Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Den store hårtråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28025)

Abbe 10-09-09 18:36

Sv: Etterbehandling av avfarget hår

Syns det ble stilig med oransje også jeg! :D Hadde omtrent den fargen våren 2001, så veldig bra ut når jeg ellers kledde meg i knall rosa gensere og selebukse! :D

Photobscura 10-09-09 20:31

Mens jeg nå mere BARE går i svart! Er vel ikke akkurat så fargerik fra før, men jeg tok på meg favorittjakka mi, en hettejakke i velour som er koboltblå, altså mørk men sykt intens farge. Og jeg holdt på å dø når jeg så meg i speilet! Det var farger som helt vilt prøvde å slå hverandre i hjel!
Så, de ukene inntil jeg får avfarga resten så blir det nok svart svart svart! Men det er 80 prosent av klesskapet mitt.
Nå går vel ikke jeg av veien for å se "gæren" eller "sprek" ut :p, så jeg er i grunn glad for at orange-fargen bare er midlertidig, selv om jeg overlever helt greit. Men jeg innser jo at jeg ikke kommer til å beholde helt den mørk og mystisk-looken min med mitt naturlige lyse hår, så da må det nok mer sminke til :lol:

Men, sånn ellers. Kan man kure håret sitt for mye?

Abbe 11-09-09 08:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 768115)
Men, sånn ellers. Kan man kure håret sitt for mye?

Det tar vel bare til seg den mengden det trenger, resten skylles ut igjen?

Photobscura 11-09-09 09:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Abbe (Innlegg 768238)
Det tar vel bare til seg den mengden det trenger, resten skylles ut igjen?

Ah, da så.

Jeg har affal bestilt Redken Cat fra Lookfantastic nå, billig a gitt!

Viclin 11-09-09 09:16

Hehe, jeg fant ut at produktene var billigere fra Lookfantastic, selv med personalrabatten jeg hadde i salong. :p

Carisma 11-09-09 09:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Viclin (Innlegg 768260)
Hehe, jeg fant ut at produktene var billigere fra Lookfantastic, selv med personalrabatten jeg hadde i salong. :p

Gamle-frisøren min ble uvenner med leverandøren sin etter at jeg tipset han om hvor blillig ting var på lookfantastic i forhold til i salonger... Da fikk han endelig noe å slå i bordet med til grossistene :D

Viclin 11-09-09 09:30

Ja, salongene tjener jo også sitt, men det er nok ikke de som får den største delen av potten antar jeg. Er nok mange ledd som gjør sluttsummen dyr.

xtra 11-09-09 10:11

Hvis man bestiller hårprodukter (eller andre produkter forsåvidt) på feelunique.com får man det jevnt over enda en del billigere. Og stor fordel: Frakt er inkludert i prisen!

Eneste ulempe jeg har funnet er at feelunique ikke sender spraybokser i posten, som hårspray f eks. Det gjør lookfantastic.

medas 11-09-09 11:09

EN BLOND PHOTO???? Hehe, du er en av de heldige som kler både mørkt og lyst du da. Blir artig å se deg lys.( ser deg jo forsovidt lys på bilde) Tør ikke tenke på hvordan min hårfarve har blitt etter hårfarving i 16 år, :lol: Men nå er jeg naturlig veldig mørk da

Photobscura 11-09-09 11:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av medas (Innlegg 768354)
EN BLOND PHOTO???? Hehe, du er en av de heldige som kler både mørkt og lyst du da. Blir artig å se deg lys.( ser deg jo forsovidt lys på bilde) Tør ikke tenke på hvordan min hårfarve har blitt etter hårfarving i 16 år, :lol: Men nå er jeg naturlig veldig mørk da

Hoho, ja, kan du tenke deg? Har ikke vært blond på tretten år, men nå vokser håret mitt i rasertempo, og over halvparten av håret mitt var bare farga etterveksten på, da jeg slutta med henna og begynte å farge håret hos frisør i mai :)
Nå ler jeg fortsatt litt av meg selv hver gang jeg ser meg i speilet, hehe. Men jeg er nok ikke helt blond til treffet, skal ikke avfarge igjen før i oktober antar jeg!
Skulle gjerne vært naturlig mørk jeg, men heldgivs må man ikke kle seg i rosa joggedress, bruke spraytan, gå i gullsko og ha en bag full av små hunder når man er blond :p
Kommer nok til å fortsatt være hun svartkledde med litt for mye sminke :p

