![]() |
Sv: Hvorfor sprekker man?
Sitat:
Noen mener jeg kan skru løs tastaturet fra lapperten og skylle det, men jeg vet ikke. Knappene går helt fint å trykke på, jeg tror de bare har ''mista kontakten'', liksom. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Dell kom med et rivende godt tilbud til meg, enten bytter de tastaturet mitt for to og halvt tusen, eller så gjør jeg det på eget ansvar for åttehundre spenn. Haha, dårlige greier. Så jeg lurer på å spore opp en sjappe som selger brukt, ettersom Dell-pc-er er såpass utbredt, så må det vel ligge en gammel Dell Inspiron 1501 et eller annet sted med et velfungerende tastatur ... Sorry nå kupper jeg hele tråden her. ... :o |
Du kan jo koble til et eksternt tastatur (trådløst eller vanlig med USB-kabel). Selvsagt litt knotete når du først har en laptop, men det er vel den billigste løsningen, vil jeg tro... :)
|
Sitat:
http://support.dell.com/support/edoc....htm#wp1129533 deretter http://support.dell.com/support/edoc...n/keyboard.htm Eneste du kan gjøre feil er ikke å sette flatkabelen (nr 3 på bilde) ordentlig på plass, eller miste kaffe oppi mens du holder på - så du må bytte hovedkort også :) Edit: du kan ta ut tastaturet og prøve varianten med vask i varmt vann før du bestiller nytt. (Men om det blir helt dødt må du jo vente en stund på Dell før du får nytt så kanskje ikke verdt å prøve) |
Photo: Dell er flinke til å guide deg over telefon. Jeg har bytta grafikkort selv, uten å egentlig vite frem og tilbake på en PC.
Er forøvrig enig med deg angående sprekk. Det var vel derfor jeg lurte i utgangspunktet, fordi på meg virker det som om faren for noe sånt er veldig lav så lenge man følger denne kuren... Men ser jo at man kan komme inn i en ond spiral hvor man åpner for litt, og så gradvis mister taket. Har hatt en del samtaler med familie og nære venner nå, som har problemer med å skjønne at jeg faktisk ikek har lyst på noe søtt, og at jeg ikke synes synd på meg selv hvis de koser seg med sjokolade foran meg. For min egen del tror jeg godt planlagte "småpauser" må være løsningen. At jeg vet med meg selv at nå er det (feks) jul og da kan jeg spise den smultringen med god samvittighet, for over i morgen er det tilbake til gode vaner og ketomat. Må nevnes at dette enn så lenge er teoretisk :P Men jeg merker nå at jeg trives bedre og bedre med lavkarbomaten, kroppen trives og jeg er en mer behagelig person å være rundt. |
Sitat:
Sitat:
Uansett, nå har jeg jo mulighet for å sjekke om det er noe annet feil, og eventuelt få vaska tastaturet, så tusen takk for linkene, jvb! |
Sitat:
|
Sitat:
Må også nevne et annet vennepar, som sist vi dukket opp på besøk disket opp med grønnsaksfat og oppskåren frukt, fordi vi hadde snakket om det evinnelige snop-maset bare man skulle ha noen på besøk. De ble litt lange i fleisen da vi ikke kunne spise frukten heller :P |
Sitat:
|
Sitat:
Og ingen av mine venner pleier å servere noe til kaffen, det er kanskje en generasjonsgreie og/eller at de fleste av mine venner er enten noe uetablerte eller temmelig casual, det er i grunn veldig greit. Da er det heller ingen som forventer det av meg. Sitat:
Hva slags rengjøringsmiddel foreslås? :o |
Sitat:
|
Sitat:
Oi, et par dager, spørs om jeg klarer det, hehe. Men jeg kan kanskje legge den på badegulvet hvor det er varmefliser, og gå over den med hårføneren på lunk :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09. |