Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hvorfor karbohydrater i det hele tatt? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35260)

Kitt 03-08-10 00:20

Sv: Hvorfor karbohydrater i det hele tatt?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 909880)
Ja, det har jeg tenkt å prøve på en gang. :ja: Men det er fordi jeg ikke liker smaken av kjøpemajones og har aldri smakt hjemmelaget. Så jeg håper at hjemmelaget er spiselig.

Vet du, det finnes så mange typer majones og mange smaker helt forskjellig!
Jeg kjøpte Salatmesterns majones på Rema en dag for å lage Hellmann- kylling, og den var jo mye bedre enn Mills sin. Og nå har jo Kavli kommet med flere nye typer, chilli:sikle: og pepper i hvert fall!
Så jeg gidder rett ogh slett ikke styre med å lage egen majones de gangene jeg trenger en liten dæsj!:p

Supera 03-08-10 00:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 909883)
Vet du, det finnes så mange typer majones og mange smaker helt forskjellig!
Jeg kjøpte Salatmesterns majones på Rema en dag for å lage Hellmann- kylling, og den var jo mye bedre enn Mills sin. Og nå har jo Kavli kommet med flere nye typer, chilli:sikle: og pepper i hvert fall!
Så jeg gidder rett ogh slett ikke styre med å lage egen majones de gangene jeg trenger en liten dæsj!:p

Hehe, kan jo kanskje prøve den. Og så har vel strengt tatt smaksløkene mine forandret seg i løpet av alle de årene som har gått siden jeg sist smakte på majones. Men jeg likte verken majones, sennep eller dressing.

Kitt 03-08-10 00:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 909893)
Hehe, kan jo kanskje prøve den. Og så har vel strengt tatt smaksløkene mine forandret seg i løpet av alle de årene som har gått siden jeg sist smakte på majones. Men jeg likte verken majones, sennep eller dressing.

Sennep er ikke godt og ferdigkjøpte dressinger smaker så og si likt, syntetisk og langt fra godt!:eek:
Men med litt prøving finner du nok en mild majones som smaksløkene dine fikser!:D

Bestemamma 03-08-10 12:56

Jeg liker godt majones...blander en hel pakke majones med en stor boks ferdigpillede reker og spiser det på brødskiva.....eh ja, det var det brødet da! Vel, får vel spise majonesrekene mine uten skive fra nå av da...nam, nam :D

Og 2,5 karber i 100g majones skremmer ikke meg...jeg er uansett langt under 20 per dag.

Jeg har gått ned 1,2 kg fra i går...her går det så det suser...skremmende - men deilig at klærne har begynt å slenge en smule......

Borghild 03-08-10 14:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma (Innlegg 910075)
Jeg liker godt majones...blander en hel pakke majones med en stor boks ferdigpillede reker og spiser det på brødskiva.....eh ja, det var det brødet da! Vel, får vel spise majonesrekene mine uten skive fra nå av da...nam, nam :D

Og 2,5 karber i 100g majones skremmer ikke meg...jeg er uansett langt under 20 per dag.

Jeg har gått ned 1,2 kg fra i går...her går det så det suser...skremmende - men deilig at klærne har begynt å slenge en smule......

Så flott at du koser deg og går ned i vekt samtidig:). Dette skulle vi ha gjort for lenge siden.:p

Konkelimonke 03-08-10 16:15

Eg fungerer best på under 10 om dagen. Men, no skal det seiast at det var IKKJE slik forrige gong eg gjekk konsekvent på lav-lavkarbo. Då vart eg regelrett deprimert dei dagane eg ikkje åt meir enn 10 karbisar om dagen. Så det måtte eg berre slutta med, og måtte auka på opp mot 20 karbisar. Då var eg mykje betre!

Uansett, trur eg skal forsøkja meg på minimalt med karbisar ei stund framover no... eg føler meg great på minimalt :D

Bestemamma 03-08-10 19:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Borghild (Innlegg 910143)
Så flott at du koser deg og går ned i vekt samtidig:). Dette skulle vi ha gjort for lenge siden.:p

For leeeenge siden, helt fullstendig enig....:):D:):D

Men våre myndigheter har sagt at dette er fy, fy, farlig - og blåøyd som jeg er har jeg trodd på det....

Borghild 03-08-10 19:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma (Innlegg 910274)
For leeeenge siden, helt fullstendig enig....:):D:):D

Men våre myndigheter har sagt at dette er fy, fy, farlig - og blåøyd som jeg er har jeg trodd på det....

Ja, skremmende hvor stor makt de har over oss. Har vel lært at "overmakta" kan det. :eek:

Bestemamma 05-08-10 14:05

Nå lurer jeg på om vekta mi trenger nye batterier (ny hjerne, om mulig :mad: )........eller om jeg snart får mensen. Den er noe uregelmessig...

Jeg økte nemlig 2 kg fra en dag til neste uten at jeg syns jeg tisset noe mindre. Drakk mine tre liter vann og spiste godt nok....
Til i dag har vekten min økt med ytterligere 0,3g....
I morgen kjøper jeg nye batterier til vekta så får vi se om det er det ene eller det andre som er feil...
Buksene er blitt nokså slaskete og en nydelig tunika jeg kjøpte i forrige uke er blitt løs og fin rundt bryst og armer.......
Jeg er i ketose, har det godt og er ikke bekymret.
Er bare litt irritert på meg selv som ikke skiftet batterier tidligere. Har jo ikke skiftet batterier på stakkaren siden den var ny for mange år siden. Og ikke har den blitt brukt så flittig før heller:D.... en gang om dagen veier jeg meg for å fylle inn i skjemaet som viser både hva jeg har spist og vektreduksjon/økning........

Bestemamma 17-08-10 22:16

Joda det var mensen som kom...ÅÅÅÅ jeg hater tante rød...ødelegger for så mye :p

Men nå har jeg mistet de 3 kiloene jeg gikk opp + 1 til...så nå går det rette veien igjen...
Føler meg helt topp og trimmer så smått opp muskler i buk og bekken... Skal begynne å gå tur med bikkjene igjen ...så nå blir det orden på sakene....

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.