Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Tror du på engler? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34807)

streber 09-07-10 12:20

Sv: Tror du på engler?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 900656)
I don't mind, så lenge man ikke blander religion og politikk, eller tar tro til inntekt for overgrep eller maktmisbruk, så kan folk tro på spaghettimonsteret (hvilket jo noen også gjør :p) for min del. Men det er en helt annen diskusjon.

Ellers tror jeg at de som lukker seg fullstendig for det paranormale, gjerne ting som ikke kan bevises i kliniske/kontrollerte tester, er de som mest sannsynlig aldri vil få oppleve det heller. For å ta inn verden må man åpne seg for den :). Å åpne seg for det behøver ikke å gå på bekostning av godt gammelt folkevett og logisk tenkning, altså.

Signerer deg på dette Photo! Fasinerende opplevelser du hadde da du var lita foresten:rolleyes:

Tone-G 09-07-10 15:09

Selvfølgelig så tror jeg! :heia:

Jeg tror selvfølgelig på noe større enn oss selv.. Har både sett og opplevd masse ;)

Sivensvans 09-07-10 20:56

Siden det var jeg som startet denne tråden har jeg lyst til å takke for alle innspill! Det er et fascinerende område det her - og, det er mange meninger om det.
Jeg selv kunne bare for et par år siden le meg fletta av de som påsto at de "kjente noe mer".
Det betyr ikke at jeg "ler meg fletta" av de som ikke ser dette som noe for dem.

Jeg vet at dette er et rart tema for de aller fleste av oss.

Det viktigste synes jeg er at vi respekterer hverandres opplevelser. Noen har vært så heldig at de har opplevd noe mer, andre ikke.
Jeg synes Photo hadde et godt poneng da hun skrev at "dersom man ikke åpner opp, opplever man heller ingenting".

For min del var det i all fall sånn. Jeg hånlo av de som påsto noe annet - men, så kom jeg i en situasjon hvor jeg selv fikk oppleve noe av kreftene som finnes der. For meg nå, er dette redskap som man kan benytte seg av - eller la være. Det kommer vel hel an på hva slags behov man har, gjør det ikke?

Jeg er en sterk kvinne, vil jeg påstå selv i alle fall - men, føler meg enda sterkere ettersom jeg har tatt i mot denne kraften. Det er en kraft jeg kan ty til akkurat når det passer meg - kjærligheten jeg opplever tilbake er totalt betingelsesløs.

Jeg tror alle opplever dette forskjellig - men, når man først har fått kontakt VET man at den er der - for alltid. Man vet at man får hjelp uansett. Nå snakker ikke jeg om liv og død nødvendigvis - men, om å få veiledning i livets gang. Man kjenner at man får en ro - en indre ro som er så utrolig viktig, nesten som et varmt teppe som blir lagt over en.

Når man snakker om bibelen og Gud - så detter jeg litt av, for jeg har ikke lest en eneste setning i bibelen og har ikke hatt så mye med det å gjøre - for meg trenger det ikke ha noen sammenheng. Jeg tror på en Gud- men, han jeg tror på er mer velvillig og kjærlig enn den man tradisjonellt tror på. Det er mange misoppfatninger ute og går. Jeg tror gud er ALT og har ingen religion, den er det vi mennesker som har skapt. Og, bare for å si det - når jeg spør, om du tror på engler - var det mer i vid forstand. Tror ikke heller jeg ser for meg engler med vinger (selvom det kanskje også finnes).

Ja, jo...nå fikk jeg kanskje sagt litt av det jeg hadde på hjertet - mener ikke å bli belærende, for det mener jeg ikke i det hele tatt. Jeg ønsker bare at du skal få de beste opplevelsene du kan få i livet ditt! :love:

EmilyB 09-07-10 21:09

Jeg tror også på at det er mer rundt oss enn det vi ser med det blotte øyet, og jeg har opplevd flere ting som gjør at jeg tror det. Det meste går egentlig på intuisjon og magefølelse.

