Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28635)

catzie 07-10-09 14:37

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Det med eggløsning har heg aldri hørt om, så jeg vet ikke hvordan det er med meg der.

Jeg sier jeg ikke spiser sukker, det er tydeligvis så vanlig nå at folk løfter ikke øyebrynet en gang når jeg svarer, bare byr videre :D

Vatti 07-10-09 16:15

To dager til veiedag, folkens!! *hisser-opp-stemningen*

Har funnet en ideell lunsj for meg: skinkebiter, osteterninger, oppskäret agurk, en däsj seterrömme, mix mix mix og spis. Veldig friskt og godt og mettende.

Sliter litt med frokost. Orker ikke egg og bacon sä tidlig. Hva spiser dere til frokost?

Kitt 07-10-09 16:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elin (Innlegg 779785)

Har funnet en ideell lunsj for meg: skinkebiter, osteterninger, oppskäret agurk, en däsj seterrömme, mix mix mix og spis. Veldig friskt og godt og mettende.

Sliter litt med frokost. Orker ikke egg og bacon sä tidlig. Hva spiser dere til frokost?

Goood lunsj!:sikle:

Til frokost blir det som regel osteknekkis med meierismør og laks/hvitløkspate/ost/skinke.

Her er fin tråd med frokost- forslag!:D

a_nette 07-10-09 20:26

Sitat:

Hei... Er ganske ny her... Å jeg skjønner nesten ingenting, hehe :o)
Jeg vil gjerne gå ned 10 kg til jul... Men hvordan kan jeg komme meg inn i gjengen her? :o)

malleleo 07-10-09 20:37

vellkommen!
det skal være en veietråd for 10 kg ned til jul her!
bare skriv målene dine på samme måte som vi andre har gjort d :) så blir du med!:D

malleleo 07-10-09 20:38

her er tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28578

Rottis 07-10-09 20:43

Herlig! Etter noen dager med sykdom ble det lavkarbolasagne med litt grønn salat til middag. Deilig å fortsatt være mett! Gleder meg allerede til i morgen.

catzie 07-10-09 21:05

Sitat:

Nå har jeg lest så mange steder her inne på forumet at på lavkarbo spiser man når man er sulten, (Ikke som når man teller kalorier hvor det er veldig viktig med frokost for å få i gang forbrenningen!) altså må du ikke spise frokost dersom du ikke orker det. Drikk masse vann istedet så spiser du når sulten tar deg ;). Jeg hiver ofte bare i meg noen skinkebiter.

catzie 07-10-09 21:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 779788)
Til frokost blir det som regel osteknekkis med meierismør og laks/hvitløkspate/ost/skinke.

Jeg må le, det er fortsatt vanskelig å tro at man virkelig kan spise dette uten å "bli feit :D" Høres nydelig ut forresten!!!

Jeg laget osteknekkiser av mager hvisost i dag, ble godt det og, ikke noe fettsøl som rant, tok krydder på før jeg hadde dem i microen. Men, de blir vel for lite fett i til denne dietten :rolleyes:

Jaaa to dager til veiing, kjempespent. Kommer til å bli så skuffet om jeg ikke har gått ned mye, er jo kjempeflink omjeg skal si det selv! :p

Christina79 07-10-09 22:08

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravleträd

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jvb (Innlegg 779546)
Skjær kyllingfilet på langs i 2cm tjukke strimler, stek til lett gjennomstekt. Rull en baconstripe rundt fra bunn til topp (sånn som de gjør m baconpølser på Shell vettu'). Stek til bacon er ferdig. Hiv på en stor skvett fløte og la det koke opp til alt er passe kremet. Pakk inn i matpapir/boks m mellomleggspapir.

Når du varmer dette i microen på jobb så kan du være sikker på at de andre ikke har så lyst på frukt og nøtter lenger :)

Mmmm... det høres godt ut:) Skal teste det en dag. Jeg spiser veldig lite kh, så gjør nok ikke noe at jeg spiser noen få paranøtter på jobb. Jeg må jo prøve å holde 15 kh. Utregningen på diett.no er kjempebra!!

