![]() |
Sv: Pizzamuffins
Jeg hiver meg og på. Dette må prøves.
|
Nå har jeg laget pizzamuffins med soyaprotein istede for bakemix :nei:
Det er ikke å anbefale :lol: Konsistensen ble helt merkelig! Smaken også.. Fyllet var godt da :ja: |
Da har jeg laget disse! De ble kjempegode! Men hadde ikke nok av de store muffinsformene, så måtte bruke de små. De fløt litt ut, men smaken var nå der likevel da ;-)
Slet litt med å få de ut av forma når jeg skulle spise de, så endte opp med å spise med skje. Er det kanskje lettere å få de ut når de er kalde? |
Nå er det litt krise her hos meg :(
De første gangene jeg lagde disse ble de helt perfekte og knallgode, jeg falt virkelig pladask :hearts: Men så.... Jeg lagde muffins tidligere idag, har fulgt oppskriften, veid og målt alt. Blandet godt har jeg også gjort. Har stekt på 200 grader i 20 minutter og de så veldig fine ut når jeg tok de ut av ovnen. Lot de kjøle seg ned i formen. Når jeg nå kommer hjem fra trening og gleder meg til noen deeilige muffins til kvelds, så henger de ikke sammen når jeg skal ta de ut av formen :eek: De blir liksom delt i to deler (over- og underdel)... Så nå må jeg finne på noe lurt når jeg skal lage disse neste gang (imorgen?). Skal jeg spe på med ost eller bakemiks? Noen stalltips? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Nå har jeg laget pizzamuffins. Hadde litt bakepulver i røren. Måtte spise det med gaffel av muffinsformen. Hadde taco saus og gurkemole på toppen ble det en fin liten kveldsrett.
Knallgodt:spisesnak |
Gurkemole? Haha, kult ord. :lol:
|
De var kjempegode. Jeg har både silikon former og et metallbrett med muffinsformer. Glemte å smøre metallbrettet :confused:, så de blei bare ei smørje når jeg prøvde å få de ut. Så de måtte spises med gaffel.
|
Sitat:
|
Dumt av meg og ikke lese HELE tråden før jeg begynte.. men samtidig er det en "lang og tungvinn" måte å finne ut hva man skal ha til middag, så kjære Lisbeth: kan du endre det aller første innlegget ditt og skrive at
SOYAPROTEIN IKKE er å anbefale... :confused: Totalt mislykket middag i dag, for jeg brukte det og det var helt sånn gummistrikkekkel konsistens.. ble salaten med skinkebiter og ost for min del! Får få tak i Ketolyse Bakemix jeg og nå skjønner jeg! :) |
Sitat:
Nå har jeg ivertfall forandra litt på teksten i oppskriften: Sitat:
|
Ser at flere her har hatt problemer med at muffinsen har satt seg fast i formen. Jeg har aldri hatt det problemet..inntil i går.. Var tom for de formene jeg vanligvis bruker (Euroshopper sine, kjøpt på Rimi), så jeg brukte Landlord sine, og muffinsene satt bom fast.:(
Euroshopper sine er mye glattere enn de fleste andre, har ikke sånn "trekkspill" på sidene. Får man ikke tak i glatte former kan det være lurt å smøre dem med litt olje før man fyller dem. :) Jeg skal forandre litt på første innlegg ;) |
Noen som kan fortelle om det helt sikkert fungerte å smøre de landlordformene? Jeg har kun landlordformer og har en kjøttdeig som må brukes og har lyst til å lage disse muffinsene.. Jeg kan sikkert smøre muffinspannen, men jeg er redd for å ende opp med muffins som sitter fast igjen.. Jeg pleier vanligvis å ha slike former som er glatte, men sist kjøpte jeg på rema fordi jeg kom på at jeg manglet der og da..
|
Jeg syntes at bunnen smakte ingenting og svampete.. Hvordan var konsistensen da dere prøvde på denne oppskriften?
|
Sitat:
|
Høres nydelig ut, men har ikke bakemix, kan ejg bytte det ut med kruskakli?
|
Ja, det endte med at jeg bare spiste fyllet :p
Men samboeren syntes de smakte greit, og spiste de opp.. |
Lagde disse til middag i dag. Hvis jeg lager dem igjen, blir det definitivt i silikonform! Bunnen smakte ikke så mye, men jeg synes heller ikke den var svampeaktig, så jeg lager dem sikkert igjen :)
|
Et lite tips: Ikke spis dere helt mette på disse. Det gjorde nemlig jeg, og mettheten gir seg aldri. Det er som om de ligger der og sveller og sveller i magen :p
|
Om man lager disse i store former, og har i godt med fyll, er en gjerne nok.
|
Sitat:
|
Disse lagde jeg idag. Like godt som alltid. Lagde 3 dobbel posjon, dette blir lunsj mat fremover. ANBEFALES!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10. |