Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   First Price bacon (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27785)

Photobscura 05-09-09 11:09

Sv: First Price bacon

Teflonpanne her også, ikke noe spruting ;)

Gerd 05-09-09 11:11

Eller legg alufolie på et stekebrett, så baconskiver. Og alufolie oppå og stek i stekeovnen på 225 grader.

bumbleroot 06-09-09 15:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 764961)
Mitt bacon spruter adskillig mindre nå når jeg kun bruker teflon panne å steke i. Før stekte jeg i jernpanne....

bruker teflon panne jeg og, men det spruter like herlig for det. Har ikke det problemet med noen andre bacon merker.

SunnhetMedSirrup 06-09-09 15:59

LOKK på panna

SunnhetMedSirrup 07-09-09 07:21

eller hva med dette sunne arnternativet til bacon?

http://www.nortura.no/nyhetsarkiv-20...287-12625.html

les hva det står på linken..

Anom 07-09-09 13:23

Det spruter mer ja. Måtte begynne på min First-prisebacon i dag, da jeg gikk tom for Skogsbacon.
Måtte stå lenger unna komfyren, og tørke veggen bak etterpå. :P

Skogsbacon er bedre..

Anom 20-09-09 12:32

Bør ha skuddsikker vest og vernebriller fant jeg ut i dag. *urk*

gamlasnyeliv 20-09-09 12:55

I Euroshopper sitt Bacon står det ingenting om sukker, men det kan jo selvsagt inneholde det likevel ??

Anom 20-09-09 12:57

Tipper jeg går tilbake til Skogsbacon fra Gilde over helga, det er tykkere.

RosaMilla 22-09-09 23:15

Flott tråd! Var kjempenervøs for at jeg hadde kjøpt helt feil bacon nå. Og er kun på min andre dag på Ketolyse-kuren. Er livredd for å gjøre noe galt, så nå har jeg lest meg snart halv ihjel på siden her. Men fantastisk mange bra tips her må jeg si! :D

:heia:

Kin 22-09-09 23:22

Ups, det har jeg aldri tenkt på å sjekke. Har bare tatt som en selvfølge at bacon er bacon og karbfritt. Men det skal også sies at jeg bruker kun first price og ja den nye pakningen. Har ikke hatt noe problemer med det.

Rin 17-10-09 17:43

Åh, dette var en fin tråd. Bumper borti den fordi jeg så de har tatt inn billige trepakninger first price-bacon på nærmeste Meny, og så kjøpte jeg mindre og dyrere mens jeg var der fordi jeg ble så innmari skeptisk av den sukker-erklæringen. Men nå har jeg lest meg smart og kan handle inn litt til frysern på mandag :cool:

frøken 17-10-09 19:34

Angående at det spruter når man steker bacon, har jeg løst problemet med at jeg alltid steker det i komfyren.
Legger de på bakepapir, og så legger jeg et bakepapir over slik at det ikke skal grise til inni ovnen. I tillegg til å slippe fettsprut over hele kjøkkenet, blir det også mye mindre stekelukt i huset. Og så får jeg stekt alt på en gang. Anbefales på det sterkeste.

Anom 17-10-09 19:55

Smart. Men varmer du det bare i panna da du sal bruke det da? Må jo ha varmt bacon til egget. ;)

frøken 17-10-09 20:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anom (Innlegg 783920)
Smart. Men varmer du det bare i panna da du sal bruke det da? Må jo ha varmt bacon til egget. ;)

Det er jo varmt når du tar det ut av ovnen ;)

Anom 17-10-09 22:12

Ja, sånn ja. Trodde du stekte alt jeg, men for å "ha noe på lager" til senere bruk.

frøken 19-10-09 11:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anom (Innlegg 783956)
Ja, sånn ja. Trodde du stekte alt jeg, men for å "ha noe på lager" til senere bruk.

Ja, det kunne jo vært en ide. Men vet ikke om det holder seg sprøtt da. Noen som har prøvd? Kanskje man kan varme det i microen, det hadde jo vært lettvint.

Kitt 19-10-09 11:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anom (Innlegg 783956)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av frøken (Innlegg 784526)
Ja, det kunne jo vært en ide. Men vet ikke om det holder seg sprøtt da. Noen som har prøvd? Kanskje man kan varme det i microen, det hadde jo vært lettvint.

Spør Gerd! Tror hun steker opp massevis og har i fryseren!

Kitt 19-10-09 11:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 765031)
Eller legg alufolie på et stekebrett, så baconskiver. Og alufolie oppå og stek i stekeovnen på 225 grader.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 784528)
Spør Gerd! Tror hun steker opp massevis og har i fryseren!

Jeg fant dette, men aner ikke hvordan hun varmer det opp!:confused:

Gerd 19-10-09 11:37

Jeg steker opp massevis i slengen, fryser bort og tar opp ved behov. Steker de litt i panna, blir sprøtt og gødt :D

( og så kjekkvindt da :D)

Kitt 19-10-09 11:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 784531)
Jeg steker opp massevis i slengen, fryser bort og tar opp ved behov. Steker de litt i panna, blir sprøtt og gødt :D

Og der var damen selv!:love:

Anom 19-10-09 12:57

Takk for tipset! http://www.postimage.org/templates/i...d-drink/19.gif

frøken 19-10-09 19:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 784531)

Se der ja. Da må jeg prøve det. Kan sikkert ta flere stekebrett på varmluft også. et brett er ikke mer enn vi spiser, både mannen og jeg lever på lavkarbo, og ungene vil jo også ha bacon.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19.