Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Julistarternes tråd (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34849)

Mizzme 16-07-10 23:33

Sv: Julistarternes tråd

JEG SPRAKK IDAG :(
MEN: grunnen er at jeg nesten frontkolliderte med en annen bil, ble så skjelven etterpå at jeg måtte ha sukker. Motgående bil kom imot meg i mitt kjørefelt og det eneste jeg rakk var å kjøre i autovernet for jeg vil ikke dø.. Bilen min har en fin bulk og en laaaang stripe langsmed siden:eek:
OFF! Det værste var at den andre bilen stakk ifra stedet, og siden det skjedde på en landevei var det ingen folk i nærheten..:mad:

Jeg starter opp igjen i morgen og håper ikke alt er ødelagt :( Dårlig dag idag ja..

annex 17-07-10 00:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mizzme (Innlegg 903204)
MEN: grunnen er at jeg nesten frontkolliderte med en annen bil, ble så skjelven etterpå at jeg måtte ha sukker. Motgående bil kom imot meg i mitt kjørefelt og det eneste jeg rakk var å kjøre i autovernet for jeg vil ikke dø.. Bilen min har en fin bulk og en laaaang stripe langsmed siden:eek:
OFF! Det værste var at den andre bilen stakk ifra stedet, og siden det skjedde på en landevei var det ingen folk i nærheten..:mad:

Jeg starter opp igjen i morgen og håper ikke alt er ødelagt :( Dårlig dag idag ja..

Godt det gikk bra med deg, at du ikke ble skadet.
Sprekken kommer du nok fort over, stå på!

Selv skeiet jeg ut med litt vin og en drink i dag, men er fortsatt i ketose. Det var positivt. Merker også at jeg har mindre sug etter røyk. Det ville være en Guds gave om jeg klarer å slutte...

Kinemoren 17-07-10 08:59

Har når gått på kuren i en uke og i dag viste vekten at jeg har gått ned 2kg allerede!! :D Sikkert bare vann, men jeg velger å tenke positivt så jeg innbilder meg selv at det kun er mage- og lårfett som er borte! ;) Målte meg ikke for en uke siden, så jeg vet ikke om jeg har gått ned i cm. Men jeg har målt nå, så da har jeg mer å sammenligne med ved neste måling! :)

Spiste litt jordbær i går, og tror dermed at jeg kom over karbohydratgrensen. Er i ketose fortsatt ser det ut til i følge stixen, men jeg har jo lest at den kan slå ut positivt så tidlig på morningen uansett. Noen som vet hvor lang tid det tar fra utskeielsen fant sted til stixen blir negativ og man er ute av ketosen?

Smugspiser 17-07-10 20:03

Hei! Jeg føler ikke ketolyse kuren, men begynte på lavkarbo for 4 dager siden.. Så håper at det er greit at jeg melder meg inn her?

Har gått ned drøye 2 kg på disse fire dagene. Og føler at det går veldig greit ellers og, men har hatt hodepine og vært slapp i dag, vet ikke om det er kosten som gjør det. Tok en blund og det hjalp da..
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annex (Innlegg 903212)
Selv skeiet jeg ut med litt vin og en drink i dag, men er fortsatt i ketose. Det var positivt. Merker også at jeg har mindre sug etter røyk. Det ville være en Guds gave om jeg klarer å slutte...

Ja, jeg merker at jeg ikke har så lyst på røyk.. Må nesten "tvinge" meg til å røyke.. Kommer vel av vane tenker jeg..

TrillTrall 17-07-10 20:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mizzme (Innlegg 903204)

Drit i den sprekken da - hovedsaken her er jo at du ikke ble skadet! Og for en tosk som bare kjørte videre! :mad:

taxidama 17-07-10 21:19

jeg skriver en luten snutt her jeg også da.
jeg begynte for 3 dager siden,og startvekta var 137.5 kg. (ALT FOR MYE)
mye har skjedd på de 3 dagene på kur.
jeg har ikke sukkerog salt kick. jeg greier ikke å spise slike store porsjoner som før. i dag har jeg fått masse energi! og på disse tre dagene har jeg gått med 2,9 kg!
jeg kom i ketose etter 2 dager, så dette ser ut som om det skal gå bra fremover.

mitt store mål er å bli gravid, noe som vi ikke får til akkurat nå, siden jeg er så stor. så jeg håper at dette skal være mulig å få til om en stund!

