![]() |
Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo ..?
Sitat:
Jeg vet bare om en vei jeg kan gå for å skaffe denslags her til lands og her er det snakk om privatpersoner som smugler ting på egenhånd. Det er jo "kriminelle" nettverk i den grad det er ulovlig, men hadde du og noen venninder startet å handle aloe-vera produkter for hverandre på svinesund og tatt med hjem hadde det per Norsk (genial) lov vært et "kriminelt nettverk" det også da aloe-vera faktisk er ulovlig å ta med over grensa. Folkene som er seriøst involvert med steroider er nok de værste helsefrikene du kommer borti. De teller hvert eneste makro- og mikronæringsstoff de putter i seg, de kan endel biokjemi så de vet gjennom hvilke baner stoffene de tar fungerer og hvordan foskjellige ting samspiller i kroppen. Vil nok påstå at kroppsbyggere og styrkeløftere, i likhet med andre idrettutøvere, er bortimot de siste menneskene i verden som ville tatt narkotiske stoffer, så nettverkene som står for supply er nok ikke de samme (da idrettsutøvere helst ikke vil ha rottegift og gudene-vet-hva i ampullene sine). Klart det er moralske gråsoner. Hva idrett angår.. vel, baseball i USA hadde aldri vært så stort som det er blitt om det ikke var for at hver eneste utøver i hele sporten bruker ulovlige stoffer for å bli bedre. Kasterne tar til og med operasjoner som "vrir" skuldermusklene for å gi mer spenn i armen og dermed hardere kast! Folk kan si hva de vil, men hadde det nå engang blitt sånn at det var en "naturlig" liga og en "forbedret" liga, så hadde den naturlige kjapt funnet seg med like mange seere og sponsorkroner som 6.divisjonsfotball og juniorsport (akkurat som i Statene). Folk vil ha underholdning, de bryr seg ikke om hvorvidt toppidrettsudøvere tar steroider eller ikke. Lance Armstrong er en GUD i forhold til hva noen av oss vanlige dødelige noengang kunne oppnådd så dersom han hadde tatt noe for å bli enda raskere.. vel, han er allerede en sykkelgud. Er som alltid en vanskelig diskusjon, men det er for dumt å si "vel, det er mange vanskelige gråsoner som må taes opp, så vi forbyr hele skiten, sprer masse usann propaganda og fjerner folks valgfrihet!". Senere, når det kommer til andre stoffer som aldri hadde blitt lovlige om de ble innført nå sier folka på toppen "Alkohol og røyk? Nei, det er aldeles ikke skadelig, verken fysisk, psykisk eller sosialt! Dessuten må vi ha våre 80% alkoholskatter!". Enten tjener Staten så mye på et stoff at det holdes lovlig på tross av at det er bortimot noe av det skadeligste man kan putte i seg, eller så bare forbyr de det totalt enda det strengt tatt verken skader en selv eller andre. Unngå hele diskusjonen med et forbud, enkelt men feigt. |
Tja...
Sikkert mange diskusjoner å ta om dette temaet, og det kan jo hende ting endrer seg etterhvert som kunnskapen vokser.. Hvem vet, om noen år så er det byttet ut med tobakk og øl på Rema og Rimi, og Testosteron tilsatt morsmelkerstatning :) Eller Amfetamin/Lavkarbo-kurer :) |
Herregud, jeg håper sønnen din oppnår målet sitt! Men om det er til trøst (?) så finnes det de som meg, som synes ganske tynne, ja nesten magre gutter er supersexy! Jeg skal ikke uttale meg om de bildene som blir presentert med annet at det ikke er min kopp te ;). Men smaken er jo som baken!
Eksen min var 184, veide 68 kg, og da vi var sammen syntes jeg han var det mest sexy som gikk i et par sko :D. |
Sitat:
|
Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?
Takk Photobscura :)
Ja, han er på god vei. Har begynt å bli mye kraftigere allerede, og fått mer muskler :) Har fått masse god inspirasjon fra denne tråden, spes fra bildene av kjæresten din Mentos :) Ang supersexy tynne gutter, så er det jo det jeg kjemper for å bli da... Hehe.. :) |
Advarsel: Lang post med trivia, noe jeg synes er interessant men du kanskje blåser fullstendig i.
