Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Ketolysekur og vektnedgang (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33039)

peltz 20-05-10 13:32

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

der var jeg på land igjen etter 2 uker + noen dager askefast der ute. Har vært temmelig spent på hvordan dette har gått og følte meg litt kry når jeg så tilbake igår på at jeg har styrt unna lørdagsgodisen vi får hver lørdag på alle bord, kakebordene hver søndag/helligdag/17.mai, og iskremen som alltid står i boksen.

Har holdt med til å spise min "ketogene" diett, pillene fikk jeg ikke med meg ut, og teststrimlene la jeg hjemme. Det har blitt kjøtt, fisk, fugl og om det ikke har vært alternativer i maten - salat + røykelaks/karbonader.

Har likevell knekket 5+kg på turen, og jeg må snart ut kjøpe nytt belte til buksen min :D

Er nå ned 10.7kg og 6cm rundt magen siden starten for snart 6 uker siden!

MadamMim 20-05-10 14:00

Knallbra jobba!!!!!!!

:heia: :heia: :heia:

hanne42 20-05-10 15:34

Jeg er imponert! Jeg kjenner noen som jobber offshore eller pa bat og de er overvektige alle sammen. Kjenner ogsa en kokk som jobbet pa en bat, som provde a kjore et litt sunnere kosthold... men fikk masse kjeft og folk maste pa pommes frites og potetmos og pizza:p Sa igjen, jeg er imponert.

Hanne

peltz 22-05-10 09:59

det var både pizza, lasagne, pasta og pommes frites til mat der ute flere ganger, men det finnes heldigvis alternativer :)

Normalt sett skal du kunne leve på ett slikt kosthold der ute ville jeg tro, da aktivitetsnivået de to ukene er høyt! Vi jobber like mye på 2 uker som en person på land gjør iløpet av en måned, så...hadde like mye jobb på mine 15 dager denne gangen som 6 ukers jobb på land.

peltz 26-05-10 11:24

humf! Er litt gretten for tida. Etter jeg kom hjem ifra sjøen gikk vekten rett opp noen kilo, og har nå stabilisert seg en god kilo over det jeg veide når jeg kom hjem. Har ingen nedgang, og jeg er fortsatt i ketose - selv om sticksen er lysere enn den har vært tidligere.

Jeg har gått tilbake til kosten jeg hadde før jeg reiste ut, og lurer på om det er noe feil med denne..Det var jo ikke mye fett i den kosten jeg spiste der ute, mens det gjerne her hjemme bader i meierismør. Bør jeg prøve kutte ut litt av dette?

frokost er som det har vært, egg og bacon. Men middag er grillet kjøtt, blomkålsmos m/smør og litt fløte, og/eller stekt champinoing og løk.

Kvelds har vært jordbær med fløte (ingen søtning).

På jobb hadde jeg salat til lunchen hver dag med litt dressing, jeg badet i kaffe hele dagen, og hadde gjerne salat med litt dressing til middagen og om det ikke var grønnsaker. Jeg spiste sånn sett litt mer regulert der, siden det var foring til faste klokkeslett.

Borghild 26-05-10 11:37

Var du i større aktivitet der "ute"?

peltz 26-05-10 11:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Borghild (Innlegg 882064)
Var du i større aktivitet der "ute"?

minimalt..ene uken (av mine 2) var det greit tempo, neste var det ingenting så og si. Annet enn litt gåing i "trappene ifra helvette!"

Licota 26-05-10 11:56

Det kan være greit å se på størrelsen på porsjonene du spiser også, selv om du spiser riktig. Mange tror at de kan spise så mange kalorier de vil, men det er ikke tilfelle selv når man er på ketolysekur. Om du spiser mer energi enn kroppen klarer å forbrenne, går du opp i vekt :). Se tråder om dette her:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29822

og her:

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...5&postcount=12

peltz 26-05-10 12:16

hum..godt poeng. Men, etter ha regnet ut kosten for en dag, får jeg ett inntak på ca 1100cal. Og det er jo ikke mye rope hurra av. Ikke er jeg sulten heller etter dette er spist, så lider ingen nød. Kan aldri tro jeg må opp i mengden calorier..

mengden karbo er på ca 19gram, fett 67g (veldig røffly tøffly)

Zoila 26-05-10 13:47

Prøv strimlet bacon og ulike typer sopp surret sammen. Legg dette på litt salat og ha nøttebrød og seterrømme til. Kjempegodt til frokost og lunsj.