Megvel 17-07-10 22:01

Heihei!
Jeg er tilbake på lavkarbo etter at jeg, som vanlig, har gått opp i ammeperioden. Nå skal det kjøres fedon-kur en stund til jeg blir glad i midjen min igjen. Jeg beliter meg på 74 kg. Vil gjerne se noe som begynner på 6...

Taxidama, det er så mange som har hatt tremåneders "opphold" i ketolyse (eller liknende), vi er blitt kjent og så BAM "oups, jeg er visst gravid, jeg som ikke kunne bli det...". Så lykke til der, det kan gå fortere enn du kan ane! :D

taxidama 18-07-10 00:06

tusen takk for den oppmuntringen! jeg håper så inderlig at dette skal skje snart, så jeg skal være kjempeflink til å være i ketose.
var i butikken i dag, og det frista ikke i det hele tatt når jeg traska gjennom sjokoladerekkene... Det er strålende for meg!

nisse 18-07-10 00:23

Jeg medler meg inn hos dere. Har vært på ketolyse før (februar-april) Har gått ned 9kg og opp nesten alt igjen...
Lykke til alle sammen ;)

Sunroad78 18-07-10 16:37

Hei hei :D
Eg starta onsdag 14. juli og er no på dag 5. Det går strålandes, har ikkje kjent meg så pigg på 10-12 år :D Startvekta mi var på store 115 kg og eg har allereie gått ned 5,1 kg, på 5 dagar, er det mogleg???

Eg prøvar å gå 30 min tur kvar dag og ein lengre tur ein gong i veka. Har gått 6 km på 1 time og 15 min i dag og svømt i roleg tempo i 20-30 min etterpå.

Elles prøvar eg å ligge på mellom 10-20 karbo kvar dag. Drikker rundt 4-5 liter vatn og har ikkje smakt alkohol eller snop/godterier på desse dagane, men har også slept å ha søthunger og har heller ikkje vore svolten desse dagane.

Det store målet er å kome seg ned på mellom 70-75 kg. Første delmål er å kome seg under 100 kg og så er det å ta kg for kg jamt og trutt. Eg har brukt 10-12 år på å legge på meg alle desse kiloa, så eg er forberedt på å bruke år på å kome ned på akseptabelt nivå.

Eg har PCOS (sannsynligvis, held på å utrede i skrivandes stund) og er antagelegvis isulinresistent, så tidlegare har det vore halvhjerta jo-jo slanking på denne stakkars store kroppen. Etter å ha lest boka til Sofie Hexeberg, så gjekk eg direkte på Meny å kjøpte boka Slank på ketolyse (eller kva den heiter) og desse har eg lest frå perm til perm to gongar, pluss surfa mykje på forumet her... Skal faktisk til Oslo i august å få hjelp av dr. Hexeberg. Har bestemt meg for at dette skal eg klare, koste kva det koste vil og skjønte då fort at her måtte eg ha hjelp av profesjonelle.

Etter nådt mål, så er det over på lavkarbo resten av livet :D

COG3015 19-07-10 09:34

Så fornøyd - gått ned 3 kilo på 1 uke....:-) Mye av det var sikkert vann, men uansett. Dette er helt supert!