Apropo dette med hva damer synes er sexy.. Spør bestemødrene/mødrene deres hva slags mannfolk de i sin tid syntes var hot. Kan banne på at de likte hårete, bamsete mannfolk, som tilbragte halve døgnet med tunge, svære verktøy ute i skogen. Dette var dog før innførselen av prevansjon. Sammenhengen..? Kvinner med eggløsning (og i tiden før) synes statistisk sett at menn med høyt nivå av testosteron (altså sjegg, hår, muskler, dominerende personlighet osv.) er bedre enn is på 17. Mai fordi de har gode gener, er sterke, ofte ledere og kan beskytte de rundt seg. Så fort befruktningen finner sted endrer dog ting seg totalt, og kvinnen begynner å se etter en mann som kan være en god barnefar. Styrke, virilitet og evne/vilje til å lede er ikke lengre kriterier mens omsorg, mykhet og andre kvaliteter tradisjonelt sett forbundet med bildet av en god mor blir voldsomt mye viktigere. Tilbake til sammenhengen med prevansjon. Hva gjør hormonene i p-piller, p-spiraler, p-sprøyter osv? Jo, de lurer kvinnekroppen til å tro at den alltid er gravid. Hvor enn fjernt det kan virke så er dette faktisk beviselig (og bevist) grunnen til at utrente, tynne, hårløse menn synes så utrolig attraktive om dagen. Tenk på det.. vi er i bunn og grunn dyr med et lag bevissthet på toppen. Hormonsystemer og slikt er identisk med mange andre pattedyr. F.eks. er symmetri i kropp og ansikt statistisk sett forbundet med både oppfattet "skjønnhet" og generell helse (ergo, folk som generelt ansees som attraktive har også gode gener). Om man med hormoner hadde endret hunnløvers smak slik at radmagre lettvektere var de mest åtråverdige hannene, hva hadde skjedd med avkommet og i det lange løp, hele flokken? De hadde dødd ut. Heldigvis ikke et problem for oss mennesker, men alikevel et godt eksempel for å vise at i vår "naturlige" form er det faktisk testosteron som teller for å lage barn, og at "nice guys finish last" faktisk er innprogrammert i genene våre. |
Sitat:
Det er ikke noe mål for å meg å gjøre de fineste tingene i livet til en klinisk/biologisk greie. Å vite det er en ting, å bry seg om det, er en annen. Så du hadde rett i din advarsel, hehe. |
Haha, vel.. Nå snakket jeg om den fysiske tiltrekningen. Den som gjør at du kan ta en hunkrabbe med rogn og gni mot en stein, og sitte og le av alle hannkrabbene som forsøker desperat å parre med steinen. :P
Heldigvis er vi litt mer "raffinerte" enn som så, så hvorvidt du liker kort eller langt hår har nok ingen biologisk forklaring. Vitenskap er dog morsomt. For eksempel ble en rekke menn i et double-blind eksperiment bedt om å sitte alene i et rom og rangere tilfeldige bilder av kvinner. Noen av mennene fikk (uten at de visste det) plassert et ørlite plastbeger med *host* kvinnelige safter *kremt* tatt fra en kvinne under eggløsning et eller annet sted i rommet. Resultatet? De samme kvinnene ble rangert mye høyere når disse få, små dråpene med "parringssaft" (i mangel av noe bedre ord) var til stede! Det samme gjelder forøvrig kvinner, som alltid påstår at de er så mye mer intellektuelle når det gjelder utvelgelse enn oss primitive menn. En gruppe kvinner ble bedt om å rangere bilder av menn. Noen av kvinnene fikk en t-skjorte fra en nytrent, barsk, hårete hormonbombe av en mann hengt i rommet, andre fikk det samme men fra en kvinne eller en mann med mye lavere testosteron-nivåer (husker ikke akkurat hvilken det var). Resultatet? Kvinnene som delte rom med den testosteron-dynkede skjorten rangerte bildene av de samme mennene mye høyere enn kontrollgruppen. I forsøket med kvinner var det også en krystallklar sammenheng mellom bruk av hormonell prevansjon og reaksjon på skjorten. Jeg husker ikke de nøyaktige tallene men jeg mener bestemt at de som tok visse typer prevansjon ikke reagerte stort på testosteronet i det heletatt (eller utviste en liten omvendt reaksjon) mens de som ikke brukte noe som helst viste et voldsomt utslag i forhold til hvilken skjorte som hang der. ^^ |
Har hørt om det forsøket, det er ganske morsomt, ja. Men som sagt, jeg føler at å være seg bevisst sånne ting til en hver tid gjør akkurat den delen av livet et par hakk døllere.
