Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35134)

Nannah 10-07-11 09:48

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins

Det går fint med mandelmel:ja:

Synes ikke kokossmaken er så framtredende her. Er ikke så veldig glad i den smaken sjøl.

Becky 10-07-11 12:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tasja (Innlegg 1132809)
Jeg har laget disse i dag. Jeg synes absolutt at det er en av de beste muffinsene som jeg har laget på lavkarbo. De ble veldig saftige og gode.
Jeg får som regel en litt tørr smak i munnen av bakst med kokosmel, jeg kjente det litt her også, men mye mindre fremtredende enn det det har vært i andre oppskrifter.
Tenkte å lage vaniljekrem eller smørekrem og ha i midten på noen av muffinsene (jeg laget 15 stk av røren, stekte i ca 14 min tror jeg) :D
Tusen takk for fin oppskrift, denne blir nok laget flere ganger :D

Hvordan gjør du det når du fyller muffinsene? Har du i kremen før eller etter de stekes? Og hvordan?:o

tara67 15-09-11 21:32

Dette var godt :-)

Luggetuppen 17-09-11 12:15

Jeg prøvde denne oppskriften i går, dog med noen forandringer fordi helsekosten var stengt. Jeg stekte hele røra i en brødform. Den sank ganske mye ned på midten. Jeg delte den i to, fylte den med hjemmelaget dronningsyltetøy (bringebær og litt blåbær) og pisket krem. Jeg fikk "bare" to lag, så gropa på toppen ble fylt igjen med syltetøy og dekket til med masse krem.

Gleder meg til å smake senere i dag!

Tasja 18-09-11 17:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Becky (Innlegg 1157142)
Hvordan gjør du det når du fyller muffinsene? Har du i kremen før eller etter de stekes? Og hvordan?:o

Jeg tok vaniljekremmen i etter de var stekt. Det var veldig godt :) Det går sikkert ann å ha det i før de er stekt, men kanskje man bør ha en fastere vaniljekrem da?

Bik 18-09-11 17:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av wahaj (Innlegg 957239)
Jeg fant det. Det er akkurat det samme som kokosmasse, som man får kjøpt på f.eks kiwi til 15kr, og det er 7 karbs mindre, så kjøper definitivt det fremover.

Kokosmel og kokosmasse er ikke det samme. Dette er kokosmel http://www.helseogkost.no/nettbutikk...tenfritt_500_g

nellie 19-11-11 19:20

Prøver å lage karamelleplekake ut av denne i dag. Masse stevia toffee i bunnen også epler og pærer på toppen. Spennende.

nellie 19-11-11 23:25

Den var ikke så værst gett!:) Bunnen ble svampete, men jeg har ikke sånn helt 100% fettredusert mandelmel, så kan være derfor.

Bik 10-02-13 11:54

Nå står denne i ovnen. Har strødd blåbær over, og tenker å servere med is til. Gleder meg til å smake :sikle:

Bik 10-02-13 13:36

1 Vedlegg
Den ble nydelig. Smakte skikkelig kake, ikke svampete på noe vis.
Skal ha den bitte litt søtere neste gang. Blåbærene sank ikke så mye ned i kaka, så neste gang skal jeg trykke de litt ned i ( brukte frossen bær)
Utmerket med is til :)

Bik 10-02-13 14:02

Har lyst å prøve å lage toscakake av denne grunnoppskrifta. Tenkte at tagatesse vil funke i toppingen. Men ser i vanlig oppskrift at det skal være ei ss hvetemel i toppingen. Tro om man kan prøve å sløyfe den? Noen som har erfaring? 1 ss fordelt på ei hel kake utgjør sikkert ingen fare for meg, men hadde vært greit å sløyfe den uansett :)

Nannah 17-05-13 23:19

Prøv med 1 ts JBK, men det er ikke sikkert du trenger noenting:)

Bik 25-09-13 21:36

Lagde denne som eplekake. Nydelig!
Strødde over litt kanel, sukrin og hakkete valnøtter. Så skar jeg opp et eple i tynne båter. Stakk de ned i kaka, og stekte den på 175 grader i ca 1/2 time.
:sikle:

Imse 26-09-13 09:50

Må abbonere på denne tråden!

Bik 01-10-13 18:30

Er det noen som har prøvd å lage banankake med denne som grunnoppskrift?
Nå er jo ikke banan lavkarbo akkurat, men når man har veeeeldig lyst på banankake, så hadde det jo vært greit med ei som var ganske så lavkarbo ;)

Bik 03-10-13 19:48

Da er banankaka lagd og spist, og den ble like god som vanlig :)
Jeg brukte grunnoppskrifta, pisket eggedosis av egg og søtstoff. Knadde to bananer og hadde i. Bytta ut ei ts bakepulver med natron (skal være natron i orginal banankake). Kaka blei kjempeflott. Fylte med krem med en hakka banan i. Til sjokoladetopping brukte jeg Hexebergs sjokoladepålegg. Funka kjempefint :)

Carisma 04-10-13 12:13

Eple, kanel og vanilje med hakkete mandler på toppen funker veldig bra! :D

Moogie 15-05-14 21:49

Hvor stor form bruker dere til denne oppskrifta? Og kan den deles fint til å bli fylt med krem? Ikke faller fra hverandre?

Moogie 16-05-14 23:55

Bakte denne kaka med kakao oppi i den minste formen min (en 22 cm form). Og den ble god på smak men noe rå i midten. Huff... Jeg fikk det visst ikke helt til. Og jeg stekte den lengre enn i oppskrifta, mennår den begynte å bli litt brent på kantene måtte jeg bare ta den ut. Neste gang blir det større form, kanskje det blir bedre da?

Spinnerette 17-05-16 15:16

Lagde denne i morges for å ha en kakebit til 17.mai! Lagde halv røre, hadde i en dæsj sitronsaft i tillegg, helte i store muffinsformer og stakk et par blåbær ned i hver form. Ble helt fint gjennomstekte, smaker veldig godt, og har deilig konsistens. Skal serveres med krem, blåbær og bringebær oppå i kveld. :)

Benzo 23-10-18 07:17

Denne må opp i dagen igjen, beste oppskriften på muffins.

married 10-11-18 18:43

Takk for at du dro denne fram igjen. Gleder meg til å prøve. Skal bli belønning til neste helg.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.