![]() |
Sv: 30+ kg, en liten gruppe?
jeg vil gjerne være med
vil gjerne være med jeg også.....startet på våren i fjor med å bestille på spis deg slank og gikk ned 12 kg. flott det men ble for dyrt. begynte å lage egne karbolave måltider og gikk ned 5 til sommeren ifjor. Nå har jeg klart å gå opp ALT!!! skikkelig forbannet på meg selv....nå er det 30-35 kg som må bort!! |
soyamel kan du få kjøpt på helsekost forretningene. Noen meny og ica butikker også.
|
Hei!
Her hører jeg hjemme! En av dere skrev om del mål på 10kg....jeg har 6 slike delmål foran meg. Men jeg er motivert! Mitt første måt er 15 kg. Da skal jeg på shopping! |
Hører til her jeg også. Begynte 1.juni, og har siden det gått ned 8,5 kg. Håper å klare å ta av totalt 55-60 kg litt om gangern. Første milepel er -10 kg, målet er å klare det til 1.sept. Delmål 2 er -20 kg til jul og -30 til neste sommer. Gleder meg til å følge dere. Kankje vi kunne lage en veie tråd, så vi kan motivere hverandre???
|
:ja:veietråd må vi vel ha....selv om jeg er mest innterisert i cm som skal forsvinne på denne kroppen!
Syns det er godt å lese at jeg bare ikke er jeg som veier MYE formye. skal bli bra å jobbe seg ned i vekt sammen med dere! |
Jeg har laget en veietråd for oss nå, alle som ønsker det er hjertelig velkommen inn dit også!
Ja, Lurer - jeg syns også det er god trøst i å vite at vi er mange som skal gå samme vei! |
Hører hjemme her jeg også, men jeg har satt mitt første delmål på 20 kg.
|
Eg er med!! har holdt på ei stund, men har fortsatt MYYYKJE igjen!! :)
|
Jeg hører med i denne gruppa jeg også.
Jeg har hvertfall 50 kilo som skal av!!! Og de skal av, og etter 1 1/2 år i terapi er jeg enda mer motivert! :D |
Sitat:
Jeg startet med 60 kilo for mye, nå er det sterkt redusert :-) Lavkarbo funker! |
Sitat:
|
Takket være Supramundane så er jeg ordentlig igang igjen. Denne gangen håper jeg motivasjonen vil holde seg her.
Har spist egg, bacon og salat til frokost. Til middag blir det pølse og blomkålmos . Det er godt det. |
hei alle sammen!
jeg skal ned 45 kg! håper jeg klarer det, og håper at dette er den rette vei for meg:) helst hadde jeg vel skulle gått ned 50 for da er jeg 65, men 70 får duge;) i morgen har jeg gått på ketolyse i 1 uke og jeg har tatt av minst 2 kg:D skal skrive inn i veietråden da. Jeg kommer vel til å bli veldig aktiv innpå disse forumene, for da vet jeg jeg vil holde meg motivert! første delmål er 99 kg! |
heihei ! Er også med i denne gjengen !
Har ca 40 kg jeg skal ned , men tar det litt etterhvert - for orker ikke å stresse med det med å måtte gå ned så fort! Jeg har ikke kommet igang med treningen enda :rolleyes:, men håper jeg snart får motivasjonen til det når jeg ser vekten går nedover ! Hva med dere andre - trener dere regelmessig - hvordan og hvor ofte ? |
Trene? Eh, vaske hus, øriførti maskiner med klær, lage mat, passe unger, steller unger, smøre matpakker, avbr*te krangler og noen turer med hundene= trim:D
Altså, jeg håper jeg blir mere aktiv når vi kommer inn i rutine med unger på skolen og barnehagen, men denne uka ble ikke som tenkt med en skolegutt med vannkopper og at vi driver med slåttonn( langt uti august ja..). |
Sitat:
Og med et småbruk som skal passes på som dere har (har kikket inn til den koselige bloggen din ! :))- så blir det vel litt å ta i der også tenker jeg ! :) Masse "gratis-trim" ! Utenom husarbeid og slike ting med barna - håper jeg snart å komme meg over dørstokkmila ! Små turer ut i skog og mark ,litt alenetid uten noen småtasser som trenger oppmerksomheten din vet jeg gjør godt ! (kremt men det er bare så merkelig laaangt bort til denne dørstokken !!:rolleyes:) |
Sitat:
Snakka med legen om det i dag, og hun mente det var et smart trekk. forholdsvis lite belastning på ledd og sånn, i tillegg til at jeg får sitte og trene (jeg blir svimmel og sjanglete av å stå/gå). |
Henger med så godt jeg kan.Dette er ikke umulig!Har merkt at når jeg har sprukket og lagt på meg 3-4kg, har jeg RASKT gått ned igjen på lavkarbo.:)
|
;)Jeg blir gjerne ned. Har 33 kg som jeg helst ikke vil bære rundt på lenger!! Startet for nøyaktig en uke siden og hadde veie dag i dag. Det ble -2,5 kg så jeg jubler. Men vet jo at det kommer dager da jeg sikkert ikke jubler så mye - da kan litt støtte være god å ha :-)
|
Da er trening gjennomført, 55 min xyckling på elixia. Litt på halv tolv i dag siden det var første timen på 2,5 uker, og det føltes som en evighet siden... :D Men godt å kommet over dørstokken der igjen.