Jeg får alltid en magefølelse på ting eller en sterk følelse av at noe skal skje. Hvis jeg skal noe som blir avlyst, har det faktisk hendt at jeg har lagt andre planer den dagen i forkant fordi jeg har fått en sterk følelse av at det ikke blir noe av. Jeg har til og med sagt det til samboeren min og så kommer dagen og det blir ikke noe av, akkurat slik som jeg har følt.

Jeg kjenner også ofte på meg om mennesker som står meg nær er triste, har problemer etc. For meg er ikke dette noe hokus pokus. Jeg tar veldig opp i meg andre menneskers følelser og jeg tror rett og slett det er underbevisstheten min som snapper opp ting før den klare tanken gjør det.

Jeg kan også oppleve at jeg føler meg uvel om jeg er på steder som har spesielle historier. Enkelte hus føler jeg meg rett og slett ikke vel med å være i. Men jeg har aldri sett noe overnaturlig.
Jeg har flere ganger tenkt at jeg har lyst til å utvikle disse delene av meg, men det har aldri blitt til det, ikke forløpig.

Den sterkeste opplevelsen jeg har hatt var da en nær slektning døde i fjor. Jeg drømte om at det skjedde noen dager før, og hadde hele tiden en sterk følelse av at det var viktig at jeg besøkte vedkommende. På den tiden leste jeg en bok om ett medium, men akkurat disse dagene før slektningen min døde klarte jeg ikke å lese i boken. Jeg følte bare en voldsom sorg da jeg gjorde det. Etter at slektningen min døde, forsvant alle disse følelsene.

Sivensvans 09-07-10 21:22

Høres ut som du er det man kaller empatisk. Jeg kan selvsagt ikke si om du er det - men, det høres veldig sånn ut.

Tenk om du kunne viderutvilkle det på noen måte! Det hadde vært spennende spør du meg.
Om du vil kan du jo utforske litt mer - jeg har en følelse av at du vet dette selv, men... Oppsøk folk som vet litt mer om dette enn deg, og kanskje du får noe ut av det som kan glede mange:))

Carisma 09-07-10 21:24

Jeg vokste opp i barndomshjemmet til min bestefar og hans brødre. Da broren hans døde våknet jeg noen minutter på syv om morgenen med følelsen av at noe var galt. Jeg gikk rundt i huset og sjekket, men kunne ikke finne noe. Likevel hadde jeg denne rare, tomme følelsen. La meg til å sove igjen, og ble vekket en time senere av faren min med beskjed om at onkelen hans døde rett før sju på morgenen.... Jeg vet at han var "hjemmom" og tok farvel med barndommen før han gikk videre. En veldig spesiell opplevelse, men ikke skummel på noe vis. Hadde ikke noe spesielt sterkt forhold til denne grandonkelen, så det var da jeg skjønte at jeg var mer åpen enn andre. (Og foreldrene min begynte å lure på om jeg kanskje hadde hatt ett poeng med at det var noen som vekket meg hele tida på det gamle rommet mitt, så jeg tilslutt måtte flytte ut av det... :rolleyes:)

Forøvrig har jo selv seriøse romforskere og fysikere åpnet for muligheten for at det finnes (noen har sågar sagt det er umulig om det ikke finnes) flere paralelle dimensjoner til vår egen.

Sivensvans 09-07-10 21:41

Hei Carisma, jeg tror ikke vi trenger fysikere for å forklare dette jeg skjønneru. Det er mye som er mye mer naturlig enn det man har blitt vant til å lære.

Sivensvans 09-07-10 21:44

*Glemte helt å si takk for at du delte;) Si fra om du vil dele mer! Klem!

Hette 10-07-10 00:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans (Innlegg 900849)
Jeg tror alle opplever dette forskjellig - men, når man først har fått kontakt VET man at den er der - for alltid. Man vet at man får hjelp uansett. Nå snakker ikke jeg om liv og død nødvendigvis - men, om å få veiledning i livets gang. Man kjenner at man får en ro - en indre ro som er så utrolig viktig, nesten som et varmt teppe som blir lagt over en.

Når man snakker om bibelen og Gud - så detter jeg litt av, for jeg har ikke lest en eneste setning i bibelen og har ikke hatt så mye med det å gjøre - for meg trenger det ikke ha noen sammenheng. Jeg tror på en Gud- men, han jeg tror på er mer velvillig og kjærlig enn den man tradisjonellt tror på. Det er mange misoppfatninger ute og går. Jeg tror gud er ALT og har ingen religion, den er det vi mennesker som har skapt.

