Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Kjempegod iskrem! Nam! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31476)

Ferskenbeinet 28-07-10 13:59

Sv: Kjempegod iskrem! Nam!

smak deg frem, det er det beste!

Råååsa 28-07-10 15:32

Prøvde med 3 ss sukrin i nå, så får vi se om noen timer! Gleeeeeder meg! :sikle:

Huskatt 08-03-11 19:08

Hei! jeg lagde denne oppskriften med slike dråpe søtning? Natreen? uansett, det stod i innholdfortegnelsen at d kun var 1 karb pr 100 gram i den søtningen? da er det bare fløte og egg jeg må regne med, også selvfølgelig de 50 gr med 70% sjokolade jeg rapet oppi ;)da er det ikke lett å regne med den søtningen siden den kom i dråper, men ca 4 karber pr 100 gram er vell ikke ille?

pisilene 26-06-11 18:36

Dumme spørsmål, men jeg poster dem likevel: Hvor får man tak i fruktose? Og hvordan kan man måle opp så smått som 3 gram? Er ikke fruktose det samme som sukker egentlig? Hilsen nybegynneren pisilene....

Imp 26-06-11 22:19

Fruktose selges i alle dagligvarebutikker, står samme sted som bakevarer. Men jeg har sluttet helt å bruke det jeg, det gir omtrent halve stigningen som sukker gir, iflg Fedon, men jeg syns det er mye lell.

Tasja: Takk for tips om jordbær og sjokolade...nammmm.....

mayeliz 27-06-11 09:00

:) Tusen takk for deilig oppskrift.
Jeg er ikke noen søtmoms, men fløteis hadde blitt et stort savn etterhvert:D Nå reddet du sommeren min :ja:

Tasja 30-06-11 00:59

Bare hyggelig! Alltid kjekt med flere varianter som man kan prøve (god unnskyldning for å lage litt is) :p

HenrikBooe 20-07-11 18:09

4 Vedlegg
Lagde denne forrige uke :)

Ble kjempegod :) Puttet sjokoladebiter inni, var veldig godt :D
Vi tok også og smeltet sjokolade over vannbad og helte over isen, deretter stivnet sjokoladen oppå isen :) NAM!

Slenger med noen bilder jeg tok :D

Tasja 21-07-11 19:30

Fine bilder! Det så godt ut :)

dollie76 24-07-11 10:00

Har prøvd meg på denne idag. Mitt første forsøk på "ordentlig" is, eksperimentert masse med "jukse-is" (frosne bær og fløte i foodprocessor).

Kokte ut vaniljefrø og -stang i litt fløte, tok i litt mere fløte og ett egg mere fordi jeg brukte kun 1/2 boks Philadelphia. Og 50g fruktose.

Står i frysa nå. "Røra" smakte FANTASTISK så kan jo bare bli bra..!?! :)

Sambo har vært litt små-skeptisk til mine diverse is-eksperimenter så håper dette faller i smak hos han også.

Lagde en liten boks - kanskje 1/3 - med 1/3 Atkins decadence bar i småbiter og en god neve hakka peanøtter i, DEN gleder JEG meg til..!!

Har satt boksene i frysa uten lokk med ambisjon om å røre litt avogtil. Usikker på om denne oppskriften "krever" det, men det "skader" vel ikke, iallfall..?!

Eirorinon 28-07-11 21:02

Har akkurat satt min i fryseren nå :) Jeg tok oppi noen dråper vaniljeessens og små lavkarbosjokoladebiter i tillegg, og røra smakte yammee! ;)Gleeeder meg til å smake den i morgen, dog jeg er veldig spent... Jeg prøvde å lage is en gang før (av bl.a. mango - før jeg starta på lavkarbo), og den ble bare kornete og jævlig, enda jeg rørte rundt mange ganger etter at jeg hadde satt "isen" i fryseren :eek:

MissMaja 01-08-11 23:38

jeg gleder meg til imorra! Putta oppi sjokolade biter jeg :) Tro nok jeg skal overraske jentene på jobben.... om den blir bra da ;)

Eirorinon 11-08-11 00:42

Min ble veldig bra, og har akkurat satt en enda større porsjon i fryseren :D Gjorde seg virkelig med masse små sjokoladebiter oppi. Jeg rører i tillegg noen ganger de første timene. Ble litt kornete, men konsistensen blir såpass spesiell uansett, at det merkes ikke så godt. Isen er derimot steinhard når man tar den ut av fryseren, så den må nok stå en stund til tining (jeg ble utålmodig og brukte biffkniv, så jeg presterte å ødelegge boksen :p)

Imp 15-08-11 22:36

Hmm tror nesten jeg må lage denne en dag igjen jeg..

Virker som det er vanskelig å unngå steinhard is når den skal være lavkarbo. Hvis noen har et supertips må de ikke sitte og ruge på det!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.