Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre dietter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Easylife Januar 2010 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30231)

Fedonisten 23-01-10 19:13

Sv: Easylife Januar 2010

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ninass (Innlegg 820372)
Ca 15 kiloer skal av. Kanskje litt til, men får se hvordan det føles når de 15 er borte

Dette er så utrolig bra å se at du skriver - og det er helt riktig innstilling etter mitt hode. Jeg syns det viser at du har skjønt at vekta "bare er et tall" og at det er vanskelig å bestemme seg på forhånd hvordan man vil føle seg og se ut etter x kilo. :heia:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av agurken (Innlegg 820371)
Synes det er flott at du kan være så personlig, Fedonisten, det er det ikke mange som tør. Bare det viser at du er sterk og er i gang med å takle din spiseforstyrrelse. Jeg har selv en søster som har slitt med det i maaaange år, så jeg vet hvor vanskelig det er!
Hva tenker du om kombinasjonen pulver og spiseforst.? Selv ble jeg veldig fokusert på mat den perioden jeg kun spiste pulver, og jeg husker jeg tenkte med meg selv at jeg er glad for at jeg ikke har en spiseforst. oppi alt dette. Tror det fort kunne sklidd ut i perioden etter pulveret, eller at jeg opplevde en real sprekk. Mener IKKE å demotivere deg med dette altså, det er bare ment som støtte.

Takk for tilbakemelding og støtte!

Hva jeg tenker om kombinasjonen pulver og spiseforstyrrelser? Tja.....hva tenker jeg om det..... Jeg tror det kommer an på hvordan spiseforstyrrelsen arter seg og at det er forskjellig fra person til person. Og hvor ærlig man tør å være med seg selv i prosessen.

Jeg er helt klar over at pulver kan være risikabelt å bruke for en med spiseforstyrrelser, og veien kan være kort til å få en ny forstyrrelse og et nytt problem. Eller et til. Og derfor har jeg koblet inn "hele helse-apparatet" rundt meg også. For da er det noen på flere arenaer som følger med og vil gi meg motstand hvis jeg tar av. Men selv tror jeg ikke at det blir et problem. Men for sikkerhets skyld.

Vet ikke om jeg klarer å formidle helt hva jeg mener i dag. Er sliten - og veldig sulten nå (skal øyeblikkelig "spise").

:klem:

Vettel 25-01-10 15:33

Jeg lurer på hva som er i de shakene? Er det lavkarbo eller bare energi til 500 kalorier. Noe som er forøvrig faktisk helsefarlig, men dere om det. Lurer mest på hva de 500 kaloriene består av.

Får dere ikke vondt i magen, blir slapp?? Hvor lenge går dere på shake? Må jo ødelegge tarmsystemet. (Da jeg ble operert og ikke kunne spise vanlig mat på en uke, så tok det tid før magen ble i orden, og da spiste jeg tross alt suppe og mos)
Hvorfor dytte i seg en vondt shake (som jeg ser de fleste skriver at den er) når man kan lage sin egen mat, god og billig?

Litt skeptisk ja, men nyskjerrig av natur! ;)

Fedonisten 25-01-10 16:56

Hei Vettel :) Jeg syns det er litt morsomt å lese hva du har skrevet, for på så mange vis kunne det ha vært skrevet av meg. Som faktisk går på Easy Life - men der er vel forskjellen. Skal prøve å svare på det du lurer på, men mye av det blir jo MIN mening og MINE erfaringer da.

Easy Life inneholder pr. dagsdose når man kun bruker pulver ca. 500 kcal som du skriver. Jeg vil ikke kalle det lavkarbo, men lavglykemisk. Mest fordi jeg mener at lavkarbo regnes som mye mer "ekstremt" enn hva jeg forbinder det med. 50 gram karbo pr. dag hvor nesten alt faktisk er fruktose... Hver "dagsdose" inneholder ca. 50 gram proteiner.

Jeg har ikke erfart å få vondt i magen, og er ikke slapp heller. Litt tøffe dager akkurat i begynnelsen når jeg gikk over i ketose, men sånn er det jo. Ikke slapp, men hodepine. I følge Easy Life sentralt skal man max gå på pulver i 9 uker, men det skjønner jeg etter å ha lest her at slett ikke praktiseres overalt.

