Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Anthon Berg på vei ut? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23896)

Carisma 11-02-09 14:27

Sv: Anthon Berg på vei ut?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 648854)
Har du mailadressen du brukte??
Jeg vil også sende de en mail!

Jeg gikk inn på kontaktskjemaet her: http://www.brynild.no/default.asp?fi...age=skjema.asp

solanolsen 11-02-09 17:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 642149)
Det er ikke den med 57%, men denne

Sukkerfri Anthon

Jeg har fått tak på denne sjokoladen idag og den var riktig god,men er det bare totalt 3-4 karbohydrater i en liten sjokolade?Syns jeg leser 47g karbohydrat pr 100g på pakka,hvordan regner man ut antall karbo da?Hilsen Solan som er litt ny på veien;)

Kitt 11-02-09 17:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av solanolsen (Innlegg 649042)
Jeg har fått tak på denne sjokoladen idag og den var riktig god,men er det bare totalt 3-4 karbohydrater i en liten sjokolade?Syns jeg leser 47g karbohydrat pr 100g på pakka,hvordan regner man ut antall karbo da?Hilsen Solan som er litt ny på veien;)

Du kan trekke fra det som heter sukkerALKOHOLER:heia:

Malitol som Anthon er søtet med, er en sånn sukkeralkohol!

sarasener 11-02-09 18:22

Men Rema 1000 har da noen sukkerfrie sjokolader. De er på 75gr.
Her er siden deres med litt info:
http://www.sukkerfritt.com/index.html
Så tror jeg også at jeg har sett mørk sukkerfri sjokolade av et litt mer "eksklusivt" merke på Meny og Ultra. Den selges også i helsekosten.

Gracella 11-02-09 18:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 648912)
Jeg gikk inn på kontaktskjemaet her: http://www.brynild.no/default.asp?fi...age=skjema.asp

Takk!!
Skal skrive og klage min nød ;)
Hva skal jeg nå lage sjokoladekake av???
AB er den beste, synes jeg :)

Jabba 11-02-09 18:39

Nå har jeg skrevet og klagd......

Jenta 11-02-09 19:49

jeg å har klaget..

kanskje man kunne lage en side på Facebook der man etterlyste sjokoladen???? så kanskje vi klarer å presse den tilbake på markedet ;)
de har jo klart å få grandiosa uten paprika....

Iset 11-02-09 19:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jenta (Innlegg 649149)
jeg å har klaget..

kanskje man kunne lage en side på Facebook der man etterlyste sjokoladen???? så kanskje vi klarer å presse den tilbake på markedet ;)
de har jo klart å få grandiosa uten paprika....

... Og Tropo-brusen, og Urge på 1,5-litersflasker. Og de jobber med annet også. Facebook har etterhvert fått ganske stor forbrukermakt. :)

Kitt 11-02-09 20:01

Jeg har sendt dem mail, jeg, men blir gjerne med på noe mer:ja:

Carisma 11-02-09 20:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 649159)
... Og Tropo-brusen, og Urge på 1,5-litersflasker. Og de jobber med annet også. Facebook har etterhvert fått ganske stor forbrukermakt. :)

Ja, jeg syns det er storveis! Selv om de tingene folk kjemper for er litt spesielle da... :rolleyes: MEN, la oss gå foran med et godt eksempel og dra i gang en aksjon mot Tom's. De er jo danske, kanskje vi får med noen dansker også? :)

arkine 11-02-09 20:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sarasener (Innlegg 649095)
Men Rema 1000 har da noen sukkerfrie sjokolader. De er på 75gr.
Her er siden deres med litt info:
http://www.sukkerfritt.com/index.html
Så tror jeg også at jeg har sett mørk sukkerfri sjokolade av et litt mer "eksklusivt" merke på Meny og Ultra. Den selges også i helsekosten.

ja der var det jo mye god sjokolade ,mener jeg har sett noen hos meny og eller rema,, skal skjekkes i morgen
tenkte jeg skulle bestille over nett men nesten hundre kr i frakt ,, er nesten 5 sjokolader det,,, nei får sjekke butikkene

snuppsi 11-02-09 21:36

MErka det samme idag jeg også!! Borte fra hylla på meny i vika, og hylleetiketten borte vekk!! :O Whaaaat! Det går jo ikke, de selger jo som bare det!?!?!

