![]() |
Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra
Sitat:
Forstoppet trenger ikke å være ubehagelig. Man kaller det forstoppet hvis det går tre dager mellom avføring. Men sånn forstoppet jeg var i går var en stor, hard kabel som ville ut gjennom ett hull som var for lite. Og det ville virkelig ut. En light-versjon av å føde kanskje? :geip: Den var så hard og bred at jeg kjente at bæsjen var i endetarmen. Noe mer du lurer på? :geip: |
Siden det er en interesse for avføring, og jeg faktisk har holdt et kort foredrag som het "en innføring i avføring" i forbindelse med et prosjekt om avfallshåndtering, så kan jeg vel like så godt presentere denne:
The Bristol Stool Scale Her er en vitenskapelig gjennomgang av de 7 typiske kategorier av avføring. Vil tro at Aeryth hadde en kombinasjon av type 1 og type 2. Hardheten fra 1 med størrelsen fra 2. Jeg tror nok ikke disse studiene ble gjort på personer som spiste lavkarbo, så vi kan nok ha noe forskjellig avføring fra det som er presentert her. God fredag ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg går vel kanskje på do en gang i uka, og da er det ikke mye. Er jeg forstoppet da? Er det farlig? |
Hadde du vært forstoppa, så hadde du nok kjent det nå gitt. Får ganske vondt i magen av en skikkelig forstoppelse. ;)
|
Jeg fikk vite en interessant ting for en stund siden når det gjelder væske. Kroppen tar hovedsakelig opp vann fra maten vi spiser, dvs grønnsaker f eks. Også supper og annen flytende mat. Mens vannet vi drikker går mest rett igjennom og brukes av nyrene til rensing. Det er veldig viktig med nok vann, men kroppen tar altså ikke opp så mye av det vi drikker. Det kan være noe å tenke på mht hard avføring - man kan altså være dehydrert på grunn av for mye "tørr" mat - og for lite grønt ...
|
Sitat:
Men det var før, nå synes jeg alt av gjærbakst smaker deigete, samme hvor grovt det er. Like greit. |
*fnis* Aertyh :P
Pass på, kan hende du får hemoroider eller sprekk i fissuren av det der. Da blir det VIRKELIG gøy å gå på do:P Skjønner ikke hvordan dere som går på do annenhver dag eller en gang i uka klarer dere! Spiser jeg høykarbo går jeg på etter hvert måltid, mistenker det er hvetemel som gjør det. Spiser jeg lavkarbo er det som regel 1 gang om dagen, kanskje 2, og det er virkelig deilig å ha det sånn. Husker det var EN gang jeg ikke fikk gjort noe på ett par dager, og hvor tung og stappa jeg følte meg. Føler meg både lettere og renere av å tømme litt hver dag ;) |
Anale fissurer er no herk.
Har bare hatt en mild variant av det sjøl (mot slutten av mitt høykarboliv), men regisøren Kevin Smith forteller om en episode han hadde med dette (på A Threevening With Kevin Smith). Høres helt for jævlig ut. Men det er jo lite man kan gjøre, uten å evt. ta noe som løser den opp. |
Hjelpe meg for et drittprat :D
Dere får ha en skrekkelig drittfestlig helg alle sammen:D |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
hahaha for en tråd!!! :) :)
Min avføring er skikkelig seig, og det føles ut som ikke alt kommer ut, på en måte! Det er litt ubehagelig altså, for jeg føler jeg må på do hele tiden!!! hehe Flere som har det sånn eller? :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det var en kjempebæsj, det var en kjempebæsj, jeg dreit så hardt at rompa begynte å blø. Det var en kjempebæsj, det var en kjempebæsj, jeg dreit så hardt at jeg trodde jeg skulle dø. |
Sitat:
|
Trur jeg DRITER i å lese mer jeg altså...
( Å herregud, den var dårlig ):D http://tickers.tickerfactory.com/ezt...0Pr/weight.png |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21. |