Sunroad78 19-07-10 11:12

Kjempe bra COG3015, er det ikkje deilig å sjå at tala går nedover vel?? :)

Dette er ein fantastisk opplevelse og eg satsar på at denne gongen klarer eg å nå målet mitt og ikkje minst klare å vere på det målet :)

Sesti 19-07-10 12:19

Så flinke alle sammen er!
Såframt vekta mi her (er hjemme hos mamma og pappa) er samstemt med vekta mi i Trondheim, så skal startvekt være 115 kg. Gikk ned en del på interrailturen jeg var på i Juni/Juli, og har gått ned 3 kg siden jeg kom hjem. Men jeg får ikke noe endelig tall før jeg kommer tilbake til Trondheim i august en gang :)

Uansett har det vært første offisielle veiedag! :D
Hyggelig å gjøre det her igjen, jeg kjenner jeg gleder meg veldig til veiedager, akkurat som sist jeg bedrev slanking. Den gang fikk jeg påvist PCOS etter å ha gått ned 20 kg (plutselig stoppa vekta og sto i ro i et år, og da fikk jeg påvist skiten), så jeg håper at denne gangen når jeg har gått ned masse så blir jeg erklært frisk :)

Såh, gikk ned 2 kg forrige uke, og rumpa mi har krympet med hele 4,5 cm!
Magen har krympa, på alle 3 stedene jeg måler, armene har krympa, halsen har krympa, lårene har krympa. Eneste som ikke har krympa er leggene, som har gått opp 0,5 cm. Men det var da aldri nøye :D

Har det veldig bra, og kjenner at det er utrolig enkelt å takke nei til all mulig dritt folk vil jeg skal putte i meg :D Det er så godt å være tilbake :D

kennygirl 19-07-10 13:37

Blir så imponert av alle sammen - dere er så flinke :)

Selv var jeg innom HM fordi jeg måtte ha meg ny bukse. Starter ny jobb på onsdag og da er det greit å se litt ordentlig ut. Fant i en hel haug med bukser, for jeg er så vandt til at ingenting passer... Men den gang ei - alle passet !!! Var nesten litt gøy å prøve klær for en gangs skyld :) Har tydeligvis gått ned en størrelse, så nå gleder jeg meg til veiedag på fredag :D

Smugspiser 19-07-10 15:26

Merker at målene allerede er på vei ned. Har ikke hatt tilgang på målebånd den siste uken, men buksene sitter bedre og magen står mindre ut. Så dette går virkelig veien :)

ketochic 19-07-10 16:34

jeg er på andre uke og har store forventninger, startet på 90 ,har fått utslag men ingenting skjedd m kilo ennå men d kommer vel snart :)drikker 2-3 liter vann så kroppen får nok vann hehe (forresten er det andre som springer på toalette ti ganger iløpet av dagen?)dette skal vi alle klare ....stå på alle sammen :):)

Smugspiser 19-07-10 17:15

Åja, her er det toalettbesøk på høyt nivå for å si det slik. Og vanninntaket er høyt. Drikker hele tiden da jeg føler meg tørst mye mer enn før og.

ketochic 19-07-10 17:43

så bra takk :p

ketochic 19-07-10 17:43

:) startet forrige uke og ska ta slik en ny ketostix men forstår ije fargene, kansje eg e dum hehe men spør alikevel først va an lyserosa , nå nesten lilla!!:)hvor mye væske bør en driikke :)

Smugspiser 19-07-10 17:45

Men den største forandringen jeg merker er at nå er det VANN jeg vil ha. Ikke noe annet... Brus smarker ikke godt lenger, og jeg kjenner at det hjelper ihvertfall ikke (eneste alternativ hos min mor som er uten vann litt i dag). Sånn var jeg ikke før..

Fru Steiro 19-07-10 19:07

Hei hei.. Hiver meg innpå her eg.. Starta i dag.. Men har tenkt og psyka meg opp ei gode stund+lest masse her inne :)
Endelig e eg i gang og det ska bli deiligt å få litt bedre trivsel med meg sjøl.:)

Ganske merkelig for meg som alltid har vært så lita og tynn.. Etter min andre datter kom til verden begynnte eg å legge på meg.. og på 3,5 år har det kommet på 34 kg.. ska ikkje ned alt dette for det var for tynt men 20 kg i det lange løp hadde vært gøy..
Men starter med å ville komme under 80kg..

