Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Skeie ut en dag, noen erfaringer? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26966)

Jabba 30-07-09 09:04

Sv: Skeie ut en dag, noen erfaringer?

Jeg skeia ut med Lasagne på lørdag og 2 kakestykker i bursdag på søndag - og når jeg veide meg i dag (torsdag er veiedag) viser fremdeles vekta ned.

Carisma 30-07-09 09:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hillelille (Innlegg 746947)
At jeg spiser en sjokolade på lørdag har neppe noe å si for vekta.

Nja, det kommer litt an på. Hvis man faller ut av ketose tar det noen dager å komme inn igjen, og hvis man da spiser en sjokolade neste lørdag igjen, så vil det bli veldig få dager i strekk kroppen er i ketose. Av egen og andres erfaringer bør man holde seg i ketose minimum 2-3 uker i strekk for å få noe særlig effekt.

Photobscura 30-07-09 12:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hillelille (Innlegg 746947)
Det er vel for det meste snakk om vektoppgang eller vektstans når man skeier godt ut, eller over lang tid her?

At jeg spiser en sjokolade på lørdag har neppe noe å si for vekta.

Det tror jeg er veldig individuelt. Jeg har en, tydeligvis, veldig resistent insulinresistens. Da jeg prøvde å leve normalt høykarbo i påsken i fjor for å se om det ville booste vektnedgangen (jeg spiste typ grovbrød, müsli/firekornsfrokostblandinger, juice, litt pasta og ris, melk, brunost o.l i ca fire dager), så gikk jeg opp tre kg. Det "morsomme" var at jeg fortsatte å gå opp i vekt i opp til seks måneder etterpå, selv om jeg gikk tilbake til ketogent kosthold rett etterpå. Og jeg BLE SÅ DÅRLIG! Fy flate -fikk tilbake migrene, pelsallergi, fikk traktorspor etter sokkene og luft i magen og sov dårlig og så videre. Jeg tror man skal se VELDIG an hva man tåler, for meg er det no go! Jeg gikk opp til sammen nesten tretten kg, selv om jeg spiste etter alle kunstens regler etter forsøket mitt.
Da jeg ut på høsten kutta ut meieriprodukter så stagnerte heldigvis vekta, og begynte sakte men sikkert å krype nedover igjen, og først rett rundt juletider, mange måneder senere var jeg tilbake på ca laveste notering fra det jeg gikk ned i utganspunktet da jeg la om til lavkarbo. ALDRI MER!

Elisajojo 24-03-12 23:02

Skal du først "skeie ut" så ville hvertfall jeg valgt å gjøre det med de riktige karbohydratene. Jeg mener det er viktig å holde et øye med kosthold og helse oppi det her, og ikke KUN se på vekta.
Skeie ut av og til i den grad at du øker karbo-innholdet, men med riktige karbohydrater, og ikke med brød, potet eller øl, som nevnt lengre oppe her er "flytende brød".

Charlott 25-03-12 02:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elisajojo (Innlegg 1320640)
Skal du først "skeie ut" så ville hvertfall jeg valgt å gjøre det med de riktige karbohydratene. Jeg mener det er viktig å holde et øye med kosthold og helse oppi det her, og ikke KUN se på vekta.
Skeie ut av og til i den grad at du øker karbo-innholdet, men med riktige karbohydrater, og ikke med brød, potet eller øl, som nevnt lengre oppe her er "flytende brød".

Kan være greit å kikke litt på når trådene er postet, denne feks, er fra -09 :)

Men, gode råd er noe andre enn TS kan ta med seg, uansett år og dato :)

Elisajojo 27-03-12 14:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1320684)
Kan være greit å kikke litt på når trådene er postet, denne feks, er fra -09 :)

Men, gode råd er noe andre enn TS kan ta med seg, uansett år og dato :)

Hihi, oops! Det har du helt rett i.. Men, men! Har holdt leenge på med lavkarbo, men er ganske ny på forumet, så har ikke fått satt meg skikkelig inn i det.. Men har lest en del rundt de siste dagene :)

Unnskyld om det er et dumt spørsmål, men hva er TS? (jaa, jeg er blond... :rolleyes: )

langaard 27-03-12 15:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elisajojo (Innlegg 1321825)
Hihi, oops! Det har du helt rett i.. Men, men! Har holdt leenge på med lavkarbo, men er ganske ny på forumet, så har ikke fått satt meg skikkelig inn i det.. Men har lest en del rundt de siste dagene :)

Unnskyld om det er et dumt spørsmål, men hva er TS? (jaa, jeg er blond... :rolleyes: )

Ts=trådstarter:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.