Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Hva hører du på nå? Musikktips (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36183)

Ethewia 03-09-10 12:24

Sv: Hva hører du på nå? Musikktips

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 927500)
Ja, jeg veit jeg er ekstrem :D Og det er litt slitsomt når jeg med ujevne mellomrom må sosialisere med alle disse hipsterne i musikkmijøet... Eller saueflokken som jeg liker å kalle de når de ikke hører det :p

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 927511)
Men, igjen. Jeg mener å huske du lagde en sommermusikkliste hvor du blant annet hadde Postgirobyggets Idyll. Så du har dine riper i lakken du også :lol:.

Må si meg enig med Photobscura her, det finnes masse bra musikk fra 2000-tallet, ikke minst de siste 5 åra. Du må bare leite på de riktige plassene. Om du har motforestillinger mot hipstere, og av den grunn unngår en del musikk, så er det jo bare du som taper på det. ;)

Carisma 03-09-10 12:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ethewia (Innlegg 927533)
Om du har motforestillinger mot hipstere, og av den grunn unngår en del musikk, så er det jo bare du som taper på det. ;)

Jeg ungår det ikke, jeg prøver virkelig å gi det en sjanse. Sålangt er det lite som har klart å overbevise meg.

Photobscura 03-09-10 12:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 927520)
Åh, Idyll er da en skikkelig sommerklassiker!

http://www.youaresorude.com/forums/i...miley-9529.gif

Hahah, men jeg kan, og har virkelig aldri kunnet utstå Postgirobygget. Ondskap satt ut i praksis!

Jeg liker mye som er smalt og sært, men ikke fordi det er smalt og sært. Med det sagt så liker jeg mye som er skikkelig kommerst også.
Og, tross dette, så synes jeg tråden fortsatt kan handle om hva man liker/hører på av musikk, ikke hvor grusom musikken andre liker er ;). (Selv om jeg nettopp gjorde det selv :geip:).

Ethewia 03-09-10 12:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 927543)
Jeg ungår det ikke, jeg prøver virkelig å gi det en sjanse. Sålangt er det lite som har klart å overbevise meg.

Ok. Jeg tok en titt på spotify-lista di, og det er jo mye såkalt mainstream der. Jeg kan tildels forstå at om du foretrekker slik musikk, så vil det være mye hipster-musikk som ikke fenger. Men igjen, jeg opplever at det er stor variasjon innafor øh, hipster-sjangern også, så det kan jo være du har hengt med feil type hisptere, hehe. Men uansett, liker du det ikke, så liker du det ikke. Verre er det jo ikke. :)

Carisma 03-09-10 12:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 927545)
Og, tross dette, så synes jeg tråden fortsatt kan handle om hva man liker/hører på av musikk, ikke hvor grusom musikken andre liker er ;). (Selv om jeg nettopp gjorde det selv :geip:).

Nei, det var vel eegentlig ikke det som var poenget mitt heller, mer at det er greit å ikke følge saueflokken :D

Carisma 03-09-10 12:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ethewia (Innlegg 927553)
det er jo mye såkalt mainstream der.

:confused: Det der var ikke mye mainstream i den gjengen jeg vokste opp med :D Mesteparten av det oppdaga jeg ikke før en stund etter alle andre heller.
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ethewia (Innlegg 927553)
liker du det ikke, så liker du det ikke. Verre er det jo ikke. :)

Jo, det er jo nettop det som er poenget, at disse bransjefolka ser på en som om man sa man var fra Mars hvis man ikke ser poenget i å lide seg gjennom sutringa til Band of horses for ekmpel. Eller åh, dont get me started: Sivert Høyem! Eller alle disse norske "liksom kule", som bare får omtale fordi de kjenner noen som kjenner noen. Og blir de nevt mange nok ganger å er de ptset støraste siden skivet brød! Hadde John Olav Nilsen kommet noen vei om ikke det var for gutteklubben grei? I think not!

(Hmm, var ikke det diskusjonen skulle handle om nei.... :_plystre:)

Ethewia 03-09-10 12:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 927560)
:confused: Det der var ikke mye mainstream i den gjengen jeg vokste opp med :D Mesteparten av det oppdaga jeg ikke før en stund etter alle andre heller.