Her er eg heilt einig med deg Sivensvans! :) Den roen ein får er heilt fantastisk! Ein lærer å nyte livet på ein heilt ny måte, og blir meir oppmerksam på alt som skjer!
Eg har blitt mykje tryggare på ting, har opplevd og blitt sikker på at det er ei meining med alt, og dette gjer livet lettare å takle..

Kjekt at du starta denne diskusjonen, blir alltid mange forsjellige meiningar når det gjeld overnaturlege ting... :)

Hette 10-07-10 00:06

Ups, fekk vist ikkje til å sitere rett... :o

Sivensvans 10-07-10 04:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hette (Innlegg 900917)
Her er eg heilt einig med deg Sivensvans! :) Den roen ein får er heilt fantastisk! Ein lærer å nyte livet på ein heilt ny måte, og blir meir oppmerksam på alt som skjer!
Eg har blitt mykje tryggare på ting, har opplevd og blitt sikker på at det er ei meining med alt, og dette gjer livet lettare å takle..

Kjekt at du starta denne diskusjonen, blir alltid mange forsjellige meiningar når det gjeld overnaturlege ting... :)

Så bra! Du har skjønt akkurat hva jeg mener!

Myrull 10-07-10 10:59

Artig å lese andres meninger rundt dette.
mange som forandrer mening når de pluttselig opplever ting :Dmen jeg skjønner at noen som aldri har opplevd noe unaturlig tviler på at det finnes.
Jeg er paganist med helling mot sjamanisme, det er det som passer best med det jeg har opplevd å slik jeg tror ting henger sammen.

For meg er det ikke unaturlig, men heller helt naturlig med hjelpere, ånder osv.
Jeg er empat, noe jeg har skjønnt de siste årene å det er et stort pluss når man skal kjenne på andre ..levende eller døde.
Jeg har hatt evner siden jeg var lita, det er bare slik verden er.
Alt hører jo sammen så jeg har litt av alle evner, men kontroll på nesten ingen. :o

Mannen min som hadde 0 trua på overnaturlige ting har bare måtte innrømme at det er mye han ikke kan forklare etter at han ble sammen med meg.
Han liker å ha kontroll på ting og at ting kan forklares så det var ikke så lett for han i starten.
Vi har "besøk" rett som det er å vi hadde en som oste bensin her en periode.
Mannen lette lenge etter hvor lukten kom fra prøve å finne en logisk forklaring.
Jeg har gitt han flere diagnoser lenge før legene har kommet så langt f.eks å det har aldri slått feil.
Jeg kan kjenne hvor noen har vondt både på min egen kropp å ved å kjenne etter varme med hendene.
Jeg har sett den ene hjelperen min da jeg var barn og veldig redd, å jeg ble helt trygg inne i meg.
Å etter at jeg fant ut at jeg skulle begynne å bruke evnene mine mere så fikk jeg det jeg tror er en guide, en indianer.

Det er rett og slett litt for mye tipping som stemmer til at jeg bare er ravruskende gal. :p
Jeg har brukt evnene mine mye som dyretolk å hjulpet å finne dyr som er borte, da har jeg noen ganger forklart område rundt i detalj.
Hvordan kan jeg tippe slike ting?
Greit å ha rett på en ting, men fargen på hus, husnummer osv.

Sivensvans 10-07-10 11:12

Åh, kjære Myrull - tusen takk for at du delte dette med oss!! Jeg kan tenke meg at mannen din har hatt litt å stri med, hihi...
Men, så fint at du deler, tusen hjertelig takk!

Jeg forstår også, som du sier - de som ikke har opplevd noe. For, jeg har vært en av dem. Kunne ikke fatte eller begripe at noen i det hele tatt var opptatt av dette. Det var jo bare tull!
Tenkte jeg da.

Sjamanisme. Er et rart og litt skummelt ord. Gidder du å fortelle mer om hva det er?

