![]() |
Sv: Bursdagskake: sjokoladekake
Jeg lagde denne med 3 små spiseskjeer kakao i bunnen og ganske mye søtning. Ville ha litt tykt lag med mousse så jeg brukte 4 dl fløte og 3 ts gelantin. (har litt stor kakeform). Smakte til moussen med kakao, sukrin, natren og noen vaniljedåper. Den ble helt fantastisk.
Serverte den i min bursdag og alle syntes den var veldig god. Men tror nok den fort kan bli litt bitter hvis man bruker for mye kakao. Men som sagt tidligere her så må man bare smake seg fram. :) |
:p Elsker mudcake, så dette er sikkert noe for meg. Den så jo skikkelig mums ut på bildene. Takk for oppskrift :D
|
Jeg likte den heller ikke første gang jeg laget den, men etter at den har stått et døgn i kjøleskapet og likksom fått satt seg litt mer er den bare ufattelig god!!!! :love: Jeg bruker ikke gelantin i fyllet heller, for det bare klumper når jeg prøver, men funker helt fint med bare krem også!
Har spist et stykke av denne idag, med 2 rørte jordbær til... F A N T A S I S K!!!!! |
Godt å få noen fine tilbakemeldinger... :)
Man må alltid bare smake seg frem med kakao og søtning i oppskriftene, for det er individuellt hvordan man liker kaka. Jeg bruker ikke spise denne kaka annet enn kald. Smaken er ikke lik om man forsøker å spise den varm. |
Lagde denne her om dagen. Ikke vellykket dessverre...:(
Bunnen ble som en "kakaoomelett" og litt sånn svampeaktig. Har prøvd før med en annen oppskrift a la denne, og den ble likedan. Moussen var veldig god da :D Samme smak og konsistens på kaka idag som igår, så da gikk den i søpla... Huff, får prøve meg på andre kaker enn lavkarbosjokoladekaker skjønner jeg :p Jeg liker jo mudcake høykarbo.. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30. |