Kjenne meg sjøl så pass at eg trenge litt premier underveis noe å glede meg til.. (vet at vekttap burde være premie i seg sjøl men)
Noen andre som har det?? Evt hvilke??

Glede meg te å bli "bedre"kjent med dere her inne..

Klem:)

Debz 19-07-10 21:00

Hei hei! Jeg begynte med ketolysekuren forrige mandag dvs 12/7. På tirsdag var jeg i ketose og når torsdag kom hadde jeg gått ned 2.5 kg. Har ikke hatt noe forandring siden da...jeg stresser litt fordi jeg leser mye på forumet og få litt panikk når folk skriver at de har gjort dette før også lagt på seg så de prøver igjen. Må si det skremmer meg...var veldig motivert helt til jeg leste det. Er også veldig usikkert om hvor mye fett jeg må spise - men er enda i ketose så jeg kan ikke har gjort så mye feil så langt. Da sier jeg lykke til alle sammen - er veldig takknemlig at jeg har et plass med liksinnende folk :) (håper dere forstå min dårlig norsk...:o)

Gressenka 20-07-10 14:04

JULISTARTERE!
Vi må ha en veietråd! Der alle har 1 plass der vi skriver opp vekt og mål om vi vil. HVa tror dere om det?:D

TrillTrall 20-07-10 14:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Debz (Innlegg 904003)
jeg stresser litt fordi jeg leser mye på forumet og få litt panikk når folk skriver at de har gjort dette før også lagt på seg så de prøver igjen. Må si det skremmer meg...var veldig motivert helt til jeg leste det.

Grunnen til at de går opp i vekt er fordi de begynner å spise mye mer karbohydrater igjen og ikke holder seg til lavkarbo, rett og slett. :) Man trenger ikke nødvendigvis være i ketose, men spise mer Fedon-aktig f.eks.

annex 20-07-10 15:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gressenka (Innlegg 904253)
JULISTARTERE!
Vi må ha en veietråd! Der alle har 1 plass der vi skriver opp vekt og mål om vi vil. HVa tror dere om det?:D

Kult, jeg er med!
Må innrømme at det er inspirerende å gå på vekta!
Jeg SKAL klare å gjennomføre!

:engel_ikk

kennygirl 20-07-10 15:26

Jeg er også med på en veietråd, men d går vel an å bare skrive det i denne tråden?

trine32 20-07-10 17:20

Hei på dere..
Da har jeg last hele tråden og den passer nok for meg så jeg "joiner" dere..
Må si dere er flinke, raser ned i vekt.. flott.. et spørsmål bare, kommer dere fra et kosthold fullt av karbo? Prøvde Atkins tidlig i år men det var ikke noe for meg. Ble for mye varm mat som tok litt lenger tid enn jeg var villig til å bruke. (nå skal det sies at jeg IKKE liker matlaging) Har egentlig levd sunt (redusert karbo ift. f.eks grete roede)det siste året men kiloene sitter hardt. (Har ikke vært super flink. skeier litt ofte ut da jeg ELSKER sjokolade) Har jo-jo slanket meg i ca 15 år så kroppen er nok litt "ødelagt". Har først nå godtatt at det vil ta litt tid. Gikk på fedon kurs rett før sommeren og lærte mye om hva mat gjør med kroppene våre og bestemte meg for å legge om livstilen til resten av familien. (har 2 tenåringsbarn) Et av barna har endret mye på oppførsel og konsentrasjon på skolen pga endring av matvaner så jeg har selv sett hva mat kan gjøre med oss. Han skal "aldri" tilbake til hvetemel og sukker og det er han relativt enig i.
Vel, ulempen med meg er at jeg blir så fokusert på og ikke gjøre "feil" så det ender med at jeg ikke får i meg det jeg skal bla. av sunt fett. (Dette pga jeg alltid skal ned 5 kg gjerne på 1 uke) Jeg er blitt opptatt av å leve sunt og holdningen at "fett er ett fett" er ikke noe for meg. Har enda ikke skjønt hvordan jeg skal se på inholdfortegnelsen om en matvare har sunt fett eller ikke. Vet vi ikke skal ha transfett og mettet fett men det gjelder jo ikke meieriprodukter og Cocosa. Blir litt sprø så hvis noen har tips så spytt ut... :) Tror denne tråden kan gjøre at jeg holder ut denne gangen, hjalp i alle fall da jeg var medlem av grete roede og snakket med folk i lignende situasjoner. Mitt første innlegg men har lest MYE her inne. Veldig inspirerende...
Jeg begynte 12 juli og har tatt av kun 0,5 på en uke. Litt kjedelig men siden jeg ikke er i ketose men følger Fedon vil det ta litt lengere tid.
Gleder meg å bli kjent med dere..
Start vekt 75 kg og vil helst ned til 65, men blir glad hvis jeg klarer 68...

