![]() |
Sv: Drikker dere pepsi max??
Jeg drikker Coca-Cola light. :p
|
To ting som gjelder med lightbrus så vidt jeg har forstått, søtningsstoff og koffein.
Koffein har visst ikke så stor effekt på så mange, men er vel greit å ta det i moderasjon uansett. Pepsi Max og de fleste andre lightbrusene inneholder aspartam, som er et tilsynelatende farlig stoff som Atkins fraråder på det sterkeste for flere grunner, det kan ha en dårlig effekt, eller ikke ha noe å si for deg, det er inviduelt. Cocacola light er fint fordi det inneholder sucralose istedetfor aspartam, et stoff som er tilsynelatende sunt og har ingen effekt på blodsukker, og Atkins anbefaller. Ellers er det veldig lite med produkter som bruker sucralose såvidt jeg kan se :( |
Nei, for jeg går opp i vekt av Pepsi Max. Alltid, og ganske mye på kort tid.
|
Sitat:
Prøvd Cocacola light istedet da? Vet ikke om aspartam har noe innvirkning her jeg. |
Coca Cola light òg, og la på meg av det. Hadde forresten etter den rene CocaLight-perioden en periode hvor min drikk "på byen" var en standard Martini Bianco i et standard drikkeglass, etterfylt til toppen med Cola Light. (Gikk bedre med vekta da, for det ble så mye dansing og slikt.) Joda, originalt, og det fikk en del feterte bartendere til å heve øyenbrynene. I Skottland prøvde jeg Beatles-versjonen, som var med whisky istedet. Holdt på å bli kastet ut av puben for blasfemi, og da jeg prøvde å forsvare med med at deres landsmenn The Beatles drakk whisky slik, følte jeg kvelden hang i en tynn tråd mens jeg ble leksert om at engelskmenn og skotter slett ike var landsmenn. I alle fall ikke når man hadde drukket litt en fredags (eller lørdags, eller torsdags, onsdags eller tirsdags) kveld.
|
Jeg har drukket 6x1,5l på 2 uker nå, men har nå i det siste begynt å minske på Cocacola light og drikke mer vann istedet.
Må si at jeg er usikker på om jeg kunne gått ned mer uten brus, men jeg gikk da ned 6 kg på 2 uker, så det er flott nok for meg! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48. |