Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Lavkarbobutikk (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37378)

Sweet Pink Kitty 23-10-10 23:30

Sv: Lavkarbobutikk

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Teletubbien (Innlegg 953475)
Jeg var på den omtalte butikken i dag, og ble litt skuffet i grunnen. Det er jo som sagt tidligere en forlengelse av spis-deg-slank konseptet og det var stort sett det de hadde der. De hadde en bok av Foseid, og noe sukkerfritt snop, atkins bar og cavalier sjokolade, men ellers var det bare masse ferdiglagede bokser med miks til vafler, brød, frokostblanding, pizzabunn osv. Samt et par frysere med et par typer brød og ferdige middager a la lasagne, kyllingragu, tomatsuppe osv. Kikka på en liten 250g lasagne pakke og den hadde 25 g karbo så det ble for mye for meg...

Hadde sett for meg og håpet på feks mandelmel, udos choice, sukrin osv osv, men de hadde nada sånt :confused:

Men sukrin, mandelmel osv er jo noe du får i vanlig helsekost? Det er kjempesupert at de satser på noe utover det alle andre helsekostbutikker har. Dette er jo akkurat det jeg har ventet på. Ikke ferdigmaten, men f.eks et sted å kjøpe sukkerfritt godteri, som jeg forøvrig synes det er et elendig utvalg på generelt i Norge. Utover det er det kjempegreit at de f.eks har ferdigblandinger til pizzabunn, brød osv, for jeg har ihvertfall enda ikke funnet en oppskrift som er like godt eller som kan erstatte disse tingene.

Nerthus 23-10-10 23:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sweet Pink Kitty (Innlegg 953685)
Men sukrin, mandelmel osv er jo noe du får i vanlig helsekost? Det er kjempesupert at de satser på noe utover det alle andre helsekostbutikker har. Dette er jo akkurat det jeg har ventet på. Ikke ferdigmaten, men f.eks et sted å kjøpe sukkerfritt godteri, som jeg forøvrig synes det er et elendig utvalg på generelt i Norge. Utover det er det kjempegreit at de f.eks har ferdigblandinger til pizzabunn, brød osv, for jeg har ihvertfall enda ikke funnet en oppskrift som er like godt eller som kan erstatte disse tingene.

pizzabunnen har mye karbo og smaker ikke helt ehm... som jeg hadde ønsket :) Alle kakemiksene derimot er veldig gode og kan anbefales! For ikke snakke om så enkelt da - bare blande i vann og olje og hive i ovnen... bruker mandelkakebunnen som bunn til ostekake - NAM! (halve porsjonen holder). Spiser bare lavkarbobrød av denne brødmixen - kjempeenkel å lage og god å spise :)

Hexehylet 26-10-10 08:13

Bare så bra med en sånn butikk på Flisa :) Skal innom der i morgen, har blitt vel mye kotteletter fra Kiwi den siste tiden.
For dem som lurer, er det bare 35 km fra Flisa til Sverige.

mallilen 30-10-10 12:55

Da har man vært på denne da, og jeg må si jeg ble sørgelig skuffet. Vareutvalget var som Teletubbien sier. 95% av utvalget var fra nettbutikken deres, både tørrbokser, litt syltetøy og ferdigretter og brød, samt noe sjokolade, kosttilskudd og atkins-barer.

Jeg hadde håpet å få tak i litt av hvert her, deriblant ting som man ellers må på helsekosten for å få tak i. F.eks soyaflak, fiberhusk, div frø, glutenmel og slikt, og gjerne også kokos og annet som man jo får tak i i butikken, men kanskje ikke har helt styringa på hva innholdet av karber er, og da helst ikke til de ågerpriser helsekosten opererer med.
Jeg hadde inderlig håpet at dette skulle kunne være en butikk som liksom "samlet" det grunnleggende av i allefall tørrvarer man trenger for å kunne variere litt godt på lavkarbo.

Damen som jobbet der var i det minste både imøtekommende, blid og hyggelig, men veide ikke opp for utvalget eller prisene. Likevel la jeg og gubben igjen en snau tusenlapp der, etter at gubben insisterte på å kjøpe både proteinpulver og to brød, samt noe sjokolade (26 spenn for en cavalier!?! - betalte 16 for den i sverige senere på dagen), og jeg fikk mine bokser med fiber, jbk og litt annet småtteri.

Etter å ha spist brød til frokost idag, kom vi til at vi neppe kommer til å gjøre jevnllige turer til Flisa på grunn av denne butikken. Derimot kan det kanskje hende vi plopper innom om vi først skal forbi, og da hovedsaklig for å ta med et brød, elle rom det skulle gå tomt for fiber (jeg har fiber i alt jeg baker eller rører og steker, inkludert omelett). Oopsie-rollsene er minst like gode og brukbare, så å bruke en halv formue på dette er ikke noe vi kommer til å gjøre, i allefall.

mallilen 30-10-10 12:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 953692)
pizzabunnen har mye karbo og smaker ikke helt ehm... som jeg hadde ønsket :) Alle kakemiksene derimot er veldig gode og kan anbefales! For ikke snakke om så enkelt da - bare blande i vann og olje og hive i ovnen... bruker mandelkakebunnen som bunn til ostekake - NAM! (halve porsjonen holder). Spiser bare lavkarbobrød av denne brødmixen - kjempeenkel å lage og god å spise :)

Men altså.. over 80 spenn for en kakebunn?? Jeg synes rett og slett ikke det var verdt å prøve engang...

Nerthus 30-10-10 16:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mallilen (Innlegg 958014)
Men altså.. over 80 spenn for en kakebunn?? Jeg synes rett og slett ikke det var verdt å prøve engang...

Enig - derfor har jeg prøvd for deg! *ler* ;)

Syltetøyet derimot er himla godt!

MadamMim 04-11-10 15:31

Hmm.... hvorfor kan de ikke ha lavkarbopasta i Norge????? :-(

christine76 04-11-10 15:39

De har på Kinsarvik Frukt

arnakristin 04-11-10 15:42

Hei,
Nettbutikken Lavkarbo Torget har i allefall Dreamfield pasta, lavkarbovennlig men ikke ketolysevennlig...

Sweet Pink Kitty 04-11-10 17:38

Joda, de har forsåvidt det. Jeg kjøper enten fra gymgrossiten eller Kinsarvik. Og btw: det kommer jo an på mengden man spiser, jeg har faktisk spist det på ketolyse jeg altså.

StineK 08-11-10 00:18

Jeg spanderte på meg litt Dreamfields pasta da jeg var på ketolyse. Og det gikk bra for meg. Må bare telle karbene.

Takk for tips om norske forhandlere - det er tungvindt å bestille fra USA...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.