![]() |
Sv: Svineinfluensa (lage undersøkelse av lavkarbere?)
Det er er jo ørt og fjørti bivirkninger på de fleste medisinene. Det er bare å lese i Felleskatalogen. En kan bli mørkeredd av mindre.
MIN bivirkning var at smaks og luktesansen gikk ad undas et par dager. Jeg hadde ikke smakssans i det hele tatt, men hadde en uuutmerket luktesans..:p |
Jeg la til en poll jeg.
|
Jeg tok den på mandag og fikk en reaksjon timer etter, influensalignende. Men det var over etter dagen etter.
|
Da tallet på 35 alvorlige bivirkninger av vaksina kom ut i media, så ble det sagt at det var 700 000 vaksinerte. Litt lenger opp i tråden blir det sagt at det antas at det er rundt 6-700 000 personer som har hatt svineinfluensaen, og at det er 17 personer som har dødd av det. Noe som skurrer da... Det er jo tydelig bevis på at det er farligere å ta vaksina enn å gjennomgå influensaen!:eek:
Og på radioen ble det sagt at alvorlige bivirkninger ble regnet som død, nevrologiske forstyrrelser som tap eller nedsatt funksjonsevne, og andre alvorlige sykdommer... Her om dagen kom det fram at det i Hedmark og Oppland har vært 1000 personer som har vært forsøkskaniner for svineinfluensavaksina. Dette har visst vært på oppdrag fra legemiddelfirmaet GSK, og det har pågått i hele 5 år! :eek: Det ble sagt at ingen av de 1000 som var med i forsøket fikk alvorlige bivirkninger, men det ble ikke sagt hvilke type mennesker som var med eller hvor mange av de 1000 det var som faktisk fikk den ekte vaksina... Ikke så mye å stole på da, med andre ord... Og nå skal Norge (selvfølgelig) være de første ut (i et nytt oppdrag fra GSK) til å bruke 60 spedbarn som forsøkskaniner!!!:eek: Aldri i livet om de hadde fått satt den vaksina i mine unger! |
Jeg er vaksinert og ble smittet likevel, og det er mange år siden jeg har følt meg sååå syk og dårlig som jeg har vært denne uka. Helt jævlig!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har også hatt sår hals, vondt i nakke og hode, veldig tett, noe slapp, men ingen feber. Klarte meg bra med Paracet og nesespray. Fikk også beskjed av lege om å holde meg hjemme fordi det mest sannsynlig var svineinfluensa, siden min datter også hadde hatt noe lignende.
Jeg tenkte også at hva om det ikke var svineinfluensa jeg hadde hatt, og jeg da får det senere. Men det er jo myndighetene som har bestemt at det skal være slik...Det fikk jeg også beskjed om på legekontoret. Har man vært i kontakt med lege, så må man bare følge det som blir sagt. Litt merkelig å bare kunne få stilt en diagnose via telefonen... og at man ikke får teste seg. Går over stokk og stein det her med sivneinfluensaen - og det er rett og slett farlig! :eek: |
Så enkelt kan det gjøres... : Tamiflu-pakningene som nå selges fritt over disk i norske apotek, er i ferd med å gå ut på dato. Derfor har myndighetene bestemt å forlenge holdbarhetstiden med to år.
http://www.vg.no/helse/svineinfluens...p?artid=594289 |
I uåpnet pakning har de fleste medisiner(tabletter) ubegrenset holdbarhetstid om de er oppbevart riktig!
Spurte legen min en gang og han fortalte at da han som ung lege hadde militærtjeneste, fikk de bare medisiner som ikke lengre kunne selges på apotekene! Dersom konsistens og farge ikke har endret seg, er det ikke noe problem å bruke pille som har gått ut på dato! |
Sitat:
|
Direktør i Folkehelseinstituttet, Steine Larsen, sier på nettet at det er med tanke på denne situasjonen nå (at viruset har mutert) at det er innkjøpt vaksine for hele befolkningen. :confused:
Så altså; i juni/juli 2008 visste Jens Stoltenberg at det høsten 2009 skulle komme et svineinfluensavirus som skulle ramme hele befolkningen, og han visste også at det skulle mutere??? HALLO! Mannen har skjulte evner, han er jo synsk!:eek: Og på TV2 nyhetene i kveld sies det at de regner med at det nye viruset ikke er spredd blant befolkningen, fordi det ikke smitter mellom mennesker...:confused: Men de oppfordrer til å ta Tamiflu og vaksine, for dette skal også virke på det nye viruset som da altså ikke er ute blant befolkningen, og som ikke sprer seg mellom mennesker...:eek: Blir verre og verre det her, bare motsigelser... |
Sitat fra daglbadet:
" Vi har nå vaksinert nær én million nordmenn, og til sammen er det meldt om totalt åtte dødsfall og seks spontanaborter i etterkant av vaksineringen, sier avdelingsoverlege Steinar Madsen i Statens legemiddelverk til Dagbladet. Alle de døde hadde ulike underliggende sykdomstilstander før de ble vaksinert forteller Madsen, og sier at de derfor er ganske sikre på at dødsfallene ikke har noe med vaksinen å gjøre" http://www.dagbladet.no/2009/11/20/n...uensa/9137500/ Alle som har dødd av influensaen untatt to hadde også underliggense sykdommer/var i en risikogruppe. Da kan man jo si at de ikke har dødd av influensaen da? :confused: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51. |