Personlig syns jeg faktisk ikke shakene er vonde. De er ikke det beste jeg har smakt - men det går helt fint. Har hittil drukket sjokolade, vanilje og grønnsaksuppa.

Hvis du har lest hva jeg har skrevet litt tidligere i tråden, så ser du hvorfor jeg nå har valgt Easylife som en start på min vektreduksjon. Dere andre her kan kanskje fortelle hva som er grunnen deres? Hvis dere vil da.

Vettel 25-01-10 22:04

Takk for svar!

Jeg vil ikke akkurat kalle det hverken lav GI eller lavkarbo, når 50% av energien (kaloriene) kommer fra fruktose! Selv om det kun er 50 gram per dag.
Og generellt minner dette litt for mye om alle andre shaker og pulverkuret, med unntak at denne har en fortsetning (ulike matretter) etter pulver.
500 kalorier er virkelig ikke mye. De fleste har en basalforbrenning på 1200 og opp over. Men dette funker kanskje som et startskudd? (men på samme måte som andre pulverkurer...) Og forbrenningen tør jeg ikke tenke på!

JEG blir sulten av å bare tenke på det! Sliter med å ha nok energi NÅ, når jeg bare har justert forholdet mellom proteiner-karbohydrater-fett.

blomkarse 26-01-10 10:44

Xtravaganza januar 2010

Da er første veiedag overstått, og resultat er - 2,2 kg på halvfart, dvs pulver og mat og det er jeg strålende fornøyd med, klarer jeg å holde denne farta skal jeg juble.
Det som overrasker meg aller, aller mest er at jeg overhodet ikke savner brød, pasta og poteter hvilket var basiskostholdet her i huset.. Til og med på jobb går dette strålende, jeg har liksom funnet min måte å gjøre det på. Mulig dette er att anfall av overmod etter bare en uke i denne "tilstanden" Men nå vet jeg hvor greit det kan gå.

En stor gevinst føler jeg også er at jeg har blitt mye mer bevisst på hva som puttes i både egen kropp og mann og barn sine kropper ;-) Mannen har gått ned 2-3 kg han også.. :-) jeg er nok ikke i mål i visdommen om proteiner, karbohydrater og fett, men jeg er på vei til en forståelse av mekaninsmen i dette og det er jeg glad for :-)
Halleluja!!

Venna 27-01-10 23:57

Hadde 3 veiing i dag, og vekta stoppa på 79.9 kilo. Ble såååå glad:heia:
Målet var å komme under 80 kilo til i dag, og greide det med knapp margin.

Det går fortsatt bra med kosterstatterene. Ikke frista til mat i det hele tatt.

zitrix 28-01-10 00:20

Slenger meg på denne tråden :) Begynte på xtravaganza i dag. Helvete den første pulver suppa smakte som en dårlig kakao, du lagde i går på nashspill,
men det kommer seg. Kjenner at magen ikke helt skjønner hva som skjer :P

Prøver å oppdatere fremgangen minn så mye som mulig vekten minn osv kommer i løpet av dagen.

- Kristian

blomkarse 28-01-10 00:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Venna (Innlegg 822860)
Hadde 3 veiing i dag, og vekta stoppa på 79.9 kilo. Ble såååå glad:heia:
Målet var å komme under 80 kilo til i dag, og greide det med knapp margin.

Det går fortsatt bra med kosterstatterene. Ikke frista til mat i det hele tatt.

WoW så bra ;-) Jeg måtte kaste inn håndkleet etter bare få dager med pulver, og hadde gått ned 2,2 kg til første veiing, er fornøyd med det jeg. Har vært i ketose siden dag 3 og er det fortsatt ;-)
Spennende tider !

Fedonisten 28-01-10 09:35

1. uke på EasyLife unnagjort, og vekta viser en nedgang på 3,5 kilo. Er jo mest vann da, men det er da de kiloene det er. I løpet av de neste par ukene vil jeg vel begynne å merke det litt på klær og sånn kanskje, og det gleder jeg meg til.

