![]() |
Sv: Hva med en tråd for april startere?
Sitat:
|
Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?
Heisann!
Får jeg slenge meg på her? Jeg startet opp med ketolyse nå nylig, litt ned den første uka mi, men nå etter uke to har jeg gått opp pga påsken! Ny start i dag! |
Sitat:
Jeg har også oppfattelsen av at folk går ned mindre, iallefall etterhvert som kiloene renner av. Men sånn er det kanskje, at dess mer normalvektig man er dess vanskeligere er det å få av det siste. Det er iallefall min oppfatning. Jeg har kvittet med med 12 kg ved å trene og spise sunt, men disse siste kiloene har ikke gått av samme hva. Og derfor forventer jeg ikke at de skal rase av nå heller. Sitat:
|
Og jeg spiser "sjokolade" for å få i meg ekstra fett. Lager denne sjokoladen og har den liggende i fryseren.
Hjelper både mot søtsug og for å få inn ekstra fett: 3 ss cocosa 1 ss kakao 1 ss kokos noen hakkede nøtter Søtningsstoff (Splenda osv) Mmmmm.... kjempe godt! |
Hei hei!
Jeg starter med ketolysedietten idag, har ventet siden lenge før påske med å komme igang! Jeg veier ca 75 kg nå (er 173 cm høy) og vil ned ihvertfall ti kg.. Kjempeglad for at jeg fant denne tråden :) Idag er jeg på jobb, og pga hastverk og dårlig planlegging (I know, I know) blir det cottage cheese til frokost/lunch.. men jeg vet ikke om det er helt lovlig? Altså en hel boks Tine Original (3oo g)? Skal jo være bare 1,5 g karbo per 100 g. Håper noen kan svare meg på dette så jeg ikke bommer fullstendig her :confused: Lykke til alle sammen!! :) |
Da er man i gang på ordentlig, selvom jeg egentlig har testet ut dette i en mnd nesten. Jeg har bare ikke leste boka og satt meg ordentlig inn i ting og har hatt et par helger for mye med litt for mye av det gode i glasset!
Har dog gått ned nesten 4 kilo, så jeg vet at det funker. Frokosten i dag besto av 2 kokte egg med en klædd meierismør og brokkoli. Ha en fin dag! :) |
Da er det tirsdag, og påsken er offisielt ferdig.
Frokosten i dag besto av 2 tykke skiver kässler skinke, 2 stekte egg og masse agurk. :-) |
Sitat:
Jeg må på butikken, har spist skiver med bare smør på til lunsj og kunne godt tenke meg å knaske masse pålegg. Må bake nytt brød i morgen og. |
Takk for svar Georgine! :)
Går det an å spise gull-salami og camembert? Og hvordan er det med brus, feks Sprite Zero og Cola Zero? Håper jeg ikke kommer med alt for mange teite spm her.. :o |
Sitat:
Personlig holder jeg meg unna alt som smaker søtt i begynnelsen av ketolysen nå. Så jeg drikker bare Farris og vann og te. Ville holdt meg unna lett-brus så langt det var mulig for å lettere vent meg av det 'søte'. Jeg gikk ei uke på ketolyse i høst, og det gikk ikke mange dagene før søtsuget forsvant. Hvis du holder ut noen dager så kanskje du ikke føler behov for Sprite Zero og Cola Zero? :) Farris anbefales forresten pga saltinnhold. Spesielt i begynnelsen av kuren er det litt viktig å få i seg salt (i følge boka). Lykke til ;) |
Skal vi ha en fast veiedag for oss alle sammen her? Eller har folk begynt på så forskjellige dager at det ikke har noen hensikt?
Jeg veier meg hvertfall om mandagene, siden jeg begynte på en mandag. Gleder meg fælt til neste mandag nå, spennende å se om det har vært noen resultater første uka :p Men jeg sjekka med stix i går kveld, så allerede etter 14 timer var jeg i ketose :) Tar det som et godt tegn! To ting plager meg litt: jeg røyker og har forferdelig røykesmak i munnen hele dagen, så jeg må på apoteket og kjøpe sånne karbofrie drops snarest mulig! (vennligst ikke kommenter: 'slutt å røyke'... en ting av gangen her ;)) Og så tisser jeg HELE tida :rolleyes: Men jeg drikker jo store mengder vann da, så det er jo naturlig. Bare lit plagsomt å måtte gå på do hver halvtime liksom hehe. Noen andre med nybegynnerplager eller ting som er litt iriterende? :) |
Sitat:
Det som irriterte meg mest var at jeg ikke fikk trent skikkelig, ble raskt kvalm og uvel og hadde nærsyncoper under trening. Men det har heldigvis gått seg til nå. Har hatt ei bra økt idag. Og det med dogåinga kjenner jeg og til, de første dagene hadde jeg følelsen av at jeg satt på do stort sett hele tiden. Nå har det roet seg litt + at jeg sikkert har blitt vant med det. Jeg veier meg også på mandager. :) |
hei alle sammen :) jeg begynte også i dag. vil gjerne ha tips om retter eller mat jeg kan spise. og hva jeg bør holde meg unna.
|
Jeg også veier meg mandager! :) Når vi er så "mange" som veier oss på mandager så blir det den offisielle dagen. hehe..