going down 11-02-09 22:02

Nå har jeg også sendt henvendelse til Brynhild. Håper det hjelper!

safran 11-02-09 23:09

Jeg ser at Anthon Berg er søtet med maltitol. Jeg vet at Cavalier også er det, men er Stella sin også det? Og hva med den fra sukkerfritt? Jeg vil ha en sjokolade som har et annet søtstoff, for jeg tåler ikke mer enn en liten bit uten at magen går amok.

lokkebiff 11-02-09 23:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av safran (Innlegg 649417)
Jeg vil ha en sjokolade som har et annet søtstoff, for jeg tåler ikke mer enn en liten bit uten at magen går amok.

Enig, enig, enig!!!

(jeg gråter iallefall ikke pga at Anthon (fise)Berg er på vei ut... ;))

miamin 12-02-09 09:49

Sjokoladen finnes i Osloområdet...... - butikker som Rema og ICA.

Jeg er helt ny her, startet på Atkins på søndag og er i ketose. Er det ikke mye karbohydrater i den sukkerfrie sjokoladen?? I noen kakeoppskrifter jeg har sett vises det til "bakesjokolade" - hva er det??

Kitt 12-02-09 10:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av miamin (Innlegg 649813)
Sjokoladen finnes i Osloområdet...... - butikker som Rema og ICA.

Jeg er helt ny her, startet på Atkins på søndag og er i ketose. Er det ikke mye karbohydrater i den sukkerfrie sjokoladen?? I noen kakeoppskrifter jeg har sett vises det til "bakesjokolade" - hva er det??

Jeg har tømt min Rema!:D Og nå er lappen borte fra hylla. Blir nok ikke fyllt opp igjen, nei!:confused:

Man kan trekke fra sukkeralkoholene, så da er det bare 3 karber i 100g Anthon!:D
Bakesjokolade er nok bakekakao. Lite karber i den!

Gracella 12-02-09 10:50

Da har også jeg sendt en klagemail til Brynhild.

Iset 12-02-09 10:51

Jeg skjønner ikke at dere synes denne er så fantastisk? Hehe. Jeg synes den smaker helt likt feks. Cloetta sin. Jeg kjøpte begge her en dag for å smake, og jeg kjente ikke forskjell.

Iset 12-02-09 10:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av safran (Innlegg 649417)
Jeg ser at Anthon Berg er søtet med maltitol. Jeg vet at Cavalier også er det, men er Stella sin også det? Og hva med den fra sukkerfritt? Jeg vil ha en sjokolade som har et annet søtstoff, for jeg tåler ikke mer enn en liten bit uten at magen går amok.

Stella sin er søtet med lakitol. Det er nesten det samme som maltitol, men mange tåler lakitol bedre. Jeg merker godt forskjell i magen når jeg spiser maltitol kontra lakitol. Blir helt råtten av førstnevnte.

Camillawho 12-02-09 14:13

Jeg fant to fulle bokser med anthomberg på en butikk ved meg=) Hamstret litt gjore jeg også;P

Carisma 12-02-09 14:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Camillawho (Innlegg 650069)
Jeg fant to fulle bokser med anthomberg på en butikk ved meg=) Hamstret litt gjore jeg også;P

Hmm, jeg skal ikke opp igjen i de traktene før neste helg, sikkert tomt da.. :rolleyes:

safran 12-02-09 19:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 649876)
Stella sin er søtet med lakitol. Det er nesten det samme som maltitol, men mange tåler lakitol bedre. Jeg merker godt forskjell i magen når jeg spiser maltitol kontra lakitol. Blir helt råtten av førstnevnte.

Ah! Da må jeg jo bare prøve! :) Hvor fikk jeg tak i den, sa du? Helsekost?

Anki1962 12-02-09 19:19

Hurra jeg har trålet rundt land og strand og satt i gang hele familien for å finne denne sjokoladen, men ingen har funnet. Men endelig i dag fant jeg den på Ultra på Alnabru, ikke mange igjen der når jeg har vært der!

