Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Kokostopper, superraske (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32621)

Zuma 09-07-10 21:36

Sv: Kokostopper, superraske

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fofa (Innlegg 900619)
Tenkte jeg skulle prøve ut denne oppskrifta...men om derer kun får 18 stk av oppskrifra, så blir det jo betydelig mere karber pr stk enn det som står i første innlegg.... Kanskje ikke så lurt å spise så mange da..ihvertfall om man er i ketose..hmm

Med 18 stk blir innholdet 1,75 g KH pr stykk. Og som flere andre omtaler kokostoppene; man klarer ikke mange før magen er mettet. ;)

Fofa 09-07-10 21:45

Jeg har et brett stående i ovnen nå...veldig spent!!!! jeg fikk 17 av denne oppskrifta..så det er jo ikke så stor forskjell.
Det som er "farlig" er at jeg er alene, og kan fort finne på å spise opp alle sammen selv...vel og merke over noen dager, vil jeg tro:) hehe, så jeg har gardert meg med min bror som skal stikke innom å hente halvparten!!

Har den store teste-oppskrifte-dagen i dag..så når disse er ferdigstekte, så skal jeg lage foccacciaen:cool:

Fofa 09-07-10 21:57

WOW!! Skikkelig gode!!!! Har spist 2 stk allerede...kunne sikkert spist en til..men jeg skal jo lage foccaccaien og i dag, så jeg må nok gi meg etter disse 2..

Jeg har prøvd å regne litt karber nå her.
Jeg har brukt kokosmasse fra Ica, inneholder 6,5 gr pr 100 gr, altså blir jo det 13 gram. Smør er vel ingenting? Egg er ca 0,6 ganget med 2 egg, er la oss runde opp til 2(for å ta litt i)
Det blir jo totalt 15 gram.
Jeg har dessverre ikke digital vekt,så jeg aner ikke hvor mye en ss Splenda veier..noen som vet?? Jeg brukte 8 ss nå..
Så, da er det 15 gram pluss Splenda...stemmer ikke det?? :confused:

sæterjenta 14-11-10 14:44

Børster støv av denne...

De står i ovnen nå, så nå sitter vi alle og venter i spenning. Jeg brukte 4 ss sukrin og 4 ss splenda. Fikk 20 ganske store topper av røren.

Bøtt 14-11-10 19:22

Har akkurat satt første brett i ovnen nå:)
Er jo greit å lage til jul da slik at jeg har noen kaker i boksen jeg kan spise :D
Takker for oppskrift:)

Bøtt 14-11-10 19:56

Disse var verdt å lage ja de var gode men jeg klarer ikke spise mange av dem.!:)De ble søte ,hvis jeg lager dem igjen tror jeg nok at jeg tar mindre søtning i:)

otika 28-11-10 21:25

Hvordan oppbevarer jeg disse fram til jul da ? Hvis de blir så gamle :rolleyes:

Kitt 28-11-10 22:56

I en tett plastboks!:)

Jeg glemte noen igjen i en boks i skapet og de var like gode, om enn litt tørre, etter flere måneder!:p

otika 30-11-10 23:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 974973)
I en tett plastboks!:)

Jeg glemte noen igjen i en boks i skapet og de var like gode, om enn litt tørre, etter flere måneder!:p

Tusen takk :) da skal jeg lage disse til jul

Tiki 11-12-10 11:09

Nå har jeg bakt forskjellig lavkarbo ting til jul. Så tenkte jeg jeg skulle prøve denne, siden det såg kjapt gjort. Er egentlig ikke veldig glad i kokkosmakroner.
MEN disse var av de aller beste jeg har baket. :) Det at det var litt smør i gjorde de saftige og ikke tørre. Veldig bra. Skal lage en posjon til i dag, så jeg får fylt boksen.

Forskjellen jeg gjorde fra originalen var at jeg hadde 7 ss sukrinmelis og en 1/2 ts vaniljepulver. Det ble søtt nok.

mam 17-12-10 17:56

Noen som har bakt disse med kokosmel? Jeg har ikke kokosmasse, og gidder ikke ut og handle. (Jeg er forkjøla og sturer)

Jeg tenker meg at kokosmel er så tørt og suger så mye væske, at det må mye, mye mindre oppi? Og det er bare 4 kh pr 100 g av det jeg har.

IceBabe 18-12-10 18:35

Nå har jeg nettopp laget en porsjon til jul. I likhet med flere andre så fikk jeg mindre antall kokostopper enn angitt i oppskriften. Jeg fikk 30 stk i en ok størrelse. :)

Veldig greit å ha litt fornuftige fristelser på lur i julen. Syns i alle fall de smakte veldig likt "vanlige" kokostopper. :p

Kitt 18-12-10 19:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mam (Innlegg 985564)
Noen som har bakt disse med kokosmel? Jeg har ikke kokosmasse, og gidder ikke ut og handle. (Jeg er forkjøla og sturer)

Jeg tenker meg at kokosmel er så tørt og suger så mye væske, at det må mye, mye mindre oppi? Og det er bare 4 kh pr 100 g av det jeg har.

Er (nesten) helt sikker på at det ikke lar seg gjøre!
Poenget med kokostopper er jo nettopp kokosmassen!

Men kanskje du kan lage andre kaker med kokos- mel. Det ligger oppskrift på muffins her i hvert fall. Fant den!;)

Tiki 04-12-11 20:33

Re: Kokostopper, superraske

Prøver disse igjen, etter å ha fått en misslykka med kun eggehvit og for mye kokosmasse.

Synes de ble så saftige i fjor, sikkert smøret.
Har ikke brukt splenda nå da, men 2 små ss tagatose og litt stevia, samt litt vaniljepulver.

Stekte de på 150 grad midt i ovnen ca. 12 min.

Har nå smakt, og disse er nydelige. Litt fyldigerer en hvis en blander kokosmasse med bare eggehvite.

marjusen 04-12-11 21:58

Kanskje bruke litt cocosa i stede for smøret?

Moogie 11-08-13 13:54

Bakte disse igår og de blei kjempe gode! Brukte bare sukrin og den ga nok litt kald ettersmak. Så neste gang blir det litt blanding av sukrin med noe annet.

Fiibii 11-08-13 21:26

Her har vi lørdagskosen, tenker jeg. Kanskje med tuppen dyppet i litt sukkerfri mørk sjokolade?

Orkide 11-08-13 23:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fiibii (Innlegg 1454107)
Her har vi lørdagskosen, tenker jeg. Kanskje med tuppen dyppet i litt sukkerfri mørk sjokolade?

Det blir sikker super godt.

halkatlala 16-09-13 19:02

mixmaster går varm her uten at jeg får eggedosis. er det fordi jeg bruker nustevia som søtning?
kan jeg putte i de andre ingrediensene og få kokostopper selv om jeg ikke får til eggedosis?

halkatlala 16-09-13 19:18

hmm- ble en slags ganske tynn eggedosis etterhvert, men den falt helt sammen da jeg rørte inn kokosmasse og smør. jeg lagde da topper og putta de i ovnen, så får det bli det det blir. prøve på nytt en annen dag med tagatesse som søtning :)

Moogie 13-01-14 15:29

Laget en dobbelporsjon av disse idag. Enkel og grei oppskrift! Jeg liker veldig godt at hele egget brukes :) og ikke bare eggehvite. Jeg bruker foresten sukrin og tagatose som søtning

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.