Og, kremt, jeg skal virkelig ikke påberope meg mye til intellektuell tilnærming i min utvelgelse ... |
Kan dere virkelig med hånda på hjertet si at dette:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._7285343_n.jpg ..er mer sexy enn dette: http://www.moviewallpaper.net/wpp/Ge...aper_1_800.jpg I så fall vil jeg si det er noe galt med dere for det siste bilde er så hot at selv jeg, en hetrofil mann, blir litt varm i trøya. xD |
:hearts: Leopard! :hearts:.
:lol: Haha, dette var ytterpunktene sine, gitt! Jeg tar meg den frihet og sier PASS! Jeg kan ikke si jeg blir så varm i trøya av verken kårny jålegutter eller sinna krigere med kappe og skjold ... Men ... Russel Brand, f.eks, da snakker vi :D http://www2.pictures.fp.zimbio.com/R...XzgIjy7M3l.jpg M-hm! |
Sorry for trådkupping, forresten. Jeg skal gi meg nå. Hahaha!
|
Sitat:
Men med den teorien din om hva p-piller gjør plastbox, hva vil da preferansene til jenter med hormonforstyrrelser på stikk motsatt ende av skalen foretrekke? Altså i en permanent tilstand av ikke befruktbar og absolutt ikke gravid? |
Sitat:
Det er bittelitt fornærmende når du sier "Men den teorien din..". Det er faktisk ikke en teori, og den er i allefall ikke min. Det er fakta fastslått av folk langt mer utdannede og intelligente enn meg, i hvite frakker og vitenskapelig fremgangsmåte. Hvordan dette påvirker jenter med hormonforstyrrelser.. Jeg aner ikke! Jeg vet jo ikke hva hvilke hormoner det er for mye eller for lite av, så det er jeg ikke kvalifisert til å svare på. Alikevel virker det jo stort sett som om en oftere ser de større damene sammen med menn som er mindre både i omfang og høyde. Hvorvidt dette er fordi de foretrekker den typen menn, eller fordi svære testosteronhuer stort sett foretrekker slanke blondiner.. vel, er ikke verken testosteronhue eller stor kvinne så det kan jeg heller ikke svare på. :P At dette er et faktum betyr heller ikke at det dikterer 100% hvordan du fungerer. Din kropp, din tilstand er unik. Det man snakker om i slike undersøkelser dreier seg om samfunnet generelt, ikke om enkeltpersoner. |
Sitat:
|
Sitat:
Hvordan definerer du utseende som "cheesy"? Klærne til skinnyboy jeg postet er cheesy. Leopard og rosa er cheesy. Jeg synes La Coste, sleik og pastellfarger er cheesy. Hvordan er det cheesy og se sunn ut? Er man overvektig går det utover helsa. Ergo vil den absolutte majoriteten av befolkningen si at det er mer attraktivt å være slank enn overvektig. Det samme gjelder faktisk undervekt! Er man undervektig får man for lite mat, og dermed høyt sannsynlig for lite vitaminer, mineraler, sporstoffer, og andre ting som er viktige. Musklene og sener tæres på og rygg, nakke, skuldre, knær og hofter er 80 år gamle når man fyller 40. Man vil antagelig ikke merke stort når man er 18, men gi det 10-20 år og fortell meg at kronisk utmattelse, hodepiner, generelle smerter, mangel på tiltak og energi, osv. ikke veldig raskt kan bli et problem. Jeg er i allefall veldig bevisst på hva det er som avgjør hva som er tiltrekkende for min del. Å bry seg om helsa si betyr at man spiser fornuftig og er med på en eller annen form for aktivitet (trening, sport, osv.). Dette gjør at man (om en ser bort i fra medisinske problemer) er slank, har fin hud, stabilt godt humør, energioverskudd til å le og være sosial... Stort sett alt som gjør en person attraktiv for meg. For mine fremtidige barns del er jeg også interessert i at moren skal være oppegående og opptatt av helse slik at de får best mulig gener (for mine er nok dårlige:rolleyes:), best mulig mat, og "smittes" mest mulig av det at de har aktive, sprudlende foreldre. Ok, så tenker jeg for mye som en "mann" (evt. en robot :P ), men hvor er logikken i å tiltrekkes av en make som ikke gir deg, seg selv og potensielle barn best mulig fremtid? Jeg ville synes det var rart om jeg var tiltrukket av noen som levde en livsstil (og hadde kropp deretter) som tilsa at de antagelig vil dø før de rekker å bli besteforeldre... |
