![]() |
Sv: 1 dag på ketolyse i morgen!
Og det vanvittige suget?! Har aldri kjent maken. Føler meg helt utsultet, men har spist masse i dag. Kommer til å dytte nedpå karbofrie ting til dette har gitt seg, slik at jeg kan begynne med mer faste måltider om et par dager. :) Jeg også blir veldig motivert av suksesshistoriene, og kjenner flere som har gått ned like mye som jeg ønsker å gå ned. Rundt 30 kg. Ser for meg å holde på til 1. Desember, og med oppstart i januar igjen. Neste sommer SKAL jeg gå i bikini, g føle meg rimelig vel. Skal strikke meg en belønning også. En hoodie. :)
|
hei alle sammen
kjekt å lese om andres erfaringer om ketolyse kuren selv har eg holdt på siden 26/6 og nå har eg gått ned 13,5 kg (har hatt en en 3 ukers ferie inne mellom der der eg ikke var helt tro til kuren ) det som er viktig å huske på er at dersom du detter ut av (går på en smell ) ikke fortvill, bare begynn på kuren igjen du har ikke øderlagt kuren ,det er det eg likte med den eg har fått mye dra hjelp hos en kamerat som har begynnt på kuren en god tid før meg konen hannes har laget en blogg som inneholder mangen gode oppskrifter denne siden kan anbefales : ketolysematbloggen.blogdrive.com |
for de som trenger bakemikser eller soyapriteiner eller noen av de andre produktene så er det noen meny butikke som selger ketolyse kur produkter
det har hjulpet oss et par ganger når vi har gått tom lykketil alle sammen |
"bank i bordet" har ikke hatt bivirkninger i det hele tatt...har hatt tendens til litt svimmelhet, men det har gått over når jeg har drukket vann
|
Jeg merker overhodet ikke noe til noe sultfølelse, men fremdeles slapp og sliten... Håper snart jeg får litt energi!! Sliter i å få i meg nok vann da... kanskje derfor jeg er sliten??
Vekta fortsetter å gå nedover da ;) |
Altså, all væske behøver ikke være vann! :)
Alt teller, te, kaffe, brus, saft, væsken i grønnsakene etc! Men nok væske er viktig! Minimum 2-3 liter pr døgn! Gjerne noe mer i begynnelsen! Og husk litt salt, da, så ikke alle mineraler skylles rett ut igjen!;) Det kan ta opp til 4-6 uker før kroppen får teken på å bruke ketoner som brennstoff. Frem til det, er det vanlig å føle seg litt slapp og kraftløs etc, men det går seg til hos de aller fleste!:D |
Hei hei alle sammen!! :smile:
Jeg vil veldig gjerne være med i denne gruppen! :smile: Begynner skikkelig med ketolyse i morgen! Så bra at det er mange som starter samtidig!! Jeg er ganske så ny når det kommer til denne kuren, og jeg blir kjempeglad for all støtte og alle tips jeg kan få! :stortsmil Masse lykke til alle sammen!! :heia::heia: |
|
Uff nå sliter jeg....Prøver å få i meg frokost (egg og bacon) men brekker meg når jeg prøver å spise...problemet mitt er at jeg må ha noe søtt til frokost for i det heletatt klare å få noe ned...har fått tvinga ned egg og bacon i forskjellige formater frem til nå - men nå er det stopp.,..nesten så jeg vurderer å gi opp. Lunch og middag er ikke noe problem, men den frokosten.:S Gode råde tas i mot med stor takk her nå
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Du må ikke spise egg og bacon. Lag deg osteknekkebrød, og ha noe pålegg på. Eller rett og slett ost og skinke. Sjekk tråden "hva har du spist til frokost". MASSE ideer der :ja: Det at du MÅ ha søtt på morran for å få ned noe, ligger nok i gammel (u)vane :ja: |
Sitat:
Har forsøkt å lete igjennom de forskjellige mattrådene her, men syntes det er vanskelig å ta seg frem i junglen med sider opp og ned..:o |
Sitat:
Hvis du allikevel skal tvinge deg selv så kanskje du finner noe fristende i denne kokeboka: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19503 (henta fra denne tråden http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970) |
Sitat:
Omeletter med med ost, spekemat (er nydelig) litt løk osv i er veldig godt. Og så etandes kaldt.(ev. varmes i micro viss mulig) Jeg spiser ikke når jeg står opp, går fort et par timer før jeg kjenner sultfølelsen. Da tar jeg noen skiver ost, legger på kokt skinke, eller spekeskinke... Tar gjerne på et dryss paprikapulver. Nammenam. Godt med vann i tillegg :ja: Og da er magen rolig til lunch :ja: |
Sitat:
Kunne for min del droppa frokosten, men når man er opp kl 6 om morran og lunchen ikke er før kl 11 så må jeg ha litt mat i mellomtiden. |
Sitat:
Jeg bruker av og til litt majones i mellom. Bruker rett og slett osten som brødskive :D Samme med salatblad, kan fylles med masse digg pålegg :ja: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jobben har mere enn nok med papir :D
|
Sitat:
Den ble påpekt for meg i går, og da fører jeg tjenesten videre :) |
En liten sprekk...
Har hatt skikkelig søtsug i dag.. Har drukket 1, 5 kaffe latte med soyamelk.. Og en kaffe med litt h-melk oppi. 2 glass tab xtra, og til dessert jordbær og kremfløte. Men, jeg er stolt av meg selv sidem jeg tok halvparten av det jeg hadde tatt ut til tining.. Håper jeg ikke faller ut av ketose.. Tror ikke det ble mer enn 20 gram karbo. :_oppgitt:
|
hei alle sammen
kjekt at det er litt liv her inne her er en oppskrift på et Solsikke- og gresskarkjernebrød Oppskriften er: 3 egg 75-80 gram philadelphia naturell 90gram solsikkekjerner 30gram gresskarkjerner litt salt og litt søtt 1ss fiberhusk 1ts bakepulver Hiv solsikke- og gresskarkjernene i en blender eller kjøkkenmaskin og kjør dem til godt opphakket! Bland i det andre og la det stå i 2-3 min før det veltes over i en liten form med bakepapir! (Jeg har brukt en ildfast form fra IKEA) Stekes på varmluft ved 175grader i 25 minutter kansje det gjør det lettere å lage forokost stå på alle sammen |
Sv: En liten sprekk...
Sitat:
Lagde forresten kyllingkarbonader i går...både mann og barn gnofla i seg rubb og raka og syntes igrunn de var bedre en vanlige hamburgere:) Så den skal helt klart lages flere ganger :):) |
Sitat:
Ja nå har jeg søkt en del på oppskrifter og sånn, og det er jo MYE godt en kan lage!! :) Tror allikevel jeg har lyst å bestille meg boken, sånn at jeg har enda litt mer kontroll på hva som er greit å spise og ikke :) Blomkålstappe høres jo helt nyydelig ut!! I dag har jeg gått på ketolyse i 7 dager, og gått ned 2,1 kg :D Og da har jeg i tillegg dessverre ødelagt litt med både spaghetti, makaroni og pasta i løpet av denne tiden... Ikke så lett når en må være tilstede på fellesmiddagen på jobb, for å være sosial for brukerne sin del... Får heller prøve å snike meg litt unna den hvis jeg ser noe "farlig" på menyen :D Men men, det går nå rette veien da!!? :) Er glad for all støtte jeg kan få! :heia: |
Åssen går det med dere??
|
Jeg håper det går bra!!! :D:D
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:51. |