![]() |
Sv: Ny Norsk Forskning på Ketolysekuren
Det er lov å drite seg ut! Tror ikke noen har vært den første til å i stort engasjement overse detaljer, det viktigste er at det blir rydda opp i. Det er takhøyde for det her, altså :).
Uansett, kjempebra greier! Har vært spent på reslultatene til Påls studier lenge nå! Håper dette når ut til massene! |
Hei
En tilføyelse. Ketogen diett betyr at man spiser næringsstoffer som gjør at kroppens ketonproduksjon starter (populært benevnt ketose). Dette skjer ved ca 100 gram karbohydrat i det man spiser pr dag og øker på ved lavere inntak av karbohydrat. Efaringen viser at man kan slanke seg ved å ha et så lavt innhold av KH i det man spiser, at det gir utslag på stix, og det selv om man spiser mye fett.( Noe man må gjøre for å holde forbrenningen oppe) Så er det flere måter å komme i ketose på. Kostindusert ketose: man spiser en diett som på ketolysekuren og Skaldemann m.m. Dette er EN type ketogen diett. Andre former for ketogen diett er pulverkurer(eurodiett) eller kombinasjon av mat og pulver (EAT, mfl.) Faste er også en metode, men farlig og frarådes på det sterkeste. Så kan man velge konsept etter egen preferanse. Vennlig Hilsen Torkil P Andersen :) Nå tar jeg til syden - jo faktisk - for å undervise ved Atlantis medisinske høyskole i fuengirola - så da slipper de som synes jeg er ufin å høre fra meg på et par uker ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Jeg klarer ikke å se at det er noe uetisk ved Torkils innlegg. Men jeg tenker at innvendingene dine kanskje egentlig dreier seg om noe annet - nemlig det at noen tjener penger på at vi ønsker å gå ned i vekt, at det finnes kommersielle interesser som profitterer på oss? Det er kanskje ingen ideell situasjon. Men nå er det en gang sånn at norske helsemyndighetene og mange av de anerkjente offentlige ernæringsspesialistene (som burde vært i front her) ennå ikke har forstått lavkarboens fordeler. Jeg er derfor veldig glad for at private aktører som Torkil, Fedon m.fl. har gjort denne kunnskapen tilgjengelig for meg, ettersom jeg selv ikke hadde orket å finne eller pløye meg gjennom all slags vitenskapelig eller utenlandsk litteratur for å finne ut av det. Av de forskjellige private aktørene på markedet, så synes jeg faktisk at Torkil fremstår som usedvanlig raus og lite beregnende. Han råder f.eks. folk til å låne boka på biblioteket. Han bruker av sin tid til å gi råd både her på forumet og ketolyseforumet, uten timebetaling. Jeg vet ikke om at andre aktører driver tilsvarende gratis service for sine tilhengere? Det er vel heller ingen automatisk motsetning mellom å drive med noe som yrke ("tjene penger på det") og å drive med en god sak? |
Wow, kult! Det er virkelig deilig å høre om en seriøs studie som beviser at lavkarbo er sunnere enn høykarbo, selv om vi allerede vet dette. Jeg bare venter på at alle skal skjønne dette, og slippe å være "hun snåle fanatiske tosken som er lettlurt nok til å tro at karbohydrater er usunt og fett sunt" for noen som nekter å innse fakta. :rolleyes:
Og gratulerer Torkil! |
Sitat:
|
Sitat:
Dette har jeg lurt på, hva er det som gjør at man går ned endel på eurodiett når man spiser så lite fett? Er redd for at nedgangen vil minske etterhvert pga. at forbrenningen stopper opp? Du forfekter vel det syn at fett må til for at den ketogene prosessen skal være høyintensiv? Forøvrig supert at det blir gjort forskning på lav-karbo kosthold. Får håpe det kommer ut til folket. God tur til syden! |
Hei
Jeg kjenner ikke eurodietten så veldig godt, jeg liker mat og ikke pulver. (Har forsøkt Cambridge før jeg så lyset) Men jeg har samme bekymringer som deg med manglende fett, da kan det blive så lite kalorier at forbrenningen reduseres og da minsker eller opphører vekttapet. Men altså jeg har ikke detaljkunnskap om eurodietten. Vennlig Hilsen Torkil :) |
På vegne av alle oss som elsker lavkarbo - uansett kur - dette er svært godt nytt!! Tusen takk, Pål og dere andre!!
La oss glede oss over alle seriøse studier som understøtter det vi har erfart, og så har vi noe vi kan vise skeptkerene!:heia::heia: Jeg har allerede sendt studien til min svigersønn:D |
Torkill, hva mener du om dette tilfelle??
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/...e-3144734.html Sitat:
|
Sitat:
|
:) Hei
Ja du har jo allerede fått svar. Vennlig Hilsen Torkil |
Takk..:) virker betryggende..
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10. |