Til trådstarter:
Lavkarbo er veldig bra, men i hans tilfelle burde han tilføre en god del mer karbohydrater, iallefall så lenge han trener! (hardt og vil opp i vekt) Raske karbohydrater og gode proteiner rett etter trening (max 30 min. etter) - trege karbohydrater til andre måltider (2 t før/etter trening for optimal utnyttelse) Han kan sikkert også ta noen ss ekstra med olje hver dag, udos choice anbefales. :) F.eks: 2 bananer, en neve nøtter og en god shake med proteinpulver og gainer etter trening vil gjøre susen :) Lykke til! :) |
Back on topic.. Var vel på tide xD
Gode råd fra rariteten, men dropp nøtter og andre fettkilder etter trening. Målet med maten/shaken etter trening er raskest mulig blodsukkerstigning, med påfølgende insulinutsondring som trykker protein og glukose inn i de utslitte treningsmusklene. Fett senker hvor fort blodsukkeret stiger, og vil dermed redusere hvor mye insulin du får ut (og dermed hvor mye næring du får inn i musklene) i løpet av dette viktige 30-minutters viduet. =) |
Sitat:
|
Som sagt er smaken som baken, og jeg er veldig glad for at jeg tiltrekkes av de jeg tiltrekkes (høye tynne, langhåra skjeggete menn) av, ettersom det er de jeg liker best :D. Og, jada, jeg er både blond og relavtivt slank ;).
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Flott, der kommer den "menn er primitive, vi er bedre"-holdningen jeg såvidt nevnte i ste. Det er faktisk vitenskapelig bevist at når det kommer til hormoner og feromoner, opphisselse og biologi så er dere nøyaktig like shallow som menn, og som hunndyr av alle andre arter på jorden. Om du velger å se bort fra fakta setter det ikke meg i et dårlig lys for å si det sånn, og at du velger å anklage menn for å like "retusjert plastikk" sier meg vel heller at du kanskje er en anelse bitter fordi du har tapt for en eller to slike plastikkdukker..?
Ja, litt frekk den der men tar det personlig hver gang noen generaliserer og sprer denne idiotiske gamle myten om at menn liker modellkropper og plastikk. Ta det fra en som faktisk er mann og som har mange mannlige venner: Mannfolk vil ha damer som ser sunne ut! Dette betyr, som tidligere forklart, ikke overvektig, ikke undervektig. Overskudd til å smile og le. Hofter og pupper (dog størrelse er laaaangt mindre viktig enn at det faktisk er noe der, og det er det jo som regel), ja, generelt et utseende og en utstråling som viser at dette mennesket faktisk tar vare på seg selv og helsa si. Finnes selvfølgelig endel duster som synes Paradise Hotell typen er drømmen, men da snakker vi menn med like lav IQ som damene de sikler etter og denslags undermennesker kan i grunn kose seg alt de orker med plastikken sin bare jeg slipper å se på! :P Edit: Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg må si meg helt enig med deg på det, Plastbox. Jeg har overfladiske trekk ved meg, det skal jeg være den første til å innrømme! Selvfølgelig er det ikke sånn at det utelukker noe annet. En mann som bare står der og er rocka og kjekk men ikke har personlighet eller utrstråling er jo omtrent like interessant i lengden som en glossy forside.