Men jeg gleder meg IKKE til at folk skal begynne å kommentere at jeg har blitt tynnere, for det stresser meg. Føler at jeg må forklare hvorfor og hvordan osv. - men det hele sitter jo i mitt hode, så jeg skal bare smile og si: "Ja, jeg prøver å være litt flinkere med maten - og det ser ut til at det betaler seg."

zitrix 28-01-10 11:41

Da er jeg på dag nr 2 :) suppa smaker ikke så veldig vondt lenger :)
og kjenner at mye av sulten er borte :) Men jeg sliter med klumper når jeg skal blande inn pulverett noen som har noen tips akuratt der?

Klanos 28-01-10 11:44

Hei!
Jeg har akkurat startet med Easy life, dag 3 med lavkarbo-mat nå. Fikk ikke lov å bruke pulver da jeg ammer, men mulig jeg kunne bruke litt pulver senere når poden ikke er avhengig av å amme lenger. Ser det er veldig ulik praksis på hvor lenge man kan gå på pulver, vi fikk ikke lov til å bruk epulver mer enn 2 (!) uker, noe jeg syntes var veldig lite! ...ihvertfall når man har en del å ta av sånn som jeg, litt skuffet over det.., men nå er det trening og lav karbo som gjelder, og håper det kan sette i gang litt nedgang av vekt fremover ihvertfall:)

blomkarse 28-01-10 18:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av zitrix (Innlegg 823047)
Da er jeg på dag nr 2 :) suppa smaker ikke så veldig vondt lenger :)
og kjenner at mye av sulten er borte :) Men jeg sliter med klumper når jeg skal blande inn pulverett noen som har noen tips akuratt der?

Jeg tar pulver i en liten bolle og visper med spiralvisp, da er det ikke noen klumper igjen. :-)

Fedonisten 28-01-10 18:32

Sitat:

Men jeg sliter med klumper når jeg skal blande inn pulverett noen som har noen tips akuratt der?

Kanskje du bruker for varm væske? Jeg har en miniblender jeg bruker (heter no' sånt som Magic Bullet eller noe sånn tror jeg - veldig praktisk!) og jeg får ikke klumper i det hele tatt. Blander først pulveret ut i ca. 2 dl lunkent vann - og så tilsetter jeg varmt vann etterpå. Funker veldig bra.

De andre posene (sjokolade og vanilje) blander jeg med kaffe, og de bare rører jeg ut i et glass. Blir ikke klumper da heller. Heldigvis. Har nemlig klumpe-allergi-og-skikkelig-klumpeangst.... :lol:

zitrix 28-01-10 18:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten (Innlegg 823219)
Har nemlig klumpe-allergi-og-skikkelig-klumpeangst.... :lol:

Hehe kjenner til følesen :P Må si den grønnsaksuppa var vanvittig go :P
Smaken av sopp skal jeg aldri røre igjen :P

Carisma 28-01-10 19:38

Sitat:

klumper når jeg skal blande inn pulverett

Da jeg gikk på cambridge brukte jeg sånn ristebeger fra tupperware. Den var veldig praktisk og lett å ta med rundt omkring, og lett å drikke rett ut av. Men ikke rist varmt drikke i den, det eksploderer nemlig av trykket.... Lærte jeg the Hard Way... :rolleyes:

Kakeåndsen 29-01-10 11:38

Hei!

Slenger meg med her jeg. Hadde første kurskveld 19. januar, og første veiing viste ned 3,4 kg etter en uke på pulver.

Jeg har begynt å innføre litt mat igjen, dvs et lavkarbo måltid om dagen. Grunnen er rett og slett at jeg gikk ned 2,6 kg på de 2 ukene før jeg begynte på kurs også, sånn at jeg har gått ned 6 kg på 3 uker. Det er litt i overkant mye når jeg "bare" skal ned ca 12 kg. Jeg vil ha en varig vektnedgang, og har god tid. Det er derfor jeg meldte meg på easylife, siden det varer i 26 uker.

