Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Gode nyheter fra legen! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29870)

Charlott 18-10-11 18:37

Sv: Gode nyheter fra legen!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lindemor (Innlegg 1232989)
Dette var en herlig tråd å lese!

:heia:

Så fantastisk!!!

Yeah! :D :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1233024)
:heia: For fine verdier!!!

Men jeg kan spleise på deg jeg... Mine ligger rundt 19... :o

Flirer litt og ser for meg mystifistiske spleisevarianter :p

Men, ja! Kan godt ta litt av deg jeg! :D

smgj 18-10-11 18:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6 (Innlegg 1070912)
Jeg var nede i 7,6. Kjøpte Amino Jern på helsekost. Tok dobbel dose. Gikk opp til 13,2 på godt og vel en måned. De skal være fire ganger sterkere enn de du får på apoteket. Ga pakningsvedlegget til en farmasøytvenninne av meg og ba henne ta det med til medisinerforskermannen sin som forsker på aminosyrer på Rikshospitaler for å få sjekket om det bare var flaks. Eller humbug ! Han ble irritert for ikke å ha kommet frem til samme geniale løsning på jernmangelproblem selv ! Det var noe med enkelt og dobbeltbindinger og. . . Ja, gudene vet.

ANBEFALES !!

Fås i Life helskostbutikker !

... og så er disse mye mildere mot magen enn apotekvarene (jeg mener "apotekvarene", for jeg har kjøpt mitt aminojern nettopp aptoteket, jeg da. ;) )

Fikk sjokk første gangen jeg brukte ferro-retard (det er apotekvare). .. det var helt svart i skåla, jo. Ingen tvil om at mesteparten av dét jernet gikk tvers gjennom ... :o

Charlott 18-10-11 18:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1233120)
... og så er disse mye mildere mot magen enn apotekvarene (jeg mener "apotekvarene", for jeg har kjøpt mitt aminojern nettopp aptoteket, jeg da. ;) )

Fikk sjokk første gangen jeg brukte ferro-retard (det er apotekvare). .. det var helt svart i skåla, jo. Ingen tvil om at mesteparten av dét jernet gikk tvers gjennom ... :o

Jeg er ûberallergisk mot jernpreparater, siste forsøk endte på sykehus med respirasjonsstopp, bagging og seriøst blodtrykksfall. Desto herligere at blodprosenten allikevel går opp på lavkarbo! :D

Dietta 18-10-11 20:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1233024)
:heia: For fine verdier!!!

Men jeg kan spleise på deg jeg... Mine ligger rundt 19... :o

Deler gjerne jeg også - her er det også 19................:eek:

smgj 18-10-11 20:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1233123)
Jeg er ûberallergisk mot jernpreparater, siste forsøk endte på sykehus med respirasjonsstopp, bagging og seriøst blodtrykksfall. Desto herligere at blodprosenten allikevel går opp på lavkarbo! :D

:eek: Huff!
Men - egenreparasjon er jo absolutt å foretrekke, selvfølgelig. Iallfall om man ikke er utålmodig, som meg.. :rolleyes:

Charlott 18-10-11 20:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1233264)
Deler gjerne jeg også - her er det også 19................:eek:

Hehe, så generøse dere er! :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1233268)
:eek: Huff!
Men - egenreparasjon er jo absolutt å foretrekke, selvfølgelig. Iallfall om man ikke er utålmodig, som meg.. :rolleyes:

Har ikke så mye annet valg enn egenreparering, alternativet er liksom ikke noe alternativ når man er så allergisk som meg :p

Dietta 18-10-11 20:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1233273)
Hehe, så generøse dere er! :D

Å ja - vi er så gavmilde SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ :D

Catwoman 19-10-11 16:57

Så skjönt med skikkelig positiv lesning :heia::heia::heia:

Charlott 19-10-11 18:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1233281)
Å ja - vi er så gavmilde SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ :D

Gavmildeste i hele væææææla! :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Catwoman (Innlegg 1233970)
Så skjönt med skikkelig positiv lesning :heia::heia::heia:

