Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Hvor snart kan man gå ned i vekt på denne kuren? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34182)

Vintergumman 12-06-10 12:30

Sv: Hvor snart kan man gå ned i vekt på denne kuren?

Woah! Takk, da lærte man ennå mere nytt!
Må bli flinkere til å planlegge dagen og siste måltid ser jeg.. Tenk om jeg egentlig ikke er i ketose.. Men jeg går jo ned.. *Vandre avgårde og kjefte på segselv*

Photobscura 12-06-10 12:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vintergumman (Innlegg 889835)
Woah! Takk, da lærte man ennå mere nytt!
Må bli flinkere til å planlegge dagen og siste måltid ser jeg.. Tenk om jeg egentlig ikke er i ketose.. Men jeg går jo ned.. *Vandre avgårde og kjefte på segselv*

Du, ikke stress med de sticksene. Det har ingen hensikt å måle hele tiden, bruk dem heller til å ta en og annen stikkprøve om du skulle være usikker.
Spiser du etter prinsippene, altså holder deg på 15-20 gr kh om dagen, er du ''dømt'' til å være i ketose, nærmest. De aller aller fleste er i ketose på et såpass lavt karbohydratinntak.
Sticksene har null innvirkning på fettforbrenningen din, og gir også et ganske begrenset bilde. De forteller kun hva som skjer i urinen din, og er i beste fall en indikator.
Fokuser heller på kostholdet, ser du at du går ned i vekt og cm, så er det på grunn av kostholdet, ikke en liten pinne du tisser på ;).
Lykke til! :)

Vintergumman 12-06-10 14:54

Nei, har bare målt en gang, et par dager etter at jeg starta. Men det var på morgenen, for det er den eneste gangen jeg VET når jeg må på do ;) Ville liksom bare sjekke at jeg var på rett vei, men det er som du sier, når man går ned gjør man jo NOE rett, og før jeg begynte å kose meg med denne dietten gikk det jo bare en vei - OPP!

Takk for tipset, jeg skal heller bare bruke de en kveld jeg mistenker å ha gått overboard med karbohydrater. Sånn som i kveld, når jeg skal bort til en kompis som har laget middag til oss :-/

MAR 12-06-10 15:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vintergumman (Innlegg 889892)
Men det var på morgenen, for det er den eneste gangen jeg VET når jeg må på do ;)

Altså, for meg er det ikke noe problem å ikke måtte på do - jeg drikker såpass mye vann jevnt utover dagen at selv om jeg ikke må på do, så er det ikke noe problem å bare gå på badet og sjekke når det passer, for å si det sånn.. Greier alltids å få ut noen dråper :rolleyes:

Er det bare jeg som har det sånn da, eller?

Vintergumman 12-06-10 21:46

Det har jeg faktisk ikke hatt behov for å teste, men skal ha det i bakhodet til en kveld. Og joda, du har rett, når vi drikker så mye som vi gjør nå, så kommer jo mye av det ut igjen også :)

MAR 12-06-10 22:48

Hihi, ja det er jo ikke akkurat noe man tenker over sånn til vanlig heller.. Bare tenkte på at det kunne vel gjøre det enklere å få en sikker måling om det stemmer :)

Cherry 16-06-10 23:05

Digresjon; Overskrifta på innlegget provoserte meg egentlig litt så jeg har nølt med å lese her. Nå ser jeg jo at det har lite med innlegget å gjøre da, men hadde det passa til overskrifta hadde jeg sikkert kommet med en liten tale:p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.