Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Er det rett å kaste ut sigøynere fra landet? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36662)

Biggie Small 23-09-10 06:13

Sv: Er det rett å kaste ut sigøynere fra landet?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ethereal (Innlegg 937233)
Ja, det er i kommentarfeltene etter artikler i medier man generelt finner det lesverdige, er det ikke?

Tillegger en debattant en oppfatning uten videre..

Sitat:

Og det er vel bare der ord som "emosjonalisme" blir brukt, siden det pr.definisjon ikke er et ord, utifra norske ordbøker.

Peker på rettskrivning istedenfor å si noe konstruktivt om trådens tema..

Sitat:

Bare for å komme med litt sånne "tørre fakta" du synes så brennende interessert i, i motsetning til oss andre her.

Ny påstand uten substans, insinuerer, konkluderer (type-snakker med seg selv)..

Sitat:

Eller er det kanskje bare "tørre fakta" som støtter opp om deres meninger du og Plastbox finner særlig interessante?

Båssetter debattanter med andre uten videre, mens man klager over at man båssetter..

Sitat:

Når EU-kommisær for justis-og borgerrettigheter Viviane Reding går ut og trekker paralleller til nazisme, er dette vel strengt tatt ikke "emosjonalisme" fra naive, venstrevridde romantikere.

Når ble det en politiker påstår standarden for hva som er riktig eller ikke? Hva med å komme med et argument istedenfor å gå til personangrep på noen du ikke har det minste kjennskap til?

Hva er værre med utsendelsen av godt integrerte KosovoSerbere fra Norge og Franske Romani som sendes til Romania? Hvor er den "nazistiske" delen? Burde Reading gå offentlig ut og anklage Jonas Gahr Støre for å bruke nazistiske metoder overfor KosovoSerber-familier med småbarn?

Sitat:

Jeg velger å gjøre som Photo, trekke meg ut av denne diskusjonen før jeg får helseproblemer. Utter ignorance combined with arrogance is just too much.

Så et kjapt innlegg med personangrep og insinuasjoner og ellers uten argumentasjon, og så stikker man av.. Hvem var det som var voksen og seriøs igjen?

BiggieS

Brimstone 23-09-10 07:16

Denne tråden har nesten fått meg til å lage popcorn :stuart:

herregud 24-09-10 18:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small (Innlegg 937781)
Tillegger en debattant en oppfatning uten videre..

Peker på rettskrivning istedenfor å si noe konstruktivt om trådens tema..

Ny påstand uten substans, insinuerer, konkluderer (type-snakker med seg selv)..

Båssetter debattanter med andre uten videre, mens man klager over at man båssetter..

Når ble det en politiker påstår standarden for hva som er riktig eller ikke? Hva med å komme med et argument istedenfor å gå til personangrep på noen du ikke har det minste kjennskap til?

Hva er værre med utsendelsen av godt integrerte KosovoSerbere fra Norge og Franske Romani som sendes til Romania? Hvor er den "nazistiske" delen? Burde Reading gå offentlig ut og anklage Jonas Gahr Støre for å bruke nazistiske metoder overfor KosovoSerber-familier med småbarn?

Så et kjapt innlegg med personangrep og insinuasjoner og ellers uten argumentasjon, og så stikker man av.. Hvem var det som var voksen og seriøs igjen?

BiggieS

Hva er egentlig poenget ditt biggie..?

Biggie Small 24-09-10 23:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av herregud (Innlegg 938648)
Hva er egentlig poenget ditt biggie..?

Romani som gruppe fortjener en ordentlig og upolitisk dypere forståelse ikke å bli brukt som brikker i politisk og ideologisk spill om hvem som har den "rette" moralske kapital/autoritet.

Ikke et knyst fra media om rasisme og "nazisme" når rød-grønn regjering sender ut 70+ familier til usikre liv i Kosovo, mot Romani som sendes ut gir overskrifter over hele Europa.

Kort oppsummert: dobbelmoral(isme), hykleri, ideologi skjult som humanisme, misbruk av rasisme-begrepet etc.

Resultat? Politikerforakt, skittkasting, personangrep, ytterliggående grupperinger på begge sider som tilslutt utarter i vold- og kriminalitet etc.

BiggieS

Carisma 24-09-10 23:36

Her er dokumentaren jeg snakket om lenger opp: http://www.documentariestv.net/socia...763dc6751.html

herregud 25-09-10 03:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small (Innlegg 938760)
Romani som gruppe fortjener en ordentlig og upolitisk dypere forståelse ikke å bli brukt som brikker i politisk og ideologisk spill om hvem som har den "rette" moralske kapital/autoritet.

Ikke et knyst fra media om rasisme og "nazisme" når rød-grønn regjering sender ut 70+ familier til usikre liv i Kosovo, mot Romani som sendes ut gir overskrifter over hele Europa.

Kort oppsummert: dobbelmoral(isme), hykleri, ideologi skjult som humanisme, misbruk av rasisme-begrepet etc.

Resultat? Politikerforakt, skittkasting, personangrep, ytterliggående grupperinger på begge sider som tilslutt utarter i vold- og kriminalitet etc.

BiggieS

Ok... så en bredere mediedekning av Kosovo-familiene hadde legitimert en kritisk holdning til behandlingen Romani-folket..? Eller mener du at det ikke er legitimt å kritisere hverken behandlingen av Kosovo-familier eller Romani-folk..? Litt vanskelig å tyde hva du mener her..

Synet på etniske minoriteter varierer selvfølgelig utifra politisk ståsted, så jeg er enig i at Romani-folket hadde fortjent en upolitisk og dypere forståelse.

Opheliia 26-09-10 20:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Brimstone (Innlegg 937787)
Denne tråden har nesten fått meg til å lage popcorn :stuart:

Det er bra noen blir underholdt her :p

Biggie Small 04-10-10 17:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av herregud (Innlegg 938802)
Ok... så en bredere mediedekning av Kosovo-familiene hadde legitimert en kritisk holdning til behandlingen Romani-folket..? Eller mener du at det ikke er legitimt å kritisere hverken behandlingen av Kosovo-familier eller Romani-folk..? Litt vanskelig å tyde hva du mener her..

Synet på etniske minoriteter varierer selvfølgelig utifra politisk ståsted, så jeg er enig i at Romani-folket hadde fortjent en upolitisk og dypere forståelse.

Kritikk er essensiellt. Politikk og ideologi skjult som "moralsk" kritikk er den virkelige rasismen/in-humanismen.

Biggie

Kanutten 04-10-10 17:34

Jeg tror man kan mene hva man vil.. De som har bestemt dette HAR bestemt det.. Personlig kjenner jeg et par hvor mannen ble hentet og ført på flyet.. Da kom en person og fortalte noe til dem som var der og mannen ble sluppet fri... Mannen skulle bli far om litt, paret var gift, men det var likavel ikke det som gjorde det slik at han fikk være igjen.. Mannen hadde kreft.. Norge sender ikke ut folk som har påbegynt en medisinsk behandling... Så for det paret jeg kjenner ble det hell i uhell..

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.