Photobscura 10-07-10 11:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hette (Innlegg 900918)
Ups, fekk vist ikkje til å sitere rett... :o

Det har jeg retta opp i ;).

plastbox 10-07-10 11:28

Nå mener jeg ikke å være negativ her, men dersom evner var så konkret og håndfast som så mange påstår her så hadde jo ingen betvilt at det paranormale faktisk var normalt. Se for eksempel Randi's One Million Dollar Paranormal Challenge. Denne har stått i mange, mange år og alle som har forsøkt seg har feilet totalt.

Dersom du påstår at kan heale eller hjelpe folk på andre måter er evnene enten tullball og du har en unnskyldning for å ikke ta Randi's Challenge, eller du er bortimot verdens største drittsekk som holder en slik evne for deg selv når det kan deles med hele verden så enkelt, og hjelpe milliarder av mennesker.

EmilyB 10-07-10 11:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans (Innlegg 900855)
Høres ut som du er det man kaller empatisk. Jeg kan selvsagt ikke si om du er det - men, det høres veldig sånn ut.

)

Hva vil det si å være empatisk? Når det kommer til det paranormale?

Veggpryd 10-07-10 11:40

Jeg tror vi mennesker er ganske enkle vesener som har evnen til å kunne mane frem våre fantasier. Og fantasi har vi mye av, heldigvis. Tenk så kjedelig det ville blitt hvis vi ikke kunne leke oss litt med ting vi ikke forstår.

Hilja 10-07-10 11:51

Hei

Her er noen interessante artikler om emnet, for den som synes det er ok å lese litt på engelsk:

http://www.watchtower.org/e/19981115/article_02.htm
http://www.watchtower.org/e/19951101/article_02.htm
http://www.watchtower.org/e/20060115/article_01.htm
http://www.watchtower.org/e/19981115/article_01.htm

Sivensvans 10-07-10 15:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av EmilyB (Innlegg 900987)
Hva vil det si å være empatisk? Når det kommer til det paranormale?

Å være empatisk er en person som "tar på seg" andres følelser, som rett og slett føler det andre føler. Jeg syntes jeg så det mellom linjene dine - at det kunne være deg, men jeg vet jo som sagt ikke. :klem:

Sivensvans 10-07-10 15:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av plastbox (Innlegg 900984)
Nå mener jeg ikke å være negativ her, men dersom evner var så konkret og håndfast som så mange påstår her så hadde jo ingen betvilt at det paranormale faktisk var normalt. Se for eksempel Randi's One Million Dollar Paranormal Challenge. Denne har stått i mange, mange år og alle som har forsøkt seg har feilet totalt.

Dersom du påstår at kan heale eller hjelpe folk på andre måter er evnene enten tullball og du har en unnskyldning for å ikke ta Randi's Challenge, eller du er bortimot verdens største drittsekk som holder en slik evne for deg selv når det kan deles med hele verden så enkelt, og hjelpe milliarder av mennesker.

Heisann, har ikke sett Randi's Challenge - men, skal sette meg inn i det etterhvert. Ting er ikke så enkelt at man kan heale en hel verden - litt mer komplisert enn som så. Jeg skjønner skepsisen din, har ikke noen problemer med å skjønne den i det hele tatt. Hører fra meg igjen når jeg har sett på Randi's Challenge, må på butikken nå;)

Sivensvans 10-07-10 16:09

Jeg fikk desverre ikke opp linken, men søkte meg frem til den og skjønte jo straks at det gikk på det å få "bevis" på bilder. Skjønner den.

Men for meg handler det kun om det som skjer inni meg og, det er ikke så lett å fange opp med et kamera. Indre ro lar seg ikke avbilde;)

EmilyB 10-07-10 18:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans (Innlegg 901030)
Å være empatisk er en person som "tar på seg" andres følelser, som rett og slett føler det andre føler. Jeg syntes jeg så det mellom linjene dine - at det kunne være deg, men jeg vet jo som sagt ikke. :klem:

Det høres ut som meg :)

Grovsnus 10-07-10 19:06

Vi har ei ganske stor yrkesgruppe her i landet som er lønna av staten for å "tro". Det kan ikke være verre å tro på engler og "spøkelser".
Prester lever av å tro-
Vi andre må vite !
Tenk dere en snekker som bygger hus for en prest. Og presten lurer på om det taket holder en skikkelig snøvinter. Hvis snekkerer svarer "Tror det". Blir presten beroliget da ?
Mvh Grovsnus.

