![]() |
Sv: Ivorys Pannekaker
Blir pannekaker med bacon til middag i morgon! :D
Tusen takk for fin oppskrift :) |
Jeg driver å steker disse nå :) Spent på smaken!
|
Min første falt i stykker :P Prøver å lage de som lapper nå...
|
Jeg savner hvetemel! Isj. Konsistensen ble ikke bra her i alle fall. Mer som omelett. Litt for mye omelett i smaken også.
|
Jeg lagde desse i dag!! Jeg synest det var detbeste alternativet til pannekaker så langt! Når en er på ketose/lavkarbo og lager mat så kan en faktisk ikke forvente at mat med mel og uten mel skal smake det samme, men jeg synest desse var goooode:love: TAKK FOR AT DU DELTE OPPSKRIFT M OSS!!:klem:
|
Skal helt klart prøves, jakter fortsatt på en supergod pannekake oppskrift! :)
|
Vet at det er leeenge siden du la inn denne oppskriften Ivory, men må bare reklamere for denne. Har laget disse flere ganger, de er absolutt en favoritt blant pannekakeoppskriftene. Jeg steker dem som lapper, og de er lette å snu. Takk for oppskrift :)
|
Desse er kjempegode i matpakka med ost , paprika og smør på!!!MMM:love:
|
Disse må jeg lage i morgen tidlig til min sønn :) takk !
|
Åh, disse må jeg prøve en gang!
|
Jeg steikte de nå i kveld og lar de ligge i kjøleskapet til i morgen tidlig for da "setter" de seg litt og blir ikke så "eggete"... De er nyydeleige!:love:
|
De henger ikke sammen ? What do I wrong ? stort sett er jeg elendig på pannekaker :p
|
Guttungen likte dem, og tror jeg har laget pannekaker som farfar lager :p
|
Oppskriften er notert! Takk, Ivory - dette skal prøves i helga! :D
|
Disse gleder jeg meg til å prøve :D
|
Ups... Tok 2 ss sukrin, ikke ts...
Og ikke fløte eller rømme, men kanel og kardemomme :) Røra ser bra ut og smaker bra :) |
Sitat:
De ble littegranne eggete på smak, tror det var fordi jeg ikke hadde alt i som sto i oppskrifta, men likevel 4 egg:p |
Prøvde disse idag, de var kjempegode! Hadde i litt kruskakli også, og de var like lette å snu og steke som vanlige pannekaker er.
|
Laget disse idag igjen og de var nydelige som alltid :)
Jeg hadde litt for lite fiberhusk, så jeg tok litt pofiber. Det gikk helt fint. |
Å, prøvde disse for første gang i dag til stor glede for sambo og meg selv. Helt nyydelige! Takk for god oppskrift, ikke siste gang denne blir laget :)
|
Sv: Ivorys Pannekaker - nå også som crepes
Eh, måtte bare prøve en ny variant av disse. Disse egner seg nemlig også godt som crepes - laget pannekakene kvelden før (men droppet søtningen)og lot de stå over natten. Stekte kjøttdeig, sopp, løk mm og surret alt i rømme, fylte pannekakene, rullet de sammen og strødde ost på toppen. Gratinerte i ovn - voila!
|
Sv: Ivorys Pannekaker - nå også som crepes
Sitat:
|
Fransk må vite - og da høres det straks mer eksklusivt ut med crepes enn fylte pannekaker :p
Litt vanskelig å få de tynne nok uten at de går i oppløsning, men det fungerte helt ok med litt tykkere variant. Funker til middags- og dessertbruk. |
Sitat:
|
Haha, ser den logiske bristen og tilføyer "fylte" ;)
|
Disse pannekakene er fantastiske :)
Til og med de to eldste barna mine (14 og 17 år) og sambo syns de er bedre enn vanlige pannekaker :D |
Dette ble kveldsen min i dag, med hjemmelaget rabarbrasyltetøy :D
Naaaam!!!! |
Har dratt opp denne tråden før og gjør det igjen. Lapper er nettopp laget. :) oppskriften kan virkelig anbefales.
|
Hva bruker dere til å steke pannekakene med?
|
Sitat:
:spent: |
Må prøves. har laga så mange før som ikke ble gode, og bare gikk sund.
Kan denne brukes til vafler? |
Sitat:
|
mmm det skal jeg prøve i morgen.:)
|
Noen som vet hvor jeg får kjøpt fiberhusk? Finnes de også i butikker eller bare i helsekost-butikker?:confused:
|
Prøvde jeg på pannekaker nå i kveld, men de ble så løse og klissete så jeg ga opp å prøve å steke dem :eek:
|
Fiberhusk kjøper jeg på helsekosten eller mega/meny.
Disse er veldig gode med kokosmelk i. Bruker den fete, billige fra rema. |
Halverte oppskrifta, hadde i kanskje en ss kruskakli og en halv ss mandelmel, ble lette å snu, herlige i kosistens og smak, ikke den bløte, porøse greia jeg har vært borte i før. Nam! :D
|
Forsøkte meg på grunnopskriften jeg... NAM :-D Dette blir en dacapo!
|
Jeg er så fysen på pannekaker at dette må bli kveldsmat!
|
Kveldsen min i dag - og sikkert lunsj i morgen; like gode som alltid!
NAMNAM :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39. |