Til helgen skal jeg til kaker i et bryllup, gruer meg allerede.. Kan jo ikke spise noe, det ser jo dumt ut.. Er det noen kaker som er "mye" sunnere enn andre (bortsett fra lavkarbo kaker da)? Hvor mange gr kh er det egentlig i ett lite stykke m. f.eks eplekake?? Skal forresten lage CC kake en dag, laget en som står i Grete Roede boka for noen år siden, den var ikke så verst den heller;-)

Carisma 07-10-09 22:33

Hvis jeg skulle valgt en høykarbokake å skeie ut litt med ville jeg valgt en med nøtter eller lignende fremfor en med epler og masse hvetemel. Krem og noen bær er også fint om det finnes.

Christina79 07-10-09 22:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 779948)
Hvis jeg skulle valgt en høykarbokake å skeie ut litt med ville jeg valgt en med nøtter eller lignende fremfor en med epler og masse hvetemel. Krem og noen bær er også fint om det finnes.

Ja, det var lurt. Jeg mååå jo ikke spise hele bunnen heller da om det er bløtekake. Håper brudeparet har med bikkja si på kake:rolleyes: Skal nok greie meg på et hvis, er ikke bekymret over at jeg får sug. Er ikke kakemons (bare sjokomons), fant forresten lavkarbo sjokolade på Smart Club, kun 6,1 kh på en porson med fire biter... vet ikke hvordan den smaker altså - den ligger trygt i kjøleskapet:)

Gladlaksen 08-10-09 13:24

Hei alle flinkiser :)

Er det mulig for meg å joine denne "gruppen"? Prøvde meg på lavkarbo i fjor høst, men etter jul ble jeg "fanget" i karbojungelen igjen...Så på tirsdag begynte jeg med ketogent kosthold igjen..For å komme igang har jeg kjøpt en ketogen startdiett hos Foseid, og maten har hittil smakt godt. Så er spent på om det gir noen resultater...merker i hvertfall den hodepinen det er snakk om når man er på vei inn i ketose. :D

Ha en fortsatt suuper dag :) Stå på!

a_nette 08-10-09 17:52

Hvor skal jeg skrive dette da? Og hvor får jeg lagt til den tickerfactory greia? (føler meg dum nå, men)

Vatti 08-10-09 20:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gladlaksen (Innlegg 780201)
Hei alle flinkiser :)

Er det mulig for meg å joine denne "gruppen"? Prøvde meg på lavkarbo i fjor høst, men etter jul ble jeg "fanget" i karbojungelen igjen...Så på tirsdag begynte jeg med ketogent kosthold igjen..For å komme igang har jeg kjøpt en ketogen startdiett hos Foseid, og maten har hittil smakt godt. Så er spent på om det gir noen resultater...merker i hvertfall den hodepinen det er snakk om når man er på vei inn i ketose. :D

Ha en fortsatt suuper dag :) Stå på!

Selvsagt får du være med!!!

Hva mener du med "ketogen startdiett hos Foseid"?

Vatti 08-10-09 20:22

I morgen er det forresten veiedag igjen. Må si at jeg gruer meg litt, men dersom jeg ikke har gått ned noe særlig så er det jo "bare" å legge seg i selen.

Heter det det? Å legge seg i selen? Ble plutselig usikker...

Krizzi 08-10-09 21:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av a_nette (Innlegg 780292)
Og hvor får jeg lagt til den tickerfactory greia?

hei og velkommen:)

her fikk jeg selv råd om å slå opp, og fikk det til ;)
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879

Lurer* 08-10-09 21:25

God kveld jenter!

Kampen mot dårlig samvittighet denne uken. Jeg svømmer egentlig hver onsdag, men jeg kom meg ikke avgårde i går, og hadde bestemt meg å komme meg avgårde i dag, men det gang ei. Men jeg SKAL dra til onsdag igjen, om jeg ikke kommer meg avgårde før.

Nå er det vel snart veie dag i gjen, blir spennede å se hvordan denne uka har gått.

Charlott 08-10-09 21:29

På grunn av totalt magekaos har jeg gått over til noe mer Lindbergish for å se om det kan rette opp den gale magen. Noget tvilende til om vekta fortsetter nedover, men henger med og krysser fingrene ;)

Anom 09-10-09 12:19

Her var tråden ja. :knegg:

Nå er jeg så godt som sikker, tomat, det er en stopper for meg. http://213.174.153.60/TsrrK1J.gif

catzie 09-10-09 13:35

Tickeren min teller kun hele kilo ser jeg, det er jo litt kjedelig da, men det får bare være.
Nedgang heldigvis. Skulle bare mangle, hadde jeg bare beveget meg litt også nå (trent menes med det) så hadde det sikkert gått enda fortere nedover. Vel, for fort er uansett ikke bra...