|
Sitat:
Ja, vitenskapen støtter at Erik Thordsvedt er en mannemann og en gjennomført deilig biff! (for de som svinger den veien, selvfølgelig :p) |
Han er helt ok. Litt kort i håret, bare :p.
|
Sitat:
Og det har absolutt ingenting med misunnelse eller å ha tapt for disse damene å gjøre, det går på observasjon av kollegaer, venner og andre i årevis. Og tusenvis av diskusjoner som denne, på nett og i real life. (Det som fasinerer mest er hvordan kruven synes å være motsatt diagonal; jo mindre man bringer til torgs selv, jo mer forventer man å få. :rolleyes:) Sitat:
Men det kanskje tristeste med hele greia er at denne vitenskapen i så fall sier at det er helt OK at vi er overfladiske. At det ikke er noe poeng i å kjempe mot. Den sterkestes rett, plastikken og markedskreftenes seier over den sunne fornuften og individualiteten. Alle mann til plastikkkirurgen, før menneskehenten utryddes. Det jeg ikke får til å stemme med denne vitenskapen din er at rundt omkring på gata, på stranda, i parken, på jobb... ser jeg massevis av par som ser helt vanlige ut. Som ser relativt lykkelige ut. Noen av de har til og med klart å formere seg, tenk det! På tross av at de egentlig burde ligget langflate å siklet etter en eller annen filmstjerne. :cool: Sitat:
Jepp, det er usammenhengende, men 3. dagen med +/40 i feber gjør at man blir litt ustrukturert (og burde holde seg unna nettdiskusjoner?)... |
Sitat:
|
Opplaget til Norgest største herreblad, FHM, er på 50.000, og det største kvinnebladet, KK på 70 000, det er nesten fire millioner innbyggere i Norge over femten år, så jeg tror det er håp for oss som ikke ser ut som malte menn eller Linni Meyser :cool:.
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Det finnes tusenvis av menn i den virkelige verden som ser minst like sunne og veltrente ut, jeg kan bare ikke navnet på noen av dem i farta (da man ikke havner på nettet for å være sunn og gjennomsnittlig) så jeg brukte et bilde fra en film. Sånn, noe mer du skal missforstå eller kverulere på? ;) |
Sitat:
KK derimot kjører ikke et eneste opplag uten 2 "SUPERDUPERDIETTER" av typen "2 gulrøtter om dagen i 2 uker", eller "renselseskur" med bare sukkerholdig juice i et par uker. 50.000 menn kjøper FHM og ser på veltrente damer med hofter og (falske) pupper. 70.000 kvinner kjøper KK og blir bombardert med usunne, ineffektive slankekurer og oppfordringer til å forme kroppen med spinning, bodypump, zomba ol (som overhodet ikke "former" kroppen, noe bare styrketrening kan gjøre). Jada, vår feil at kvinner har et usunnt skjønnhetsideal. ;) DOWN WITH THA MAN, BRENN BH'N! |
Jeg har jobbet for FHM, og, joda, det erl itt ymse på forsidene, og flere av damene ser sunne og flotte ut, absolutt, men jeg lover deg. Det er så utrolig airbrusha, at du aner det ikke en gang! Og de forfekter en ganske overfladisk og seksualiserende holdning. Ja, i tillegg til noen reportasjer om biler, golf og gizmoer, da :cool:.
