Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Creme Fraiche egner seg IKKE til slanking!! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26952)

Areola 27-07-09 23:46

Sv: Creme Fraiche egner seg IKKE til slanking!!

Hm. Anne Sofie på Sunnhetsbloggen er faktisk ikke negativ til mettet fett.
http://sunnhet.wordpress.com/author/bioann/

Veggpryd 28-07-09 00:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Risten (Innlegg 746264)
Norske myndigheter kan aldri gå med på å anbefale lavkarbo. Tenk på alle arbeidsplassene fremstilling av bearbeidet mat skaper. Hvis alle begynner å spise rene, ubearbeidete produkter så ville en hel rekke arbeidsplasser gå tapt og dermed mindre verdiskapning. Ville vel vært bare tine som ville overleve og knapt nok de.

Jeg tror det kanskje ville vært motsatt. Tenk alle NYE arbeidsplasser det ville krevd om man hadde gått mer over til lavkarbo-kosthold. Tine hadde måttet endre på produktene sine, lage nye produkter til forbrukerne og markedsført seg litt annerledes. Det ville krevd ny kreativitet, og nye hoder for å få en helomvending. Om de slutter å avfette produktene sine, eller slutter å tilsette sukker, tror jeg ikke særlig andre enn sukkerindustrien ville tapt penger.

Vi ville fått behov for mer melk, flere melkebønder, flere meierier, flere i transportbransjen for å frakte melk, flere gårdbrukere, flere slakterier, flere kjøttprodusenter, nye matprodusenter og mer nytenking i matindustrien. :)

mini me 28-07-09 00:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 746306)

Vi ville fått behov for mer melk, flere melkebønder, flere meierier, flere i transportbransjen for å frakte melk, flere gårdbrukere, flere slakterier, flere kjøttprodusenter, nye matprodusenter og mer nytenking i matindustrien. :)

Kjenner at jeg liker denne tanken! :)
*setter meg i drømmemodus*
Tenk om... vi sluttet å dumpe så mye god mat, fikk drikke fetere melk, halverte importen av hvete, sukker og ris... tenk så mange nye og spennende treningssentere man må få i gang for alle lavkarbo folka som vil ha annerledes trening?
mmmmm god tanke :)

Risten 28-07-09 10:18

Men tenk på toro og stabburet som lever av å lage supper, gryteretter, pizza med mer. De måtte slutte med det.

Hvis vi spiser rent så vil bonden kunne levere rett til butikken, evt via ett slakteri. I dag går det fra bonden til slakter, til bearbeider som bearbeider det videre. Minst ett ledd ville blitt borte.

Vi ville kanskje fått flere bønder som produserer kjøtt og grønnsaker men færre som produserer korn.

Meieriet ville nok kanskje fått mer, men de måtte jo slutte med lettproduktene og det krever mer innsats å jo mer bearbeidet maten er.

Transport, det som blir transportert av ferdigprodukter ville jo falt bort.

Jeg er helt sikker på at vi ville miste arbeidsplasser hvis "alle" begynte å spise lavkarbo så jeg tror det ligger mye politikk i dette.

Carisma 28-07-09 10:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Risten (Innlegg 746363)
Vi ville kanskje fått flere bønder som produserer kjøtt og grønnsaker men færre som produserer korn.

Stort sett alt korn som produseres i Norge går til dyrefor, og det vil det jo fortsatt være ett minst like stort behov for.
Raps er vel omtrent det eneste som brukes lokalt til mat, det går til olje.

Forøvrig ville i sluppet å se utviklingen som er i danmark og sverige hvor flere og flere kornåkre overtas av maisproduksjon. :(

Bellabo 28-07-09 12:07

Kjempetråd dette her :)

He, he med mange humoristiske innslag :D

Photobscura 28-07-09 18:49

Og tenk på alle de stakkars ernæringsfysiologene, slankepulverprodusentene, Grete Roede-kursholderne og så videre som mister jobbene sine! Huffameg!
Nei, jeg vet ikke helt, jeg. Mulig jeg er naiv, men dersom utviklingen går til mer bevissthet rundt et rent kosthold, så vil dette ta så lang tid, at nye stukturer i arbeidslivet vil dannes i prosessen ;)

Polleke 28-07-09 20:37

Dette var en gøy tråd. Ikke værst med så bra svar heller! (:

Imse 28-07-09 22:53

Jeg fikk også tilbake et sånt standardsvar, hvor det var slengt på en setning om at SANS-produktene er i henhold til statens anbefalinger. Jepp, kjempebra med anbefalinger om å spise masse mat med 6-10% sukker, mennesker har virkelig brukt for sukker hver eneste dag.

jlafra1 17-06-11 14:28

Skrev dette i dag, jeg.

