Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Larver i mandler (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25797)

Kristin_B 11-05-09 10:44

Sv: Larver i mandler

Ang mail, så tenkte jeg på det...men så ville jeg bare bli kvitt alt "bevismateriale" :rolleyes: Så..jeg vet ikke jeg...?

nalana 11-05-09 10:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sesti (Innlegg 716609)
Men jeg syns du skal sende en sint mail til eldorado..

Synes ikke det blir riktig å gi Eldorado ansvaret for dette, hvis det er normalt at slike produkter innehoder egg. Eller kanskje de skulle hatt advarsel på pakkene om temperaturforhold?:confused:

Carisma 11-05-09 11:15

I forrige uke satt jeg og koste meg med lavkarbomaten min i lunsjen, mens de andre gnafset på de tørre brødskivene sine. Plutselig datt en larve ut av brødskiva til han ene :eek: skal si lunsjen til resten gikk kjapt i søpla også! Jeg fortsatte å nyte min salat og knegget for meg sjøl siden mjøl er en av de plassene det oftest er larver :D

Sesti 11-05-09 11:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nalana (Innlegg 716620)
Synes ikke det blir riktig å gi Eldorado ansvaret for dette, hvis det er normalt at slike produkter innehoder egg. Eller kanskje de skulle hatt advarsel på pakkene om temperaturforhold?:confused:

Jeg trur det stort sett er mel/havregryn/potetmos osv som inneholder egg...
Men det kunne jo hende at eldorado hadde fått biller i produksjonssalen sin, så de vil sikkert vite om det uansett. Det skader ikke hvertfall:)

Så kan man jo høre med dem om det er egg i mandlene.. :)

Kristin_B 11-05-09 11:35

Jeg har nettopp kjøpt en pakke mandler- fra Eldorado- og lagt dem i fryseren :ja:

Men hva gjør jeg med dem etterpå? Jeg vil da ikke spise døde bille-larve-egg heller :eek: Om jeg skyller dem, så blir de sikkert vanskelige å hakke??? :blinke:

:hjelp:

nalana 11-05-09 11:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sesti (Innlegg 716633)
Jeg trur det stort sett er mel/havregryn/potetmos osv som inneholder egg...
Men det kunne jo hende at eldorado hadde fått biller i produksjonssalen sin, så de vil sikkert vite om det uansett. Det skader ikke hvertfall

Så kan man jo høre med dem om det er egg i mandlene.. :)

:ja:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kristin_B (Innlegg 716638)
Jeg har nettopp kjøpt en pakke mandler- fra Eldorado- og lagt dem i fryseren :ja:

Men hva gjør jeg med dem etterpå? Jeg vil da ikke spise døde bille-larve-egg heller :eek: Om jeg skyller dem, så blir de sikkert vanskelige å hakke??? :blinke:

Få nå ikke panikk da dere, selv om tråden blir ganske morsom av det!:p:D
Er ikke så skvetten av meg jeg kansje, synes det holder å se godt på mandler og diverse før jeg bruker dem etter denne advarselen. ;)

Kristin_B 11-05-09 11:51

Hæhæhæ....jammen...!! jeg vil ikke spise larveeer.. Ikke mer enn jeg HAR gjort :blinke:

nalana 11-05-09 14:05

Kommer heller ikke akkurat til å gå inn for det nei:p

aghra 11-05-09 14:44

jaja da blir det ikke mandler på meg på en stund iaff

Kristin_B 11-05-09 15:28

Lalala...jeg har spist mandler i dag :lol: Men de ble nøye sjekket først :ja:

Imse 11-05-09 15:36

Etter det jeg har skjønt så kommer ikke larvene fra mandlene, men fra mjølbiller ( larver først, også blir de vel biller..), og de kan komme opp i alt man har av tørrvarer i kjøkkenskapet. Tette bokser og eller bokser er lurt;) Jeg har alt mitt i tupperwarebokser, i allefall i det ene skapet, for der hadde vi mus i vinter... Men den fikk jeg tatt og ingen nye kom. Det er sjarmerende med gammelt hus, men det får være måte på...

Kristin_B 11-05-09 15:48

Blææææh...vi har også gammelt hus..og det finnes ikke sjarmerende :blinke:

Men hæææ? De kan ikke ha kommet fra noe annet enn mandlene eller hasselnøttene... Det var ikke så mye som lå på den hylla..... :eek:

Imse 11-05-09 15:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kristin_B (Innlegg 716789)
Blææææh...vi har også gammelt hus..og det finnes ikke sjarmerende :blinke:

Men hæææ? De kan ikke ha kommet fra noe annet enn mandlene eller hasselnøttene... Det var ikke så mye som lå på den hylla..... :eek:

Sto posene litt åpne?

Jeg vet at tanta til mannen hadde et høyskap med tørre matvarer, og i løpet av kort tid hadde hun larver i alt! Hun ble ikke kvitt de før hun kastet alt på nytt ( hun prøvde å kaste alt og vaske...)og hadde tørrvarene i tette bokser og tette poser.

Kristin_B 11-05-09 16:44

Jaaada...to poser med hasselnøtter og to med mandler- alle 4 var åpnet :blinke:
Om det var larver i begge posene med mandler, det vet jeg ikke... For jeg hadde alt sammen for å veie det. Hasselnøttene sjekket jeg ikke.. jeg bare kastet de. Jeg så bare 3 levende og 3 døde larver, så det er lov å håpe at de ikke hadde kommet seg så langt enda?! :eek:
Uansett, jeg kastet alt som var i åpna pakninger eller ikke var i tette bokser etc.

candyland 11-05-09 20:52

hadde dette vært i usa så måtte de sikkert hatt advarsel på posen: "kan inneholde larver/biller" for å unngå søksmål, hehe... håper det ikke er larver i mitt skap for der står alt halvåpent og fullt og hultertilbulter,,,hmmm.....

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.