Jo, det er jo nettop det som er poenget, at disse bransjefolka ser på en som om man sa man var fra Mars hvis man ikke ser poenget i å lide seg gjennom sutringa til Band of horses for ekmpel. Eller åh, dont get me started: Sivert Høyem! Eller alle disse norske "liksom kule", som bare får omtale fordi de kjenner noen som kjenner noen. Og blir de nevt mange nok ganger å er de liksom kule. Hadde John Olav Nilsen kommet noen vei om ikke det var for gutteklubben grei? I think not!

(Hmm, var ikke det diskusjonen skulle handle om nei.... :_plystre:)

Haha, jeg må le. Du nevner Band of horses og Sivert Høyem. Jeg liker begge (Sivert pga stemmen mest). I alle fall, de to eksemplene er det jeg vil kalle lettfengende innafor alternativ-sjangern. Om det i det hele tatt er alternativt da. Sivert er kanskje mer pop da. Anywho, om disse to da er vanskelig for deg å svelge, så forstår jeg godt du ikke liker hipster-musikk. Men at folk reagerer, vel, dem om det. Så vidt jeg har erfart er det kun hipstere som er hipstere fordi det er kult å være hipster, som reagerer sånn. Folk som mer, tja, naturlig tilhører den mer alternative retningene, og tar musikk for det det er, ikke som noe som liksom gjør en kul, ville nok ikke reagert på det. :)

Carisma 03-09-10 13:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ethewia (Innlegg 927567)
Folk som mer, tja, naturlig tilhører den mer alternative retningene, og tar musikk for det det er, ikke som noe som liksom gjør en kul, ville nok ikke reagert på det. :)

De jeg har mest erfaring med er folk som jobber med det (og kjenner artistene litt for godt), så de er kanskje mer hårsåre og har ømmere tær enn de fleste andre når det gjelder likes and dislikes.. :rolleyes:

Ethewia 03-09-10 13:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 927570)
De jeg har mest erfaring med er folk som jobber med det (og kjenner artistene litt for godt), så de er kanskje mer hårsåre og har ømmere tær enn de fleste andre når det gjelder likes and dislikes.. :rolleyes:

Hehehe, det kan godt være. SKulle ikke forundre meg i alle fall.

Har du vært bort i last.fm (tidligere audioscrobbler)? Grei side å få vite om annen musikk som ligner den du liker fra før av.

Carisma 03-09-10 13:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ethewia (Innlegg 927576)
Har du vært bort i last.fm (tidligere audioscrobbler)? Grei side å få vite om annen musikk som ligner den du liker fra før av.

Jepp, prøvd den, likte ikke forslagene :D

Ethewia 03-09-10 13:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 927579)
Jepp, prøvd den, likte ikke forslagene :D

Haha, jeg tror du gjør det med vilje. :D

Photobscura 03-09-10 13:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ethewia (Innlegg 927587)
Haha, jeg tror du gjør det med vilje. :D

Haha, jeg også. Carisma går ikke av veien for en diskusjon i ytterkantens navn! Ikke sant, Carisma? :snill:.

Jeg har venner som sverger til glætt pop og forguder Lady Gaga, personlig river jeg meg i håret, men lar folk være som de er, så får de heller unngjelde med litt subtil misjonering på fester og sånn :D.

Men tilbake til trådtema, jeg er helt hekta på nydelige lo fi/country-dama Cary Ann Hearst. Jeg bare elsker musikk som har en genuin desperasjon i seg! :hearts:
Her er myspacesida hennes, særlig låta "Hell's Bells" (morsom låttittel, enn om det har lite til felles med AC/DC :p) får hjertet mitt til å slå litt hardere. Åhhhh!
Ellers finnes det en skive, "Showels and Ropes" på Spotify hun har gjort sammen med Michael Trent, som også er en vidunderlig skranglete mann litt i White Stripes-arven :).

Carisma 03-09-10 13:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 927597)
Haha, jeg også. Carisma går ikke av veien for en diskusjon i ytterkantens navn!