( Nøttebrød:
4 egg
112g valnøtter - knuses
112g mandler - knuses
112g revet ost
112g smeltet meierismør
2 ts bakepulver
---------------------------
pisk eggene og rør inn resten av ingrediensene.
Fyll deigen i muffinsformer og stek midt i ovnen på 200`C i ca 16 min.
(det blir ca 16 rundstykker).
Rundstykkene er letters å dele når de er kalde. Serveres som tilbehør eller som underlag for diverse pålegg).
Kan gjerne fryses!

Mear 26-05-10 21:08

Dette kan sikkert noen som er litt mer rutinert svare på, men er ikke 67 g fett temmelig lite? 1100 kcal likeså, det kan jo hende kroppen din er i krisesparemodus. Det går vel ann å få i seg for lite på lavkarbo også, selv om du blir mett. Magen sier så mye rart.
Men som sagt, lavkarbo er litt nytt for meg, har ikke helt oversikt over hvor man skal ligge.

Zoila 27-05-10 22:55

Sv: Ketolysekur og vektnedgang-HJELP

Jeg er på 3.dagen i ketose (nettopp begynt) og klarte ikke motstå fristelsen til å veie meg...bare for å se. Men vekta viste 2,8kg oppgang!!! Hva kan dette komme av??? Jeg hadde akkurat spist, men jeg spiser jo ikke i de mengder.
Trenge et svar her, kjenner motivasjonen synker...:(:confused:

Areola 28-05-10 12:06

Veide du deg rett etter mat??
Maten blir ikke vektløs selv om du spiser den, vettu ;)
Vei deg kun om morgenen, naken, etter dobesøk. Da er vekten mest riktig, selv om den fortsatt kan varierer stort fra dag til dag, uten at det betyr at du går opp..

Zoila 29-05-10 09:49

tror egentlig at den vekta stemmer...Jeg veide meg ikke da jeg begynte, bare antok at jeg veide det jeg har ligget på lenge. Spørs om ikke den vekta jeg fikk stemmer som startvekt.
Maten jeg spiste veier vel ikke SÅ mye? :)

Kitt 29-05-10 10:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zoila (Innlegg 883403)
Maten jeg spiste veier vel ikke SÅ mye? :)

Vel, bare et stort glass vann veier jo 300-500g!;)
Jeg har opplevd å gå ned mer enn en kilo bare ved å gå på do om morgenen:eek:, så forskjellene blir fort store!
Areolas råd om bare å veie seg i nettoen etter toalettbesøk om morgenen er godt, det!

peltz 09-06-10 10:35

Jeg surrer og går fortsatt i min egen lille verden. Tror det går fremover, men hvem vet..ting stoppet opp etter jeg kom hjem fra sjøen..men tror kanskje jeg bare blei stressa av å veie meg såpass ofte. Var ikke så lett la vekta være til å kunne sjekke på søndag (veiedagen) siden nedgangen var såpass stor når jeg var på jobb.

La vekta ifra meg, og bare for gøy tok jeg frem målbåndet (i mitt tilfelle, siden jeg er mann - hyssingen og tommestokken) joda, hadde gått ned 4cm til rundt vomma, selv om vekta ikke hadde gått noe mer ned.

Jeg konkluderer med at etter kroppen har brent fett, og vekta går ned , stopper vekttapet og kroppen begynner prøve hente inn igjen slakken i midjen. (ellerno sånn...)

Jeg har fortsatt ca 3 uker igjen av kuren (for denne gang i allefall) og tror jeg har ett mye mer bevisst forhold til hva jeg spiser. Det som er litt bekymringsverdig er at jeg kanskje vil prøve holde en mer ketogen kost enn tidligere, men jeg er redd inntaket vil bli veldig høyt når man igjen spiser brød, poteter, ris, sauser osv. Det lar seg liksom ikke gjøre å holde ett ketogent kosthold for 2 personer her, når samboeren min har diabetes 1.

Har laget premie til meg selv også, så det er koselig å se frem til..ikke at jeg føler jeg er flink, for det er ikke no tap eller stress å gå på kuren. Men å se tall på vekten jeg ikke har sett på 10 år er morro! Premieres med en langhelg i Amsterdam :)

Sist jeg sjekket var resultatene : ned 13kg og 12cm livvidde

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.