Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Enda et avføringsspørsmål herfra (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37333)

Supera 29-10-10 11:13

Sv: Enda et avføringsspørsmål herfra

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nupsida (Innlegg 957308)
Hvordan kjennes det ut når man er forstoppet/oppblåst?

Oppblåst er når det gjør litt vondt å trykke på magen. Og så blir det etterfulgt av mye gass.

Forstoppet trenger ikke å være ubehagelig. Man kaller det forstoppet hvis det går tre dager mellom avføring. Men sånn forstoppet jeg var i går var en stor, hard kabel som ville ut gjennom ett hull som var for lite. Og det ville virkelig ut. En light-versjon av å føde kanskje? :geip: Den var så hard og bred at jeg kjente at bæsjen var i endetarmen.

Noe mer du lurer på? :geip:

Fjasnissen 29-10-10 12:11

Siden det er en interesse for avføring, og jeg faktisk har holdt et kort foredrag som het "en innføring i avføring" i forbindelse med et prosjekt om avfallshåndtering, så kan jeg vel like så godt presentere denne:

The Bristol Stool Scale

Her er en vitenskapelig gjennomgang av de 7 typiske kategorier av avføring.
Vil tro at Aeryth hadde en kombinasjon av type 1 og type 2. Hardheten fra 1 med størrelsen fra 2.

Jeg tror nok ikke disse studiene ble gjort på personer som spiste lavkarbo, så vi kan nok ha noe forskjellig avføring fra det som er presentert her. God fredag ;)

TrillTrall 29-10-10 12:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 956838)
Å, herregud! Jeg hadde akkurat en helt forferdelig bæsj. Den var hard som bare det og ville komme i en tjukk sammenhengende kabel. Den kan ikke ha vært langt unna en kilo altså! Den var så vondt at jeg skalv og ville nesten dø! Misunnet goatse-mannen litt der, ja. (google goatse hvis du tør. IKKE work safe) Og det var på jobb... Heldigvis ingen som lurte på hvorfor jeg var borte en halvtime... Har ikke lyst til å fortelle det heller. :geip:

*hyler av latter* Uff da! Sorry, men beskrivelsen var så lattervekkende og godt skrevet! :klem:

Nupsida 29-10-10 12:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 957328)
Oppblåst er når det gjør litt vondt å trykke på magen. Og så blir det etterfulgt av mye gass.

Forstoppet trenger ikke å være ubehagelig. Man kaller det forstoppet hvis det går tre dager mellom avføring. Men sånn forstoppet jeg var i går var en stor, hard kabel som ville ut gjennom ett hull som var for lite. Og det ville virkelig ut. En light-versjon av å føde kanskje? :geip: Den var så hard og bred at jeg kjente at bæsjen var i endetarmen.

Noe mer du lurer på? :geip:

Ja, lurer på masse jeg : D
Jeg går vel kanskje på do en gang i uka, og da er det ikke mye. Er jeg forstoppet da? Er det farlig?

Fjasnissen 29-10-10 12:33

Hadde du vært forstoppa, så hadde du nok kjent det nå gitt. Får ganske vondt i magen av en skikkelig forstoppelse. ;)

Huldr 29-10-10 12:38

Jeg fikk vite en interessant ting for en stund siden når det gjelder væske. Kroppen tar hovedsakelig opp vann fra maten vi spiser, dvs grønnsaker f eks. Også supper og annen flytende mat. Mens vannet vi drikker går mest rett igjennom og brukes av nyrene til rensing. Det er veldig viktig med nok vann, men kroppen tar altså ikke opp så mye av det vi drikker. Det kan være noe å tenke på mht hard avføring - man kan altså være dehydrert på grunn av for mye "tørr" mat - og for lite grønt ...

TrillTrall 29-10-10 12:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av erruslank (Innlegg 952962)
Det er i grunn boller med smør, sukker og kanel. Deigen er kjevlet flat, smør sukker og kanel smøres ut. Så rulles deigen sammen og blir kuttet opp i flate "snurrer". Veldig godt :D

Kanelsnurrer eller kanelboller er yummi ja! Jeg så nok ganske rar ut i trynet da vi fikk kanelboller hos en svigerinne, det var jo bare vanlige boller jo. Etter en lang stund gikk det opp for meg at hun hadde hatt litt kanel i deigen og derfor kalte det kanelboller. Høh. Skuffa.

Men det var før, nå synes jeg alt av gjærbakst smaker deigete, samme hvor grovt det er. Like greit.

Cherry 29-10-10 12:50

*fnis* Aertyh :P

Pass på, kan hende du får hemoroider eller sprekk i fissuren av det der. Da blir det VIRKELIG gøy å gå på do:P

Skjønner ikke hvordan dere som går på do annenhver dag eller en gang i uka klarer dere! Spiser jeg høykarbo går jeg på etter hvert måltid, mistenker det er hvetemel som gjør det. Spiser jeg lavkarbo er det som regel 1 gang om dagen, kanskje 2, og det er virkelig deilig å ha det sånn. Husker det var EN gang jeg ikke fikk gjort noe på ett par dager, og hvor tung og stappa jeg følte meg. Føler meg både lettere og renere av å tømme litt hver dag ;)

Fjasnissen 29-10-10 12:55

Anale fissurer er no herk.
Har bare hatt en mild variant av det sjøl (mot slutten av mitt høykarboliv), men regisøren Kevin Smith forteller om en episode han hadde med dette (på A Threevening With Kevin Smith). Høres helt for jævlig ut. Men det er jo lite man kan gjøre, uten å evt. ta noe som løser den opp.