Men en ting lurer jeg veldig på :_ohmy: Tror jeg så i forumet her en gang at noen mente det bare var 3 karbo i den, er det jeg som er på bærtur på min pakke står det virkelig 46 (herav sukker 0 og maltitol 43g). Jeg blir helt tussete av denne regninga. Er det kanskje per bit som ble oppgitt her før, eller tygg:confused: Jeg går konstant etter hvor mange karbo det er i maten og ikke noe annet, men det er vel kanskje like greit det.

:spisesnak

Alyssa 12-02-09 19:29

Maltitol er sukkeralkohol, og skal trekkes fra. Da står du igjen med 3 karber :)

Anki1962 12-02-09 19:36

Oi oi oi, ja da skal jeg ta resten av plata her, det er jo bare supert :p
Tusen tusen takk for raskt svar, hva man kan få vite her inne, dette er jo et helt supert forum.

Bukker og neier :o

Klem fra Anki

magdalena 12-02-09 19:43

Synd at denne går ut.. Har også sendt mail til de. Rema her hadde to kartonger med Anthon ennå,men tipper jeg hamstrer den ene halve esken løpet av helgen:o

Carisma 12-02-09 19:52

I dag oppdaga jeg noe veldig sprøtt. Var innom meny kalbakken, og kom på at jeg skulle sjekke om de hadde den. Og da jeg gikk bort til hylla begynte jeg å tenke på hvor lenge det var siden sjokoladehylla hadde interessert meg overhodet. Det er lenge! Jeg følte ikke noen somhelst dragning mot å kjøpe sjokolade, nesten motsatt, litt kvalmende. Så min strikte policy etter jul om å ikke tillate meg å skeie ut med sukkerfri ting har funket!... bare et tips... ;)
Forøvrig, de hadde den ikke. Bare en tom hylleplass.

Sepia 12-02-09 20:49

:hylgrine::hylgrine::hylgrine::hylgrine::hylgrine: :hylgrine:

Carisma 13-02-09 23:31

På rema på løren hadde de MASSEVIS av denne :) (Rett oppi gata for Coop Obs)

froken 13-02-09 23:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 649876)

Hvor får jeg kjøpt Stella sjokolade?

Ella-A 14-02-09 00:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alyssa (Innlegg 650283)
Maltitol er sukkeralkohol, og skal trekkes fra. Da står du igjen med 3 karber :)

... og siden sjokoladen er bare 45gram, så er det ca 1,5karb i en hel sjokkis. Så den kan man jo spise på en kveld. (ikke hver kveld men..:p)

Iset 14-02-09 01:21

Helsekost, snopeforretninger og enkelte velassorterte dagligvarebutikker. :)

safran 14-02-09 11:48

Jeg skal til Stavanger og omegn i vinterferien, noen tips til konkrete butikker som har? På Kvadrat, f.eks?

Carisma 14-02-09 16:37

Smart club på alnabru hadde en hel ganske stor hylle full av diverse sukkerfri-ting i dag. Inkl Sukrin. Like ved kassene.

Adriane 14-02-09 18:40

Blir helt påvirket her jeg! Var på Meny her jeg bor, og der lå det 15 stykker. Så den butikken hadde sjokolade:D

Men de var holdbare til mai 2010 da.

going down 14-02-09 22:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 651435)
På rema på løren hadde de MASSEVIS av denne :) (Rett oppi gata for Coop Obs)

Hadde store planer i dag om å kjøpe alle sjokoladene de hadde på Rema Løren, men de hadde jo VEEEEELDIG mange. Jeg kjøpte 30 stykker, og var litt flau da jeg kom i kassa:o De hadde ellers masse annet sukkerfritt digg der:D

Odde 15-02-09 01:32

Noen i Molde som vet om den finnes her i distriktet ?

Odde:)

tone13 15-02-09 13:06

de hadde den på begge Ica butikkene i Molde, På Ica borte ved grandgården har de forresten også ketolyse produktene:)

Everio 15-02-09 15:13

I butikken jeg var i her i går hadde de igjen vanvittig mange ihvertfall. Tre lukkede esker og en åpnet. Kjøpte 10 stk i samme slengen jeg da :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.