Tvi tvi til resten av dere!!!!!

Carisma 09-10-09 13:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av catzie (Innlegg 780597)
Tickeren min teller kun hele kilo ser jeg

Du må bruke punktum og ikke komma når du skriver inn vekten. Siden er amerikansk.... :rolleyes:

Gladlaksen 09-10-09 14:35

Så bra at jeg får være med her :p Hjelper masse på motivasjonen... Ketogen startdiett ala Foseid er en 14 dagers meny med "ferdigmat" jeg har bestillt på spisdegslank.no. Mest fordi jeg er i en travel livssituasjon for tiden. Planen er jo å lage måltider selv, men må bare komme meg godt inn i opplegget først...og få litt bedre tid. Nå, etter 4 dager merker jeg i hvertfall at jeg ikke er like sulten som de første par dagene og i går var ketostixen også lilla...ikke mørk, men lilla ;) Hvordan er det med trening, hvilke treningvarianter anbefales? Er medlem på Elixia og der er det jo plenty å ta av...

Kitt 09-10-09 14:39

Grattis med lilla stiks!:D
Utslag er utslag og er den for mørk, kan det bety at du drikker for lite!:eek:

Angående trening, tror jeg det viktigste rett og slett er å finne noe man trives med og klarer holde på med over tid!:rolleyes:;)

Gladlaksen 09-10-09 14:52

Takk for det :)
Heller nedpå med vann, så tror ikke det er noen fare for å være uttørket..hehe.
Da er det bare å fortsette med trening som jeg alltid har gjort da:) Det stod på inoskrivet i dietten at man skulle unngå trening den første uken, pga inngangen i ketosen og ubehaget det kunne føre med seg. Men nå er formen tipptopp uten hodepine:p
Stååå på!!!

catzie 09-10-09 18:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 780598)
Du må bruke punktum og ikke komma når du skriver inn vekten. Siden er amerikansk.... :rolleyes:

Ha ha:p, takk skal du ha!!!!!

drcrunch 10-10-09 00:58

Jeg håper det er lov å hive seg på her, begynte dietten denne uken, og har klart fem dager nå, og føler det har gått kjempegreit. Foreløpig bare 10mg/100ml ketoner, og vet ikke helt hvordan jeg skal klare å spise mer fett, men skal prøve :o Skal sies at jeg ikke har kjempeproblemer med å droppe brød og pasta grunnet glutenallergi, og frukt allergien min gjør det lett å droppe det, men fast food og iskrem er litt verre :/
Målet mitt er som gruppe navnet, 10 kg til jul, og 15 til sommeren, delmål 5 kg til 11 november når jeg får besøk av mamma, hadde vært kos å vise henne at jeg klarer det:) Største problemet nå er å jogge, hatt noen fine hodepiner idag og igår, og til tross for at jeg alltid har løpt mye, er det hardt på denne kuren. Men litt motgang skal man vel ha!

Charlott 10-10-09 08:37

Velkommen og lykke til ! :D

Kitt 10-10-09 09:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av drcrunch (Innlegg 780875)
Foreløpig bare 10mg/100ml ketoner,

Utslag er utslag!:D
Den mørkeste fargen er ikke noe å hige etter, kan indikere at man drikker for lite!:eek:

Lykke til!:heia:

Krizzi 10-10-09 10:00

Kan noen hjelpe meg med følgende spr.
Hvorfor er det viktig å få i seg ett viss antall karbohydrater for å gå ned i vekt?
Er ikke det å være i ketose et signal på at man gjør ting rett, hvis ikke hva er poenget med å bruke Ketostix ? (foruten å sjekke at vi drikker nok væske)

Alyssa 10-10-09 10:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Krizzi (Innlegg 780951)
Hvorfor er det viktig å få i seg ett viss antall karbohydrater for å gå ned i vekt?
Er ikke det å være i ketose et signal på at man gjør ting rett, hvis ikke hva er poenget med å bruke Ketostix ? (foruten å sjekke at vi drikker nok væske)

Det med antall karbohydrater er veldig individuelt, 15 - 20 g. om dagen er jo det som anbefales på ketolysekuren feks, men noen må gå høyere, andre lavere. Man må bare prøve seg fram.