Lillemy71 29-10-10 13:00

Hjelpe meg for et drittprat :D

Dere får ha en skrekkelig drittfestlig helg alle sammen:D

Supera 29-10-10 14:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen (Innlegg 957368)
The Bristol Stool Scale

Her er en vitenskapelig gjennomgang av de 7 typiske kategorier av avføring.
Vil tro at Aeryth hadde en kombinasjon av type 1 og type 2. Hardheten fra 1 med størrelsen fra 2.

Haha, nydelig skala! Ja, hardheten fra 1 og størrelsen til 2. IKKE en god kombinasjon!
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 957370)
*hyler av latter* Uff da! Sorry, men beskrivelsen var så lattervekkende og godt skrevet! :klem:

Da kom det noe godt ut av det da. :snill:
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 957385)
Jeg fikk vite en interessant ting for en stund siden når det gjelder væske. Kroppen tar hovedsakelig opp vann fra maten vi spiser, dvs grønnsaker f eks. Også supper og annen flytende mat. Mens vannet vi drikker går mest rett igjennom og brukes av nyrene til rensing. Det er veldig viktig med nok vann, men kroppen tar altså ikke opp så mye av det vi drikker. Det kan være noe å tenke på mht hard avføring - man kan altså være dehydrert på grunn av for mye "tørr" mat - og for lite grønt ...

Hm, interessant. Men jeg spiser alltid masse saus til maten. Så den er ikke tørr. Men jeg har spist ganske lite grønnsaker i det siste. Hm...
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 957401)
*fnis* Aertyh :P

Pass på, kan hende du får hemoroider eller sprekk i fissuren av det der. Da blir det VIRKELIG gøy å gå på do:P

Jeg klarte å unngå det siden jeg brukte så lang tid og presset rompemusklene godt sammen for å prøve å få den litt mindre i omkrets. Det tok lang tid, men det var verdt det. Samtidig som jeg hadde "Det Var En Kjempebæsj" av Luxus Leverpostei stuck i hodet mitt.
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 957401)
Skjønner ikke hvordan dere som går på do annenhver dag eller en gang i uka klarer dere! Spiser jeg høykarbo går jeg på etter hvert måltid, mistenker det er hvetemel som gjør det. Spiser jeg lavkarbo er det som regel 1 gang om dagen, kanskje 2, og det er virkelig deilig å ha det sånn. Husker det var EN gang jeg ikke fikk gjort noe på ett par dager, og hvor tung og stappa jeg følte meg. Føler meg både lettere og renere av å tømme litt hver dag ;)

Det er visst vanligere med glutenintoleranse enn de fleste tror. Så jeg tror nok at jeg har glutenintoleranse. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier. Og min avføring var alltid veldig bløt. Og nesten-diaré flere ganger i uka.

Photobscura 29-10-10 14:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 957464)
Samtidig som jeg hadde "Det Var En Kjempebæsj" av Luxus Leverpostei stuck i hodet mitt.

Nei nei nei, det er jo Banana Airlines :D. Husker fortatt den serien som gikk på ... Smørøyet eller Blikkboks, hvor noen hadde bæsja i svømmebassenget på en skole, og de spilte den låta :lol:.

Klistine 29-10-10 14:21

hahaha for en tråd!!! :) :)

Min avføring er skikkelig seig, og det føles ut som ikke alt kommer ut, på en måte! Det er litt ubehagelig altså, for jeg føler jeg må på do hele tiden!!! hehe

Flere som har det sånn eller? :D

TrillTrall 29-10-10 14:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 957471)
Nei nei nei, det er jo Banana Airlines :D. Husker fortatt den serien som gikk på ... Smørøyet eller Blikkboks, hvor noen hadde bæsja i svømmebassenget på en skole, og de spilte den låta :lol:.

"Overlærer'n er en bæsj, han er en kjempebæsj, og fysj og æsj!" :lol:

Supera 29-10-10 14:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 957471)

Hm, jeg husket ikke hvem som hadde den, så jeg googlet og fant masse Luxus Leverpostei. Da har de sikkert en cover da.

Supera 29-10-10 14:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 957492)
"Overlærer'n er en bæsj, han er en kjempebæsj, og fysj og æsj!" :lol:

Hæ? Det var ikke den jeg tenkte på. Jeg tenkte på denne:

Det var en kjempebæsj, det var en kjempebæsj,
jeg dreit så hardt at rompa begynte å blø.
jeg dreit så hardt at jeg trodde jeg skulle dø.

Nupsida 29-10-10 16:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 957496)
Hæ? Det var ikke den jeg tenkte på. Jeg tenkte på denne:

jeg dreit så hardt at rompa begynte å blø.
jeg dreit så hardt at jeg trodde jeg skulle dø.

Er jo luxus som har den :) Ihvertfall på spotify! :P

Catwoman 29-10-10 16:49

Trur jeg DRITER i å lese mer jeg altså...
( Å herregud, den var dårlig ):D

http://tickers.tickerfactory.com/ezt...0Pr/weight.png

erruslank 04-11-10 14:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klistine (Innlegg 957480)
hahaha for en tråd!!! :) :)

Min avføring er skikkelig seig, og det føles ut som ikke alt kommer ut, på en måte! Det er litt ubehagelig altså, for jeg føler jeg må på do hele tiden!!! hehe

Flere som har det sånn eller? :D

Ja. Stadig vekk!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21.