Synes det er langt på tida at dere fjerner "Egnes ikke til slanking" på høyere fett produktene deres. Det finnes nå mange typer slanking, og dine produkter brukes av svært mange som lever lavkarbolivsstil og blir/er slank og sunn. Dessuten har folk snakket om disse dumme Creme Fraiche begere i over 2 år! Kom igjen! Med mindre du vil heller at alle vi som spiser lavkarbo dropper dine produkter? Hvis ikke dere som selger de produktene har mot til å si at de kan brukes som en del av et sunt kosthold, hvem nå skal gjøre det for dere?? :mad:

Engledans 17-06-11 14:42

Så denne for første gang i dag, og måtte dra frem boksen min. og det står fortsatt. tror det er på tide med en ny mailkampanje ja........:(

Dååris 18-06-11 18:11

TENK om Norge hadde turt å faktisk ta tak i dette, og rydde opp i 50 år gammel feilinformasjon og kostvilledelse. Tenk om Norge kunne brukt den kunnskap og det landbruket vi har til å skape et system som faktisk fungerte!
VI har bønder og byer vegg i vegg, det er omtrent uansett hvor du er kort vei til en gård. I dag subsidieres alle gårsbruk for at det skal være mulig å være bonde i Norge. Tenk om alle gårder kunne fungere slik at vi kunne kjøpe maten derfra, fersk, ny fin. Bøndene ville gjenoppreises, Norsk landbruk vil kanskje få en plass det fortjener, og resten av verden ville sett at det går ann!!
*vurderer å skape sin egen lille by*

jlafra1 22-06-11 10:21

SE! SE! SE!!!! Jeg fikk denne meldingen i dag!

Hei igjen.

Da vi videresendte ditt innspill fikk vi følgene tilbakemelding: Tine ønsker å tilby et bredt spekter av produkter som passer til ulike behov. Likevel skjønner vi at meningene er forskjellige om hvilke produkter som passer til slanking, Derfor har vi bestemt at vi fjerner setningen: "egner seg ikke for slanking" på TINE Créme Fraiche Original.

Med vennlig hilsen
TINE SA

Jeg får jammen ting gjort, det må jeg si!!!!!!!

Supah 22-06-11 10:32

Haha, utrolig bra! :stortsmil

kennygirl 22-06-11 10:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jlafra1 (Innlegg 1144887)
....derfor har vi bestemt at vi fjerner setningen: "egner seg ikke for slanking" på tine créme fraiche original.

Med vennlig hilsen
tine

*liker*

Nerthus 22-06-11 10:50

Sitat:

Hei igjen.

Da vi videresendte ditt innspill fikk vi følgene tilbakemelding: Tine ønsker å tilby et bredt spekter av produkter som passer til ulike behov. Likevel skjønner vi at meningene er forskjellige om hvilke produkter som passer til slanking, Derfor har vi bestemt at vi fjerner setningen: "egner seg ikke for slanking" på TINE Créme Fraiche Original.

Med vennlig hilsen
TINE SA

Tøft! :)

Anitra 22-06-11 10:51

Wow, dette var en kul tråd!!!

Photobscura 22-06-11 11:07

Sitat:

Hei igjen.

Med vennlig hilsen
TINE SA

Dødsbra! :heia:

LenaBeatrice 22-06-11 11:19

Da fant jeg noe å blogge om her på formiddagen......kjempeartig dette!!:)

Catwoman 22-06-11 11:37

http://cdn.content.sweetim.com/sim/c...s/00020536.gif

http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1

marjusen 22-06-11 11:39

Sinnsyk bra tråd.

Denne tråden burde jo være retningslinjer for andre produkter også. Jeg har sendt noen tips til aviser og andre nettsider om at lavkarbo.no klarte å endre tines merking:)

Beatrixie 22-06-11 11:50

Sitat:

se! Se! Se!!!! Jeg fikk denne meldingen i dag!

hei igjen.

Da vi videresendte ditt innspill fikk vi følgene tilbakemelding: Tine ønsker å tilby et bredt spekter av produkter som passer til ulike behov. Likevel skjønner vi at meningene er forskjellige om hvilke produkter som passer til slanking, derfor har vi bestemt at vi fjerner setningen: "egner seg ikke for slanking" på tine créme fraiche original.

Med vennlig hilsen
tine sa

jeg får jammen ting gjort, det må jeg si!!!!!!!

kjempebra!:d

grotingeling 22-06-11 19:03

Sitat:

Hei igjen.

Med vennlig hilsen
TINE SA

http://www.pic4ever.com/images/47b20s0.gifGodt jobbet :heia:

Peppa Gris 22-06-11 19:24

Supert!

HenrikBooe 24-06-11 12:13

Hahaha, noe så dumt :smile:

Cyan 10-07-11 07:01

Jeg kjøpte en boks Creme Fraiche i går uten påskriften "Egner seg ikke til slanking". Godt jobba! :D

Eris 10-07-11 11:13

Imponerende at Tine klarer å være fleksible! Det skal jeg definitivt huske når jeg må velge mellom Tine og en konkurrent. Det er produsentene sine fleksibelhet som kan gjøre hverdagen lettere for lavkarbo-folket.

Bra initiativ å sende mail, bare det ikke blir for voldsomt. Sånn massebombadering av mail er tydeligvis ikke alltid nødvendig. Best å gi dem en sjanse først, syns jeg.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Risten (Innlegg 746363)
Men tenk på toro og stabburet som lever av å lage supper, gryteretter, pizza med mer. De måtte slutte med det.

Eller legge om. Jeg har troen på at det gå an å lage brukbare ferdigprodukter av sunn mat. Vi klarer det jo selv hjemme ;)

LIBBA 10-07-11 13:50

Sitat:

Hei igjen.

Med vennlig hilsen
TINE SA

Så bra :heia:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:24.