Carisma 11-09-09 11:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 768359)
heldgivs må man ikke kle seg i rosa joggedress, bruke spraytan, gå i gullsko og ha en bag full av små hunder når man er blond :p

Bare vent, det kommer kasta på deg over natta :ja: Snart begynner du å kle katten i små skjerf og naglebelter og drasse han med i veska på cafe :lol:

Photobscura 11-09-09 11:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 768365)
Bare vent, det kommer kasta på deg over natta :ja: Snart begynner du å kle katten i små skjerf og naglebelter og drasse han med i veska på cafe :lol:

Hahaha, herregud, stakkars katt!
Jeg har faktisk et tannblekesett som jeg har brukt litt av liggende, i tillegg til at jeg fikk skikkelig lyst på en pudderfarget kjole her om dagen, så faenskapet har alt begynt :p

Photobscura 11-09-09 11:26

Men dere blondiner, hvilken av følgende sølv/lilla-shampooer er best av Matrix, Joico og L'oreal sin?
Og hva er forskjell på lilla og blå shampoo?

NinaOp 11-09-09 13:25

Det kan jeg som er frisør svare på:)
Blå og lilla shampoo er det samme, den kan også hete silver shampoo. Vet at Loreal sin er god, også System Professional har en som heter Silver ett-ellr-annet, den er kjempebra!

Photobscura 11-09-09 13:57

Takk for opplysningen! :)

medas 11-09-09 20:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 768359)
Skulle gjerne vært naturlig mørk jeg, men heldgivs må man ikke kle seg i rosa joggedress, bruke spraytan, gå i gullsko og ha en bag full av små hunder når man er blond :p
Kommer nok til å fortsatt være hun svartkledde med litt for mye sminke :p

:lol::lol::lol: Nei, enda godt at stilen ikke følger hårfarven!

Abbe 11-09-09 23:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 768370)
Men dere blondiner, hvilken av følgende sølv/lilla-shampooer er best av Matrix, Joico og L'oreal sin?
Og hva er forskjell på lilla og blå shampoo?

Har bare prøvd Loreal sin, og den reagerer jeg på... Håret ble ok, men hårbunnen derimot :eek: så jeg overlever på antiallergishampo og vet ikke om jeg tør prøve flere... Hårkur går ann så lenge jeg ikke har den helt til bunns, men shampo må jo i hårbunnen og jeg reagerer mer på det enn hårkur og balsam!

Photobscura 12-09-09 01:01

Hmm ... Har aldri reagert negativt på shampoo, ikke en gang på den billigste skiten ...

Men det har skjedd noen sprø, men bra ting med håret mitt. F.eks har jeg fått fall! Jeg har ganske pinnrakt hår vanligvis, om jeg får fall, så er det fordi håret ligger mot en genserkant eller skuldrene mine, liksom. Men nå, masse fall! Hurra!
Det blir faktisk fortsatt fett, men det synes ikke :D Og så kjennes det tykkere også, faktisk. Men håret svulmer jo litt opp når det blekes.

Petit Fleur 13-09-09 01:38

Må bare legge til det tipset jeg fikk av frisøren min da jeg skulle avfarge mitt røde hår; ha i olivenolje og sov med det over natten. Billig og veldig bra hårkur. Bare pass på at du har god tid til å dusje dagen etter, for håret blir veldig fett av oljen og det trengs mer enn en shamponering for å få det ut. :)

xtra 13-09-09 09:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Petit Fleur (Innlegg 769136)
ha i olivenolje og sov med det over natten.

Extra virgin da, sikkert? :)

Lurer på om det går an å ta en annen olje enn olivenolje, en som lukter litt mindre? Av og til henger lukt igjen selv om ting tilsynelatende er rene.

Vaselin er i alle fall ikke tingen. Sønnen til en venninne smurte det meste av en boks i håret, og han så ut som en selunge i mange uker.

