Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27869)

Viclin 02-09-09 22:45

Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...

Isbergsalat er stort sett bare vann, det er litt mer næring i hjertesalat. :)

Carisma 02-09-09 23:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gladjenta81 (Innlegg 763752)
Antar at jeg putter noe galt oppi den.

Hvis du har mye tomat oppi kan det være en nedgangs-brems. Jeg liker ikke tomat, så jeg kan bare uttale meg om andre :D

Gladjenta81 03-09-09 18:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 763806)
Hvis du har mye tomat oppi kan det være en nedgangs-brems. Jeg liker ikke tomat, så jeg kan bare uttale meg om andre :D

:) Jeg har fra i dag ikke puttet tomat oppi. Skal kutte det ut, for å se om det hjelper. Men hva er def. av mye? Jeg har brukt å ha en tomat oppi. Jeg fikk i et tidligere innlegg vite at det ble for mye når jeg hadde en avocado og en tomat oppi salaten. Jeg er nok ikke så flink til å veie og regne ut karbene alltid. Men jeg vil allikevel si jeg har relativt god oversikt. Til lunsj er det tomat, avocado, isbergssalaten og agurken som har karber i seg. Til middagen er det kun broccolien som har karber i seg, i hvert fall som er å nevne av betydning.

Tidligere bruker 05-09-09 14:59

jeg starta opp i slutten av juli, og de første 4 ukene gikk jeg ikke ned noen ting. mista litt vann i kroppen de første 2-4 dagene, så var det stopp. var i ketose, men rikka meg ikke av flekken.
SÅ hørte jeg om tomater, fant ut at jeg spiste tomat el cherrytomater hver dag i salat, så kutta ut det. Da gikk jeg ned 2 kg på 2 uker;)
MEN når det er sagt, har stått stille etter det nå da, så lurer på what the f... jeg gjør galt:( snart 2 mnd for meg, og nesten ingen nedgang.. :(

trønderjente 06-09-09 00:39

Jeg har heller ikke gått ned mye på 2 uker.. tror jeg skal kutte ut tomaten..og de få bringebærene jeg har spist. Noe annet som dere vet om?

Jeg spiser en av disse hver dag ca...:
frokost: egg og bacon/ omelett/ brødskive m kjøttpålegg
lunsj: rester fra omelett/ salat m diverse/ brødskive
middag: fisk eller kjøtt , stete/kokte eller gratinerte grønnsaker
(noen ganger kan det være at jeg bytter om på lunsj og middag, spørs litt hvordan det er i forhold til jobbing)
kvelds: grønnsaker/ avocado m reker/ ost/ brødskive/ cc m noen bringebær

jeg spiser aldri brødskiver mer enn en gang om dagen, og ikke hver dag.. som regel ei skive, men noen ganger to..

Noen som har tips og forslag??

Carisma 06-09-09 00:41

Hvis dere er usikre på om dere spiser ting som stopper nedgangen, forsøk et par uker med Atkins induksjon. Da fjerner dere de fleste potensielle tingene, og kan gjeninnføre de gradvis etterpå.

Photobscura 06-09-09 10:14

Trønderjente: Hva slags brød er det snakk om?

trønderjente 06-09-09 23:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 765469)
Trønderjente: Hva slags brød er det snakk om?

Det som står på bakemiksen, eller så var det soyaprotein... Brød som er beregnea på ketolyse-kuren..

Fungirl 07-09-09 09:23

Trønderjenta: Selv går eg opp i vekt av brød så det kan være en fordel å kutte det i noen uker og se :)

trønderjente 07-09-09 12:05

Takk! Skal kutte ut brødet fra nå av og se;) Skal oppdatere dere:)

Novisa 08-09-09 10:50

Jeg står like stille, til tross for konstant ketose. Funker visst ikke på meg, dette her.

Fungirl 08-09-09 10:52

Står også stille og det har eg omtrent gjort i 9 mnd :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.