Kanutten 10-07-10 19:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus (Innlegg 901058)
Vi har ei ganske stor yrkesgruppe her i landet som er lønna av staten for å "tro". Det kan ikke være verre å tro på engler og "spøkelser".
Prester lever av å tro-
Vi andre må vite !
Tenk dere en snekker som bygger hus for en prest. Og presten lurer på om det taket holder en skikkelig snøvinter. Hvis snekkerer svarer "Tror det". Blir presten beroliget da ?
Mvh Grovsnus.

Nattesøvnen blir bedre for presten hvis presten tror at taket holder!
Presten får neppe nattesøvn hvis han tror at taket IKKE holder.
Bedre å tro for så å kanskje så ta feil enn å IKKE tro for så å ta feil...

Trulte67 10-07-10 19:52

Nei, jeg tror ikke på engler og jeg er ikke religiøs. Jeg mener at religion er ondskap, overtramp og maktmisbruk, uansett hvilken av dem.

Jeg tror fantasien min og drømmene mine spiller meg mange puss, og at jeg derfor kan se dem som ikke lenger finnes blant oss - når noen en sjelden gang ønsker å hilse på, eller kjenne at jeg hører til et sted jeg aldri har vært før.
Jeg har en voldsom fantasi, og jeg tror ikke den kan begrenses med mindre jeg går inn for det.

streber 10-07-10 22:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trulte67 (Innlegg 901065)
Nei, jeg tror ikke på engler og jeg er ikke religiøs. Jeg mener at religion er ondskap, overtramp og maktmisbruk, uansett hvilken

For all del, men akkurat det du vil, jeg respekterer det, blir litt trist av en så bastant og dømmende holdning bare, det er alt.:o

Myrull 10-07-10 22:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av plastbox (Innlegg 900984)

Folk blir jo filmet i div programmer der de legger ut om ting de egenltig ikke skal kunne vite den 6 sans f.eks ...Lisa Williams ..+++ Men uansett hvor rett informasjonen er så blir det bortforklart med tipping osv.
Det blir aldri bra nok til at folk tror på det, å det er ikke slik at man får informasjon slik som når man leser noe i en avis ellers er noe på TV.
Mye av informasjonen er mentale bilder og følelser man må sette sammen selv, å bare det å vidreformidle noe en annen levende person har sakt 100% riktig akkurat slik den personen har ment/følt er en utfordring.

Jeg hadde aldri turt å bli med på noe slikt som det programmet jeg , jeg kan ta feil jeg også å noen ganger er det ikke sikkert jeg får inn noe.
Å ikke har jeg noe å bevise for andre heller, jeg hjelper andre gratis ...får ikke noe for jobben jeg gjør uten om noen hyggelige takkekort f.eks i posten å en god følelse av å ha hjulpet andre.

Å når det gjelder healing, Snåsamannen har mange tusen mennesker i ryggen som mener han har hjulpet de. Men det er ikke bra nok det heller siden det ikke kan bevises på en vitenskaplig måte.
Å fordi om man kan lindre å noen ganger gjøre andre friske så betyr det ikke at man kan legge hendene på alle å så er det 100% friske.
Før trodde forskere at jorda var rund, men etter vert som vi fikk andre måter å se verden på så fant vi ut at slik var det jo ikke.
Kanskje en gang frem i tiden vil vi også kunne bevise overnaturlige evner også, men å bevise noe som er usynlig er ikke så lett.

Kanutten 10-07-10 23:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trulte67 (Innlegg 901065)
Nei, jeg tror ikke på engler og jeg er ikke religiøs. Jeg mener at religion er ondskap, overtramp og maktmisbruk, uansett hvilken av dem.

Jeg tror fantasien min og drømmene mine spiller meg mange puss, og at jeg derfor kan se dem som ikke lenger finnes blant oss - når noen en sjelden gang ønsker å hilse på, eller kjenne at jeg hører til et sted jeg aldri har vært før.
Jeg har en voldsom fantasi, og jeg tror ikke den kan begrenses med mindre jeg går inn for det.

