![]() |
Sv: Tråd for oss som startet 17.08.09!
Hei:) Dette virker spennende, så derfor hiver jeg meg på:p Det er andre gang jeg bruker lavkarbo som vektreduksjon. Det er bare knall. Denne gangen startet min mann og jeg den 11/8. Denne tråden er jo helt super!!!! Kjempe motivasjon å vite at vi er mange som kan utveksle erfaringer?
|
Sitat:
|
Hehe, kjenner til det der ja! Nå skal jeg ikke på vekten før mandag morgen! :)
Jeg sliter litt med motivasjonen.. føler jeg sliter med å finne mat jeg har lyst på. Er nok litt matlei, og ikke så veldig kreativ. Føler det er litt tungt.. |
Det verste er kveldene. Ser man noe på tv, er det typisk å ha noe å snackse på..... Tips: Bacongull----2,5 g karbo pr. 100g. en hel pose er 125g. Eller mårpølse/spekekjøtt som inneholder 0 g. Begge deler inneholder jo mye fett, så dette må jo være et supert alternativ til litt filmsnakcs:D
|
Sv: Tråd for oss som startet 17.08.09!!
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei
Jeg startet også opp den 17/8. Er mann, 35, 194 cm og veide 122.2 den 17 om morgenen. Når jeg veide meg i dag til morgenen så stod nåla på 118.9 :) Synes 3.3 kg ikke er så ille siden mandag. Veide meg akkurat også og da stod den på 119.2 så regner med å gå ned mot 118.0 i morgen tidlig. Starten var litt tøff men det tok seg veldig opp. Er mye mer opplager og har mer energi og føler meg ikke sulten i det hele tatt. Kan gå hele dagen uten å tenke på mat, men må ta taki meg selv for å få inn noe næring. Det går mest i kjøttdeig, rømme og ost + koteletter og biff med saus. Må man ha 15g karbo om dagen eller går det greit å spise mindre også? Målet er 100 kg (22 kg ) innen desember |
Hei
Skal si du er i gang. Kjempebra! Dette greier du!!! Jeg har forstått det slik at det er max 15 karber per dag, så jeg tror ikke det er krise om du ikke når helt opp en dag. Jeg er ikke så flink til å nitelle, men tar det litt ca. Mitt mål er 15 kg, men i første omgang 10 kg til jul :) Dette greier vi! |
MrDiet: Mener det står i boken at menn skal ligge på 20 gram og damer på 15g, så du kan vel fint ligge over 15 ja...
Så utrolig flott vektnedganga da! Går litt tregere her i gården, men håper det snart løsner! |
Sitat:
3,3 kg siden mandag er jo kjempebra!! :D |
Ja 3,3 er kjempebra! Jeg veide meg i dag, siden det er akkurat 14 dager siden jeg begynte, og har nå totalt 4,7kg ned, syns det er fint!! Kjenner motivasjonen er bedre i dag også, ofte hjelper det veldig mye med en god natts søvn!
|
Sitat:
|
Slenger meg også på. Starta i går og har som mål å ta av minimum 10 kg.
|
veide meg i dag, og jeg veier 113,5 kg, i forhold til tirsdag da jeg veide 115:)
men i dag hadde jeg sykt søtsug, og klarte ikke å holde meg, så lagde eggedosiskrem. laga krem av 1 dl fløte og 1 ts sukrin, og eggedosis av 1 egg og 1 ts splenda, og blandet! supergodt:D vet at splenda har 0.5 kbh per t-skje.. ikke sikker på sukrin, men har sett her inne at flere bruker det.. noen som vet noe om det elr?:confused: tacosalat i kveld da;) |
I dag stod vekten på 118.2 = 4 kg :)
Men det meste er vel vann som man mister i begynnelsen og ikke så mye fett? Har ingen forhåpninger om å fortsette denne raske vektnedgangen, men hadde vært gøy å ihvertfall gå ned litt hver dag ( veier meg hver dag ) Spiste 2 svinekoteletter til frokost kl 0930 med rømme, brokkoli, tine smør og bearnesaus. Nå er kl 1750 og er fortsatt ikke sulten, det er jo helt utrolig. Har akkurat kommet hjem fra en joggetur for å teste formen, jeg pleide å jogge mye for et år siden og fant nå ut at jeg fortsatt kan jogge 30-40 min uten å stoppe. Mange sier at de ikke har overskudd når de er på ketose, men det merket jeg absolutt ingenting til, heller motsatt. Men er det noe problem å ta seg ut på jogging hvis man føler at kroppen er med på det? Har jo ikke spist siden frokost. Det med antall karbohydrater. MÅ jeg ha i meg det antallet, 15-20? Jeg kan jo faktisk klare meg fint en dag på kun 5 også f.eks. Jeg hører jo magen romler litt men føler ikke sult :) Det som er så synd at jeg ikke kom over denne slankemetoden før :) |
Sitat:
So keep up the good work!;) |
Helt utrolig å jogge så lenge .. det har jeg ikke sjans til!