:D:D En positiv bieffekt er definitivt at doktordama mi nå har begynt å anbefale lavkarbo til flere av sine pasienter! Stilig vel? :D

Catwoman 19-10-11 18:54

:D:D En positiv bieffekt er definitivt at doktordama mi nå har begynt å anbefale lavkarbo til flere av sine pasienter! Stilig vel? :D[/quote]
Hurra for doktordama :heia:Mulig å klone henne mon tro..:rolleyes:

Charlott 09-02-12 12:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1232956)
Mååå jo bare fortelle om de siste gode nyhetene fra legen jeg altså :D

Blodprosent er nå på 10,6!!

Og, nok en gang har jeg måttet kuttet NED på Levaxin!
Så lavt dosert har jeg ikke vært siden Ålesund brant tror jeg :D

Som om ikke dèt er nok har kroppen blitt såpass mye friskere at jeg flere ganger nå den siste tiden har kunnet LØPE med hundene, uten å hverken svime av eller bli særlig pleietrengende etterpå!

Tidligere har fysisk aktivitet tappet kroppen for energi, og hatt vanskelig for å samle/lagre ny energi. Fort utmattet mao.

Etter å ha løpt og gått2-3 km i dag kjenner jeg godt at kroppen virkelig trives med aktivitet og ønsker MER!

Det er bare så utrolig herlig, etter å nærmest bare ha eksistert de siste åra, blir skikkelig salig og lykkelig jeg :D

:heia: for lavkarbo!

Verdens beste doktordame kunne i dag meddele at blodprosenten min fortsetter å stige, 11, 2 er ny rekord! Må da være i allefall 20 år siden sist jeg lå så høyt! :D

Stoffskiftet er fortsatt dønn stabilt, heller ikke denne gangen er det nødvendig å forandre dosering!

Går/jogger glatt 5-8 km uten problem de fleste dagene, samt at jeg flere dager i uka gjennomfører 50 min pilates - med et smil :D

Ille fornøyd! :D

Catwoman 09-02-12 13:54

Så glad på dine vegne :heia::heia::heia::heia::heia::heia::heia::heia:

<insert_scary_name_here> 09-02-12 13:55

Så flott. Grattis!

Charlott 09-02-12 14:02

Thank you, thank you! :D

<insert_scary_name_here> 09-02-12 14:37

Jeg har også en lege som er flink til å ta prøver, men han har litt å lære når det gjelder å gi tilbakemeldinger på dem. Så inntil videre får jeg bare gå ut i fra at jeg er i live ;)

smgj 09-02-12 14:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1299261)
Verdens beste doktordame kunne i dag meddele at blodprosenten min fortsetter å stige, 11, 2 er ny rekord! Må da være i allefall 20 år siden sist jeg lå så høyt! :D

Stoffskiftet er fortsatt dønn stabilt, heller ikke denne gangen er det nødvendig å forandre dosering!

Går/jogger glatt 5-8 km uten problem de fleste dagene, samt at jeg flere dager i uka gjennomfører 50 min pilates - med et smil :D

Ille bra! ;)

Charlott 09-02-12 14:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here> (Innlegg 1299336)
Jeg har også en lege som er flink til å ta prøver, men han har litt å lære når det gjelder å gi tilbakemeldinger på dem. Så inntil videre får jeg bare gå ut i fra at jeg er i live ;)

Er jo en grei indikasjon på at ting ikke er helt over ;) Doktordama mi ringer eller sender brev for å gi meg resultatene, helt fantastisk heldig er jeg :D
Så er det kult at hun er er glad på mine vegne for at det går fremover og ikke minst at hun bare blir mer og mer positiv til lavkarbo! :heia:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1299344)
Ille bra! ;)

Hehe, østfolling vettø :love:

Yrla 09-02-12 15:03

Jeg har lav blodprosent som jeg tror bl.a skyldes en periode uten nok c vit, for mye sink fremfor kobber og mye te og kaffe som hemmer opptak av jern. Har du unngått te og kaffe og tatt c vit eller kobbertilskudd?