Nei, ikke i det hele tatt! Men det var faktisk sant, jeg ble provosert av hvor dårlige ting den nettsida mente jeg burde like! :rolleyes:
Men musikkdiskusjoner er noe som unngås i høyest mulig grad i heimen hoss oss, all den tid vi begge har særdeles sterke meninger om saken :D Litt rart, siden det var musikk interesse som vi fant hverandre via.
Apropos lofi syngedamer så har jeg faktisk blitt litt sjarmert av denne i det siste: http://www.youtube.com/watch?v=VNYqOIbotc0
Rett og slett fordi teksten har mye mer å si for meg en selve musikken (vurderer teksten før jeg i det hele tatt kan høre på melodier)... og at jeg er utrolig svak for svensk musikk :D

Pearl 03-09-10 23:15

Jeg sitter og er skikkelig mainstream og hører på denne
http://www.youtube.com/watch?v=uelHwf8o7_U&ob=av2

streber 04-09-10 01:16

Liker både Rihanna og Eminem jeg også:)Bryr meg ikke om det er mainstream. Elsker mange ulike typer musikk-improvisert jazz kan jeg spare meg for + danseband!

ChristineSixteen 04-09-10 07:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 927347)
David Cook - Billie Jean

Åååå, jeg elsker den versjonen - den er helt herlig! Minner meg om at den sangen må jeg grave frem igjen, lenge sia jeg har hørt på den.

Pearl 04-09-10 11:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 927347)
David Cook - Billie Jean

Takk for tips. Hadde ikke hørt den før, men den var bare eilig å høre på. :)

Photobscura 04-09-10 13:30

Hihi, nå skal jeg erte på meg Carisma og fortelle at jeg hører på MGMT. De er jo så kritikerroste, atte! (Ikke uten grunn, om man spør meg ;)). Lettbent men psykedelisk!

Carisma 04-09-10 13:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 928028)
Hihi, nå skal jeg erte på meg Carisma og fortelle at jeg hører på MGMT. De er jo så kritikerroste, atte! (Ikke uten grunn, om man spør meg ;)). Lettbent men psykedelisk!

Og jeg klarer ikke la være å svare :D Det faller rett i gruppa kritikerrost ja. Mest mulig slitsomt, og helt uten tekster med substans og mening :rolleyes: Som sagt, teskten er 110% ;)
Men, jeg har en teori på hvorfor kritikere roser slitsomme ting, fordi man ikke orker høre på det så lenge, så derfor kan man hype nye ting om 2 uker. Hvis man begynte å lage og hype ordentlige klassikere igjen, så ville jo ikke folk gidde å høre på nye ting så fort.

Photobscura 04-09-10 13:41

Hahahaha. I kneeeew it. For meg er musikk en hel pakke, ettersom jeg forsåvidt har vært (er?!?) musiker selv, så er melodi og arrangement likestilt med tekst for meg. Jeg synes MGMT er finfint! Kan fort ramse opp hundrevis av band som er mer interessante, men jeg har ikke kommet så langt som å høre ordentlig på det, så nå har jeg et par gjennomkjøringer. Det finnes absolutt verre ting å rotere på radioen :).

ChristineSixteen 04-09-10 15:54

Akkurat nå storkoser jeg meg med det nye albumet til Stone Sour :love:

Equilibrium 04-09-10 16:22

Cinderella man...

Eminem - Cinderella man. Hans siste album Recovery er sannsynligvis hans beste!? Han kommer med en del verbale bjellespark som får meg til å dra på smilebåndet; samtidelig som det er en del livsvisdom som av og til skinner gjennom***

Jorkla 04-09-10 21:32

Hipp hipp hurra for meg selv.. :-D Fått til en diskusjonstråd med 3 sider :D

Jeg synes alle burde høre på Ozzy ikveld jeg med life wont wait..
http://www.youtube.com/watch?v=j4PE73H8RvI

Photobscura 04-09-10 21:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jorkla (Innlegg 928175)
Jeg synes alle burde høre på Ozzy ikveld jeg med life wont wait..
http://www.youtube.com/watch?v=j4PE73H8RvI

Nja :p. Jeg må si jeg foretrekker det når Ozzy deler glansen med Sabbath :cool:.

Jeg for min del hører denne nå gjennom vinduet fra naboen over bakgården som har fest og uønskede festdeltagere som gjør tapre forsøk på å sparke inn døra, eller no. Greit med litt action for en forkjøla og blakk innesitter ;).