Også er journalen oppdatert med dagens måltider, skal skrive med alt denne uka for å kontrollere meg sjøl litt. :ja: |
Sitat:
|
Treningen er jo egentlig ganske viktig, det hjelper jo veldig på i riktig retning! Jeg har kommet godt i gang, men så følger jeg jo et kurs også! :)
|
Trening?
Jeg skal begynne å svømme en gang i uken, begynner på onsdag:ja: |
Sitat:
|
Kitt skriv om jernvilje, kjempeinnsats, standhaftig, motivert osv. Det er feil å tru at det er dette stort vekttap handlar om. Eg har sjølv gått ned 30 kg på 5 mnd ved å følgje opplegget til Lindberg. Eg måtte gjere dette pga helsa. Fastlegen min trur enno det handlar om vilje og motivasjon. Eg prøver å få han til å forstå at det faktisk handlar om kunnskap. Kunnskap om kva fett, proteiner og karbo faktisk gjer med kroppen, metabolismen og hormonbalansen. Et fisk, kjøtt, nøtter, friske grønsaker og skaldyr - så mykje du orkar; Drikk rødvin, ligg unna øl. Ligg unna brød, kaker, ris, pasta, poteter og du vil i løpet av nokre mnd havne under 25 i BMI.
Sjå på vektnedgangen som eit spørsmål om å tileigne deg kunnskap, ikkje tenk at du treng jernvilje (det er det nesten ingen som har, likevel). Les bøkene til Lindberg, Atkins, Lutz osv. og tenk på kva konsekvensar bodskapen konkret skal ha for deg. Kostar pengar å kjøpe; men lån på biblioteket - eller stjel dei - men skaff deg kunnskap om lavglykemisk/lavkarbokosthald.. Lykke til. Dette går bra! :D |
Sitat:
Å si at det KUN alene handler om kunnskap er det samme som å si at alle overvektige er kunnskapsløse. |
Enig med deg Carisma, jeg har vist lenge at jeg burde spise andeles, men har trengt det siste sparket som heter motivasjon.
|
Henger meg på her jeg å!
Mitt første mål er ned 20 kilo..men gjerne mer etter det.. Jeg startet med ketolysekuren for 5dager siden.. Men hadde allerede gått ned 8kg siden mai..og da gikk jeg ikke på noen kur. Så dette skal jeg klare;) Så bra å få litt tips og drahjelp her inne! Er evig takknemlig;) |
Sitat:
Good for you !! :D Har bestemt meg for at IMORGEN SKAL jeg komme meg ut å trene på et eller annet vis jeg også !! |
Sitat:
Nei, æren for det må du ta selv! Dette er en innsats som du gjør for deg selv! :) ;) |
Jeg vil gjerne også være med her. Startet 15.08 og har gått ned ca 6 kg.
|
Sitat:
Det er dette eg meiner med kunnskap. Når eg ser ein tjukk person lesse poteter opp på tallerken, men skjer fettranda av koteletten, då VEIT eg at det handlar om kunnskapsløyse, ikkje mangel på motivasjon. |
Sitat:
Det er dette eg meiner med kunnskap. Når eg ser ein tjukk person lesse poteter opp på tallerken, men skjer fettranda av koteletten, då VEIT eg at det handlar om kunnskapsløyse, ikkje mangel på motivasjon. |
Sitat:
Takk og lov for at eg i dag veit betre! |
Hei. Jeg er med ;). Startet i august, og skal ned mye. Er forkjøla nå, så håper det er det som gjør at jeg står stille selv om jeg er i ketose :(
Jeg er usikker på hvor jeg skal slutte foreløpig, med 78 har jeg fortsatt høy BMI, men det er sååååååå lenge siden jeg har vært under dette at jeg ikke tør satse på mer enda. |
Ja,jeg vil oxo være med.. ;P
Har endel kg som skal bort jeg å.. |
Hjelpes. Er det vanlig å være ganske tørst og småkvalm når man har begynt på lavkarbo?
Jeg trooor jeg dør snart! :P |
Sitat:
Wow, det er bra!! Jeg har gått ned 1kg på en uke.. Hva har du gjort som jeg ikke har gjort?:P Hvilken "metode" bruker du? Vil se mer resultater! Har virkelig tro på at jeg skal klare dette!! |
Sitat:
Men det gikk over. ;) |
Hei jenter!
Vil bare skryte litt over meg selv:cool: Jeg og alle mine kilo var i svømmehallen i dag og svømte i 35minutter:ja: Deilig å komme igang. Er sliten i kroppen, men det er bare deilig! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03. |