![]() |
Sv: Her får du kjøpt lavkarbovarer
Sitat:
|
Sitat:
|
Har akkurat fått en hyggelig telefon fra FedEx, dvs dama var hyggelig, likte ikke helt beskjeden hun formidlet fra Tollvesenet. Mine varer var stoppet fordi "enkelte produkter inneholdt så mye vitaminer at de var klassifisert som legemidler". Og siden FedEx ikke får vite hvilke produkter det dreide seg om, så blir hele smæla returnert.. Skulle gjerne visst hva det gjaldt, sånn at jeg kan bestille en annen gang, og faktisk FÅ det jeg bestiller. Norge-dusteland, til tider. Aner meg at tollen har trappet opp på kontrollene sine. Mulig at det egentlig er bra for meg, vil jo gjerne vite hva jeg putter i meg, men akkurat nå passet dette maksimalt dårlig.. :p
|
Jeg vet at grensen går på 200kr når man bestiller CD, kosmetikk osv, men på matvarer er det ikke toll på alt. Men hvilken er jeg litt usikker på.
Jeg slapp i hvert fall unna på mine varer - kan ha hvert litt flaks også :) |
Sitat:
|
Ikke et eneste, lite kosttilskudd i min bestilling. To typer proteinpulver (til matlaging), en smoothieblanding, 3 typer krydret ostechips.. TENKTE ikke engang på å sjekke vitaminer! Og gidder ikke sjekke vitamininnholdet i dem før jeg skal bestille neste gang, men da skal det gjøres til gangs! :p
|
Sitat:
|
Tenker tanken, jeg også..
|
Bestilte barer for i underkant av 200 og fikk varene ca 14 dager etterpå uten toll og tull :geip: Det var fra netrition. |
http://www.lowcarbmegastore.com/
Kanskje denne er interessant? Lettere å få inn varer fra England siden det er EU land :ja: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg gir opp netrition. Har bestilt 3 ganger der fra. Alle tre gangene har tollen stoppet den og jeg sitter der og må betale for frakta og ingen varer får.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ikke for å kuppe tråden, men er stevia ulovlig å innføre fra utlandet? Regner nesten med at det er det, men må spørre i tilfelle det bare ikke er lov å selge i norge... (hvertfall til mennesker)
Ellers har de masse forskjellig på www.ebay.com og www.ebay.co.uk der handler jeg MYE |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Når det gjelder gjelder kosttilskudd så må dere huske å sjekke at varene ikke inneholder noe som er ulovlig å importere til Norge. Det er ganske strenge regler for import og man blir straffet i henhold til legemiddelloven - som er ganske streng. |
siden det er snakket mye om mamma lupes tortillas her i denne tråden,
så spør jeg her jeg: Har dere fryst ned tortillaene? og i såtilfelle hvordan? Med bakepapir mellom hver? Jeg bestilte tre pakker nå sammen med noen attkins barer og var ikke klar over at det var så mye som 7 karber pr lompe...det blir litt drøyt for meg som er i ketose så jeg tenkte kansje jeg kunne fryse dem til jeg ikke skal være i ketose lenger... |
Sitat:
|
ok..men da får man vel ikke løs en og en men må tine hele pakken eller?
Bare 3 g karbo??...hmmm...og det er mamma lupes det også?:eek: Mener jeg har lest her på forumet også at det er 7g pr lompe også jeg... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Her har de tatt inn dreamfieldspasta og atkins-sjokolader: http://www.kinsarvik.no/ Endelig en norsk nettbutikk for oss utenlandsskremte;)
Jeg har akkurat bestilt noen sjoklader og 5 pakker med pasta. |
Der var jo et utrolig godt utvalg av atkins barer :)
|
Sitat:
Er dette en pasta man trygt kan spise til middag?? Hver dag? Jeg levde på pasta før jeg begynte med lavkarbo ;) |
Sitat:
Forøvrig er det en liten huskeregel at det man sliter mest med å kutte ut er som regel det man mest trenger å kutte... ;) |
De Atkins-sjokoladene til kinsarvik er DYRE! :eek: Men, de skal vel tjene penger de også...
Men man sparer en god del på å bestille fra USA. Kokossjokoladen til Atkins (som smaker som Bounty) koster 18,80 kroner pr. stk MED porto når man kjøper fra netrition.com. (Ved bestilling av en 5-pk). Hos kinsarvik koster de 25 kroner pr. stk., og det er FØR porto... |
Sitat:
Da blir det tortilla på mor neste gang vi har taco:D fryser de ned med matpapir mellom så jg kan ta bare en jeg også:) tusen takk for tips og hjelp:p |
Sitat:
Ja, kommer nok ikke til å spise hver dag akkurat ;) Men har såå lyst på pasta :) |
hva er næringsinnholdet i denne pastaen? finner ikke det på sida der! Sikkert kjekt å ha i hus om en har valdig lyst på en pastarett av og til...
|
http://www6.netrition.com/dreamfield....html#NUTFACTS
Det står nutritionfacts på siden der. Linken over viser næringsinnhold :D |
Så denne pastaen er OK å spise for oss på lavkarbo??
Vil ikke få for store forhåpninger her ;) |
Ja såvidt jeg kan lese så kan vi det...skal jo trekke fra fiber her..:ja: |
Sitat:
Er det noen av de ferdiglagde pastasausene som er karbovennlige? Er mange gode :) |
Sånne posesauser er det en del karber i. Vet ikke hva det er i glassene, du må nesten titte bakpå. Ellers lager man jo god saus selv med knuste tomater på boks, litt tomatpure, stekt bacon, salt pepper og frisk basilikum :sikle: Ha i litt stevia eller annet søtsoff.. Veldig fort gjort og gøtt :ja: |
Jeg kjøpte varer fra Netrition.com for mange uker siden. Først så ble varene mine feilsendt til en fyr i England!!! Mannen var så snill og sendte meg en mail der han gå beskjed om at han hadde fått varene. Netrition lovet så å sende varene på nytt, men nå begynner det å ta veeeeeldig lang tid. Mistenker at de har blitt stoppet i tollen:eek:
Hvor lenge måtte dere vente på varene Netrition? Hilsen snart- MiniMe:) |
Mellom to og tre uker tok det for meg. Mine har aldri blitt stoppet i tollen. Men jeg har bare bestilt mama lupes lomper, pasta og sånne Atkinsbarer... |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05. |