Carisma 04-09-10 21:45

Jeg har slått meg på mainstreambølgen og mimrer med power ballads :lol:

Jorkla 04-09-10 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 928177)
Nja :p. Jeg må si jeg foretrekker det når Ozzy deler glansen med Sabbath :cool:.

*sukk* å du som var favorittmoddisen min...:rolleyes:

Photobscura 04-09-10 22:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jorkla (Innlegg 928210)
*sukk* å du som var favorittmoddisen min...:rolleyes:

Var? :lol:. Som før sagt, jeg aksepterer andres musikksmak fullt ut ;). Jeg har sterke meninger om musikk, virkelig, men jeg har liten interesse av å tre den ned over hodet på andre, eller dømme dem for hva de hører på :). Ikke så de hører det i alle fall :D.

Sanney 04-09-10 22:28

Jeg har vel en heller "sær" musikksmak, hører for det meste på japansk musikk, spillmusikk og lignende. med litt vestlig musikk innimellom, for tiden går det en del i tyske Silbermond

Michelin 04-09-10 23:07

Disturbed :hearts:

Jorkla 05-09-10 10:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 928216)
Var? :lol:. Som før sagt, jeg aksepterer andres musikksmak fullt ut ;). Jeg har sterke meninger om musikk, virkelig, men jeg har liten interesse av å tre den ned over hodet på andre, eller dømme dem for hva de hører på :). Ikke så de hører det i alle fall :D.

*hyyyl* det var en skriveleif!!! Er.. Du er jo favorittmoddisen min.. :-D Godt du er såpass rettferdig, jeg deriomot, jeg MÅ tre sanger ned over hodet på folk.. :-DDD

Photobscura 05-09-10 10:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jorkla (Innlegg 928338)
*hyyyl* det var en skriveleif!!! Er.. Du er jo favorittmoddisen min.. :-D Godt du er såpass rettferdig, jeg deriomot, jeg MÅ tre sanger ned over hodet på folk.. :-DDD

Hahaha, godt å høre :D.
Men jeg var nok langt mer hard på andres musikksmak og at de skulle like min musikk som selvsagt var av uovertruffen kvalitet framfor noe da jeg var yngre. Ikke det letteste i verden særlig da jeg stort sett bare hørte på prog og psykedelia :p.

Kikkin 05-09-10 10:27

Her går det i mye rock... Alt fra Within Temptation til Bryan Adams.
Men nå for tida hører jeg nesten bare på 30 Seconds To Mars!
http://www.youtube.com/watch?v=qF1wZQzpeKA

Jorkla 05-09-10 10:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 928348)
Hahaha, godt å høre :D.
Men jeg var nok langt mer hard på andres musikksmak og at de skulle like min musikk som selvsagt var av uovertruffen kvalitet framfor noe da jeg var yngre. Ikke det letteste i verden særlig da jeg stort sett bare hørte på prog og psykedelia :p.

Så du mener at min musikkovertalelse kommer til å roe seg ned etterhvert.. Får inderlig håpe det.. Er diktator når vi har fest her hjemme ihvertfall.. Liker jeg det ikke så spilles det ikke.. :-D

Du skriver psykedelia, er Muse litt i den sjangeren????

Ethewia 05-09-10 10:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jorkla (Innlegg 928361)
Du skriver psykedelia, er Muse litt i den sjangeren????

Muse er alternative rock.

Ethewia 05-09-10 10:58

Deilig søndagsmusikk: Detektivbyrån.

Låta Om du möter varg anbefales.

Jorkla 05-09-10 10:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ethewia (Innlegg 928366)
Muse er alternative rock.

Jaha.. *liker alternativ rock*

Ethewia 05-09-10 10:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jorkla (Innlegg 928369)
Jaha.. *liker alternativ rock*

Bra for deg. ;) Muse er ålreit.

Photobscura 05-09-10 11:07

Can er et godt eksempel på psykedelia, en av mine favoritter :D.

aktivjente 05-09-10 11:12

Jeg liker stemningsfull elektronika: Kreuder & Dorfmeister, Hint, Massive Attack,m.m. Perfekt til trening hjemme: Propellarheads!!

Jorkla 05-09-10 11:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 928372)
Can er et godt eksempel på psykedelia, en av mine favoritter :D.

Link me up scotty!!:boat:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.