![]() |
Sv: Metformin? Slankemiddel?
Sitat:
|
Sitat:
Ettersom det er så vanskelig å måle insunlinet i seg selv, så måler man c-peptidet som er et protein som fester seg til insulinmolekylet. Dermed vil alltid c-peptid fortelle hvor høyt eller lavt insulinet er. Det høres ut som om du har et veldig reaktivt blodsukker, gå og sjekk deg ;). Jeg venta i tre år på at kroppen skulle ordne opp selv, men det eneste jeg gjorde var å holde alt i sjakk. |
Sitat:
|
Bruker ikke mine Metformintabletutter mens jeg er i ketose. Det eneste som skjer, er at jeg kan bli svært lav til tider, og det er bare plagsomt. Så, ketose=ingen metformin for meg.
Har ellers som målsetting å være medusinfri. PS. ENDELIG GÅR VEKTA NEDOVER IGJEN |
Sitat:
Må man være fastende eller ikke ved den c-peptid prøva? Legen tok kolesterolprøver etter at jeg hadde spist egg og bacon han, og han på labben ville ikke ta prøva, men legen hadde sagt det.. Triglyserid eller hva det het var jo på over 3! |
Nei, du må helt sikkert ikke ta den glukosebelasrninga. Det er helt fryktelig, så jeg forstår deg! Men det er godt mulig legen vil insistere. Men det er jo bare å spørre, ingen kan tvinge deg til å ta belastning, og ingen kan heller nekte deg å ta en c-peptid. Med over førti kg overvekt, så tror jeg ikke det vil være så vanskelig å overtale en lege heller. Jeg mener bestemt c-peptid er fastende, ja. Men det er det jo bare å spørre om når du bestiller time. Lykke til :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11. |