Det å IKKE tro på noe er faktisk også en religion... Hvis du er klinkende likegyldig til skoletro etc eller ikke tror på noe overhodet må du kalle deg en ateist..

Veggpryd 10-07-10 23:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 901115)
Det å IKKE tro på noe er faktisk også en religion... Hvis du er klinkende likegyldig til skoletro etc eller ikke tror på noe overhodet må du kalle deg en ateist..

Jeg er ikke særlig glad for at noen trer religion over hodet på meg, fordi jeg ikke tror på noe. Og iallefall ikke fortelle meg at jeg MÅ kalle meg noe....:p

Myrull 10-07-10 23:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans (Innlegg 900982)
Åh, kjære Myrull - tusen takk for at du delte dette med oss!! Jeg kan tenke meg at mannen din har hatt litt å stri med, hihi...
Men, så fint at du deler, tusen hjertelig takk!

Jeg forstår også, som du sier - de som ikke har opplevd noe. For, jeg har vært en av dem. Kunne ikke fatte eller begripe at noen i det hele tatt var opptatt av dette. Det var jo bare tull!
Tenkte jeg da.

Sjamanisme. Er et rart og litt skummelt ord. Gidder du å fortelle mer om hva det er?

Det er jo "indianer tro" at alt har en sjel en energi å at alt henger sammen.
Alle menensker døde eller levne har sjeler som igjenn er energi å vi hører til hverandre.
Vi mennesker og dyr hører til jorden , å henne må vi passe på.
Jeg tror på reinkarnasjon jeg da, at når vi dør så vil den energien(sjelen) forlate kroppen å dra "hjem".
Å så vil vi etter vert bli sent til en ny kropp for å lære mere å når vi har lært nokk så får vi kanskje selv være hjelpere eller guider til andre.
Sjamanisme er jo veldig sånn " alle skal være venner å ta vare på hevrandre å jorden tro" så det er langt i fra skummelt.
Det er en fredelig naturtro i forhold til mange andre trosretninger som bare skaper krig og hat i verden å virker å være laget for å kontrollere og skremme andre.

Å jeg har dysleksi så beklager skrivefeil når jeg skriver litt lengre innlegg. :o

Kanutten 10-07-10 23:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 901119)
Jeg er ikke særlig glad for at noen trer religion over hodet på meg, fordi jeg ikke tror på noe. Og iallefall ikke fortelle meg at jeg MÅ kalle meg noe....:p

Korrigerer: KAN du kalle deg ateist... :p Foreløpig har vi faktisk ikke noen andre kategorier..

Trulte67 10-07-10 23:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 901115)

Jeg må faktisk ikke kalle meg noe som helst.

Jeg er jo ikke likegyldig til religion, jeg har en mening om det, slik jeg skrev tidligere. Og jeg er interessert i historie, og der inngår religioner. Å være likegyldig er å ikke bry seg i det hele tatt, da pleier man ikke ha noen mening om temaet.

Jeg tror at mennesker i egenskap av seg selv er ansvarlig for sine handlinger og ikke kan legge noen av dem over på en gudstro.

Kanutten 10-07-10 23:18

Sitat:

Religion er en fellesbetegnelse for ulike trossystemer som søker å svare på menneskers eksistensielle spørsmål.
Hvis man IKKE tror på noe er også DET en religion! Så uansett er man religiøse på et vis... Religion er på en måte det samme som at alle har et språk...
ALLE har en måte de kommuniserer på...

Biggie Small 10-07-10 23:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 901060)
Nattesøvnen blir bedre for presten hvis presten tror at taket holder!
Presten får neppe nattesøvn hvis han tror at taket IKKE holder.
Bedre å tro for så å kanskje så ta feil enn å IKKE tro for så å ta feil...

1) "Bedre å tro for så å kanskje ta feil" = 50% sjanse for død hvis han sover der.

2) "Ikke tro for så å ta feil" = Bo der selv om man er 50% usikker men overleve fordi det viser seg å være trygt.