Jeg også hater at jeg må tisse hver time nesten. hehe.. Men det går visst over etterhvert sier dem. Vi får se. Et tips til for å få i seg masse fett er som et måltid: - Halv avacado uten kjernen - (superduper) mye majones - Noen par reker (helst ikke i lake hvis du vil ha null karbs) Jeg pleier å toppe denne med olivenolje på toppen (mest fordi det er så sabla godt) |
Hei igjen alle sammen!
I dag hadde jeg frokost med omelett og smårettsbacon (lagde dobbel porsjon slik at jeg kunne ha det til lunsj idag). Men jaggu så klarte jeg å glemme lunsjen min hjemme! *Utrolig nok har jeg ikke følt sult i det hele tatt, så nå har jeg ikke spist på lenge og er ikke sulten.. Er ikke dette litt skremmende?? Tenker på at jeg er litt redd det skal gå utover andre ting i kroppen jeg.. Gidder liksom ikke trykke i meg mat når jeg ikke er sulten.. Kjenner meg forresten veldig igjen med do flyinga.. hehe.. Jeg bor nesten på doen på jobben.. Var forresten på trening i dag, og jeg ble så ufattelig svimmel! Har hatt det et par ganger siden jeg begynte på ketolyse.. Det gir seg sikkert etterhvert:) Dagens middag er entrecote med soppstuing og en salat bestående av agurk,isbergssalat, tomat og fetaost.. + rømme!!:) Et kjapt spørsmål, baconsnacks=1,6g karbohydrater, kan vii spise dette da?? Cola light=0 karbohydrater? |
Sitat:
Helst skal det inneholde mer fett en proteiner. Over 5 g karbohydrat pr 100 g burde du holde deg unna i starten for å komme i ketose. |
Hei, da er jeg godt i gang igjen. Venter spent på å komme i ketose. Jeg har også veiedag på mandag. Første mål er å bli kvitt det jeg gikk opp i påsken, 2,3 kg, håper mye av det er vann....Til middag i dag hadde vi janmesis kjøttkaker med mye godt i, samt blomkålmos. Kjøttkakene gjorde stor lykke og kan anbefales! Min 13-åring som sier han ikke liker kjøttkaker, syntes disse var veldig gode. (se oppskriftsforumet)
|
Sitat:
|
Sitat:
Huff.. Sliter med dette fettet og MÅ gjøre no.... |
Isj, jeg hadde kjøpt inn noen frosne reker vi skulle ha til middag i dag, men så smakte de skikkelig rumpe :mad:
Så da ble det omelett til middag i stedenfor ;) Gleder meg til sommeren nå med masse gode ferske reker og masse majones :D Har også fått smake på noen gele-bamser ei venninne har kjøpt i USA. Sånne lavkarbo da! Lurer på om det var Jelly Beans merket? Og de var skikkelig gode, men jeg tror jeg skal holde meg unna søte ting nå i begynnelsen for å venne meg av det. Så kan jeg heller spandere på meg noen gele-bamser når ketolyse-rutinene sitter som spikra, og jeg tør eksperimentere mer. Men jeg kjøpe sånn drops på apoteket i morgen da, for å ikke ha røyksmak i munnen hele tida. Satser på de med salmiak-smak, så blir det ikke så søtt i munnen :rolleyes: |
Hvor kjøper dere forresen cocosa? På vanlig dagligvarebutikk?
|
Jeg fant det på helsekost.. Der selger de flere andre ting som kan være nyttig og kjøpe etterhvert som jbkm, fiberhusk og sukrin... Skal avgårde på handletur i morgen!!
|
Sitat:
Jbkm og fiberhusk kommer nok etterhvert når jeg er mer dreven i faget :D |
Sitat:
Sitat:
Og ja, finnes baconsnacks uten karbohydrater, vet om to forkskjellige rene svorsnacks, den billigste heter for Øffer og de har den på Rema1000. En annen, som skiller seg litt ut for de heter 'Bakon Krisp' og er fra Kims, den har jeg kjøpt på Statoil. Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Rekene har null fett og karbs (med lake kan du regne 1karb pr 100g). Men de har mye protein. ca 22 g pr 100g. :)
|
Sitat:
Del en avacado og putt reker i den lille "dalen/gropen" kjernen har vært. Ta majones på toppen (jeg har MASSE majones). Spises med skje! Du kan eventuelt skrape ut avacadokjøttet fra skallet og lage alt i en bolle som guacamole. Fungerer fint det også. |
Da var jeg igang men er ikke mye jeg har fått i meg idag for å si det sånn. Tror det er en snikende omgangssyke som er her for er greit kvalm. Frokost ble det ikke noe av og dårlig med lunch også. Nå har jeg fått i meg litt salat som består av kjøttdeig, salat, agurk og paprika, ostebiter og cottage cheese. God var den men veldig lite fristende likevel, som alt annet.
