![]() |
Sv: Syden til høsten, trenger tips!
Sitat:
|
Kan varmt anbefale å reise til Kroatia. Ikke blitt helt "turistmaskin" ennå der.
Vet ikke helt temperaturen der på høsten, men sjekk evt. denne http://www.kroatiaguiden.no/index.php |
Ah, kult! Men Kroatia er parallelt med Italia, tror ikke det er voldsomme badetemperaturer der i november :o.
For, vi er mest hypp på, som sagt å bare dasse rundt i bikini og drikke iskalde bloody marys :p. Er ikke så farlig med kultur, bare komme seg unna til et behagelig sted for rekreasjon ;) |
Hvorfor ikke da se om det i lavsesongen er mulig å finne et bra all inclusive-hotell på ei strand? Finnes jo en del resorter som ser ganske fantastiske ut på bilder i alle fall i Egypt, Tunisia osv. 5-stjerners hoteller med spa OG tilgang til strand... Jeg har ikke prøvd det selv, men har vurdert å ta meg ei uke på et sånt sted i løpet av vinteren. Kun en koffert med noen bøker og bikini i :) Men da må vel muligens kultur osv vike...
|
Jada, kan vel alltids myse på en pyramide om det skulle bys en anledning, men dette er utelukkende for avslapning og solslikking og bading, og vi har i grunn få kulturelle krav, bare vi slipper blodfyll og snørrunger :lol:
|
Mannen og jeg var i Egypt for snart 5 år siden. Det var i nov/des. Kjøpte uspesifisert med Star Tour og kom på et veldig ok hotell for under kr 2.000,- for to uker (tror det var enda mindre, husker ikke helt). Vi oppgraderte oss til dusj og do da siden jeg var gravid... :) Vi havnet i Hurghada. Ikke akkurat en kjempe koselig by, men sol og strand var bra. Vi liker å oppleve litt så vi dro innom Egypt Air i Hurghada og kjøpte flybilletter til Kairo og videre til Luxor. Gikk ikke fly fra Luxor tilbake til H. så da tok vi taxi. Kr 200,- for ørten timer i taxi. Kjørte i politieskorte gjennom ørkenen, noe de iallefall anbefalte turister da. Både Kairo og Luxor var verdt turen. Anbefaler å ta drikkevaksine, bruke antibac servietter og kjøpe Bio Tura på helsekost. Mye bedre enn Idoform synes vi iallefall (har prøvd det ut på flere turer i India uten å bli dårlig!!).
Jeg tror jeg ville ventet med å bestille til det nærmer seg iallefall hvis dere er litt fleksible på datoer. Det er gjerne mange billige turer i nov/des. Gambia tror jeg også kan være spennende, men der er det malaria så det utelukker oss barnefamilier iallefall i noen år til.. Lykke til og god tur :) |
Kult! Takk for tips. Ja, vi er fleksible så det holder, jeg er arbeidsledig og hun har hjemmekontor ;).
Åh, nå håper jeg virkelig det blir noe av :spent: |
Sitat:
Har hørt litt ymse om Hrugada da, så ville satset på sharm. Og som noen nevnte, få med hvertfall Kairo. Gjennom Pyramidene betalte vi 995 pr pers for 2 dagers guidet tur med overnatting på mövenpick hotell, skikkelig classy! :rolleyes: Sambo dykker, så han elsker sharm, det er regnet som en av verdens beste dykkersteder. Jeg bare snorkler, billig og man ser masse spennende (murene balndt annet). Maten er veldig billig og bra, første gang vi var der sleit jeg med å bruke opp 4000kr på en uke, inkludert shopping! :D Det mange syns er stress etr at de er veldig arabiske, dvs de vil selge deg ting. Men hvis man klarer å se at de egentlig er hyggelige, og ikke bli stressa av det går det veldig fint. I vår syns jeg det var stress første dagen, så var det bare underholdende. :rolleyes: Og de er rundhåndet med komplimentene! :lol: Ellers har jeg hørt Kypros skal være bra, fortsatt varmt, men med få turister, i november. Bulgaria var jeg i septmeber 2007, i Nessebar. Fint sted, men vi hadde 7 grader og regn 2 av dagene, frøys kattunger på meg! :eek: Forresten er ikke barcelona i nord-spania ;) Det er riktignok lengst nord på middelhavskysten. Sambo har vært der i november og hatt 20grader, men det kan like gjerne være 0 på den tida. Kanariøyene har hatt en oppussing for å bli kvitt harry-stempelet. Søk litt på reiseskildringer, så kan man finne bra tips. Men det er ikke særlig billig å leve der lenger. Pga Euro'en... Her bodde vi siste gang, 4000 for 2 uker. 3 svømmebasseng blandt annet http://www.pyramidene.no/hotell.asp?id=106http://www.pyramidene.no/ |
Ok, reisemålet er mer eller mindre bestemt, og vi har utsatt å dra til slutten av januar/begynnelsen av februar. Rett og slett fordi det for meg er så økonomisk utopisk å skulle få det til. Men, argumentet er jo at på den tida så er det fortsatt skikkelig vinter, og man er som regel så mett på snø og kulde. Det blir perfekt!
Vi kom fram til at reisemålet mest sannsynlig blir Sharm el Sheik, ikke minst har en kompis av oss vært der mange, mange ganger, så vi kan fiske litt tips fra han. Gleder meg :D:D:D |
Her i huset har vi tenkt å prøve husbytte. Har snakket med flere som har prøvd og alle anbefaler det. For sikkerhets skyld sier de at de setter bunader og sølvtøy i en eske hos naboen. Denne linken http://www.homeforexchange.com/?gcli...FQqjPAodmnsHAA synes jeg har mye, den var også av de anbefalte i en artikkel i Dagbladet her for en tid siden. Vi vil prøve fordi det er billig, vi trenger noen til å fore kattene og fordi det åpner for å lære mye om et sted. En kan jo avtale å utveksle informasjon om hvor det er lurt å handle, spise, dra på tur, offentlig kommunikasjon osv.
|
Jøjemeg, nå ble jeg sittende og se igjennom sikkert 500 hus over hele verden. Ble til slutt så utslitt av alle options at jeg tenkte, nei, jeg tar en hoppepåtur heller :p Men det var noen fantastiske steder!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32. |