|
Nei, jogging er ikke min greie heller. Men jeg syklet faktisk 3 mil i dag da, er litt stolt av det! :)
|
Sitat:
LCHF som er paraplybenevnelsen for kotholdet vårt er mye mer variert. Ser du har valgt egenkomponert som din filosofi - og dersom du trives og går ned på mindre enn 20, ja så er det vel ingen hindring? Og kanskje er det det rette for deg:) Så fint at du trener og fortsett med det. Det gjør jeg også - og det er først og fremst ved høy belastning, dvs. intervall ol, hvor du kjenner forskjell på å trene med fettforbrenning. Mange opplever akkurat som du, at de nesten blir mer utholdene. Lykke til og gratulerer med et fantastisk resultat! |
Håper jeg kan hive meg på noen dager forsinket? :)
Er på tredje dagen i dag. Må gå ned en HEL MASSE, men mitt første delmål er 20 kilo. |
Godt tips til de som er "sugen" på noe søtt; Heistad sin gele`med en bitteliten dæsj krem laget av kremfløte på, gjerne med en kjapp rasp med sukkerfri mørk sjokolade på...
|
Sitat:
|
Jeg har gått ned 6 kilo på under 2 uker, og synes denne tråden er kjekk å være med på. Det å utveksle og lese andres erfaringer og oppskrifter er jo bare helmax:cool: Har et mål å oppnå 10-12 kilo. Min mann er med på det samme;) og har samme målet:p
|
henger meg på her jeg og...
gått på lavkarbo i 4 uker, men bare gått ned 2 kg, så må gå mer drastisk til verks enn som så. Starta ketolyse nå før helga, og har rosa-lilla på ketose stripsen nå.. så skal bli spennende å se om jeg går ned noe denne uka da. BØR jeg ellers aner jeg ikke hva jeg gjør:mad: skal ned 20 kg.. |
Masse lykke til til "lillestorehilde". Det er gøy med katolyse;) Faktisk masse deilig mat å fråtse i:D Og ikke minst; det beste er ferske og næringsrike råvarer.
|
Sitat:
ja jeg har aldri spist så mye god mat som de siste ukene jeg.. nam!!! Men skal prøve å kutte ut meieri produkter litt nå å se om det går bedre, og nesten ikke spise karber i det hele tatt..så kanskje jeg kommer opp på lilla? jeg har spist ca 13 karber om dagen, men det er tydeligvis for mye:( |
Sitat:
|
er det flere som har en del hodepine elr?
det er en bivirkning elr henger det sammen med annen sykdom;) :confused: |
Sitat:
men når går man ned da??? Kan man ligge på rosa lenge uten å gå ned??:confused: |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
herlig!!!!!!!!!!
endelig har det løsnet litt, jeg har gått ned 2kg siden fredag!!!:eek::heia: hurraaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! da starter det endelig å virke litt da. Nå ser jeg mye lysere på dette:D |
Sitat:
|
Sitat:
takk:) ble litt klokere nå:D |
Sitat:
|
Mandag og jeg står bom still på vekta... Jaja... Bedre lykke neste mandag! Jeg gir IKKE opp!!!
|
Sitat:
Sitat:
|
okei! takk fo svar:)
kjøpte meg sånn ketosestiks på apoteket i dag, og jeg fikk på den mørkeste fargen! tydlig at jeg mangler væske da:rolleyes: |
Hadde ein sprekk i går og åt rørte tyttebær med sukker i til elgkarbonader. Ellers manglar eg batteri i vekta og har heller ikkje fått kjøpt meg ketosestiks. Reknar med å få kjøpt både stiks og nye batteri i lpøpet av veka.
|
Jeg angrer på at jeg kjøpte nye batterier til vekta, nå veier jeg meg hele tiden! Var mye bedre da jeg ikke visste.. :P
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52. |