg har en drøy times reisevei hver vei. Men å snike meg til noen timinutter på toalettet med ammepumpa nå og da for å lette på trykket er ikke noe problem. Så krysser jeg bare fingre for betennelsene holder seg langt borte. I løpet av disse to månedene nå før jobb gjør jeg sikkert lurt i å forsøke å avvenne ham mest mulig på formiddagen.
|
Tror du skal regne med at ammefrien er ulønnet. Men at det er noe du har krav på.
|
Btw, min småttis var bare 6 uker :eek: da han begynte spise brødskive med leverpostei! Det er sant og poden er stor, flott og flink i dag! :love:
|
Sitat:
|
Sitat:
Når han får vanlig mat blir de gode dråpene med antistoffer konsentrert i melka. Selv kommer jeg sikkert til å amme henne til hun er to år. Hun har jo vært litt syk med ørebetennelse, halsbetennelse etc. Men når jeg sier jeg ammer slipper hun antibiotika. Så hver dråpe er verdifull, spesielt når de begynner i barnehagen. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48. |