Kitt 10-10-09 16:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Krizzi (Innlegg 780951)

Det er ikke nødvendigvis pga vektnedgang man skal ha i seg så og så mye karber. Vi trenger de vitaminene og mineralene man i tillegg får fra grønnsakene!
Noen trenger også karber for at kroppen ikke skal gå på sparebluss. Jeg går ikke ned i vekt under 20 karber. Mellom 20 og 30 passer for meg!

Man kan fint være i ketose uten å gå ned i vekt!:eek:

Krizzi 10-10-09 17:01

Takk for svar.
Nødvendigheten av karbohydrater er jo logisk sånn du forklarer det . takk takk.

Men jeg trodde det var et poeng å komme i ketose for å gå ned i vekt, men slik er det altså ikke ?? Er det da slik at vi først skal følge oppskriften til punkt å prikke, og så eventuelt regulere antall karb. opp eller ned for å finne det som passer best for den enkelte ?

Kitt 10-10-09 18:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Krizzi (Innlegg 781098)
Men jeg trodde det var et poeng å komme i ketose for å gå ned i vekt, men slik er det altså ikke ?? Er det da slik at vi først skal følge oppskriften til punkt å prikke, og så eventuelt regulere antall karb. opp eller ned for å finne det som passer best for den enkelte ?

Det hjelper veldig på vekttapet å være i ketose, men karbohydrat- grensene er induviduelle og mange går jo ned masse på lavkarbo uten å være i ketose i det hele tatt!
Dersom man går ned i greit tempo, er det jo ikke noe problem, men stopper vekten opp, er antall karber noe man må se på!

Jeg gikk ikke noe ned da jeg var kjempestreng på karbene, lettet litt på regimet og gikk plutselig ned, sakte, men sikkert!
For meg er ikke lavkarbo/ketolyse en slankekur(selv om jeg virkelig trenger det også!), men en livsstilsendring. Har allerede dia2 og håper å holde den i sjakk med lavkarbo og piller så lenge som mulig så jeg slipper alt trøblet med insulinsprøyter!

Krizzi 10-10-09 18:59

Takk Kitt,for at du tar deg tid og forklare. Nå skjønner jeg også dette med ketose mye bedre :) Fint for oss som er ny her å få svar på alle våre spr, igjen takk og takk :)

Kitt 10-10-09 19:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Krizzi (Innlegg 781182)
Takk Kitt,for at du tar deg tid og forklare. Nå skjønner jeg også dette med ketose mye bedre :) Fint for oss som er ny her å få svar på alle våre spr, igjen takk og takk :)

Bare hyggelig!:klem:
Vi har alle vært nye og hatt tusenvis av spørsmål!;)

Anom 10-10-09 22:49

Har jeg telt rett nå, så er vi faktisk 35 stk som er med på "10 kilo ned til jul":D

Charlott 10-10-09 22:51

35 optimister ? Slett ikke dårlig :D

Christina79 10-10-09 23:28

Jeg vil bare si at det er utrolig motiverende med dette forumet. Gleder meg til å lese her hver dag, alle er så positive :) Når jeg forteller venner og kollegaer at jeg ikke spiser karbohydrater i en periode, får jeg masse kritikk. Spesielt fra en god venninne fra barndommen. Blir skuffa over folk rundt meg som kritiserer før de vet hva ketose er:confused: Er det flere som møter slik motstand?

Jeg hadde håpet at jeg kunne få litt mer støtte når jeg skal ned i vekt. Genetisk så nyttegjør nok ikke farssiden av slekta mi kh like godt som andre. Så når tynne venninner begynner å lekse om at det er bare å ha et sunt norsk kosthold. JA, det er vel det. Men jeg kan ikke spise vanlig mengder brød. Legger på meg. Jeg har spist sunt med litt godis i helgene og gått opp 10 kg på et år. Så hvis noe skal funke så må det være ketolyse. Jeg har troa på dette så da blir det så frusterende med kritikk fra personer som står meg nær. Jeg orker ikke å gå gjennom en GR-kur til, var så sulten hele tiden - men gikk jo ned. Så får meg tror jeg lavkarbo er tingen:)

Kitt 10-10-09 23:45

Desverre er det mange her som opplever en god del pepper fra omgivelsene!:eek::nedfor:
Det er liksom greit om man har cøliaki eller en eller annen allergi, men folk har vanskelig for å godta at noen rett og slett har veldig lav toleranse for karbohydrater!

Ja, dette forumet er godt å ha!:)
Faren for å bli hekta er stor, men bedre det enn mye annet!:D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.