Hva var best igjen?

BiSm

Kanutten 10-07-10 23:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small (Innlegg 901131)
1) "Bedre å tro for så å kanskje ta feil" = 50% sjanse for død hvis han sover der.

2) "Ikke tro for så å ta feil" = Bo der selv om man er 50% usikker men overleve fordi det viser seg å være trygt.

Hva var best igjen?

BiSm

Det beste er den følelsen man har i forkant av det som skjer, uansett hva som skjer! Bedre å føle seg trygg for så å bli overkjlrt enn å føle seg utrygg for så å bli overkjørt. Resultatet bli det samme, men følelsene i forkant er jo heeelt forskjellige!

Vil helst være trygg jeg og derfor tror jeg alltid på det positive!!
Er flaska halvtom eller halvfull??? DEn testen brukes faktisk for å vise hvor positiv du er!! Hos meg er alt halvfullt!

Tilla 10-07-10 23:53

Det var et artig spørsmål, - og så mange forskjellige svar. Det er fint at en kan respektere at andre har et annet syn enn en selv.
Jeg ble frelst for 11 år siden - så javisst tror jeg på engler - jeg tror også på Gud Faderen, Jesus Kristus og Den Hellige Ånd. Jeg har vært en rusmisbruker siden jeg var 13 år og fram til for 11 år siden (er nå 52), og har ikke tall på alle de gangene jeg forsøkte å komme ut av misbruket. 3 mnd etter jeg ble frelst, løste Jesus meg fra rusavhengigheten - HALLELUJA :D Har ikke hatt rusproblemer eller trang siden. Jesus har hjulpet meg enormt mye - og enkelte tilfeller har Han sendt SINE engler til hjelp.
Ser på svarene at jeg har noen "søsken" her - FLOTT AT VI ER HER OGSÅ :)

Biggie Small 10-07-10 23:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 901132)
Det beste er den følelsen man har i forkant av det som skjer, uansett hva som skjer! Bedre å føle seg trygg for så å bli overkjlrt enn å føle seg utrygg for så å bli overkjørt. Resultatet bli det samme, men følelsene i forkant er jo heeelt forskjellige!

Vil helst være trygg jeg og derfor tror jeg alltid på det positive!!
Er flaska halvtom eller halvfull??? DEn testen brukes faktisk for å vise hvor positiv du er!! Hos meg er alt halvfullt!

Beklager men ditt resonnemang stemmer ikke. Det du sier er at

1) det er bedre å gå midt i gaten ubekymret og få en tidlig død på en vei man vet er trafikkert

2) enn å få et langt liv mens man går på en vei som man var 50% usikker på om var stengt for trafikk

Jeg velger 2) for jeg vil helst bekymre meg og vurdere situasjonen når jeg er i 50% mulig fare, det hjelper ofte på overlevelsestatistikken :)

BiSm

Kanutten 11-07-10 00:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small (Innlegg 901134)
Beklager men ditt resonnemang stemmer ikke. Det du sier er at

1) det er bedre å gå midt i gaten og ha en 50% sjanse til å bli overkjørt på en vei man vet er trafikkert

2) enn å gå midt i gaten på en vei som man var 50% usikker på om var stengt for trafikk

Jeg velger 2) for jeg vil helst bekymre meg og vurdere situasjonen når jeg er i 50% mulig fare, det hjelper ofte på overlevelsestatistikken :)

BiSm

Uansett hva du velger så er sjansen for å bli overkjørt 50 % :rolleyes:
Du skal planlegge som om du skal leve evig, men leve som om du skal dø i morgen...

Biggie Small 11-07-10 00:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 901135)
Uansett hva du velger så er sjansen for å bli overkjørt 50 % :rolleyes:
Du skal planlegge som om du skal leve evig, men leve som om du skal dø i morgen...

Beklager da må du kikke igjen på ditt opprinnelige innlegg, der du spesifiserte at den som bekymret seg fikk rett :) (og et langt liv).

BiSm

Biggie Small 11-07-10 00:15

For å si det på en annen måte:

Å legge ut på en svømmetur når du ikke vet om du kan svømme må anses som mindre klokt.

BiSm

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.