![]() |
Sv: Egg i skinke-frakk
Sitat:
|
Ja, jo lenger du steker dem jo stivere blir de. Jeg har ofte stekt mine hakket for lenge og da er de nesten litt FOR stive. Føler jeg spiser på gummi, på en måte.
|
Sitat:
|
Du kan stikke i de med en pinne (de trespydene til å grille på funker fint) så ser du når de er ferdig inni, og merker konsistensen.
|
Denne skal prøves i dag. Rart jeg ikke har prøvd de for lenge siden, men nå er det dags.
|
Disse likte jeg godt.
|
Har enda et tips- ha en skje rømme før osten, det er godt det
|
Disse skal prøves :D
|
Testa disse i dag, og det var godt. Jeg brukte salami, hadde ikke noe annet. Og jeg brukte muffinsbrett med en papirform oppi. Det funka ikke så veldig bra, var en del som satt igjen i formene, både egg og deler av papirforma. Neste gang tester jeg nok med silikonform.
|
Interessant! Kanskje jeg må prøve dette. Litt redd for bløte egg, though!
|
Gammel tråd, men like aktuell fordet :)
Har 6 egg i silikonmuffinsform i ovnen as we speak. Hadde spekeskinke i bunn, ett egg i hver, purre på noen, champignon på noen, og begge deler på noen. Toppet det med 1ts CF, krydder (salt, pepper, peppermix eller allroundkrydder) og hadde en skive ost på hver! Nå venter jeg i spenning på at timeren skal si fra :D |
Jeg hadde med 12 egg i frakk på 17. maiselskap i går. De forsvant på null komma svisj!
Hadde to skiver Strandaskinke i ei form, ett egg og litt pepper og annet krydder på toppen. Kjøpte silikonformer for anledningen, og det tror jeg var veldig bra. Hadde ikke fått de ut av noen annen type form. Samboern digga det, så det blir mer eksperimentering med egg i frakk framover. |
Tester ut nå!:D
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11. |