![]() |
Sv: Kommer ikke i ketose! Frustrert!
Jeg har levd hovedsakelig på epler med tilsvarende vondt i magen, og måtte finne på noe annet. At forbrenningen øker med ketolysekur motiverte meg til å spise annerledes. Og magen er fornøyd. Og jeg er roligere. Mitt motiv er ikke å gå ned 15 kg fett:), men noen få kg i tillegg til å få et fornuftig, variert kosthold.
|
Sitat:
|
Sitat:
Dersom du er opptatt av hvordan kroppen din ser ut, så burde du heller konsentrere deg om å kombinere ketolyse med styrketrening, og gi beng i hvor mye du veier. Det er uansett ingen andre som ser hvor mye du veier, annet enn deg selv når du står på en vekt! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Da må du være forberedt på at du kan legge på deg noen kilo, men det er kanskje ikke fett, men muskler. For når du nå gir kroppen den næringen den trenger så kommer den til å tviholde på det den får om den har vært sultet. Å gå ned noen kilo til under 55kg høres ikke mye kledelig ut. Godt mulig den magen forsvinner bare du spiser riktig, jeg har veldig vanskelig for å tro at du har magefett som må bort, heller en kropp som trenger å fylles med muskler og kanskje en oppblåst mage. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men du er unbdervektig og noen kilo til kanfå deg til å miste mensen, siden kan du bli steril, du får hår på hele kroppen og dessverre gir det deg ikke flere beilere:( Men vil ha noe å ta i og gjerne håndtak på siden. De fleste menn vil visstnok ha både pupper, lår og ikke minst ikke en skrapa mage. |
Ikke bare, men mest epler og i tillegg nutrilettbar. Noen dager i uka salat. Men jeg vil ikke ha håndtak bare fordi noen menn liker det, altså. Jeg liker det jo ikke selv og de jeg har vært borti liker meg godt slik jeg er. Ikke tenk på hva jeg burde gjøre og tenke,da, jeg vet hva jo jeg vil. Og denne tråden skal ikke handle om meg. Liker ikke å oppta plass her den ikke er ment for meg, så vennligst ikke skriv noe mer til meg her.:o
|
Vel, ada-emilie, det var du som la opp vekt og høyde og ønsket vekt, og bmi kan vi se i tickeren din. Da må du regne med kommentarer! Dessuten spør du jo om noe. Og du får svar. (innlegg #36)
Nei du trenger ikke få håndtak bare fordi noen liker det. Men det er forskjell på "håndtak" (som noen er genetisk disponert til å få, andre ikke) og å være sykelig undervektlig. For du VET, med hodet ditt at Bmi på 17 og vekt på 48 kilo er sykelig? |
Samme det vel? Ingen har noe med det.
|
Sitat:
Dette er et brukerstyrt forum, det er ingen eksperter her. Men vi som "bor" her er utstyrt med vanlig sunn fornuft i tillegg til at enkelte av oss faktisk er helsepersonell IRL. Vi kan ikke sitte på se på at folk slanker seg syke uten å si i fra! Ketolyse/lavkarbo kan hjelpe folk med spiseforstyrrelser på den måten at de får mer kontroll over sunn mat. Det er bedre å passe på å få i seg nok fett, enn å passe på å få i seg lite nok kalorier! Helt klart! Men vi kan ikke se på at folk ikke bruker hodet sitt og slanker seg syke, no way! Selv om du kanskje ikke tror meg akkurat nå, så vil vi deg bare vel! Vi hjelper deg gjerne til en sunn livsstil, men ikke til sykelig undervekt! OK???:klem: |
Jeg legger meg ikke oppi andres mål ihvertfall selv om jeg vet om de. Synes det er noe personlig ingen skal blande seg oppi selv om det synes. Men du gjør som du vil. Koselig er det ikke ihvertfall. Så jeg skal ikke gjøre det.
|
Sitat:
Som moderator på forumet er det min plikt å fange opp sånne ting, og dette bekymrer meg. Derfor er det ikke det samme! |
Da fjerner jeg den da:)
|
Det gjør ikke oss mindre bekymrede, ada-emilie ;).
Jeg håper virkelig du tar til fornuften, og heller fokuserer på et godt og sunt kosthold, og tar vare på deg selv, helsa og livet ditt :) |
Da jeg var 17 hadde jeg anorexia. Jeg var \er 167 høy og veide 43 kilo.
Jeg bodde ikke hjemme, men ble alikevel "fanget opp " av venner og lærere. Det resulterte i at jeg ble tvanginnlagt og og fikk en ekkel slange igjenom nesen og ned i magesekken, der de serverte meg alle måltidene mine. Mmmmmmmmm kjempemorsomt.. NOT. Prøvde jeg å dra den ut ble jeg tvangsholdt der de putta i en ny en.. du burde være forsiktig.. trenger ikke ha en spiseforstyrelse for å se at du har en.. Mener ikke noe vondt med dette, men håper du tar til fornuft .. gjør meg vondt å lese at du har et så usunt forhold til mat. Og råder deg til å gå til legen eller en venn å fortelle det du har fortalt oss. Det er virkelig IKKE bra for deg det du holder på med nå. Men vist lav karbo kan hjelpe deg å få et "normalt" folholdt til mat er ingenting bedre:kadetgaar:klem: |
Legen fortalte jeg det til for mange år siden og jeg går til psykolog. Er 37 år og hatt spiseforstyrrelse siden jeg var 16, men som voksen er jeg sunnere. Dere trenger ikke å uroe dere,altså. Tenk på dere selv. Jeg unner dere å gå ned i vekt og nå de målene dere har satt dere helsemessig og andre ting. Jeg vil ikke være til belastning her. Vil stille spørsmål som jeg tror andre også vil ha svar på.God natt:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Henger meg på det Kitt og Photo sier om å bry seg. Vi her inne er normale brukere, men vi sitter da ikke passivt å ser på at folk ønsker/er på vei til skadelig vekt. Enten den ene eller andre veien!
Vi bryr oss også fordi vi kan til en vis grad forstå "forstyrrelsen", selv om de fleste av oss er mye/litt overvektig. Du sier du er 37 år, unnskyld, men det bekymrer meg enda mer. For en ting hadde vært å etterstrebe en slik undervekt før man er kommet i puberteten eller under (fordi man blir litt sjokkert over forandringene i kroppen), men du er en voksen kvinne! Og det du ønsker er barnevekt. Men lykke til, hvis du kunne stole på et godt lavkarbo kosthold, så tror jeg (mer TROR, jeg er ikke lege eller psykiater) kroppen og sinnet ditt ville trives bedre. |
Takk. Kyss til dere. Som jeg skrev Vettel, så går jeg til psykolog, så du trenger ikke å ta på deg noe bekymring.
|
Klem til deg ada-emilie.
|
Hei. Hijacket denne tråden litt istedenfor å lage en ny, siden det allerede var så mye snakk om hva som er lov på induksjon og ikke :)
Norsk og\eller Svensk Kjøttdeig, er det lov? Hva med pinjekjerner? Er det greit å steke ting i meierismør og olivenolje, eller en av delene? |
Takk aime:)
Clockwork: sjekke innholdsfortegnelsen. Olivenolje egner seg ikke til steking på høye teperamturer. Rapsolje eller kokosolje er bedre da. Smør kan du steke i om du vil det. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00. |