Trine

Smugspiser 20-07-10 17:26

Hei og velkommen!
Jeg har bare holdt på en uke nå, men ser og at det er lett å lage fortgjrot mat her. Som f.eks i dag da alle rundt meg skal ete pizza, da slenger jeg bare sammen en enkel pizzabunn og fyller med fyll. Og de kan f.eks være kjekke å lage opp noen av en dag du gidder og slenge i frysen. Da har du et kjapt måltid :)

Gressenka 20-07-10 17:28

Jeg tenkte at siden denne tråden allerede er kommet til side 3 og inneholder litt av hvert så kanskje det var lettere å finne igjen innleggene om vi hadde en egen veietråd som kun inneholdt 1 innlegg per pers. så det ikke blir så rotete? :)

Smugspiser 20-07-10 17:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gressenka (Innlegg 904335)
Jeg tenkte at siden denne tråden allerede er kommet til side 3 og inneholder litt av hvert så kanskje det var lettere å finne igjen innleggene om vi hadde en egen veietråd som kun inneholdt 1 innlegg per pers. så det ikke blir så rotete? :)

Er i grunnen enig i det.. Hvem starter den "rene" veietråden da?

Gressenka 20-07-10 17:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Smugspiser (Innlegg 904338)
Er i grunnen enig i det.. Hvem starter den "rene" veietråden da?

Uff...jeg er litt sånn systematiker som må ha orden på ting jeg da:o:p Jeg kan godt starte den jeg?:)

Mizzme 20-07-10 18:42

Her i gården går det veldig opp og ned igrunn, har dager hvor jeg bare sover og dager hvor jeg orker ALT og litt til.. De siste dagene har jeg hatt kjempe vondt i magen og er kvalm.. Uch dette er ikke noe særlig :(
Jeg vet ikke hva som er galt..

Ikke vet jeg om vekta har beveget seg heller for jeg tørr ikke veie meg (blir så demotivert hvis jeg ikke har gått ned noe :p )

Så flot at flere joiner :) Og gratulerer til alle som har begynt nedstigningen i vekt :)

Smugspiser 20-07-10 18:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gressenka (Innlegg 904339)
Uff...jeg er litt sånn systematiker som må ha orden på ting jeg da:o:p Jeg kan godt starte den jeg?:)

Ja, kan du ikke bare gjøre det da? :)

RainAngel 21-07-10 11:22

Slenger meg med dere jeg også :D

Jeg prøvde meg i april, men sprakk da eksamenstida mi begynte, så nå prøver jeg igjen!

Begynte i går, så har veiedag om tirsdagene. Må huske å måle meg i morgen, greit å ha litt kontrollen på sånne mål også og ikke bare vekta ;)

Siden jeg gikk noen uker på dette i april, så VET jeg at sukkersuget går over og er mer forberedt med hva jeg kan spise, hvilke måltiderjeg kan lage og sånn.
Jeg føler ikke at jeg famler så mye i mørket denne gangen, som jeg gjorde i april, og det gjør meg mer sikker på at jeg klarer det denne gangen.