Photobscura 13-09-09 13:33

Jøss, olivenolje! Interessant. Men hva gjør det med håret? Det er ikke så tørt nemlig, og frisøren min sa at jeg ikke måtte bruke fuktkur, det kunne bli uheldig, bare proteinkur ...
Nå begynner håret mitt å lysne en del, ikke så veldig gulerot lenger, mer sånn skikkelig gullblondt, med litt mer orange tupper. Greit egentlig, lo jo hver gang jeg så meg i speilet :p

Photobscura 15-09-09 09:11

Jeg leter og leter etter et sted på Lookfantastic der jeg kan se hvor langt ordren min har kommet, men finner ikke.
Jeg bestilte den tiende, og håper den kommer snart! Vil kuuuuure håret :p

Carisma 15-09-09 09:23

Du kan sende en mail til de så sporer de den for deg mener jeg å huske.

Photobscura 15-09-09 09:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 770239)
Du kan sende en mail til de så sporer de den for deg mener jeg å huske.

Ah, ok. Men det er fortsatt innenfor de antall dager de sier at den skal være sendt, og da har jeg ikke trukket fra helg, så jeg tror ikke jeg behøver å gå så drastisk til verks ;). Tenkte det var et sporingsnummer, sånn at jeg kunne sjekke selv, bare.

Carisma 15-09-09 09:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 770246)
Tenkte det var et sporingsnummer, sånn at jeg kunne sjekke selv, bare.

Ja, men det funker ikke på posten norge. Og siden det er vanskelig å vite hva de sender med, så er det enkelste å få en sporingslink fra de :)

Photobscura 15-09-09 10:04

Ah, ok. Men jeg stresser ikke. Tenker jeg alltids kan gå innom en frisørshappe og smiske til meg en prøve på en proteinkur, eller no. Skulle liksom gjerne helst ha kura håret mitt i dag ;).

Det tok fire dager før du fikk pakke derfra, Carisma?

Carisma 15-09-09 10:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 770250)
Det tok fire dager før du fikk pakke derfra, Carisma?

Ja, rundt 4 dager. Bortsett fra de 2 gangene jeg sneik meg til å bestille over tollverdien, da ble selvføglig stoppa :D Tok litt over en uke da inkl tollen.

NinaOp 15-09-09 15:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 769227)
Jøss, olivenolje! Interessant. Men hva gjør det med håret? Det er ikke så tørt nemlig, og frisøren min sa at jeg ikke måtte bruke fuktkur, det kunne bli uheldig, bare proteinkur ...
Nå begynner håret mitt å lysne en del, ikke så veldig gulerot lenger, mer sånn skikkelig gullblondt, med litt mer orange tupper. Greit egentlig, lo jo hver gang jeg så meg i speilet :p

Oliven olje har null effekt i håret, annet enn at det blir fett..
For at noe skal kunne ha en pleiende effekt i dybden i håret, må det ha en molekylærvekt på mellom 150 og 300. (størrelsen på molekylet) Vegetabilske proteiner har en molekylærvekt på ca 100 000... Dvs ingenting trekker inn i håret, legger seg bare utenpå.
Du vil kanskje oppnå en kosmetisk effekt, fordi skjell-laget på håret trekker til seg fettet i oljen, men det virker ikke pleiende på ett kjemisk "herpet" hår.No offence Photo!:suss: Alt hår som avfarges, herpes litt.
Proteinhårkur er det eneste som duger,og aller helst Keratinkur. Tilfører du fuktighet, vil håret svekkes ytterligere. Blir som med sement, vann er fukt og sement er protein. Tilfører du for mye vann i blandingen som egentlig mangler sement blir det bare suppe.
Om det gav noen mening..:o

Photobscura 15-09-09 15:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av NinaOp (Innlegg 770386)
Oliven olje har null effekt i håret, annet enn at det blir fett..
For at noe skal kunne ha en pleiende effekt i dybden i håret, må det ha en molekylærvekt på mellom 150 og 300. (størrelsen på molekylet) Vegetabilske proteiner har en molekylærvekt på ca 100 000... Dvs ingenting trekker inn i håret, legger seg bare utenpå.
Du vil kanskje oppnå en kosmetisk effekt, fordi skjell-laget på håret trekker til seg fettet i oljen, men det virker ikke pleiende på ett kjemisk "herpet" hår.No offence Photo!:suss: Alt hår som avfarges, herpes litt.
Proteinhårkur er det eneste som duger,og aller helst Keratinkur. Tilfører du fuktighet, vil håret svekkes ytterligere. Blir som med sement, vann er fukt og sement er protein. Tilfører du for mye vann i blandingen som egentlig mangler sement blir det bare suppe.
Om det gav noen mening..:o

None taken ;). Poenget mitt var vel mer det at jeg var overrasket, for jeg var redd det skulle se ut og føles som høy, om du skjønner ;).
Venter fortsatt på min Redken Cat fra Lookfantastic, som enda ikke har kommet i posten, jeg er litt utålmodig, har vært innom tre frisører og fiska etter prøver, men alle var tomme, og jeg hadde tre kg kattesand i ene hånda, og orka rett og slett ikke å lete mer :p.