Charlott 09-02-12 15:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1299360)
Jeg har lav blodprosent som jeg tror bl.a skyldes en periode uten nok c vit, for mye sink fremfor kobber og mye te og kaffe som hemmer opptak av jern. Har du unngått te og kaffe og tatt c vit eller kobbertilskudd?

Hvordan jeg ligger an mtp slike ting har jeg ikke peiling på, men etter at jeg la om til lavkarbo, uten kutt i kaffe/te eller tilskudd av c-vit, har det steget jevnt og trutt hos meg :D

Håper du også finner ut av det, Yrla! :klem:

Yrla 09-02-12 15:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1299361)
Hvordan jeg ligger an mtp slike ting har jeg ikke peiling på, men etter at jeg la om til lavkarbo, uten kutt i kaffe/te eller tilskudd av c-vit, har det steget jevnt og trutt hos meg :D

Håper du også finner ut av det, Yrla! :klem:

Takk, interessant:) hadde vært gøy å visst hva det var eksakt som skapte denne fine balansen for deg. Jeg leste at ved måling av jerninnholdet i blodet ved en infeksjon er det lavere enn ellers, og noen er kanskje mer infisert ved høykarbo?

Charlott 09-02-12 16:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1299386)
Takk, interessant:) hadde vært gøy å visst hva det var eksakt som skapte denne fine balansen for deg. Jeg leste at ved måling av jerninnholdet i blodet ved en infeksjon er det lavere enn ellers, og noen er kanskje mer infisert ved høykarbo?

Tja, til tross for diagnoser som tilsier dårligere immunforsvar, har jeg et immunforsvar som står i mot det meste :D Uhyre sjeldent syk utover diagnosene.

Vet ikke om det kan ha en sammenheng med mindre smerter i kroppen, og dermed mindre stress generellt?
Eller at kroppen nå får så mye ren mat at den faktisk klarer å nyttegjøre seg av det den får?
En generellt friskere kropp med mer aktivitet og ren mat tilsier bedre opptak?

Yrla 09-02-12 16:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1299398)
Tja, til tross for diagnoser som tilsier dårligere immunforsvar, har jeg et immunforsvar som står i mot det meste :D Uhyre sjeldent syk utover diagnosene.

Vet ikke om det kan ha en sammenheng med mindre smerter i kroppen, og dermed mindre stress generellt?
Eller at kroppen nå får så mye ren mat at den faktisk klarer å nyttegjøre seg av det den får?
En generellt friskere kropp med mer aktivitet og ren mat tilsier bedre opptak?

Ja, mindre avfallsstoffer pga høykarbo,ja.

Dietta 10-02-12 00:49

Så flott Charlott :D:D:D

senka 10-02-12 00:56

Gratulerer,så flott :)

Charlott 10-02-12 11:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1299731)
Så flott Charlott :D:D:D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1299737)
Gratulerer,så flott :)

Tuuuusen takk! :D

Er så deilig å ha en lege som virkelig følger opp og er rå til å gi tilbakemeldinger!

Miominmarte00 19-03-12 21:11

Gratulerer :D Uansett hva du gjør, så er det visst riktig :)

Charlott 19-03-12 22:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Miominmarte00 (Innlegg 1318071)
Gratulerer :D Uansett hva du gjør, så er det visst riktig :)

Takk takk :D

Bamsedusken789 22-03-12 21:00

Gratulerer gratulerer :D

LIBBA 22-03-12 22:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1299261)

Høres jo helt supert ut :)
Gratulerer masse :heia:

Charlott 23-03-12 13:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bamsedusken789 (Innlegg 1319644)
Gratulerer gratulerer :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LIBBA (Innlegg 1319683)
Høres jo helt supert ut :)
Gratulerer masse :heia:

Tuuusen takk! :love:

Kanutten 23-03-12 17:37

:love: Så godt at det går bedre med deg! :klem:

Charlott 23-03-12 17:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1320001)
:love: Så godt at det går bedre med deg! :klem:

:love:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.