![]() |
Sv: Ketolyse på lavbudsjett
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Om jeg ikke har sagt det før: First price torsk i pose i frysedisken hos spar er veldig god faktisk. Koster 40 kr for 800 gram!! Kyllingfileter i frysedisken hos kiwi koster 145 for 2000 gram! Også veldig gode. Husk å kjøpe egg på innvandrerbutikker.Store egg ,12 stk, 20 kr. 30 små til 30 kr.(pris fra Istanbul på Hauketo, Oslo)
|
Som mange sier her, det er stort sett alltid kjøtt og ost på tilbud. Pleier alltid å ta en runde i kjøtt- og ostedisken og plukker med meg det som er, trenger jeg det ikke med en gang, hiver jeg det i fryseren. Her blir det middag etter hva jeg har, og har oppdaget mange nye varer og retter på den måten!
Tror faktisk jeg spiser billigere nå fordi jeg bruker tilbudsvarer, i motsetning til før da jeg først bestemte meg for hva jeg skulle lage, så kjøpte inn til full pris... Her blir det juleskinke og rull langt ut over våren;-) Og de kosttilskuddene - trenger man nødvendigvis de? Liker egentlig ikke å ha i meg piller og tilskudd. Nå skal det sies at jeg ikke følger "ketolysedietten", men er i ketose. Spiser mye mer variert nå og tipper jeg får i meg mye mer av de næringsstoffene jeg trenger gjennom maten enn før. Kommer til å bruke om boksene med magnesium og sink og tester uten når de er tom. Andre som har erfaring med ketose uten tilskudd? |
Sitat:
Særlig magnesium er viktig for å unngå "maur" og kramper i leggene. Å være i ketose er vanndrivende og med alt vannet følger en del stoffer vi helst ikke skal miste. Dette sier Dr. Torkil selv. Hvorfor skal man ta tabletter i forbindelse med kuren?Tablettene inneholder mineraler og vitaminer som har effekt på fettforbrenningen og stoffskiftet. Det er tatt høyde for hvilke vitaminer og mineraler som forekommer i kuren og hvilke det er vanskelig å dekke behovet for. |
Vi kjøper hermetisk skinke når den er på tilbud. Jeg hadde opptelling i går; vi har 98 bokser stående i matkjellern.. :rodme: Tro om vi rekker spise opp alt før vi går lei? :p Jædersylte har vi ca 50 bokser av..:o Coopen hadde indrefileet på tilbud til 199 kr kilo her for litt siden. Jeg kjøpte 5 lunser a 2 kilo. Det er dyrt med en gang man betaler for det, men du verden hvor kjekt det er å ikke trenge fyke ut på butikk hver dag. Egg har jeg en hel kasse av. Vet ikke hvor mange det er, men de kostet 10 kr for 12 stk. Kort holdbarhetstid, men egg tåler lang lagring. :ja:
|
Sitat:
Merker jeg blir litt skeptisk til alt som skal selges som en kur... Det stemmer sikkert at det er lurt å ta tilskudd altså, men jeg vil vite hvorfor! ;-) |
Sitat:
|
Sitat:
Ikke noe salgstriks , mao! Og Kanutten har rett som vanlig! Det skylles mye mer ut med vannet enn på generell lavkarbo fordi ketose i seg selv er vanndrivende! |
Du vil vite hvorfor. Men tenk deg at du vil trenge forskjellig avhengig av hva du spiser. En som spiser høykarbo får i seg andre ting enn en på lavkarbo og vil trenge andre ting for å omsette og forbrenne det han spiser. Å forbrenne meget fett kontra å forbrenne meget karbo krever forskjellige næringsmidler.Det er bare å lese seg opp på det det.Jeg var også skeptisk til Torkils kur ,men derfor leste jeg hans argumenter i boka også. Du får lånt den gratis på bibliotek. Han er den beste til å svare da det er han som selger disse tablettene.DEt er svært mange her inne som har forsøkt uten tabletter. Så kommer klagene: "jeg har kramper i leggene. Det er kostholdets feil. "Nei, det er deres egen feil. De skulle tatt magnesium.
|
Gammel tråd, men den blir vel lest iblant lell, så jeg skriver her.
Ser dere skriver at landlord sin ost ikke smaker noe særlig, og da har jeg en ting jeg skulle ha lagt til :) Jeg kjøpte nemlig landlord fordi den var jo villt mye billigere enn norvegia etc.. :rolleyes: Jeg syns ærlig talt den smakte skikkelig dritt, men etter å ha hatt den i kjøleskapet ble den faktisk bedre! :D Jeg sto nemlig og laget mat med en venninne, og kommenterte at osten smakte vondt, men da jeg faktisk smakte på nytt (smakte første gang da jeg åpnet den 1-2 uker tidligere) så smakte den ganske vanlig. Da kunne hun fortelle meg at dette et et vanlig "studenttriks" og at osten altså blir lagret og "modner" mer i kjøleskapet, og dermed blir den bedre. Fint tips å ta med seg! =) Vet ikke helt om den bør åpnes først for at det skal funke, men min var ihvertfall åpnet :) Også lurer jeg på noe angående disse vitaminene/mineralene. Jeg har kjøpt alle typene, men har opplevd å bli VELDIG kvalm av den som skal tar til morgen/middag (tok en stund før jeg skjønte at det var denne som forsårsaket problemet). Dermed lurer jeg på hvilke av tablettene som er de viktigste for kuren? Har hørt at magnesiumet er bra for å unngå leggkramper (som også står her i forumet), er det bra for noe mer? Og har også hørt at noen av de hjelper til med fettforbrenningen, er dette sant? Og hvilke tabletter gjelder eventuelt dette for? Kan jeg kutte ut morgen/middag tablettene (er vel krom/kalium?) uten store konsekvenser? Jeg tipper dette står her på forumet et sted, eller kanksje i boka, men jeg har enda ikke kommer over det (og jeg har lest endel i forumet). Og boka har jeg ikke kommet gjennom da jeg er midt i eksamenstid, og har endel annet jeg skulle ha lest på.. Beklager langt innlegg, håper noen gidder å lese :p |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31. |