Spent på hva vekta sier på tirsdag etter ei uke med mix.

zitrix 30-01-10 01:28

Dag 3 unnagjort den ene boksa min begynner å bli alt for stor hodt på å miste den på kinoen i dag :P

Modezty 03-02-10 00:15

Jeg slenger meg med her, jeg! Mitt første innlegg :)

Begynte på Easy-life kurs 28. januar - og shake fra 29. januar. Er på den 5 dagen min nå.... Har gått ned noen kilo, men er litt spent på neste veiing til torsdag, da vekta mi ikke er helt nøyaktig.

Lager mat til familien "as usual" - og bakte til og med pizza første dag på kosterstatter. Gikk forbausende bra - og jeg er hekta på å lese om kosthold.

Gruer meg mest til å begynne å spise igjen - og prøver å planlegge sunne måltider til den tid kommer. Tror ikke jeg kommer til å gå på shake så lenge, det er i grunn veldig kjedelig - men satser på 1-2 uker. Vi får se..

Spennende å komme over dette forumet :)

Kakeåndsen 03-02-10 09:28

Var på mitt tredje møte i går, ned 700 gram. Noe som jeg er veldig fornøyd med siden forrige helg reiste jeg på hytta uten kosterstatteren min.

ninass 06-02-10 21:40

Slenger meg med her inne, jeg. Er nå på 3 uka på Easylife. Men............. etter en uke begynte jeg å spise kylling på kvelden. Spiste også salat sammen med kyllingen, men fikk beskjed om at jeg burde klare meg med bare kylling.

Nå denne siste uken føler jeg at det står bom stille. Har gått ned 6 kilo så det er sikkert ikke så rart at det står stille, men er i grunnen skuffet. At det står stille i perioder når man spiser, er OK, men kosterstatter frem til middagen, synes jeg faktisk burde gi litt resultater, selv om jeg er på uke 3.

Men..... ( ja det er enda et men....) jeg er fornøyd med meg selv så langt. Nå må jeg bare lære meg mer om lavkarbo fremover. Er så opplært til å telle kalorier at dette karbohydratfokuset er helt ukjent for meg. Noen som kan gi meg beste stedet, boken, tråden eller hva som helst til å lære og motiveres ut i fra lavkarbo?

Mie79 06-02-10 22:47

Har gått på easy-life i ei uke, og synes det går overraskende bra! Er veldig motivert, og etter å ha gått ned 5 kg etter den første uka på kosterstatter er det helt greit å fortsette!:)
Synes grønnsakssuppa er helt forferdelig, da... Men skal prøve å krydre den med pepper og hvitløk, slik noen av dere har gjort.

Jeg lurer også på denne vekt tickeren... Får det ikke til! Skal jeg lime den inn i dette innlegget?
Jeg prøver:

http://tickers.TickerFactory.com/ezt...uZt/weight.png

Mie79 06-02-10 22:48

Hurra!!! Det gikk!:) Må jeg gjøre dette hver gang?

Fedonisten 06-02-10 23:04

Psssst - vi har ny Easylife tråd nå - for nå er det februar.....

:liste:

StegforSteg 06-02-10 23:07

Gå på kontrollpanel, endre signatur og legg den inn der :)

ninass 06-02-10 23:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten (Innlegg 827886)
Psssst - vi har ny Easylife tråd nå - for nå er det februar.....

:liste:

:p:p

Marianne09 12-07-11 18:20

Hei, jeg gikk på easylife for 2år tilbake med gode resultater, men fikk en stor sprekk og greide ikke og begynne og spise normalt igjen og gikk da desverre tilbake til mine gamle vaner og gikk opp en hel del.

Men har nå tatt tak i meg selv er her og har lest og lært utrolig mye om lavkarbo og synes det virker bra, og har tenkt og begynne med det, men nå går jeg på shake fra campkilo, samme opplegg som easylife, er i ketose og har gått ned 6 kilo på 2uker, skal gå en uke til på pulver for så og begynne på lavkarbo, lurer på om det er noen som har noen erfaringer gode tips om dette?

Er livredd for og gå opp igjen det jeg har gått ned og att disse tre ukene bare skal ha vært "bortkastet" vil jo fortsatt gå ned hvertfall 10-15 kilo til

Takk for alle svar :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.