Ang Veiedag, så er mandagen grei! Er med på felles veiedag selvom jeg egentlig startet på en tirsdag.. |
Hei. Da er jeg i gang igjen. Gikk ned 13 kg for et år siden, da med ferdigmaten fra Spis deg slank. Har holdt vekten og nå er det jammen på tide å ta de siste 7-8 kiloene. Så flott med dette forumet. Håper jeg klarer dette med p kokke selv denne gangen. Mye tips her inne har jeg sett:)
|
Da har jeg veid meg og jeg veier sørgelige 95 kilo. Ønsker i første omgang å gå ned 10 kilo, selv om 30 hadde passet meg best. :nedfor:
Jaja, da har jeg litt å jobbe med fremover!! |
Hellu :)
Har sitti å lest på denne nettsida i hele dag nå, og har bestemt meg for å begynne med denne Ketolyse-kuren. Har aaaaltfor mange kilo på kroppen, har lagt på meg 25+ det siste året pga 9 aborter, så har vært endel deprimert og utslitt.. Men nå får det bare være med babylaginga frem til jeg får gått ned i vekt:) Målet i første omgang(ikke delmål såklart) er 33 kilo i minus. Da har jeg BMI på 35, og "fikk ikke" bli gravid igjen før den tid uansett :( Har prøvd så godt jeg kan å sette meg inn i det idag nå, men tror kanskje jeg trenger litt lengre tid, samt de "riktige" matvarene for å begynne "ordentlig". Men gleder meg til å begynne å se om det funker:) Har jo aldri prøvd før, men forestiller meg av en eller annen grunn at det kommer til å funke:D Må kjøpe med vekt også, for det har jeg ikke hatt på maaaange år, er litt redd den..hehe :p |
Sitat:
Jeg skal ned 25 kg, så vi har nesten samme målet, og dette går bra vettu :D Har som delmål å ta av 5 kg før 17. mai. Lov å håpe på det i løpet av 6 uker vel ;) Når håper du å ha tatt av 10 kg? Eller har du ingen frist? |
Sitat:
Jeg legger det bare på bakepapir. Hvor mye søtstoff du bruker kommer helt an på hvor søtt du vil ha det. Noen dropper det helt, jeg tar det bare litt på "feelingen"... |
Hei igjen alle sammen :)
Snart ferdig med dag 1, eller det jeg håper er dag 1 dersom jeg har gjort det riktig! Idag har jeg spist en boks med CC, en pakke med gullsalami (småspist de gangene jeg har fått lyst på noe godt), kylling og champignoner (stekt i smør) og kokt brokkoli. Drukket mengder med vann og et glass Sprite Zero.. står tross alt på ketolyse.no at det er lov med denne kuren ;) Ble litt sånn halvveis frokost/lunch pga dårlig planlegging.. men vet ikke om dette er ok på én dag, eller om jeg har misforstått og fått for mye/for lite av noe? God kveld til alle! :) |
Sitat:
Anbefaler sterkt å kjøpe boken og lese den om du ikke har gjort det allerede. Lykke til videre! |
MillaØnskerMinus: Velkommen hit :blomster:
Det må ha vært et forferdelig år med alt du har opplevd og da kan det være godt med et annet fokus. Siden du er helt nybegynner anbefaler jeg deg å ta deg tid til å lese mye. Her inne og gjerne låne bøker på biblioteket i tillegg. Helst kjøpe Ketolyseboka og bruke den aktivt. Lykke til :klem: |
Sitat:
Jeg går veldig sakte ned i vekt - uansett. Så jeg rasker nok dessverre ikke ned. Jeg har satt 17. august, da har det gått 20 uker. Målet er altså å gå ned en halv kilo i uken, men det er nok dessverre altfor mye... |
Sitat:
Ja tror det jeg også at det kan være greit å skifte fokus, selv om jeg tror det blir veldig vanskelig mht til at vi må ha prøvepause.. Å vi vet ikke hvor lenge, sånn uvisshet er no dritt... Meeen, regner med(og håper)at fokuset vil snu seg når jeg ser fremgang og merker forskjell på humør og form:) Det er det jeg savner mest, å ha energi til å smile.. Energi til å vaske hus.. Ja.. Energi.. Tror den har vært på minus en laaang stund nå:mad: Har tenkt å kjøpe den boka, har bare ikke funnet ut om jeg må kjøpe den på nett, eller om jeg kan kjøpe i butikk enda..hehe Er så sinnsykt mye info her inne at jeg tipper det blir til at jeg bruker uka her på å lese. Har sitti i 12 timer idag å lest, er sikker på at det er mange 12 timere igjen å lese før jeg er metta med info :p Takk for lykkeønsking, tror jeg trenger det :):) |
Sitat:
Det som er utrolig viktig med denne måten å spise på er i all hovedsak å "unngå" karbohydrater (les ALLTID på innholdsverdier på ALT du kjøper) og få i deg så mye fett at du tror du sprekker. Hvis du gjør dette riktig vil kiloene rase av de første ukene pga høy fettverdi og vann i kroppen. Lykke til, sammen klarer vi dette!:heia: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19. |