Og så må jeg få nevne at siden april har jeg også stumpet røyken :D Og klarer jeg DET klarer jeg dette også :D

annex 21-07-10 14:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av RainAngel (Innlegg 904588)
Slenger meg med dere jeg også :D

Jeg prøvde meg i april, men sprakk da eksamenstida mi begynte, så nå prøver jeg igjen!

Begynte i går, så har veiedag om tirsdagene. Må huske å måle meg i morgen, greit å ha litt kontrollen på sånne mål også og ikke bare vekta ;)

Siden jeg gikk noen uker på dette i april, så VET jeg at sukkersuget går over og er mer forberedt med hva jeg kan spise, hvilke måltiderjeg kan lage og sånn.
Jeg føler ikke at jeg famler så mye i mørket denne gangen, som jeg gjorde i april, og det gjør meg mer sikker på at jeg klarer det denne gangen.

Og så må jeg få nevne at siden april har jeg også stumpet røyken :D Og klarer jeg DET klarer jeg dette også :D

Så fint at du er med.
Har du noen triks for å stumpe røyken? Ønsker å slutte selv, men det sitter hardt inne.
Hei fra annex - stå på!

Megvel 21-07-10 15:55

Heihei!

For dere som er nye julistartere og lurer på div, her er mine råd for å finne frem!

Det er to hovedmetoder å navigere i forumet. Begynnermetoden er å begynne øverst i http://forum.lavkarbo.no/index.php og så lese i underforumene. Når du har lest alle innleggene som er klistret så har du sett det meste av begynnerspørsmålene, og noen av de avanserte :D.
Les ordentlig igjennom trådene slik at du ser hva som er blitt svart på underveis. Det er mye som går igjen :o

Om du ønsker å logge din egen fremgang og ha kommentarer på hva du gjør riktig/feil, så lag deg en journal. Her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=5 Det er plassen for småpratet og alle spørsmålene om "hva gjør jeg feil og hvorfor går dette dritt!" :cool: Evt "jeg har gått ned masse hurra!!!" Legg til link til journalen din i signaturen din, da kommer flere og leser den. Du får gjerne en del personlige tilbakemeldinger om fremgang etc om du legger litt flid i journalen din. Alt er enklere om du legger inn hva du har spist, drukket, tilskudd, trening etc hver dag. Du kan også selv finne partystoppere der.

Journalene er bra for en ting til! Kanskje ser du at det er noen som har gått ned masse og du lurer på hvordan de har gjort det. Da kan du "stjele menyer" og gjøre nettopp som dem, siden de har lagt ut menyene sine. Lurt!

Når du er blitt vel bevandret i forumet og føler du har lest det meste så er det tid for å lese etter "uleste innlegg" og "uleste journaler" knappene øverst. Da får du bare det som er nytt og slipper å lete rundt. Det kan også være opplysende for enkelte ang nybegynnerspørsmålene når de som har vært her en stund maser om at alle spør om det samme hele tiden. Det er altså for at vi bruker "uleste innlegg"-knappen og ser alle nye innlegg i hele forumet.

Ja, og alt dette tekniske, inkludert tickerne, det finner du inne på http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=3

Og så er det MUP (Min ultimate Plan).

Og har jeg glemt noe så finner du det her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Funker ikke linkene over så er det nok fordi du ikke er innlogget. Bli medlem, få adgang!

trine32 21-07-10 18:51

Har du turt å veie deg enda? Ikke mist motet, vi har alle våre dager, uker og mnd som går dritt. Viktigste er å hente seg inn igjen.. 1 år til neste sommer.. he he..
Håper formen er bedre..
Ha en fin kveld videre
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mizzme (Innlegg 904361)
Her i gården går det veldig opp og ned igrunn, har dager hvor jeg bare sover og dager hvor jeg orker ALT og litt til.. De siste dagene har jeg hatt kjempe vondt i magen og er kvalm.. Uch dette er ikke noe særlig :(
Jeg vet ikke hva som er galt..