Jeg er jo litt redd for å gjøre noe feil, for det du sier om fukt stemmer jo overens med hva frisøren min sa, så jeg tør nesten ikke å vaske håret mitt uten å kure det nå, mens det fortsatt er så nybleka ... :o

Petit Fleur 16-09-09 11:55

Jeg er ingen ekspert, så NinaOp har sikkert rett i at olivenolje kanskje likevel ikke er tingen i denne sammenheng. ;) Men jeg har som sagt brukt det innimellom, og syntes håret ser veldig sunt og fint ut etterpå. Og det er jo kjekt. :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av xtra (Innlegg 769157)
Extra virgin da, sikkert? :)

Extra Virgin, økologisk olivenolje :p

Photobscura 21-09-09 16:38

Hmmm ... Nå ble jeg litt overrasket. Fikk Redken Cat i dag, og den er flytende, og på sprayflaske. Ikke akkurat hva jeg forventet av en hårkur.

Photobscura 07-10-09 20:30

Ja, da har jeg tatt avfarging nummer to! Nå tror jeg at det holder, blondfargen er tilnærmet perfekt, noen runder med sølvshampoo, bare!
Det ble fortsatt litt gul/oransje i tuppene, så frisøren klarte etter mye om og men å overtale meg til å klippe lugg :eek:! Er fortsatt i tilvenningsmodus her, og det første jeg gjorde etter frisørtimen var å løpe på Bar Boca hvor venninna mi jobber og shotte to kruttsterke champagnecocktails :lol:
Jeg fikk masse skryt for kuringa mi forresten, frisøren sa at hun kunne se at jeg hadde tatt det hele på alvor, og at håret mitt både så og føltes veldig bra ut til å ha vært gjennom en sånn tøff behandling som avfarging faktisk er.

Her er bilde:

http://i5.photobucket.com/albums/y19...g?t=1254940207

Kanutten 07-10-09 20:34

Så nyydelig vakker du er! At alt kler den smukke passer tydeligvis på deg. :klem:

Photobscura 07-10-09 20:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 779858)
Så nyydelig vakker du er! At alt kler den smukke passer tydeligvis på deg. :klem:

Tusen takk!!! Nå ble jeg glad! :klem:
Er fortsatt litt skvetten for speilbildet. Selv om jeg har vært ganske lys en stund, så har det vært guloransje, og det er ikke en farge som er kjempeflatterende for det bleke fjeset mitt, så jeg følte jeg kom litt 'hjem' med denne fargen, da jeg fra naturens side er en ganske kjølig blondine ;)

Photobscura 07-10-09 20:39

Og så er øynene mine med ett blåe igjen! Jeg tuller ikke, men så lenge jeg hadde rødt hår så var de grønne!

Karbosara 07-10-09 20:59

Knallfin ble du!

Og fargen var bra til deg...og pannelugg...helt perfekt! Typete!:suss:

Photobscura 07-10-09 21:18

Takk Karbosara! :suss:

Sunfrid 07-10-09 21:23

Slenger meg på. Du blei jo den rypa... :)
Synes sveisen og fargen kledde deg, men skjønner at du bruker litt tid på å bli kjent med speilbildet ditt etter å ha vært rødtopp i mange år :D

Summer 07-10-09 21:39

Så kult sveisen ble, og så fin du er! :love:

Photobscura 07-10-09 21:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sunfrid (Innlegg 779914)
Slenger meg på. Du blei jo den rypa... :)
Synes sveisen og fargen kledde deg, men skjønner at du bruker litt tid på å bli kjent med speilbildet ditt etter å ha vært rødtopp i mange år :D

Haha, takk, den burde kle meg da den sånn ca er min naturlige ;)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Summer (Innlegg 779925)
Så kult sveisen ble, og så fin du er! :love:

Takk takk!
Nå skal det tygges b-vitaminer! Jeg vil ha lenger hår :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.