Men du skjønte vel poenget mitt? ;). |
Haha, jeg tviler ikke. De selger jo når alt kommer til alt; sex. Ingen ville kjøpt FHM eller Vi Menn om bladet ikke inneholdt en eneste halvnaken, veldreid dame. :p
Det virker alikevel som om du er på samme side som meg med kommentaren din vedrørende FHM vs. KK. Kvinner selv er opphavet til myten om at menn liker syltynne, formløse damer, og media rettet mot kvinner (som moteblader og -show og deres modeller) er forumet der vandrende skjeletter pushes som målet å kjempe mot. Skikkelige mannfolk vil ha skikkelige kvinnfolk! Damer med, som de sa i gamledager: "good child-bearing hips". ^^ |
Jeg er enig i essensen av det du sier, likevel vil jeg forfekte mangfoldet (bare hvor forskjellig smak vi har presentert i denne tråden vitner jo om at vi damene her inne slipper å slåss for alle Erik Thorstvedt'er der ute). Det er mange kvinner med en sunn normal kroppssammensetning som ikke har hips som Beyonce, men det er heldigvis stort sett alltid noe fint ved alle, og så lenge man er i stand til å se det selv, så ser andre det også :).
Det jeg er helt enig i er at det idealet mange kvinner streber mot har vi i stor grad skapt selv! Jeg for min del ønsker bare å ha en normal vekt, hvilket jeg ikke er særlig langt unna. Men det er ikke som om jeg sitter med hendene i fanget og venter på at livet skal begynne og at noen vil ha meg bare jeg har riktig bmi og fettprosent. Men så er jeg rimelig trygg og komfortabel med meg selv også, da ;). |
He-he...denne tråden fasinerer meg - er inne flere ganger om dagen for å sjekke om det har kommet nye innlegg :D
Mentos: Veldig imponert over kjæresten din - for en transformation! Trådstarter: Håper sønnen din når sine mål :heia: And speaking for myself....jeg liker høye atletiske veltrente menn, mmmm de er skikkelig digg å se på , men hva endte jeg opp med selv? Mannen min er riktignok høy, men ikke spesielt atletisk, og ikke spesielt veltrent og vaskebrettet er nok nærmere en vaskeball. MEN, han er snillheten og godheten selv og det jeg falt for var glimtet i øyet - det strålende smilet og den fantastiske humoren :love: Men, selv om man er godt gift er det jo fortsatt lov til å ta på solbrillene, så ingen riktig ser hvor jeg ser...:cool::D Og når det gjelder meg selv så får jeg nok aldri hips eller tits som Beyonce, men etter å ha gått ned 15 kg og trent masse, så har jeg nå en atletisk og veltrent kropp og får mange hyggelige komplimenter fra både menn og kvinner i alle aldre. Og det booster selvtilliten som igjen booster utstrålingen som igjen booster min attraktivitet i forhold til det motsatte kjønn :p Fikk en deilig kommentar av samboeren til en venninne av meg i forrige uke: "Fy f... du er så utrolig "fit"!!" :D:D Jeg liker det komplimentet enda bedre enn de som sier at jeg er slank. |
Så bra gunlan! Sånt er koselig, møtte selv en bekjent for et par uker siden som knapt nok kjente meg igjen, 15 kg kan gjøre mye! ^^
Du får få mannen din på lavkarbo og undervise han i gledene og fordelene ved beinhard styrketrening da vettu, så kommer v-formen og magerutene før eller siden. Prøver mannen seg med "Nei uff, ungdommens glansdager er forbi. Er for sent å gjøre noe med skrotten nå." som så mange andre så kan du jo vise han norgest eldste kroppsbygger. ;P |
Ja, er det ikke flott med komplimenter :-)
Har allerede fått mannen over på lavkarbo mat, selv om han titt og ofte har sine sprekker - så han har faktisk gått ned noen kilo han også, men den treningen sitter laaaaangt inne. Prøver å motivere han så godt jeg kan, men det påvirker tydeligvis ikke hans motivasjon ;) Morsom link - utrolig hva man kan få til med skrotten om man går inn for det :-) Men, jeg vil ikke at han skal begynne med kroppsbygging akkurat da... :-) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:24. |