Ikke vet jeg om vekta har beveget seg heller for jeg tørr ikke veie meg (blir så demotivert hvis jeg ikke har gått ned noe :p )

Så flot at flere joiner :) Og gratulerer til alle som har begynt nedstigningen i vekt :)

trine32 21-07-10 18:52

Takk for fin info.. mye å lese igjennom når man er ny her inne..
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Megvel (Innlegg 904650)
Heihei!

For dere som er nye julistartere og lurer på div, her er mine råd for å finne frem!

Det er to hovedmetoder å navigere i forumet. Begynnermetoden er å begynne øverst i http://forum.lavkarbo.no/index.php og så lese i underforumene. Når du har lest alle innleggene som er klistret så har du sett det meste av begynnerspørsmålene, og noen av de avanserte :D.
Les ordentlig igjennom trådene slik at du ser hva som er blitt svart på underveis. Det er mye som går igjen :o

Om du ønsker å logge din egen fremgang og ha kommentarer på hva du gjør riktig/feil, så lag deg en journal. Her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=5 Det er plassen for småpratet og alle spørsmålene om "hva gjør jeg feil og hvorfor går dette dritt!" :cool: Evt "jeg har gått ned masse hurra!!!" Legg til link til journalen din i signaturen din, da kommer flere og leser den. Du får gjerne en del personlige tilbakemeldinger om fremgang etc om du legger litt flid i journalen din. Alt er enklere om du legger inn hva du har spist, drukket, tilskudd, trening etc hver dag. Du kan også selv finne partystoppere der.

Journalene er bra for en ting til! Kanskje ser du at det er noen som har gått ned masse og du lurer på hvordan de har gjort det. Da kan du "stjele menyer" og gjøre nettopp som dem, siden de har lagt ut menyene sine. Lurt!

Når du er blitt vel bevandret i forumet og føler du har lest det meste så er det tid for å lese etter "uleste innlegg" og "uleste journaler" knappene øverst. Da får du bare det som er nytt og slipper å lete rundt. Det kan også være opplysende for enkelte ang nybegynnerspørsmålene når de som har vært her en stund maser om at alle spør om det samme hele tiden. Det er altså for at vi bruker "uleste innlegg"-knappen og ser alle nye innlegg i hele forumet.

Ja, og alt dette tekniske, inkludert tickerne, det finner du inne på http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=3

Og så er det MUP (Min ultimate Plan).

Og har jeg glemt noe så finner du det her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Funker ikke linkene over så er det nok fordi du ikke er innlogget. Bli medlem, få adgang!

trine32 21-07-10 19:07

RAIN ANGEL
GRATTIS SÅ MYE MED RØYKESLUTT.... KJEMPE BRA.. (har aldri røyket så vet ikke hvor tøft det er men må si jeg er stolt av deg. Tenk på helsa di :) )

Når du klarte, det klarer du sikkert å gå ned i vekt også.. Flott at du måler deg, viktig som du sier at det ikke bare skal handle om tallet på vekta..
Masse lykke til.. hører vel fra deg..

toto 21-07-10 22:40

Jeg begynte idag, litt seint i juli men kanskje det hjelper for motivasjonen å være med i en slik tråd.
Har prøvd dette før og tatt av men når jeg prøver å øke karbene bare litt etterpå så vips er jeg tilbake til det gamle og da går jeg opp igjen.. Får gjøre et forsøk til.
Er i ketolyse allerede iløpet av dag 1. Kjenner det å hodepinen og tørsten.
Selv om jeg merker at vekten i løpet av dagen har økt så er det nok alt vannet jeg har drukket idag.
Brystene spesielt er tyngre og ømmere, dette er helt vanlig når vekten øker, det er de som får det først.
Skal ned 8 til 10 kg håper jeg :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17.